Vandaag vond de teamwedstrijd "de sterkste krachtsporters van Nederland" plaats, waar ik samen met Dominique Janssen aan meegedaan heb. Kleine verandering in de planning: de powerstairs vielen weg (hadden ze niet

) en werd vervangen door hand over hand truckpull. Voordeel voor mij wel. De meldey en het gewichtheffen werden ook van plaats verwisseld (dit waren de eerste 2 proeven) aangezien het net enorm hard geregend had, en de medley niet zo veilig was als alles nat en glad was, inclusief de grond.
Gewichtheffen met 80kg (ik gok het echte gewicht tussen 75-80kg)
Domie maakte eerst 7 reps, daarna nam ik over en maakte ik er nog 5 voor de tijd op was, wat ons totaal op 12 bracht, wat goed was voor een 4de plaats van de 7. (Oorspronkelijk waren we met 8 teams, maar er viel bij deze proef meteen al een team uit door blessure). Ik had nog 1 of 2 reps over, als er meer tijd geweest was. Techniek zat vrij goed, snelheid zat ook goed. Het vele oefenen op de techniek heeft zijn nut gehad, anders had ik nooit zo gemakkelijk 5 reps gehaald

Als het gewicht echt 80kg was, is dit een PR.
Medley (340kg tire flip 8 reps, farmers walk 2x100kg 40m, steen van "80kg" en biervat van 65kg op ongeveer 1m leggen)
Bij de tire flip mocht zoveel als gewenst gewisseld worden. Farmers walk moest door 1 persoon gedaan worden, voorwerpen laden ook door 1 persoon.
Het plan was dat ik 2 flips zou doen en dan zou herstellen voor de farmers walk. Domie zou dan 6 tire flips doen en de voorwerpen laden als ik de farmers zou uitlopen (wat ik niet verwacht had, maar soit). Ik deed dus zoals geplanned de eerste 2 flips. Daarna begon Domie, maar na zijn 4de rep ging het niet meer. Hij heeft vrij lang geprobeerd voor die 5de rep, waardoor we wat tijd verloren. Ik heb dan de overige 2 flips gedaan en liep snel naar de farmers, maar de tijd was op. Jammer, want ik had maar 5m ofzo moeten lopen om een ander team te verslaan. Laatste hierop. De tire flip ging nog redelijk. Het optillen was relatief gemakkelijk, vanaf de knie was het enorm zwaar. Meestal is het omgekeerd.
Hand over hand truck pull (7 ton over hooguit 15m)
Ik had 20 seconden en nog iets, Domie had 20 seconden en een paar honderdsten meer. 5de plaats van de 7 hierop. Dit was eigenlijk veel te licht. Van zodra de truck in beweging was, was je meer bezig met het touw te herpakken dan dat je eigenlijk kon trekken. De tijden lagen dan ook allemaal heel dicht bij elkaar.
Squat (full squats met 120kg)
Ik deed 16 reps (+ 1 afgekeurde, net niet diep genoeg), Domie deed er 12. Een totaal van 28 reps dus en goed voor de 4de plaats van de 7. Een PR voor mij, en het ging allemaal heel vlot na elkaar. Spijtig van die ene afgekeurde, maar het zou ons toch geen hogere plaats gegeven hebben. Na de squats had ik even moeite om te blijven rechtstaan, heb even moeten neerzitten
Car deadlift hold (gevoelsgewicht "330kg" ofzo, maar dat geloof ik nooit dat die zo zwaar is)
Iedereen had individueel tussen de 45 en 70 seconden. Domie deed iets in de 30 seconden, ik deed het nog wat slechter met iets in de 20 seconden, ik had hem niet goed vast. Goed verprutst en hier dus laatste op.
Uitslag: 6de van de 7 (en 1 geblesseerd team).
Jammer dat we de deadlift hold en de medley verkloot hebben, anders waren we wel wat hoger geëindigd, maarja, hebben we weer iets bijgeleerd. Het was een leuke wedstrijd. Ik heb hier ook veel meer aan gehad dan aan de voorrondes, waar ik in feite niet veel kunnen doen heb.
Wel jammer dat er van de 2 klasses niet gewoon 1 gemaakt werd. In de B klasse deden slechts 3 teams mee, waarvan er 2 in de C hoorden, en die zouden we dan ook verslaan hebben.
Skwats (met dank aan Kane):
http://vimeo.com/5665898