AndroidHealthClinic

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Beetje explosief proberen liften om hem in 1 keer zo hoog mogelijk te krijgen, maar met die schijven is dat echt niet handig. Volgende keer proberen reppen met 100kg en weer gewoon lappen

Hmm, ik denk dat je er meer voordeel uithaalt als je het erbij houd om hem zo hoog mogelijk te krijgen, enkel lappen heb je imo niet zoveel aan...

Just my 2 cents ;)

Pff, ik ben eindelijk klaar met alles een plaats te geven, was wel een serieus werkje :p
- Nieuwe bar: Prima ding! Die kogellagering is echt stukken beter dan die van mijn oude bar. Als ik met mijn duim aan een sleeve draai zonder de bar zelf vast te houden, blijft de bar gewoon liggen en draait die sleeve een stuk of dertig toertjes. Bij mijn oude bar moet ik de bar zelf vasthouden, en als ik dan aan een sleeve draai, draait die net zo ver als ik hem zelf draai, en daarna stopt hij meteen :p Wat minder is, is dat de greepdiameter ongeveer een halve cm dikker is in omtrek, en dat de verdeling van de knurling en de ringen wat anders is, dus weer even zoeken waar ik hem bij elke oefening het beste vasthoud. Maarja dat zijn details.
- Hex bar: Een goeie 10kg zwaarder dan op de site vermeld stond :p Maakt mij nu niet uit, dat is 10kg minder aan schijven dat ik er moet opsteken. Mooi en stevig ding. Wel wat kleiner dan ik verwacht had, en volgens mij kunnen er ook niet zo heel veel schijven op die sleeves. We zullen zien.
- Matjes: Die waren dan weer groter dan ik verwacht had, of mijn kamer kleiner :p Ik had er 5 van 1x2m, maar ik had er maar 3 nodig. Dat is dan goed voor als ik eens verhuis en ik heb een grotere kamer. Stevige dingen, weegt ook wel iets :p Zal zijn werk goed doen.
- 70kg dumbbells: Damn, die had ik toch wel wat onderschat :p Die dingen verslepen is echt niet gemakkelijk :D! Vooral niet als ze een trap opmoeten... Optillen gaat wel, maar ermee stappen is een ander paar mouwen. Ook wel vrij grote dingen. Ik heb lang zitten zoeken waar ik ze het best kon leggen zodat ze niet in de weg zouden liggen, tot ik bedacht dat die gemakkelijk op hun zij blijven staan en zo ook veel minder plaats innemen :p Waarschijnlijk ga ik ze voorlopig enkel gebruiken om bands aan te hangen als ik speed squats wil doen ofzo. Hopelijk binnenkort om rows te doen, en in de toekomst eens one hand DB press proberen. Voor DB Deadlift (hold) kan ik ze nu misschien ook wel gebruiken.
- Nieuwe riem: Niet aanwezig... :-/

Foto's:
http://www.bstrong.net/files/images/IMG_0446.groot.jpg
http://www.bstrong.net/files/images/IMG_0448.groot.jpg
http://www.bstrong.net/files/images/IMG_0449.groot.jpg

Zitten de ringen op die oly bars op dezelfde plek?

• Topic Starter Topic Starter
Nee die van de onderste staan iets verder uit elkaar.

Sanca: Het is dat dat hoog trekken niet echt handig is met die schijven. Als je te recht komt, gaat dat beginnen schuiven en dat zou wel eens pijnlijk kunnen aflopen :p Ik weet ook nog niet of ik die oefening er ga inhouden. Wel goeie oefening om stenen los te trekken, wat bij mij het grootste probleem is.

Kun je dan geen sleeve van je oude barbell gebruiken? Gaat imo beter dan die riempjes

die schijven blijven ten opzichte van elkaar wel zitten, maar het geheel zou kunnen naar beneden schuiven als ik ermee rechtsta. Ijzer is gladder dan steen, en ik heb hier ook niet zoveel keuze om hem wat hoger of lager vast te nemen.
Ach ik probeer nog wel wat en we zien wel. Misschien lukt het met wat meer oefening toch.

Rubberen schijven zouden dan de uitkomst kunnen bieden...

Hoe zit het eigenlijk met de atlastone fabrikage?

Moet ik dat ook nog kopen :p

Plannen staan op pauze omdat Wim gezegd had dat hij de zijne zou verkopen. Ik heb er dan echter niets meer van gehoord. Nu hoor ik dat Jimmy na de sterkste man van België ook zijn stenen verkoopt, maar ik weet nog niet of ik ze neem. Waarschijnlijk zal iemand me wel voor zijn tegen dat ik beslist heb :) Ik heb wel al gevraagd om de log en yoke voor mij opzij te houden :D

Nee die van de onderste staan iets verder uit elkaar.

Sanca: Het is dat dat hoog trekken niet echt handig is met die schijven. Als je te recht komt, gaat dat beginnen schuiven en dat zou wel eens pijnlijk kunnen aflopen :p Ik weet ook nog niet of ik die oefening er ga inhouden. Wel goeie oefening om stenen los te trekken, wat bij mij het grootste probleem is.

En het "open" stuk in het midden.. die is ook wat smaller bij je nieuwe bar toch?

Klopt. En de knurling naar het uiteinde toe stopt iets vroeger.

Strongman trainen = investeren :P

:eek: die stones neem ik maar al te graag over :eek:

Pakt ook zoveel plaats in he :p
Ik ben nu aan het zoeken naar een huis om te huren, dan heb ik sowieso meer plaats en kan ik zoveel stones opslaan als ik wil, maar zolang ik niet weet of ik iets vind, is het lastiger.

Press dag

Press
10x20kg
5x40kg
3x50kg
2x60kg
5x65kg
5x65kg
3x65kg (5F) (toch PR en volume PR)

Close grip bench
5x65kg
5x75kg
5x75kg (easy)
5x77,5kg

Incline bench
5x75kg (superzwaar)
4x70kg (5F, ben dan maar gestopt)

Dumbbell row
10x22kg
5x42kg
5x50kg
5x50kg (eens een lichte cheat geprobeerd, ging meteen super easy)
5x52kg (way too easy)
5x56kg (nog altijd vrij easy, maar grip kon niet meer volgen)

Bij de press weer een nieuw PR. Ik heb nooit eerder 65kg gepressed, en kon er nu 2x5 mee (en dan nog 3 reps). Nice! Links had het wel wat moeilijker merkte ik. Volgende keer verhogen naar 67,5kg en het bij 2x5 houden.
Incline bench ging ineens niet meer, waarschijnlijk mijn triceps al teveel uitgeput met de voorgaande oefeningen.
Dumbbell row ging heel goed. Kleine cheat gebruikt nu, op camera waarschijnlijk nog steeds niet geweldig zichtbaar maar toch aanwezig. Grip was nog een beetje vermoeid van de training van 2 dagen geleden, anders was ik nog verder gegaan. Dumbbell zat wel helemaal vol met die 56kg, er kan niets meer bij. Ik kan wel nog tussen mijn twee schijven van 10kg een 50mm schijf van 10kg steken en zo meteen naar 62kg gaan, dan sla ik wel 58kg en 60kg over. Dan heb ik wsl nog wel ruimte om per stappen van 2kg naar 68kg te gaan, en dan wachten mijn 70kg schatjes op mij :D Als ik zover ben, ga ik daar dan wel mee verder tot ik die helemaal strikt kan, en dan kijk ik wel eens hoe ik verder ga. Maar zover zijn we dus nog niet.

Squat dag

Squat
10x20kg
5x60kg
3x100kg
2x120kg
5x130kg
5x130kg (gefilmd)
5x130kg (volume PR)

Front squat
3x105kg
3x105kg
3x105kg (dik volume PR tov 1x2x105kg :p)

Rack pull (bar raakt onderkant knieschijf)
5x105kg
5x140kg
5x160kg
4x180kg (volume PR, ik heb al 5x180kg gedaan vanaf deze hoogte, maar dat was met straps)

Calve raise
10x180kg
10x180kg
10x180kg

Ging weer goed vandaag. Squat ging nog vrij vlotjes. De derde set begon al goed zwaar te worden, maar nog steeds makkelijker dan mijn 3x5x127,5kg van laatst. Ik kan wel merken dat deze bar, die in het midden geen knurling heeft tov mijn andere bar die dat wel heeft, iets minder stevig op mijn rug ligt. Maar niet echt een probleem verder.
Front squat is ook een mooi PR. Ben ik heel tevreden mee.
Rack pull was ook met mijn nieuwe bar, die iets dikker is dan ik gewend ben (31mm tov 28mm). Toch zonder straps gedaan, en dat ging goed. Lang leve magnesium. Van zodra ik de bar los heb, vliegt die echt enorm explosief omhoog.
Calve raise was meer een training voor mijn core (in en uitstappen met de bar) dan voor mijn kuiten. Mijn kuiten hadden absoluut geen moeite met dit gewicht, maar met de bar stappen ging enorm lastig. Ik denk dat de vele cleans van de laatste weken mijn kuiten veel sterker gemaakt hebben dan ik met calve raises had kunnen bereiken. Ik ga deze oefening wsl ook niet veel meer doen, want als ik een gewicht op die bar hang waar ik een beetje kan mee trainen, krijg ik hem wsl niet uitgehoffen, laat staan dat ik er een halve meter mee achteruit kan stappen.

Filmpje van 2de squat set (ook mooi samen met de muziek gestart :cool:)
http://www.youtube.com/watch?v=VeWINs1zNys

Woopy's back :D

Absolutely :p
Zoals je al gelezen hebt, heb ik zaterdag een snelheid/conditietraining in Oudenaarde :p

Squats gaan makkelijk man. Kan zeker 10kg bij. ;)

Doe je serieus mee aan oudenaarde? :p

Jep :p Vanaf volgend jaar niet meer hoor. Heb hier voor het eerst sterksteman gedaan, ik doe mee een beetje uit nostalgie en een beetje om mijn lage positie van vorig jaar goed te maken :) Ik zie het vooral als training op snelheid en uithouding, mag ook wel es.
Er doet ook 4 man mee die bij mij zich op de onderdelen heeft voorbereid, dus ook om hen te steunen.
(En bovendien was de hoofdprijs vorig jaar een weekendje naar een europese stad naar keuze ter waarde van 2000 euro :p)

Jep :p Vanaf volgend jaar niet meer hoor. Heb hier voor het eerst sterksteman gedaan, ik doe mee een beetje uit nostalgie en een beetje om mijn lage positie van vorig jaar goed te maken :) Ik zie het vooral als training op snelheid en uithouding, mag ook wel es.
Er doet ook 4 man mee die bij mij zich op de onderdelen heeft voorbereid, dus ook om hen te steunen.
(En bovendien was de hoofdprijs vorig jaar een weekendje naar een europese stad naar keuze ter waarde van 2000 euro :p)

Ahja heb volgens mij dat filmpje wel eens gezien met al die gasten in je tuin die bezig waren met die keg ofzo.

Klink aantrekkelijk...:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven