MuscleMeat

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Mooie progressie Woopy !

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.642
Het is vooral mijn bench die dit jaar enorme vooruitgang geboekt heeft, sinds ik die wat serieuzer train :) Squat en deadlift moeten nog wat bijtrekken.

Mooie bench hoor, ook van techniek!

In dat andere filmpje op je kanaal met alle deelnemers van je club, in 1e groep met rood pak is dat Geovanni De Visscher?

• #3.644
Mooie bench hoor, ook van techniek!

In dat andere filmpje op je kanaal met alle deelnemers van je club, in 1e groep met rood pak is dat Geovanni De Visscher?

Die kleinere kerel die bij één van zijn lifts door een meisje buiten beeld (zijn vriendin, die je in dat filmpje ook ziet liften met enorm bolle bovenrug) aangemoedigd wordt met "komaan Vanni"? :p Zijn voornaam klopt alleszins, achternaam ken ik niet. Sterke kerel met mooie techniek. Hij deed jammer genoeg buiten de wedstrijd mee omdat hij 1 uur na de weging pas toekwam :o

Die kleinere kerel die bij één van zijn lifts door een meisje buiten beeld (zijn vriendin, die je in dat filmpje ook ziet liften met enorm bolle bovenrug) aangemoedigd wordt met "komaan Vanni"? :p Zijn voornaam klopt alleszins, achternaam ken ik niet. Sterke kerel met mooie techniek. Hij deed jammer genoeg buiten de wedstrijd mee omdat hij 1 uur na de weging pas toekwam :o

Aha zo, ik dacht dat hij zich bij jullie had aangesloten. Zover ik weet zat hij bij een andere gym in Lebbeke.
Maar als hij toch bij jullie komt, zeg dan maar tegen Orhan dat hij die gast wat pusht voor in VGPF mee te doen en met moderne pakjes want die kan potten breken internationaal bij de junioren -74kg.

• #3.646
Aha zo, ik dacht dat hij zich bij jullie had aangesloten. Zover ik weet zat hij bij een andere gym in Lebbeke.
Maar als hij toch bij jullie komt, zeg dan maar tegen Orhan dat hij die gast wat pusht voor in VGPF mee te doen en met moderne pakjes want die kan potten breken internationaal bij de junioren -74kg.

Normaal zou hij bij ons meegedaan hebben. Hij traint ook bij ons sinds kort. Maar blijkbaar was er een misverstand met de uren ofzo :p Die moet inderdaad wel wat kunnen. Heb hem al raw 160kg zien benchen en gisteren deadlifte hij ook iets rond de 240kg. Zijn squat is wat minder, maar die trekt ook wel bij. Beetje een rare kerel wel, maar soit :p

Normaal zou hij bij ons meegedaan hebben. Hij traint ook bij ons sinds kort. Maar blijkbaar was er een misverstand met de uren ofzo :p Die moet inderdaad wel wat kunnen. Heb hem al raw 160kg zien benchen en gisteren deadlifte hij ook iets rond de 240kg. Zijn squat is wat minder, maar die trekt ook wel bij. Beetje een rare kerel wel, maar soit :p

160 raw bench en 240 deadlift aan -74? Sterke kerel dan.

• #3.648
Als ik me niet vergis weegt hij ook zelf amper 70 ofzo? Echt heel klein idd en goeie techniek. Serieus afgetraind ook.
Z'n squat is toch niet echt slecht ook, deed 220 ofzo met zo'n heel oud pakje en oude bandjes.

Eens gekeken en toen hij vgpf interclub meedeed deed hij 215-140-225 aan 69.9, bench raw toen en squat en deadlift met zo'n antieken pakje. Talentje ;) die kan zeker internationaal meedoen in EPF/IPF en wat moois halen volgens mij.

Laatst bewerkt:
  • #3.650
Als ik me niet vergis weegt hij ook zelf amper 70 ofzo? Echt heel klein idd en goeie techniek. Serieus afgetraind ook.
Z'n squat is toch niet echt slecht ook, deed 220 ofzo met zo'n heel oud pakje en oude bandjes.

Denk wel dat hij in de -75 zit, maar dat weet ik niet precies.
Goh, toen hij in het begin bij ons kwam trainen, deed hij hoge quarter squats met 210-220kg. Tegenwoordig squat hij wel diep maar komt hij niet veel hoger dan 140-160kg. Misschien dat dat dan met een blessure te maken heeft als jij weet hebt van een legit 220kg squat. Ik spreek hem niet zo veel.

Ja, maar is niet eerlijk want zijn ROM is zo kort :( Is net iets kleiner dan mij, en heeft geloof ik vrij korte armen en benen. Ideaal voor powerlifting natuurlijk.

Zeur zo niet, ik heb op mijn laatste wedstrijd verloren van een dwerg :(

Goede wedstrijd gedraaid woopy!

• #3.653
De trainingen beginnen weer op iets te lijken, dus ik zal maar weer eens loggen.

Deadlift
4x100kg
4x140kg
4x165kg
4x165kg
4x165kg
4x165kg
2x185kg
2x185kg
8x165kg

Bench press
5x80kg
3x100kg
2x120kg
paused
2x130kg
2x132,5kg
2x135kg

Seated cable row
8x50kg
8x60kg
8x70kg
8x80kg

10 minuten fietsen

• #3.654
Wat frustraties en een gebrek aan testosteron, dus de beste remedie leek mij om even mijn benen leeg te pompen.

Squat
4x100kg
4x140kg
8x160kg
6x170kg
3x180kg

Front squat
5x100kg
5x100kg
5x100kg (lang geleden dat ik front squat gedaan heb. Gewicht was easy, ademen was wat lastiger)

Leg press 45°
10x200kg
10x220kg
10x240kg
10x260kg

Morgen bench en rug enzo.

• #3.655
Lang leve de moslim als gym uitbater op 1 november!

Bench press
5x60kg
5x80kg
4x100kg
4x115kg
4x115kg
4x115kg
4x115kg
12x100kg

Incline log press
8x60kg
8x80kg
8x80kg
7x80kg

Peck deck
10x30kg
10x40kg (wat een gay toestel, weg hier)

EZ bar curl
8x20kg
8x30kg
8x30kg
8x30kg (not gay at all)

en dan nog 2 minuten gefietst en toen besloten dat mijn benen nog te moe waren.

• #3.656
Squat
3x100kg
3x120kg
3x140kg
2x160kg
1x180kg
suit half
2x200kg (op spanning)
2x220kg (idem)
suit volledig, kniebanden
1x245kg (tot een stukje boven parallel gezakt, verder zakken lukte me niet, dan omhoog alsof het niets was)
1x245kg (idem :-/)

Weet niet goed wat ik er moet mee aanvangen. Het gewicht was niet zwaar, wat te merken was aan de opwaartse snelheid, maar als ik dieper zou zakken, had ik het gevoel dat ik de spanning zou verliezen en geen cm meer zou kunnen stijgen. Twee opties. Op de wedstrijd binnen anderhalve week toch verder proberen zakken, of zwaarder gaan en hopelijk op die manier dieper geraken en hopen dat ik dan niet fail.

Bench press
3x90kg
3x100kg
2x120kg
suit aan
2x140kg (op spanning)
2x160kg
1x185kg (nog een paar cm van de borst, ook hier raakte ik niet dieper)
0x185kg (moest eens een smallere grip proberen van Orhan, maar dat was niet zo'n succes)

Hmm nog lastiger. De 185kg was niet super-superzwaar, maar ik had ook niet het gevoel dat er nog veel bij moest komen voor de kracht een probleem ging worden. Gewoon de bar verzwaren om te kunnen touchen, is dus tricky. Mogelijk mijn eerste beurt in een katana ipv super katana doen, en dan een lichter gewicht uiteraard, maar dan wil ik daar wel eerst nog een training mee kunnen doen. Daarna kan ik dan nog zien met de super katana en eventueel meer gewicht proberen dan deze 185kg. Het Belgisch record (in de Nabba) in de -82,5kg is 182,5kg. In de -90kg is het 190,5kg. Momenteel zal ik net boven de 82,5kg hangen, gok ik. Beide records moeten met de super katana haalbaar zijn denk ik, als ik er eindelijk eens kan mee werken.

Hierna nog wat hyper extensions om wat bloed door de onderrug te pompen die wat vast leek te zitten na de squat.

Tussen de bench setjes door ook nog een vinger wat geplet toen er ineens een kerel met een bar van 60kg op zijn gezicht lag en ik hem ging helpen. Gelukkig niets erg :)

• #3.657
Paused squat (ATG, tussen de setjes lichte high rep leg extensions om er wat bloed door te pompen aangezien ze nog wat pijnlijk voelden van de training dinsdag)
5x60kg
3x100kg
1x140kg
1x160kg
1x170kg
1x180kg
1x190kg (paused squat PR)
6x100kg

dan nog wat rug en triceps assistance en 10 minuutjes fietsen.

• #3.658
Squat
5x60kg
3x100kg
3x120kg
3x140kg
2x160kg
suit half
2x180kg
suit volledig
1x200kg
1x220kg
kniebanden
0x240kg (op diepte, maar slechts een paar cm terug omhoog)

Pakje een stuk hoger opgetrokken aan mijn benen, en dat voelde al meteen beter om mee te zakken. Ik heb de 240kg wel gefailed, maar dat is niet zo erg. Het belangrijkste is dat ik de diepte gehaald heb en nu dus weet dat het kan. Ik heb er alle vertrouwen in dat de 240kg (en mss meer) op de wedstrijd wel lukt. Ik heb zowel dinsdag als donderdag nog zwaar gesquat, en het was nu ook nog vrij vroeg. Dan is het niet abnormaal om iets zwakker te zijn. Op de wedstrijd zal ik uitgerust zijn en voldoende adrenaline hebben :) Openen met 230 of 235kg.

Bench press
5x80kg
2x100kg
1x120kg
suit aan
1x140kg
1x155kg
1x160kg
1x170kg (getouched en uitgeduwd, maar wel zwaar)

Katana van Orhan aangedaan ipv mijn eigen super Katana. Gaat beter. Blij dat ik ook hier op de nodige diepte gekomen ben. Op de wedstrijd openen met 165kg. Naar mijn gevoel moet 175kg die dag ook lukken, en dan zie ik wel of ik voor het BR ga of het nog een paar maand laat rusten.

Gelukkige verjaardag Woopster

• #3.660
BK powerliften NABBA

Ingewogen op 82,4kg. Doel was om in de -82,5kg klasse te komen, dus dat was bij deze behoorlijk goed gelukt :)

Squat
230kg (goed, NET diep genoeg volgens de scheidsrechters)
242,5kg (idem, ook NET diep genoeg. Hierbij gelaten want een derde beurt op deze diepte was niet meer gelukt)

Bench press
165kg (evenaring wedstrijd PR, vlotte beurt)
172,5kg (PR, zware beurt. Orhan had al tegen de scheidsrechters gezegd dat mijn volgende beurt 175kg zou zijn. Zelf zou ik wsl geen derde beurt meer gedaan hebben)
175kg (PR, ook zwaar uiteraard :) Nog 8kg te gaan om het Belgisch record te breken, maar dat zal voor begin volgend jaar tijdens de bench single zijn)

Deadlift
opwarming voelde al zwaar. De wedstrijd zat er al goed in.
225kg (voelde zwaarder dan dat 225kg zou mogen voelen)
235kg (voelde enorm zwaar. Weer wou ik na deze beurt stoppen, maar Orhan overtuigde me om nog een derde beurt met 240kg te proberen)
240kg (goed opgepept door Orhan en al minutenlang op voorhand aan het focussen. Was naar het schijnt een betere beurt dan mijn 2de)

Goeie wedstrijd gehad dus. Dankzij Orhan 7,5kg meer totaal dan dat ik zonder hem zou gehaald hebben.

1ste plaats in mijn klasse. 2de plaats in het algemeen klassement met niet al teveel achterstand in punten. Zeer tevreden van deze wedstrijd dus.
Wel enorm moe en kapot nu. Die laatste deadliftbeurt heeft het uiterste van mij gevraagd.

Nog grappig: na de 2de deadliftbeurt kwam een van de scheidsrechters me zeggen dat ik de bar te hard liet "vallen" en dat ik er moest op letten, omdat ze het anders konden afkeuren. Na het gevecht tijdens de 3de deadliftbeurt, liet ik de bar dan heel langzaam zakken terwijl ik naar die kerel keek, die er goed kon om lachen :)

Filmpje komt later. Heb zelf niet gefilmd.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven