AndroidHealthClinic

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nice job!

Vanaf nu ben jij dan rustige Johan en ik ADHD Johan :roflol:

Goed getraind kerel. Eerste keer dat ik wat agressie zag bij u bij die laatste meters met de farmers :D. Nice!

• Topic Starter Topic Starter
Ja het roepen ging goed, met dank aan nonkel Eddy die mij zat op te jutten :p

was inderdaad bruut die laatste meters :D ge hebt er voor gevochte ! goeiie mentaliteit ;)

Is ook zo lullig om 2m voor de eindstreep die dingen te laten liggen he :p

Sorry, ik wou je niet kwetsen :p

Nice pr's he Johan!! Was leuk om je een keer te ontmoeten!

OL Dag

Clean
5x45kg
3x65kg
1x75kg
2x82,5kg (3F)
3x82,5kg
3x82,5kg

Push press
5x60kg
3x62,5kg (schouders voelden niet helemaal goed, dus nog even verder opgewarmd met licht gewicht, hierna was het beter)
2x72,5kg
2x82,5kg (3F)
0x82,5kg
0x82,5kg (pfff)

Deadlift hold
3 keer met 105kg, niet zo lang, slechte grip

Buh...
Clean ging best wel goed. In mijn eerste werkset wel een rep gemist. Ik had de set gefilmd en meteen daarna even herbekeken. Ik zat ruim hoog genoeg, bijna genoeg voor een power clean, dus het was gewoon een kwestie van genoeg door mijn benen te buigen, wat ik blijkbaar bij geen enkele rep gedaan had. Doordat ik gezien had dat ik ruim hoog genoeg zat, had ik dus genoeg vertrouwen voor de volgende 2 sets, die dan ook zonder veel problemen gingen. Ik heb op mijn filmpjes gezien dat ik de bar nog vrij hoog opvang, wat wil zeggen dat er nog veel ruimte is voor zwaardere gewichten. Ook wel gezien dat mijn armen voor de second pull nog steeds lichtjes gebogen zijn (10° ofzo), dus daar moet ik ook nog eens op letten.
Push press was een ramp. Bij mijn eerste opwarmset voelde ik dat mijn schouders het heel zwaar hadden. Met de 2de opwarmset waren ze dan blijkbaar genoeg opgewarmd want ik had geen last meer, maar de pushes gingen toch niet geweldig. 2 reps, en daarna geraakte ik er gewoon niet meer onder. Niet zozeer een kwestie van kracht, maar eerder te weinig energie en agressie. Misschien zit de training van zaterdag er toch meer in dan ik dacht.
Deadlift hold was ook zwak, grip heeft echt werk nodig. Bij mijn event trainingen ga ik mij eens bezighouden met eerst 60m in 1 stuk te kunnen lopen met 2x80kg, ipv altijd korte stukken met zwaardere gewichten te doen zoals ik nogal graag doe. Zal veel helpen denk ik.

nette training woopy!

Viel tegen vond ik zelf, maar soit :p

Deadlift dag

Deadlift
5x60kg
3x100kg
2x140kg
1x160kg
3x175kg (volume PR, but wanted MOAR!)
1x175kg (meer was leuk geweest, maar deze set was niet geplanned dus okidoki :p)

Stone lappen (met schijven)
3x100kg (vrij easy)
2x120kg (goed zwaar maar ging wel)

Good morning
10x60kg (had nog nooit mijn good morning techniek bekeken, dus even gefilmd, en zoals ik vreesde ging ik niet diep genoeg)
10x60kg (ook gefilmd, was veel beter nu)
5x80kg
5x100kg
5x100kg

Walk out (uitracken, 1m achteruit stappen, 1m vooruit stappen en terug leggen)
180kg (ging wel)
220kg (uitracken ging vlot, om te stappen stond ik absoluut niet stabiel genoeg)
260kg (2 keer gewoon uitgeracked en zo lang mogelijk blijven staan, zwaar op core en bovenrug!)

Goeie training.
Dat stone lappen... Tja, 120kg ging wel hierbij, maar zaterdag bij SB Barbell kreeg ik die steen van 100kg geen cm van de grond. Lijkt me dus duidelijk dat de cary-over enorm klein is, dus ik ga me hier niet meer mee bezighouden. Back to straight leg deadlift.
Bij good morning zoals gezegd dus dieper vanaf nu. Ik dacht dat 100kg mss niet zou lukken, dus eerst 80kg gepakt, maar dat ging nog easy. 2x5x100kg was zwaarder dan ik gewend ben (logisch), maar lukte wel. Volgende keer weer 3x5.
Walk out was voor de fun, leek me eens een leukere core training dan saxon bend ofzo.

Event training

Voor de training even bij de organisator van de sterkste man van Oudenaarde zijn dubbel van de steen van 70kg gaan halen (die 65kg weegt). Nog steeds licht ja, maar al leuk om eens mee te spelen. Zal vooral in medleys gebruikt worden.
Thuis aangekomen, moest ik hem meteen even testen natuurlijk.

Atlas stone
65kg op 1m55
65kg op 1m65
65kg op 1m75
allemaal best wel easy (duh). Hoger kon niet want mijn paletten waren op, en ik denk ook dat ik fysiek beperkt ben om nog veel hoger te geraken :p 1m65 en 1m75 is gefilmd.

Farmers walk
2x40kg 30m (Turn na 15m)
2x80kg 15m
2x80kg 15m
2x80kg 15m
2x80kg 15m
bedoeling was om zo ver mogelijk te stappen in 1 keer (en dat mss 2 keer te herhalen), maar stappen ging echt niet vandaag. Ik strompelde vooruit. Ik voelde mij nochtans al helemaal hersteld van de deadlifttraining, guess not. Dan maar in setjes gewerkt. Grip ging zonder problemen. Ik heb een tip geprobeerd die ik Gijs vorig weekend aan iemand hoorde geven (indraaien bij het vastnemen), werkt goed!

Tire flip 220kg
stuk of 20 flips op het gemakje en af en toe wat pauze ertussen. Bedoeling was om op techniek te werken. Ik wou die kniestoot "onder de knie" krijgen, maar wou niet echt lukken. Ik denk dat mijn band mss te laag en te licht is om dat deftig te kunnen toepassen.

Hussafeld biervat
65kg 20m (turn na 10m)
85kg 20m
105kg 18m (gefilmd)
Biervat met bovenaan een staaf in, en daarover schijven steken, werkt goed! Dat vat glijdt uiteraard uit je armen, maar er zitten ribbels in, dus als je goed knijpt, moet je daar wel serieus wat gewicht mee kunnen verplaatsen voor het onmogelijk wordt. Toffe oefening wel.

Accutillen
beetje geprobeerd met een farmer van 20kg (+gewicht van de farmer maar dat stelt niet veel voor). Wou niet echt lukken. Dan met farmer van 10kg, ging ook niet. Schijf van 10kg ging wel, maar mijn schouders wilden niet meewerken. Denk dat ik dat onderdeel binnen 2 weken serieus ga verknallen. Thuis nog wat op oefenen met een dumbbell ofzo.

Clean en sled pull stonden ook nog op de planning, maar het was veel te warm en ik had er niet echt zin in.
Verder wel goeie training.
Filmpjes komen morgenavond.

Lekker chill, na je backyardtraining kun je onmiddelijk recoveren in je zwembad :D

Dat doe je goed met die stone!

Leuk idee ook om die pin met schijven aan je keg te hangen, ik deed ook al eens bearhugwalks met mn keg maar vond het wat licht, bedankt voor de inspiratie!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven