Nieuw schema samengegooid, nog steeds hetzelfde systeem als voorheen (gebruik ik nu al zeker een jaar ofzo) maar weer hier en daar wat anders. De basis blijft steeds hetzelfde.
Squat training: Geen grote veranderingen. 2 oefeningen voor de buik (abs en obliques) omdat die wat extra aandacht verdiend. De laatste tijd teveel verwaarloosd, en heel waarschijnlijk zal meer core-kracht me ook in de andere lifts veel helpen.
Bench training: Bench press er niet uitgegooid. Heeft dan misschien wel weinig cary-over naar strongman bewegingen, maar er is geen enkele andere oefeningen die zoveel gewicht op de triceps plaatst. Lijkt me dus nuttig om die er in te houden. Voorlopig telkens tegen bands.
Verder de oefeningen een beetje door elkaar gegooid, ipv eerst press bewegingen en dan pas pull bewegingen zoals vroeger. Ik merkte de laatste tijd dat tegen dat ik moest rowen, ik veelal te vermoeid en on-gemotiveerd was om er nog aan te beginnen, en het dan maar zo liet. Het is natuurlijk niet de bedoeling om mijn rug te verwaarlozen. Daarom dus pendlay row als 2de oefening. Ook face pull in mijn schema gestoken, om de lang verwaarloosde achterkant schouders ook wat meer te trainen.
Deadlift training: Hex bar deadlift (laagste handvaten) in mijn schema gestoken voor de quad-kracht. Verder high-rep reverse hypers en abs werk om mijn core ook wat te conditioneren. Zal van pas komen bij veel strongman oefeningen. Zal ook wel helpen tegen die steeds terugkomende en hinderende pump in mijn onderrug.
Press training: Na lange tijd weer de clean in mijn schema opgenomen. Aangezien het wedstrijdseizoen nu dichterbij komt, kan wat extra explosiviteit geen kwaad. Verder geen grote veranderingen.
Nu nog 3 trainingen per week. Van zodra ik binnen enkele weken terug met strongman trainingen begin, zal ik 2 trainingen per week doen, en dan events in het weekend.