XXL Nutrition

Woopy's log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Press training

Press
10x20kg
5x40kg
4x60kg (lol, op geen enkel moment na de wedstrijd stijve lats gehad, en nu vanaf de opwarming voelden ze ineens alsof ik gisteren 100 pull ups gedaan heb)
3x70kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg

Log press (dunne log)
5x85kg (was weer even wennen, hoe lang is het niet geleden dat ik dat ding vastgehad heb :) )
5x85kg
5x85kg

Incline log bench press (dunne log)
10x85kg
7x85kg (pak zwaarder dan ik verwacht had :p)

Triceps pushdown
20x30kg
20x40kg
20x40kg

Farmer hold
3 keer met 85kg farmers (dunne grip) (tijden moeten veel langer, dit was slecht)

Towel grip BB curl
10x20kg
10x30kg
10x30kg

Goeie training, geen super gewichten, wel meer dan zwaar genoeg :)
 
Squat training

Squat (no belt)
5x60kg
5x100kg
3x140kg
1x160kg
5x170kg
5x170kg
5x170kg

Front squat
5x100kg
5x120kg
5x120kg

Atlas stone from lap to chest
10x60kg
10x60kg (zoals verwacht en geplanned, werkte dit goed op de heupen. Denk dat ik aan deze oefening wel nut ga hebben. Conditioneel toch wel wat vermoeiend :p Volgende keer een setje meer, en uiteindelijk opbouwen naar de 80kg stone)

Abs pulldown
3x10x small band

Goeie training :) Zaterdag training bij Jimmy.
 
Event training (@champignonnendorp)

Tire flip
5x380kg back to back met Youri, bij de laatste 2 reps met wat hulp
nog een paar losse flips met 380kg tot het niet meer ging, rug vol

Atlas stones
3x90kg 1m40
1x90kg 1m70
1x90kg 1m70
0x135kg 1m40 (2 keer net niet op de knieën...)
0x125kg 1m40 (op de knieën maar hij schoof wat weg toen ik wou laden. Even zitten proberen maar uiteindelijk moeten stoppen door kramp in de kuiten)

Log
5x80kg
3x100kg
2x110kg (3F)
1x110kg

Truck pull
1x kamionet op kiezelsteentjes
1x idem+meteen daarna terugduwen
Beetje stom, zat meer te sukkelen met grip (iedereen trouwens) dan dat ik inspanningen deed

Niet zo'n geweldige training, enkel de log was ok.
Beetje kijken hoe ik me morgen voel. Misschien dat ik dan nog wat yoke en/of farmers loop.
 
Vandaag event training gegeven, maar zelf niet teveel gedaan. Nog steeds wat last van mijn kuiten, heb geen idee wat het is. Als ik gehurkt zit en vanuit die positie kracht moet zetten, protesteren ze.
125kg farmers proberen uittillen, maar kwam nog geen beweging in. Daarna wel met 75kg een meter of 40 gelopen en toen had ik geen zin meer.
Later nog wat zitten oefenen op de stones techniek die Jimmy gisteren uitlegde (explosief omhoog komen en de steen dan "uitstoten", en daarna dan de handen er onder om verder te duwen) met de 60kg steen. Ging vrij goed. Ik wou met de 80kg steen ook proberen, maar toen deden de kuiten weer lastig. Als ik deze techniek later met 80 en 90kg onder de knie ga krijgen, gaat me dat wel wat opleveren op wedstrijden :)
 
Die techniek legde Raf ons vandaag ook nog uit :)

Komop Woopy, geen gezeur over geen zin niet meer oid, werken voor die finale goddamned !!
 
Wat voor nut heeft het om 40m+ te lopen met lichte farmers? :p Was sowieso niet de bedoeling om vandaag echt te trainen. Die techniektraining was wel nuttig, alleen jammer dat ik het met zo'n lichte steen moest doen.
 
Muscle-mindtraining :P
 
Komt allemaal wel goed :) In mijn gym trainingen doe ik nu farmer holds en dat gedoe met die stones (explosiviteit), twee zwakke punten van mij. Daarnaast nog een paar weken zwaar blijven squatten, (log) pressen, nog een training bij Jimmy. Ik zal klaar zijn voor de finale :)
 
Press training

Press
10x20kg
5x40kg
3x60kg
3x70kg
5x82,5kg
4x82,5kg (5F, nochtans ver boven het hoofd, denk uit evenwicht ofzo)
5x82,5kg (volume PR denk ik)

Log press (dunne log)
5x90kg (beetje onwennig weer)
5x90kg (easy)
5x90kg (easy, volgende week lukt 95kg ook wel)

Incline log bench press (dunne log, 45°)
10x85kg
7x85kg (8F, pff eerste set vrij easy, en dan ineens ergens in de 2de set begint het enorm zwaar te worden :) )

Triceps pushdown
15x50kg
15x50kg
15x50kg

Farmer hold
125kg (easy pickup, lang genoeg volgehouden om makkelijk 20m mee te kunnen lopen denk ik, tot mijn verbazing. Geeft me vertrouwen voor zondag. Bij 1 setje gelaten om mijn grip ook niet teveel te vermoeien, moet tegen zondag volledig hersteld zijn natuurlijk)

Pull up (ringen)
5x
5x
5x (laatste rep met een voetje tegen de muur als hulp, handig zo'n muur :p)

Towel grip BB curl
10x30kg
5x30kg (gestopt, last van pols. Ik vermoed door vermoeiing van de grip)

Goeie training weer :) De nieuwe trainingslocatie bevalt me. Een trainingspartner in de buurt hebben helpt me ook wel om wat meer volume in de trainingen te steken.
 
Vandaag in het legendarische H8000 gaan trainen. Squat suit overgekocht van Tom, en meteen wat uitgeprobeerd. Altijd nuttiger om zoiets uit te proberen als er mensen bij zijn die er verstand van hebben.

Pak aankrijgen was al een gedoe. Tenslotte begonnen met wat setjes squat met 60 en 100kg. Juiste voetenstand zoeken, kijken hoe ik met zo'n ding zak. Vervolgens met het suit zonder schouderstraps aan per 20kg omhoog tot 2 doubles met 200kg waarbij ik met veel moeite tot een paar cm boven parallel geraakte. Het omhoogkomen was easy, alsof ik 60kg op mijn rug had.
Daarna de schouderstraps ook aangedaan en nog eens onder die 200kg gaan staan. Het kostte me gigantisch veel moeite om aan een sky high quarter squat te komen :p Tom raadde me aan om die eerste keer niet boven mijn RAW max te gaan, dus hierbij gestopt.
Afgesloten met 4x5x100kg waarbij ik nog wat techniektips kreeg.

Soit, voorlopig gaat dit pakje nog even in de kast blijven liggen. Als de laatste strongman wedstrijd voorbij is, ga ik er eens serieus leren mee werken ter voorbereiding van een powerlift wedstrijd. Gaat nog tof worden :p
Mocht ik er tijd voor vinden, kan ik misschien wel al eens proberen er mee te leren deadliften een van de komende maanden.
 
Deadliften erin is nog moeilijker dan squatten ;)
 
Geweldig :p
 
Deadliften erin is nog moeilijker dan squatten ;)

vind ik net niet. Als ik het aan doe, heb ik instant 30kg meer op de stang.

@Woopy: Wat Orhan Bilican doet, is zijn suit aan enkele beginners geven die zwemmen in het suit om het zo wat losser te maken totdat the boss ermee begint. Mss moet je trainingpartner er wat meetrainen ook...
 
Hmm t'is een idee, zal het hem es voorstellen. Al vrees ik dat die daar niet veel zin zal in hebben :D
 
Ik wil wel eens gaan zwemmen of trainen met je suit maar twijfel of ik er uberhaut inraak :P
 
Event training (@ Jimmy)

Squat (als opwarming
5x70kg
5x120kg

Yoke
130kg 2x20m
180kg 2x20m
230kg 20m
280kg 20m
330kg 5m (PR)
330kg 5m (1 drop)

Stones
3x90kg 1m40
1x110kg 1m40 (2F, enorm stoffige stenen, niet tof :-/)
1x110kg 1m70 (PR met 2 volledige cm's! Het schouderen ging wat moeizaam, al veel kracht uit de benen verdwenen door de yoke denk ik. Press viel mee)

2 kleine PR's gezet dus positief, maar die trainingen bij Jimmy zijn toch altijd nogal kort :-/ Volgende week is hij er niet maar zou Peter misschien gaan trainen, dus even met hem afspreken. Als er dan training is, kan ik wat meer mijn eigen ding doen, dus zou tof zijn. Het is daar op zich wel leuk trainen, en het materiaal is beter dan het mijne. Maar ik train toch liever thuis. Door 2 events te doen, ga ik niet sterk worden..
 
Sterke hoogte met die stone. Yoke verrast me wel dat 5m met 330kg yoke een PR is voor iemand met z'on sterke benen als jouw. (NU heb je wel ervoor al stevig volume gelopen.)

Nu zowiezo nette training, op schema voor de finale?
 
Tja, mijn yoke gaat de laatste tijd nochtans goed en ik ben hier ook best tevreden mee :p (al mag het altijd nog wat meer zijn)

De finale wordt gewoon een dag om PR's te zetten. De plaatsing is niet zo heel belangrijk :)
 
Tja, mijn yoke gaat de laatste tijd nochtans goed en ik ben hier ook best tevreden mee :p (al mag het altijd nog wat meer zijn)

De finale wordt gewoon een dag om PR's te zetten. De plaatsing is niet zo heel belangrijk :)

Haha begrijp me niet verkeerd Mister Woopy, 330kg is en blijft een heel gewicht! :D

Ik zal voor u supporteren!
 
Press training

Press
10x20kg
5x40kg
3x60kg
2x70kg
1x80kg
5x85kg
4x85kg
3x85kg

Log press (dunne log)
5x85kg
5x95kg
4x95kg
2x95kg (3F, mogelijk volume PR)

Bench press
10x60kg
10x80kg
4x100kg

Triceps pushdown
15x50kg
15x55kg
10x60kg

En dan nog eens 125kg farmers opgetild en een poging gedaan ermee te stappen, maar na 2 stappen al terug neergezet. Was een slopende training en de energie was op. Toch wel tevreden, al had ik liever mijn setjes op de press en log press afgemaakt :) Volgende week nog eens overnieuw doen.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven