Wedstrijd viel wat tegen.
Ingewogen op 82,6kg. Dat is volgens mijn wiskunde skills minder dan 83kg, dus in orde. Ik heb ook nog gewoon ontbeten enzo, niets fancy
Squat
0x250kg (wat dieper dan ik gewend ben op training, kwam op mijn diepte maar was daar al mijn spanning kwijt)
0x250kg (wat sneller gezakt en naar het schijnt ook iets hoger terug beginnen stijgen. Maar kwam niet erg hoog, dus terug fail)
op dit moment wist ik dat het zo niet ging lukken. Laatste reddingsmiddel: het kleinere squatpakje waar ik normaal enkel zou in deadliften.
0x250kg (ik zakte tot iets boven parallel, en daar stopte het. Verder zakken liet het pak niet meer toe. Na even te proberen, ben ik dan maar terug recht gaan staan, en dat ging alsof het niets was. Dat wil dus zeggen dat ik met dit pak nog wel wat zwaarder kan (en moet) gaan. Ga ik de komende trainingen testen)
Nulscore op de squat dus, buh... Maarja, zo leren we weer wat zeker. Ik heb nu de indruk dat Orhan me op de trainingen zelden of nooit diep genoeg heeft laten gaan, anders zou dit niet mogen gebeuren. Langs de andere kant weet ik nu dat ik met mijn kleiner pakje misschien ook wel wat kan. Met 250kg kon ik niet diep genoeg zakken. Met 260kg of 270kg misschien wel. Dan is het natuurlijk nog de vraag of ik dan ook nog terug recht geraak
Bench press
de opwarming viel me wat zwaar. Plan was om te openen met 147,5kg. Verlaagd naar 140kg voor de zekerheid.
0x140kg (was gelukt, maar bovenaan klein beetje uit balans waardoor ik hem voor het signaal rackte...)
1x142,5kg (yay, eerste geslaagde lift van vandaag

Ook wedstrijd PR trouwens. Zakken was wat moeizaam, daardoor de press ook niet helemaal vlot. Orhan stelde 147.5kg voor, maar ik was vrij zeker dat een zwaarder gewicht vlotter ging gaan. 150kg van gemaakt.)
1x150kg (wedstrijd PR, easy. Zoals voorspeld, kon ik met dit gewicht makkelijker zakken. Daardoor ook terug meer kracht over om te pressen, en dat ging dan ook goed. Had nog wel wat bijgekund. Maar soit, was allang blij dat de wedstrijd terug wat beter begon te gaan)
Deadlift
1x200kg (vlotjes)
1x215kg (normaal zou ik 220kg nemen, maar de fails op de squat hadden me wat bang gemaakt. Orhan stelde 230kg voor. Had ik zelf niet veel vertrouwen in, maar goed, had niet veel te verliezen)
0x230kg (tot onder de knie ofzo. Te moe van de squat fails.)
In totaal 80kg te weinig voor het Belgische minimum

Beetje k*t natuurlijk, maar goed, is uiteindelijk ook niet zo erg. Er komt nog zo'n wedstrijd waar ik mijn totaal op kan halen, en dan spelen we wat meer op safe. De squat beginnen met een beurt zonder pakje bv.
Ondertussen kijken of ik met het kleinere pakje goede squat beurten kan maken (en filmen, zodat ik zelf de diepte ook kan zien), en stilaan eens een kleiner bench suit gaan zoeken.
Orhan had trouwens 360 (met geblesseerde knie) - 300 - 310.