MuscleMeat

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.021
Press training

Press
10x20kg
5x40kg
3x60kg
2x70kg
1x80kg
4x85kg (4de rep nogal hard uit de baan gedrukt waardoor die rep extra veel moeite kostte, anders had een 5de er zeker nog wel ingezeten :()
4x85kg
3x85kg (4F, volume PR. Schouders leeg)

Bench press (no arch)
5x60kg
5x80kg
5x100kg

OH BB triceps extension
10x30kg
10x30kg
10x30kg

Pull up (ringen)
5x
5x
5x (veel minder cheat dan de vorige sessies, mooi)

Towel grip BB curl
10x20kg
10x20kg
10x20kg

Goeie training.

De voorronde komt dichter en dichter. De event trainingen gaan terug goed, maar het kan altijd beter. De afgelopen maanden heb ik ongeveer op onderhoud zitten eten, waardoor ik al de hele tijd tussen 90-91kg zit. Tijd voor een laatste bulk ter voorbereiding op de voorronde, er kan maar wat extra kracht mee gepaard gaan. Plan is om, lichtjes geïnspireerd door Teun Moors terug in actie te zien wiens bloed voor 70% uit chocomelk bestaat volgens mij, er een hoop easy kcal bij te drinken met chocomelk. Verder tot aan de voorronde ook alle alcohol proberen bannen (al heb ik de week voor de voorronde nog een huwelijksfeest, dus kan tricky worden :p), het kan maar helpen. Tijdens de event trainingen ook wat easy voedsel binnenspelen (chocomelk, rijstpap,...) ipv naar gewoonte op een ontbijt te gaan trainen en vervolgens te trainen op enkel water en AA drink.
Moet goed komen!

. . .

U mirrin' ?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #3.024
Mooi tshirt ja!

• #3.025
Squat training

Squat (no belt)
5x60kg
4x100kg
3x140kg
2x160kg
3x180kg
3x180kg
3x180kg

Front squat
5x100kg
5x120kg

Abs pulldown
5x10x small band

Allemaal meer dan zwaar genoeg, maar ook niet tot het uiterste gegaan.

• #3.026
Vandaag event training. De voorronde wat geïmiteerd. Zit nog niet op het niveau dat ik zou willen, maar denk dat het wel goedkomt. Christophe heeft alleszins bewezen dat het tussen ons erg spannend kan worden.
Verder nog een PR op de stones gezet. Mijn 130kg stone (nogal aan de grote kant) voor de eerste keer geladen. De hoogte bleek bij nameten slechts 1 meter te zijn, wat me wat tegenviel, maar kom, het is een start :) De laatste keer dat ik hem probeerde, kreeg ik hem amper van de grond.

Die 130 stone van je is een kreng, erg netjes dat je die geladen hebt mate !!

• #3.028
Press training

Press
10x20kg
5x40kg
3x60kg
2x70kg
2x80kg
3x90kg (volume PR, laatste rep was een serieuze grinder)
F+F+1+Fx90kg (beetje raar. 2 keer gefailed, maar ik voelde dat ik op een of andere manier 2 keer een valse start gemaakt had. De 3de rep ging dan ineens wel. Daarna was het dan wel afgelopen)

Push press
2x90kg
2x100kg
3xFx110kg (alle 3 de reps zeer explosief en hoog boven het hoofd, maar durfde of kon gewoon niet uitlocken. Hadden evengoed 3 mooie reps kunnen zijn)

Bench press
10x60kg
10x80kg
7x90kg

OH BB triceps lockouts
10x30kg
10x30kg
10x30kg

Pull up (ringen)
5x
5x
5x

Towel grip BB curl
5x20kg
5x30kg
5x40kg

Meer gewicht want? Heel eerlijk denk ik dat je voldoende vet hebt nu. Voor je lengte draag je nogal wat gewicht met je mee ook. Of je meer gaat winnen of verliezen door nog meer aan te zetten qua vet.... ik denk dat je over het kantelpunt heen gaat dan.

• #3.030
Goh. Ik heb het idee dat als ik gewoon op onderhoud blijf eten, er misschien geen vet bij komt, maar veel spier zal er dan ook niet bij komen. Ik heb er nu ~500kcal bijgedaan in een poging om nog iets van spiermassa er bij te krijgen, al dan niet gepaard met nog wat extra vet. Het is ook niet de bedoeling om tegen de voorronde nog 5kg aan te komen ofzo, want dan weet ik dat het sowieso allemaal vet is, en daar heb ik inderdaad niets aan :). 1 à 2kg in die laatste 3 weken zou mooi zijn. Verder dan 95kg plan ik dit jaar ook niet te gaan. En eenmaal het seizoen naar zijn einde komt, las ik toch weer een kleine cut in ter voorbereiding naar wat PL wedstrijden, zoals ik de afgelopen 2 jaar ook gedaan heb. Ik ben er tot nu toe in geslaagd om zo de laatste jaren elke keer 2-3kg zwaarder te zijn dan het vorige jaar, met dezelfde buikomtrek. Ik hoop dat nog even te kunnen verder zetten :)

Ja maar het gaat om de easy cals. Juist nu moet je je best gaan doen om ervoor te zorgen dat je probeert zorgvuldig met de voeding om te gaan en clean verder te bulken in de hoop nog wat spiermassa bij te pakken.

Pak chocomel tijdens de training voor je suikers is prima, whey shake na met creatine. Voor slapen een bak kwark met wat extra havermout. Ontbij, eieren en havermout met honing. lunch etc bakken maken met pasta, vis, kip etc en zoveel mogelijk naar binnen stampen. Probeer je eiwitten kortstondig te verhogen naar 300 gram of meer.

• #3.032
Dat zou een heel pak cleaner zijn dan hoe ik nu eet :p. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk. Misschien wordt het stilaan es tijd om mijn voeding wat op te schonen...

• #3.033
Squat training

Squat (no belt)
5x60kg
4x100kg
3x140kg
2x160kg
3x170kg
3x170kg
3x170kg
3x170kg
3x170kg
3x170kg
3x170kg
3x170kg (8 sets dus, zal wel volume PR zijn. Toch niet helemaal tevreden, want wou er 10 doen. Zag die laatste 2 sets echter helemaal niet meer zitten, de 8ste set was al meer dan zwaar genoeg. Zit met een drukkend gevoel in mijn kop door een domme verkoudheid, helpt niet.)

Abs pulldown
3x10x small band

Ondertussen ook al een en ander klaar gezet voor de verhuis van de homegym morgen. Zal ook nog vermoeiend worden :)

• #3.034
Semi-zware training (laatste training voor de voorronde, eerste training in de Woopyland gym :) )

Squat (no belt)
5x60kg
5x100kg
5x140kg
5x160kg
5x160kg
5x160kg

Press
10x20kg
5x40kg
4x60kg
2x70kg
5x75kg
5x75kg
5x75kg

Pull up (ringen)
8x
5x
4x

En verder nog een en ander geprobeerd in de nieuwe cross-over die Woopyland rijk is :D

Gewichten van de squat en press waren perfect voor het doel van deze training. Zwaar genoeg om toch een beetje de moeite te zijn, maar toch elke rep zeer vlot.

• #3.035
Voorronde sterkste man van België

Medley: farmers 105kg + yoke 290kg 20m
de farmers 2 keer laten vallen. Weet niet waarom, maar op wedstrijden heb ik dat veel, terwijl ik dat op training minder heb. Ik was er gelukkig op voorzien en had wat magnesium in mijn broekzakken gestoken, of ik had ze zelfs niet uitgelopen. Daarna de yoke nog. Al veel energie verloren met die farmers, en het was bloedheet. De yoke nog tot halfweg gekregen maar toen was de tijd op... Derde laatste plaats denk ik, de meesten liepen hem uit.

Log lift max
- 105kg: fail, 2 keer proberen drukken, neergelegd, nog eens geprobeerd, maar ging gewoon niet. WTF? Ik had niet opgewarmd, en ik kwam aan de beurt toen ik dacht dat ik nog wel wat tijd heb en dus niet echt klaar was. Was ook nog aan het herstellen van de medley waar ik redelijk misselijk uit kwam. Ik zal het daar maar op steken zeker?
- 105kg: easy... Mja, ik wou nu toch op veilig spelen. Ik wou vandaag 120kg proberen, maar daarbij ging ik wel uit dat mijn eerste beurt vlotjes zou gaan, nu nog maar 1 beurt over en op 105kg blijven staan bij een eventuele fail zou me te weinig punten geven.
- 110kg: easy. Tja. Niet tevreden mee. Wel redelijk bovenaan in het klassement, maar toch.

Tire flip: 390kg 8 flips
tot 5 flips geraakt, en toen was ik conditioneel kapot. Ergens middenmoot. Had de 8 flips wel willen uitdoen, maar ok.

Deadlift max
- 210kg: easy
- 230kg: beetje uit evenwicht vertrokken maar buiten dat nog vrij vlot ook
- 240kg: zwaarder, maar denk niet dat het mijn max van vandaag was. PR en tevreden mee. Geen idee van de plaatsing hier, laatste helft denk ik.

Carry & drag (biervat naar slee dragen en slee terugtrekken, 20m
mij niet al teveel gehaast bij het biervat, daar zou het niet op aankomen. Mijn techniek in de drag is vrij goed, maar ik kreeg hem gewoon niet in gang en kon daardoor ook niet achterover gaan hangen en kleine stappen maken. Ik heb hem dan maar een klein eindje in snokken verder gesleept. Ook middenmoot denk ik.

Stones: 90-110-125-135-155kg op 1m30
Door de warmte was de hars soep geworden. De stones waren daardoor enorm glad. Iedereen had er wel moeite mee, en denk niet dat iemand ze er allemaal opgekregen heeft, of ik moet het gemist hebben. De 90kg kan ik normaal easy in 1 beweging er op gooien, maar iets voorbij de knie voelde ik hem al slippen en heb ik hem dus toch eerst maar even gelapt en herpakt. De 110kg oppakken koste me ook wat moeite maar die ging er ook wel op. De 125kg kreeg ik amper van de grond. Beetje jammer, maar aangezien iedereen er last mee had, maakte het niet zoveel uit.

6de geëindigd van de 11 en dus geselecteerd voor de finale. Ook al was dat nu niet zo bijzonder aangezien de eerste 9 door mochten... Verder is Sanca uitgevallen, alsook Karel die last kreeg van zijn biceps. Niet de meest eervolle overwinning dus, maar goed, ik ga terug op de finale staan, en dat is momenteel het belangrijkste :)

Je had vandaag niet je dagje leek het, toch nog 6de zie ik, netjes pik, hopelijk kan ik nog tegen je strijden in de finale anders tot op vlaanderen makker

Yoke was by the way gewoon 300

leeg 130 + (2x50) + (2x25) + (2x10) = 300kg ;)

Woopy heeft 290 in zijn log gezet dus zo heb ik het in het filmpje gezet

• #3.040
Mijn rekenkunsten lieten het gisteren afweten :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven