Fitness Seller

Woopy's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Hey Johan,

Misschien is het een idee om gewoon een totaal nieuw schema te doen, met vaststaande gewichten en waarbij je in het begin ook niet teveel hoeft te strugglen.
Ik heb zelf een tijdje geen zin gehad om dag in dag uit in mn eentje erg zwaar te gaan trainen. Toen heb ik gewoon een periode lichter volume gedraaid en verder in de zomer wat getennist en plezier gemaakt met vrienden. Door dat volume te maken op de mainlifts (vooral sq en bench) behoud je sowieso je kracht en kan je zelfs daarna gaan oogsten als je weer zwaarder gaat trainen.
 
Squat
5x60kg
5x100kg
5x120kg
5x140kg
5x160kg
4x180kg (5de had ik er mss ook nog kunnen uitpersen. Verrassend)

Leg press
15x200kg
12x200kg (auwtch)

Bench press
5x60kg
5x80kg
5x100kg
5x110kg
5x110kg
5x110kg (had ik moeite mee..)

Achterkant schouders gedoe
10x
10x
10x

Wat dislocates

Triceps pushdown
10x40kg
10x50kg
10x60k (full stack)

Pendlay row
15x60kg
15x60kg

En dan nog wat aan een pull up bar gaan hangen, maar dat duurde niet lang. Helemaal leeg.

Squat kracht lijkt niet zo snel te verdwijnen als ik wekenlang maar wat aankloot. Bench press daarintegen is een ander paar mouwen... Deadlift zien we later wel eens :)

Focus momenteel: wat uithouding in benen, rug, biceps en grip kweken voor het vrachtwagentrekken eind deze maand, en stilaan ook de squat en bench terug op niveau krijgen voor de raw wedstrijd begin juni.
 
Vandaag oefensessie truck pull gehad. We hadden een truck tot onze beschikking van ongeveer 12 ton, met de optie om er nog een container van 10 ton bij op te laden.
12 ton leek me een mooi gewicht, maar blijkbaar was die dubbele as achteraan toch niet te onderschatten :p

Ik kreeg hem alleszins niet in beweging. Als de chauffeur wat hielp, kon ik enkele stappen zetten, maar kort daarna viel ik weer stil.
Daarna hebben we nog 2 runs gedaan waarbij mijn trainingsmaatje meeduwde achteraan de truck (en omgekeerd) en dan was het wel doenbaar. Nog steeds zwaar, maar doenbaar.

Volgende week waarschijnlijk nog eens, en dan meteen van in het begin met hulp doen. Is nuttiger zo :)
 
Squat
5x60kg
5x100kg
5x125kg
5x145kg
5x165kg
5x185kg (woo!)

Leg press 45°
15x200kg
15x200kg
15x200kg (laatste 3 reps geholpen met de armen)

Standing calve raise toestel
20x160kg (hierbij gelaten aangezien ik dit al heel lang niet meer gedaan heb en de truck pull training overmorgen belangrijker is)

Bench press
5x60kg
5x80kg
5x100kg
5x115kg
5x115kg
5x115kg

Triceps pushdown (zwaarder toestel dan vorige keer. 1 katrol ipv 2)
15x50kg
15x60kg
15x60kg

Achterkant schouders met rekkertje
10x
10x
10x

Dumbbell row
20x20kg
15x26kg
10x30kg

Best goeie training. Woensdag truck pull. Orhan gaat wsl meedoen. Ben benieuwd :)
 
Gaat weer lekker hier of niet ?
 
Komt stilaan op gang. Volgende maand ga ik wel 3 weken op vakantie, dus ik vrees dat dat terug wat roet in het eten zal strooien. Zal maar alvast naar gyms beginnen googlen :)
 
Vandaag terug truck pull training met dezelfde zware truck.
Twee runs gedaan met gedeeltelijk hulp, vooral bij het starten dan. Ging beter dan vorige week.
Dan nog een derde, laatste run waarbij twee trainingsmaatjes meeduwden om zo wat snelheid te kunnen maken. Was goed.
Tussendoor ook nog 3 of 4 keer meegeduwd bij de trainingsmaatjes.

Wedstrijd gaat goed komen :)
 
Niet stiekem je vriendjes laten mee duwen op de wedstrijd hé
 
Dikke squat en bench man!
 
Squat
5x60kg
5x100kg
5x130kg
5x150kg
5x170kg
4x190kg (zal wel volume PR zijn)

Safety squat bar squat (hebben we sinds onlangs in de gym, ff proberen, nooit gedaan :) )
3x75kg
3x125kg
3x145kg (speciaal :) )

Leg press 45°
15x210kg
15x210kg
15x210kg

Calve raise
20x140kg
15x140kg

Hyperextension
10x
10x +10kg

Gaat me goed af, dat maximaal 2 keer per week trainen :)
 
Sinds gisteren wat last in mijn linker kuit. Pijnlijk gevoel als ik hem opspan of als ik er in duw. Lijkt me geen gewone spierpijn. Weet niet of het storend kan zijn als het tegen zondag nog niet voorbij is, maar ik hoop van niet, en ik hoop ook dat het zo lang niet duurt natuurlijk.
Vanochtend een knee sleeve rond de kuit gedaan die ik de hele dag ga aanhouden.
 
Vandaag BK vrachtwagentrekken, maar dat is me slecht bevallen.

Als eerste de harnas pull met touw. De originele opstelling werd enkel getrokken door een Nederlander die naar ik hoorde Nederlands kampioen vrachtwagen/treintrekken is. De andere 16 (ofzo) deelnemers kregen er geen cm beweging in. Wat mooi om zien was, was dat toch iedereen er volop voor ging, ook al was het vrij duidelijk dat het verspeelde krachten waren.

Iets later werd de vrachtwagen dan wat lichter gemaakt, en mochten we nog eens. Ik had er vertrouwen in, maar raakte amper gestart. Eenmaal in beweging, ging het allemaal nogal moeizaam, en halfweg viel ik terug stil. Ik probeerde nog enkele keren opnieuw te starten, maar gleed gewoon weg.

Laatste hierop, waar ik enorm van baal, en het ergste is eigenlijk nog dat ik geen flauw idee heb wat het probleem was. Er waren lichtere deelnemers die het wel konden. Er waren deelnemers waarvan ik weet dat ik op gymlifts een pak sterker ben, die het wel konden. Ik wil het niet op slechte schoenen steken, want de winnaar van de +105kg categorie had exact dezelfde. Van mijn kuit had ik ook geen last. Nuja, dom...

De hand over hand ging me wat beter af, maar blijkbaar niet snel genoeg om van mijn laatste plaats verlost te raken.

Soit, wedstrijd om snel te vergeten dus.

Was verder wel een mooie wedstrijd, props aan de organisatie!

[Link niet meer beschikbaar]
 
Vandaag training, maar merkte bij de opwarming al dat het nog in de benen zat. Ik heb ook wat last in mijn schouder na de wedstrijd. Is aan het beteren door wat rust, dus vandaag nog even laten verder herstellen.

Squat
5x60kg
5x100kg
5x135kg
5x155kg
5x175kg
2x195kg

Gezien de omstandigheden nog best tevreden. Denk dat zonder wedstrijd 3 reps ook wel gelukt waren. Volgende week sowieso 200kg op reps proberen. Verder niets meer gedaan. Wou de schouder ontzien en mijn benen waren hiermee ook wel klaar.
Zondag serieuzer trainen :)
 
Zondagtraining is er niet van gekomen door zaterdag net iets te lang weg geweest te zijn :p

Vandaag dan maar:

Squat
5x60kg
5x100kg
5x140kg
5x160kg
5x180kg
3x200kg (volume PR! 200kg op reps is toch een mijlpaal :) enkel riem, polsbanden en goedkope sleeves)

Leg press 45°
10x200kg
10x200kg
10x200kg

Bench press
5x60kg
5x80kg
4x100kg
4x120kg
4x120kg

Triceps cable pushdown
10x40kg
10x50kg
10x60kg

Woensdag normaal nog training, als ik niet weer een slecht excuus kan vinden. Eens kijken of ik nog kan deadliften dan, wat pressen en wat rug. De trainingen daarna zullen in het buitenland te doen zijn, want ik vertrek vrijdag voor 3 weken op reis :)
 
Vandaag wat minder spectaculaire training: dingen doen die ik wsl al maanden niet meer gedaan heb!

Deadlift
3x110kg
1x150kg
1x180kg
1x180kg
1x200kg (dit was best zwaar. De beweging moet er terug wat inkomen)

Press
5x60kg
5x60kg
5x70kg
5x70kg (ook dit was zwaarder dan normaal)

Achterkant schouders en dislocates

Pull up
5x
5x
5x

Als alles goed gaat, gaat de volgende training in Sarajevo door, in de gym van IFBB bodybuilder Mirsad Terzo. Deze keer proberen om een foto samen met die kerel te nemen, want heb er nog steeds spijt van dat ik dat vorig jaar niet gedaan heb :)
 
Training @ Sarajevo

Squat
5x60kg
5x100kg
5x145kg
5x165kg
5x185kg (laatste rep was behoorlijk zwaar)

Legpress (vreemd toestel dat onderaan vrij zwaar was en bovenaan licht)
10x160kg (exclusief gewicht toestel)
10x200kg

Leg raise
10x
10x
10x

Goeie training. Gezien ik op vakantie nooit echt "trainingsfit" zal zijn en mijn kuit terug wat lastig deed door al dat bergop en bergaf stappen van de laatste dagen, ben ik met 5x185kg wel tevreden.
Grappig dat in een gym waar het grootste deel aan de roids zit (vertelde de eigenaar me vorig jaar zelf) de halve gym bij die 185kg er kwam bijstaan om te kijken Sticking out tongue Respect in de nieuwe gym is bij deze veilig gesteld, denk ik.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven