Fitness Seller

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.681
Zal nog maar es een update geven.

Laatste tijd weinig en onregelmatig getraind. Dat begin ik nu terug wat op te pikken, maar zonder schema voorlopig. Het trainen staat momenteel wat meer op de achtergrond, maar dat betekent niet dat ik niets meer doe, of dat ik ook maar enige intentie heb om er mee te stoppen :)

Eind maart doe ik mee aan het BK vrachtwagen trekken, en in juni aan een RAW wedstrijd bij de VGPF.

Laatste trainingen:

Dinsdag

Squat
5x60kg
5x100kg
5x120kg
10x140kg
10x140kg
10x140kg

Bench press
10x60kg
10x80kg
10x90kg
8x95kg
4x100kg

Vandaag

Good morning
6x60kg
6x80kg
6x100kg
6x120kg
6x120kg
6x120kg

DB Row
8x20kg
8x30kg
8x40 of 45kg (vanaf 30kg+ zijn het dumbbells zonder duidelijke aanduiding welk gewicht het is...)
8x zelfde
8x zelfde

Hyperextension
8x
8x
8x (elke rep bovenaan wat aanhouden)

Pulldown
8x60kg
8x70kg
8x60kg

Incline abs
10x
10x +5kg
10x +10kg

yes

soon ook weer tijd voor weerwolf hosten :D ?

• #3.683
Zit nog steeds met a**holes op het werk :p Heb de afgelopen weken/maanden DBB totaal niet meer gevolgd.

• #3.685
Link? :p

• #3.688
Squat
5x60kg
5x100kg
5x130kg
8x150kg
8x150kg

Bench press
10x60kg
8x80kg
8x100kg
6x110kg
3x120kg

En nog wat achterkant schouders, cable crossovers en triceps pushdowns.

Bench press heeft wat achterstand opgelopen. No way dat ik mijn PR van 150kg nu zelfs nog maar gecontroleerd kan laten zakken...

• #3.689
Training van zondag:

Straight leg deadlift
10x70kg
10x90kg
10x110kg (na een jaar of 2 niet meer gedaan te hebben, hook grip geprobeerd. Na een rep of 6 werd het te pijnlijk...)
10x130kg

Truck pull harnas buiten gaan zoeken, constateren dat het wel erg vuil was, emmer gaan zoeken, emmer vullen met water en dreft, en harnas er in leggen.

Pendlay row
5x70kg
5x90kg
5x90kg
5x90kg

Truck pull harnas uit emmer water halen en in de afwasbak wat laten uitlekken.

Lat pulldown
8x60kg
8x65kg
8x70kg

Truck pull harnas uit de afwasbak halen en aan een barbell hangen om verder te drogen

Seated DB shoulder press
10x20kg
10x24kg
10x28kg

Truck pull harnas was nog wat nat (en vuil), maar soit. 2 runs gedaan door de gym met een autoband met daarop eerst 100kg en daarna 150kg aan schijven. Erg gladde vloer. 2de run was te moeilijk om af te werken. Runs waren vooral om trainingsmaatje die ook wil meedoen aan het BK vrachtwagentrekken wat techniek aan te leren. Binnenkort proberen om een vrachtwagen te regelen voor een echte truck pull training.

Les van de dag, spullen opruimen !

• #3.691
Was opgeruimd hoor. Lag in het stones platform. Maar dat is ook niet helemaal dicht en het lag er al een aantal maanden ongebruikt :p

• #3.692
Het is al sinds begin dit jaar gaande en het lijkt maar niet weg te gaan: ik zit met een serieus motivatie probleem wat betreft het trainen...
Oorspronkelijk was mijn verhuis het excuus, en imo ook een geldig excuus aangezien ik verschillende keren per week onderweg was om meubels op te halen of te gaan kopen, of administratie in orde brengen, of... waardoor ik nogal weinig tijd over had, en die tijd wou ik dan liever gebruiken om ook eens een keer gewoon niets te doen.

Ondertussen is die verhuis allang achter de rug en is tijd absoluut geen excuus meer, maar toch slaag ik er niet in om terug consistent te gaan trainen. Sporadisch wat gaan onderhouden is het meeste dat er tegenwoordig nog af kan.
Normaal train ik tijdens de week op dinsdag en donderdag, en in het weekend op zondag. Deze dinsdag bv kon ik niet (verhuis op de ID kaart in orde brengen, en het gemeentehuis is enkel op dinsdag laat genoeg open om er na mijn werk terecht te kunnen), maar om de training dan maandag of woensdag in te halen, had ik absoluut geen zin in. Straks, vandaag, zou ik dan normaal gaan trainen, en mijn sporttas staat ook klaar in de auto, maar ik heb er gewoon absoluut geen zin in, en tegen mijn zin naar de gym gaan, ga ik ook niet doen. Dat gaat het probleem zeker niet verhelpen.

Ik heb mezelf reeds wat tijd gegeven, omdat ik wel eerder zo'n periodes meegemaakt heb, die dan telkens na minder dan een maand over gaan waarna ik weer met volle motivatie kan beginnen, maar deze keer lijkt het langer te duren.

Van stoppen is absoluut geen sprake. Zo ver is het nog niet gekomen :p . Maar de motivatie om nuttig bezig te zijn ipv af en toe wat te gaan klooien, is weg. Wie een goede manier kent om die motivatie terug te krijgen, of wie hetzelfde reeds meegemaakt heeft: laat maar horen!

mss moet je je training eens helemaal omgooien? dingen doen die je nog nooit hebt gedaan? andere soort doelen zetten? begin bv op grip te focussen oid. Je kunt bv doen alsof je nog nooit hebt getraind en opnieuw beginnen, zonder wraps, belt watdanook en je terug opwerken naar gewichten van nu

je kunt ook een tijdje BB'ing gaan doen, dat is redelijk relaxed trainen vergeleken met PL of SM

shots fired, BB'ers

Ik heb motivatie teveel maar heb geen flauw idee waar ik het vandaan haal

Ik heb motivatie teveel maar heb geen flauw idee waar ik het vandaan haal

Jij haalt gewoon motivatie uit die crossfitters te pesten... :D

@woopy: had ik een paar maand geleden ook. Eenmaal ik een paar trainingen oversla, wordt dat al gauw een week en nadien een maand zelfs. Enerzijds voelt het wel goed: niet meer 4 of 5 keer per week je afbeulen. Niet meer elke dag je volproppen. En soms vraag je je af waarom je dit doet. Zo'n periodes zijn volkomen normaal denk ik. Na een tijdje gaat het vanzelf terug kriebelen en heb je terug er zin. Van het liftingvirus geraak je niet zo snel af.

Doe met camion trekken mee, heb je een doel voor ogen.

Ken het probleem Johan, heb het ook meerdere malen meegemaakt en zal het ook nog vele keren meemaken.
Zal eerst zeggen waarom ik het doet, misschien kun je er u ook in vinden.
Ik doe het om vooral voor later. Als je de hele dag werkt op een stoel (in uw geval dacht ik ? ), je komt thuis, en je gaat eten (op stoel), je gaat naar het wc (weer een stoel), je gaat voor de tv liggen (zitten/liggen).

Wat voor beweging ga je dan nog hebben? Zal een grote impact hebben voor later. Daarvoor doe ik het deels, voor een sterker en hopelijk gezonder lichaam voor later, dat men niet continu moet zorgen voor u.

2e is het feite dat ik (sorry voor die guys) niet echt average wil zijn, niet de typische dude in de straat.
Had het over een hele tijd weer gezien en ik walg ervan. Kerel die door de straat kwam gewandeld met zijn schoothondje, dikke pens van hier tot in china, geen gezonde huidskleur, humeur op donder, echt tegen zijn zin leven.
Mogelijk zal hij de hele dag voor de beeldbuis liggen. Ik heb niets tegen dergelijke mensen, maar echt bevorderend voor de maatschappij is het ook niet.

Probeer misschien je dagelijkse sleur/routine te doorbreken, als je die misschien hebt? Dat kan vaak ook een grote en belangrijke factor zijn. Misschien dat je werk geen uitdaging is?
Ik heb ook wel gemerkt in mijn vakantiewerk, het verschil tussen bureaujob en actieve job een enorme impact heeft op 'goesting' voor s'avonds onder het ijzer te kruipen, misschien ervaren sommigen het anders.

Probeer misschien een bepaalde sport te combineren ? Ik wou vroeger altijd American Football te combineren met krachtsport maar dat is er nooit van gekomen, kwestie van routine te doorbreken op sport gebied en andere gebieden op te zoeken.

En als je zou stoppen met liften, of een tijdje, wat ga je doen? Pc game heel de avond ? Voor je tv ? Etc etc.

Een keertje platuit liggen voor de buis kan geen erg zijn, maar elke dag, dag in,dag uit, 50 jaar op een stuk.
Bij mij toch niet.

Hopelijk ben je er iets mee.

• #3.698
BK vrachtwagentrekken ben ik allang op ingeschreven en doe ik ook sowieso mee, al vrees ik wat voor de prestaties :p

Thanks voor de lange uitleg Bulck. Ben het er zeker mee eens, en dat is ook waarom ik absoluut niet volledig zal stoppen. Het idee alleen al dat ik terug het amper 50kg wegende kereltje van vroeger zou worden, is al voldoende om daarvoor te zorgen. Alleen de motivatie om te blijven verbeteren, is momenteel wat zoek. Door 1 à 2 keer per week te trainen, zal ik er wel voor kunnen zorgen dat mijn fysiek min of meer gelijk blijft en mijn kracht niet teveel achterstand oploopt, en daar lijk ik momenteel genoegen mee te nemen.
Ik had het mooie doel om het Belgisch record op de bench press, waar ik nog amper 7,5kg van verwijderd was, te verbreken, maar ook dat lijkt me niet te motiveren momenteel.

Combineren met een andere sport was zelfs nog niet in me opgekomen. Misschien is dat wel een optie moest dit blijven aanhouden.

Maar goed, niet wenen. Het even rustiger aan doen kan geen kwaad, en we zien wel of mijn motivatie terugkomt. Sowieso doe ik mee met het BK vrachtwagentrekken eind deze maand, en begin juni is er een raw PL wedstrijd gepland waar ik ook sowieso aan zal meedoen. De suits ging ik sowieso niet meer gebruiken tot misschien eind het jaar voor de totaalwedstrijd van de Nabba.

De kans zit er in dat ik terug zal "moeten" meedoen aan de finale sterkste man van België, maar ik denk niet dat ik dat ga doen. Beetje gaan meedoen terwijl ik helemaal niet in vorm ben en niet voorbereid ben, ga ik echt niet doen.

Ik ben momenteel ook beetje bezig op onderhoud, de situatie is weer zoals vorige jaren aan het gaan.
Goede voorbereiding naar de wedstrijden toe, maar dan brengen situaties weer roet in het eten.

Ook is de vooruitzichten naar wedstrijd op SM gebied niet meer zo geweldig vind ik persoonlijk. Maar daar begin ik hier niet over. Ik wou aanvankelijk ook mee doen aan de pull, maar ik denk dat ik (weer) ga moeten passen.

Misschien kun je het combineren met een gevecht sport of dergelijke?
Naar 50 kg terugvallen zal niet vlug gebeuren, je bent best jacked in mijn ogen.
Experimenteren met verschillende opties lijkt me het beste, je hoeft niet persee wedstrijden te draaien.
Je kunt na aantal jaren terug komen.

Niets doen is ook maar saai, al ga je bowlen bij wijze van spreken. Je hebt maar 1 leven en morgen kan het je laatste zijn. Zo denk ik meer en meer, heb afgelopen 4 jaar, 3 makkers van mijn leeftijd moeten zien gaan en dan denk je wel paar keer na

Doe gewoon wat je fijn vindt, dan komt de zin snel terug !

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven