Sterkste man van België
Truck pull (9t, 15m)
iets in de 3 meter gehaald. Was serieus lastig desondanks het lichte gewicht. Zelfs Jimmy had er moeite mee (en werd op dit onderdeel slechts derde). 1 persoon achter mij. 1 iemand met 5 meter ofzo.
Overhead medley
80kg log - easy
100kg axle - vlotjes
115kg log - moest er ingezeten hebben, maar lukte niet. 2de press lag hij beter en ging hij hoger, maar reeds teveel krachten verspeeld. Wel 5de of 6de plaats.
Car deadlift (Renault Espace)
0 reps. Damn. Enorm zwaar. Na Jimmy was de beste prestatie iemand met 2 herhalingen. Ik kreeg er geen cm beweging in...
Weight for height (20kg biervat)
3m - moeizaam :-/
3m25 - fail
Hier baalde ik enorm van... Vat was net iets te lomp om tussen mijn korte beentjes te kunnen zwieren, waardoor mijn techniek op niets trok en ik het bijna puur op de schouders moest doen. Laatste plaats hier.. Ik had net als bij de car deadlift verwacht dat ik hier mijn punten zou pakken, maar dat viel dus dik tegen. De wedstrijd was voor mij op dit moment eigenlijk al gedaan. Met de komende 2 onderdelen zou ik geen punten meer pakken.
Medley (yoke 330kg + biervat 70kg)
met de yoke 7m en nog wat gestapt en dan gestopt. Ik had nog verder gekund, maar dat had geen zin. Niet onnodig uitputten. Toch iemand achter me die maar een meter of 2 had.
Stones (90kg op 1m70 en 5m afstand, 110kg op 1m60 en 4m afstand, enzovoort)
90kg geschouderd, naar het platform gestapt, en er niet op gegooid. Opnieuw opgepakt en er op.
110kg gaan halen, geschouderd, tegen het platform gestampt, en toen de scheids zei dat ik nog 5 seconden had, hem er toch maar eens opgelegd.
in principe goeie prestatie, maar ik pakte er zoals verwacht geen punten mee.
Uiteindelijk dus laatste van de 10 deelnemers. Ik ben wel tevreden van mijn prestaties, al had ik wel meer verwacht van car deadlift en WFH. Maarja, is niet erg

Ik had er een maandloon durven op inzetten dat ik laatste zou worden, dus geen onverwachte positie.
Nu 2 weken vakantie en dan opbouwen naar de powerlift wedstrijden. Veel belangrijker