Laatste wedstrijd van het jaar is voorbij, en zo dus ook de wekelijkse groepstrainingen waarin we oefenen op de suited lifts. Tijd om mijn schema terug wat aan te passen dus.
Het goede nieuws is dat er wel nog groepstrainingen blijven komen, en dat ze ook perfect in mijn schema zullen passen aangezien ik ze zelf mag regelen. Orhan wil voor de groepstrainingen op zondag een strongman-geïnspireerde training.
Ben wat aan het denken wat we kunnen doen, maar tips zijn welkom.
Loop-onderdelen zullen er voorlopig niet inzitten. Zowel de weersomstandigheden als de huidige staat van de ondergrond buiten (volledig kapot en vol putten door een bende vandalen die er met stenen heeft zitten gooien) zorgen ervoor dat dat lastig wordt. Bovendien heb ik enkel nog maar een yoke en geen farmers meer (al kunnen we daar wel 2 EZ bars voor gebruiken).
- Een log lift zou er sowieso wel wekelijks in komen.
- Verder had ik gedacht aan stones (tot op de borst en terug naar beneden, op reps) buiten, of log cleans als de weersomstandigheden het niet toelaten. Log cleans ook sowieso voor de paar jonge lichte kerels die meedoen en die ik zo meteen geen 80kg stone van de grond zie rapen.
- Afsluiter zou barbell hold of front hold kunnen zijn met iedereen samen, kwestie van er een competitie van te maken.
Dan mis ik nog een zware lower body oefening, en nog iets wat misschien iets meer op de conditie werkt.
Voor dat eerste dacht ik misschien aan block pulls, eventueel met fat bar.
Beschikbaar is: log, axle, fat dumbbell, EZ-bar-farmers, stones, biervat, yoke en slee (maar geen plaats om die te gebruiken), en alle normale powerlifting stuff, inclusief bands enzo.
Er is ook een bokszaal met matten waar misschien iets conditioneels gedaan kan worden, maar die matten mogen zeker niet beschadigd worden.
Nog ideetjes?