MuscleMeat

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Mooi spul man

:roflol: @de dumbbellpic!

Die dumbbells hebben wij ook, gaan tot 60kg. 70 is echt hardcore. :D
Mooi spul heb je!

• Topic Starter Topic Starter

Pff, veel goesting maar weinig kracht

OL dag

Clean & press
5x45kg
3x65kg
1x75kg
0x80kg (techniek lukte voor geen meter, echt zwak)

Push press
3x60kg (moeilijk, te weinig agressie)
3x60kg (beter)
2x70kg
0x80kg (pff, voelde enorm zwaar)

Speed deadlift (met blauwe band en hooguit 30sec rust tussen de sets)
2x95kg
2x95kg
2x95kg
2x95kg
2x95kg
2x95kg
2x95kg
2x95kg
2x95kg
2x95kg

Dan nog met pull ups willen beginnen, maar mijn elebogen deden lastig, dus ik ben maar gestopt.
Echt flauwe training...

Zondag event training bij Jimmy als er een is (maar begin deze week wist hij het nog niet, dus ik vrees ervoor, morgen es vragen) en anders een geïmproviseerde event training in mijn home gym. Met de onderdelen van de sterkste krachtsporters is het niet zo heel moeilijk om de meeste proeven hier thuis na te doen.

Voorbereiding op sterkste krachtsporters van Nederland training

Stone lappen (met schijven)
5x80kg
1x100kg
1x100kg

Power clean
5x45kg
5x45kg
3x65kg
2x75kg
0x75kg (ging opeens weer niet meer)

Sumo deadlift
5x100kg
0x150kg (buh)

Box squat (onder parallel)
8x120kg
8x120kg
8x120kg

Op zich een betere training dan de laatste weken, maar het kan altijd beter.
Stone lift met die schijven is wel leuk (zie filmpje), maar verder dan lappen is wel zo goed als onmogelijk denk ik, of je moet het gewicht serieus laten zakken. Maar goed dan kan ik dat deel van de oefening toch al oefenen.
Bij de clean was het niet de bedoeling om power clean te doen, maar ineens lukte die second pull (of dat denk ik toch :p zie filmpje), maar daar stond wel tegenover dat na de pull snel weer door mijn benen zakken veel moeilijker werd. Dus soit dan heb ik maar verder gedaan met power clean. Ging ongeveer evengoed als gewone clean zonder second pull, dus als ik die binnenkort kan combineren, dan zal ik wel snel 100kg kunnen cleanen :D (ook gezien ik een tijdje geleden al 90kg cleande)
Sumo deadlift was weer gigantisch lang geleden en lukte voor geen meter...
Box squat viel ook tegen, ik wou eigenlijk setjes van 15 doen, maar dacht dat mijn "box" hoger was. Op de wedstrijd zal die box wel hoger zijn (anders wordt het voor de langere personen wel heel diep :p), dus komt wel goed.

Stone lappen
http://www.youtube.com/watch?v=Q6C6n_yRfhE

Power clean
http://www.youtube.com/watch?v=BHs02uKvnoA

Random shit training

Clean (begonnen met power clean en halfweg overgeschakeld naar squatclean)
5x45kg (laatste rep press)
5x65kg (laatste rep press)

Hex bar deadlift (onderste handvaten = normale deadlift hoogte)
5x103kg
3x143kg
2x173kg
1x193kg
0x203kg

Bench press
10x20kg
5x60kg
2x80kg
1x95kg (vrij zwaar al)
0x105kg

Clean: nog beetje oefenen op de techniek met niet al te zwaar gewicht. 2nd pull zat weer goed. Halfweg de 2de werkset kon ik na de pull ook weer door mijn benen buigen tot een squat clean. De squat was wel wat te laat aangezien ik de bar allang op mijn schouders had tegen dat ik halfweg gezakt was, maar het is een begin. Ook wel moeilijk om zo'n licht gewicht explosief omhoog te trekken en dan het pas helemaal beneden te willen opvangen :p Met zwaarder gewicht zal die squat nuttiger zijn. Soit ik ben er tevreden van, en conditioneel viel het ook wel mee.

Hex bar deadlift was leuk. Voelt toch wel heel anders dan een gewone deadlift of squat. Ik had gehoopt op 200kg of meer, maar dat is net niet gelukt. Die 193kg was nochtans zo heel moeilijk niet. Die 193kg had ik eerst geprobeerd met riem. Leek me een mooi gewicht om een riem voor beginnen te dragen. Echter toen ik begon met heffen, kreeg ik er kotsneigingen van. Dan maar zonder riem gedaan, en dat lukte gewoon :p Wel lastig is dat je heel goed moet opletten dat je hem in het midden vastneemt, anders kantelt dat ding naar voor of naar achter, en dat is echt niet handig. De knurling is ook vrij scherp, wat redelijk pijnlijk is en gevaarlijk om je eelt open te scheuren. Ik moet maar eens kijken wat ik daar kan aan doen. Misschien een beetje afschuren ofzo? Ik ga met dit ding tot ongeveer 263kg kunnen gaan voor hij vol zit, dus ik kom nog wel even toe.

Daarna nog bench press, alhoewel ik toch al redelijk moe was (ook al dik over het uur aan het trainen). Goed op de techniek gelet die ik in dat filmpje van Tate gezien heb. Die techniek lukte wel redelijk, alhoewel mijn bankje eigenlijk te hoog is om echt goed stevig met mijn voeten op de grond te kunnen staan. Mijn probleem is dat ik veel te langzaam zak en zo heel veel energie verspil. Ik merk dat bij mijn close grip bench presses ook. Het is alsof iets mij tegenhoudt om sneller te zakken. Als ik al wat setjes gedaan heb, gaat dat echter beter. Dat ga ik bij een volgende bench press PR poging dus ook eerst doen.

Al bij al voelde ik mij weer 100%, maar toch 2 doelen niet gehaald. Beetje jammer.

Ik ben sniperx.

Nice, met die hexbar kan je ook logpresses nabootsen, of gaat dat niet ivm het formaat van dat ding?

See you sunday.

Heb er ook aan gedacht, maar lijkt me toch niet zo handig. Buiten de stand van de handvaten, is er ook niet veel gelijkenis. Kan niet op je borst rusten ofzo. Hij is ook te smal om in mijn rack te liggen, en dat ding cleanen en dan over mijn hoofd trekken met een deftig gewicht, zie ik ook niet meteen gebeuren :p

Ben filmpje van hex deadlift aan het uploaden, de rest is de moeite niet :p

Nice random shit sniperx

http://www.youtube.com/watch?v=8-1jbOpP25o

In het begin aarzelde ik wat. Ik geloofde er niet in omdat ik 10 seconden geleden nog maar die mislukking met die riem gedaan had :p Toen merkte ik dat de bar omhoog kwam en heb ik verder getrokken.

Heb er ook aan gedacht, maar lijkt me toch niet zo handig. Buiten de stand van de handvaten, is er ook niet veel gelijkenis. Kan niet op je borst rusten ofzo. Hij is ook te smal om in mijn rack te liggen, en dat ding cleanen en dan over mijn hoofd trekken met een deftig gewicht, zie ik ook niet meteen gebeuren :p

Ben filmpje van hex deadlift aan het uploaden, de rest is de moeite niet :p

Hmm dat is wel jammer, maargoed, denk dat benchen met dat ding wel goed zal zijn voor de triceps bijv. Ziet er trouwens wel vet uit zo'n bar.

Valt te proberen :)

Vanavond nog wat clean techniek oefenen en onderhouden met licht gewicht. Daarna eens voor een PR poging gaan op snatch. Doel is 65kg (11kg boven mijn huidige PR), maar ik denk dat ik dat zonder al te veel problemen wel haal.
Daarna niets meer tot de wedstrijd van zondag :D

"Rustige training om clean techniek nog wat te oefenen en eens een PR op de snatch te proberen"-dag

Power clean
5x45kg
5x45kg + 5x45kg push press
5x45kg + 5x45kg push press
5x45kg + 5x45kg push press (gefilmd)

Snatch
5x45kg (trok op niet veel)
5x45kg (aanvaardbare techniek)
1x55kg (PR evenaring, EASY!) (gefilmd)
1x65kg (met veel nadrukken, teveel om persoonlijk als PR te zien) (gefilmd)
1x65kg (met heel klein beetje nadrukken, goed genoeg voor mij :p PR) (gefilmd)

Second pull op de clean gaat weer iets beter. Ik tik nu mijn bovenbenen aan. Bij de push press heb ik mij geconcentreerd om het gewicht bijna puur op leg drive naar boven te werken. Mijn armen heb ik vrij ontspannen gehouden.
Snatch heeft nog veel werk nodig qua techniek. Ook niet vreemd aangezien het weer maanden geleden is, en ik heb dit ook nooit veel gedaan :)

Filmpje 5x45kg clean (3de rep was slecht) + 5x45kg push press, 1x55kg snatch, 1x65kg snatch, 1x65kg snatch
http://www.youtube.com/watch?v=0SuTKhApHAA

Ik heb de laatste dagen trouwens wat last van stekende pijntjes in de pezen van mijn biceps naar mijn onderarmen (beide armen). Zou dat met die vele cleans van de afgelopen dagen kunnen te maken hebben?

Vandaag vond de teamwedstrijd "de sterkste krachtsporters van Nederland" plaats, waar ik samen met Dominique Janssen aan meegedaan heb. Kleine verandering in de planning: de powerstairs vielen weg (hadden ze niet ???) en werd vervangen door hand over hand truckpull. Voordeel voor mij wel. De meldey en het gewichtheffen werden ook van plaats verwisseld (dit waren de eerste 2 proeven) aangezien het net enorm hard geregend had, en de medley niet zo veilig was als alles nat en glad was, inclusief de grond.

Gewichtheffen met 80kg (ik gok het echte gewicht tussen 75-80kg)
Domie maakte eerst 7 reps, daarna nam ik over en maakte ik er nog 5 voor de tijd op was, wat ons totaal op 12 bracht, wat goed was voor een 4de plaats van de 7. (Oorspronkelijk waren we met 8 teams, maar er viel bij deze proef meteen al een team uit door blessure). Ik had nog 1 of 2 reps over, als er meer tijd geweest was. Techniek zat vrij goed, snelheid zat ook goed. Het vele oefenen op de techniek heeft zijn nut gehad, anders had ik nooit zo gemakkelijk 5 reps gehaald :) Als het gewicht echt 80kg was, is dit een PR.

Medley (340kg tire flip 8 reps, farmers walk 2x100kg 40m, steen van "80kg" en biervat van 65kg op ongeveer 1m leggen)
Bij de tire flip mocht zoveel als gewenst gewisseld worden. Farmers walk moest door 1 persoon gedaan worden, voorwerpen laden ook door 1 persoon.
Het plan was dat ik 2 flips zou doen en dan zou herstellen voor de farmers walk. Domie zou dan 6 tire flips doen en de voorwerpen laden als ik de farmers zou uitlopen (wat ik niet verwacht had, maar soit). Ik deed dus zoals geplanned de eerste 2 flips. Daarna begon Domie, maar na zijn 4de rep ging het niet meer. Hij heeft vrij lang geprobeerd voor die 5de rep, waardoor we wat tijd verloren. Ik heb dan de overige 2 flips gedaan en liep snel naar de farmers, maar de tijd was op. Jammer, want ik had maar 5m ofzo moeten lopen om een ander team te verslaan. Laatste hierop. De tire flip ging nog redelijk. Het optillen was relatief gemakkelijk, vanaf de knie was het enorm zwaar. Meestal is het omgekeerd.

Hand over hand truck pull (7 ton over hooguit 15m)
Ik had 20 seconden en nog iets, Domie had 20 seconden en een paar honderdsten meer. 5de plaats van de 7 hierop. Dit was eigenlijk veel te licht. Van zodra de truck in beweging was, was je meer bezig met het touw te herpakken dan dat je eigenlijk kon trekken. De tijden lagen dan ook allemaal heel dicht bij elkaar.

Squat (full squats met 120kg)
Ik deed 16 reps (+ 1 afgekeurde, net niet diep genoeg), Domie deed er 12. Een totaal van 28 reps dus en goed voor de 4de plaats van de 7. Een PR voor mij, en het ging allemaal heel vlot na elkaar. Spijtig van die ene afgekeurde, maar het zou ons toch geen hogere plaats gegeven hebben. Na de squats had ik even moeite om te blijven rechtstaan, heb even moeten neerzitten :p

Car deadlift hold (gevoelsgewicht "330kg" ofzo, maar dat geloof ik nooit dat die zo zwaar is)
Iedereen had individueel tussen de 45 en 70 seconden. Domie deed iets in de 30 seconden, ik deed het nog wat slechter met iets in de 20 seconden, ik had hem niet goed vast. Goed verprutst en hier dus laatste op.

Uitslag: 6de van de 7 (en 1 geblesseerd team).
Jammer dat we de deadlift hold en de medley verkloot hebben, anders waren we wel wat hoger geëindigd, maarja, hebben we weer iets bijgeleerd. Het was een leuke wedstrijd. Ik heb hier ook veel meer aan gehad dan aan de voorrondes, waar ik in feite niet veel kunnen doen heb.
Wel jammer dat er van de 2 klasses niet gewoon 1 gemaakt werd. In de B klasse deden slechts 3 teams mee, waarvan er 2 in de C hoorden, en die zouden we dan ook verslaan hebben.

Skwats (met dank aan Kane):
http://vimeo.com/5665898

Laatst bewerkt:
Je hebt sterk je mannetje gestaan Woopy, goed bezig kerel, beetje pech gehad in die medley (was ook wel een kreng van een band) en DL hold, had je toch wel achter mij en Bert geplaatst ;)

Ik ben tevreden van mijn prestaties :) PR op squat en cleans, en ook meteen de zwaarste band die ik ooit geflipt heb, dus dat is ook weer een pr :)
Weer wat bijgeleerd (meer op grip werken bv :p) en volgend jaar kom ik pakken sterker terug.

Goed bezig Woopy. Vervelend als die truck te licht is en het liep nog af ook begreep ik.

Zeker netjes die clean en press! Alleen jammer van die medley.

Deadlift dag

Deadlift
5x60kg (en al meteen een pump in mijn onderrug, handig)
4x100kg
3x130kg
2x150kg
4x170kg (5F) (volume PR)

Stone lift (met schijven)
3x80kg
3x80kg
3x80kg (niet zo moeilijk)

Good morning
5x100kg
5x100kg
5x100kg (eerste set vrij zwaar, wsl had ik beter opgewarmd, sets daarna gingen goed)

Hex bar shrugs
10x103kg
6x133kg
6x133kg (die knurling is echt moordend!)

Woohoo, een training zonder problemen, en dat zo "kort" na een wedstrijd (die vooral zwaar op mijn benen was).
Bij de deadlift had ik 5 reps willen halen, maar niet gelukt. Toch een volume PR. De eerste 3 reps waren vrij easy, 4 was moeilijk, 5 kreeg ik niet meer los. Tot nu hield ik de bar altijd ongeveer een halve cm van mijn schenen. Deze keer heb ik de bar er echt tegengezet, en ik moet zeggen dat het toch wel veel beter voelt.
Stone lift ging goed. Beetje explosief proberen liften om hem in 1 keer zo hoog mogelijk te krijgen, maar met die schijven is dat echt niet handig. Volgende keer proberen reppen met 100kg en weer gewoon lappen. Die spankoorden schuren wel al het vel van mijn onderarmen.
En ik moet eens schuurpapier kopen om die knurling van mijn hex bar zachter te maken, want ik maak er echt mijn handen kapot op :p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven