Fitness Seller

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nee. Ik logeer tijdelijk bij mijn grootouders tot ik een huis gevonden heb. Voorlopig staat het strongman materiaal dus nog altijd bij mijn ouders (al is dat nu wel pakken makkelijker te bereiken dan vroeger).
Binnen enkele maanden dus nog eens een verhuis, en dan nog eens die honderden kilo's strongman materiaal die ook verhuisd moeten worden :p Ik kijk er al tegenop...
gaat een leuke extra training worden:p

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.042
Gisteren al een hele hoop verhuisd, maar we kunnen nog zeker 3 aanhangwagens vullen met kasten enzo :p Ook mijn 28mm dumbbell materiaal en mijn 70kg dumbbells moeten nog verhuisd worden. Toch maar eens kijken voor een verhuiswagen :)
Een van de komende dagen ook eens een gym in de buurt gaan uittesten. Er gaat een ecto maatje mee, gaat leuk worden :p

• #1.043
Vandaag verder verhuisd. Qua trainingsmateriaal mis ik nu enkel mijn 70kg db's nog. Gisteren nog ergens anders gaan verhuizen ook, ik begin behoorlijk moe te worden :p Op tijd eten zit er op zo'n dagen ook niet in, dus dan ben je sowieso al wat zwakker.
Ondertussen ook een huis gevonden. Tuin is niet geweldig groot, maar farmers van 10 à 15m moeten lukken. Wel op het gras, maar daar kan ik rubberen matten op leggen ofzo. Het huis is voor de rest ideaal (mooi, ruim, goedkoop, dichtbij openbaar vervoer en alle voedselvoorzieningscommercielezaken,...) dus dan ga ik daar niet moeilijk over doen. Kan er wel pas vanaf april ofzo in.

Gisteren een gym in de buurt geprobeerd. Heel groot, maar deftig benen trainen zat er niet in. Het beste voor de benen was een quarter-leg-press ofzo. De pins vol schijfjes van 20kg gehangen tot ze er bijna afvielen, over de handvaten nog een hoop 5kg schijfjes gehangen, totaal gewicht zal iets van een 400kg geweest zijn: easy 3x10. Ik snap het nut van zo'n machine niet echt... Van zodra ik mijn engelse sleutels terug heb (liggen nog in Turnhout...) kan ik mijn squatcage in de garage van mijn grootouders (waar ik voorlopig logeer) installeren en kan ik er weer invliegen :)

Geen foto van de quarter leg press volgestouwd met schijven?:D

• #1.045
had mijn cameratje niet bij :(

3x10x400kg op de legpress is sterk;maar jij heb wel sterke benen he,kan ik enkel maar jaloers op zijn:sad:
en doel vd legpress?,gewoon de benen trainen zeker:D

• #1.047
Was helemaal niet sterk, dat toestel was gewoon zwak :p
Tja, het was de enige mogelijkheid om mijn benen daar een beetje deftig te belasten...
Straks mijn squat cage in elkaar zetten, ik zal wel wat foto's posten als het goed staat :) Dan dringend eens mijn train- en voedingsschema herzien, zodat ik er maandag mee kan beginnen.
Hopelijk ook niet teveel gewicht verloren met de feestdagen...

jij hebt toch dat Bodycraft powerrack he?
kan je daar gemakkelijk een band onder steken?

• Like
Waarderingen: cuda
  • #1.049
De onderste steunen zitten bijna volledig tegen de grond. Al veel aan gedacht, maar nooit een band onder proberen te steken. Als je het rack wat optilt, krijg je dat er wel onder. Geen idee of het de stabiliteit negatief gaat beinvloeden..
Ik heb al gedacht om iets van ijzer te zoeken dat er een beetje zo uitziet om er onder te steken en daar bands aan te hangen:

==|
....|_____|

• #1.050
Nieuw schema samengegooid, nog steeds hetzelfde systeem als voorheen (gebruik ik nu al zeker een jaar ofzo) maar weer hier en daar wat anders. De basis blijft steeds hetzelfde.

313r9s9.jpg

Squat training: Geen grote veranderingen. 2 oefeningen voor de buik (abs en obliques) omdat die wat extra aandacht verdiend. De laatste tijd teveel verwaarloosd, en heel waarschijnlijk zal meer core-kracht me ook in de andere lifts veel helpen.

Bench training: Bench press er niet uitgegooid. Heeft dan misschien wel weinig cary-over naar strongman bewegingen, maar er is geen enkele andere oefeningen die zoveel gewicht op de triceps plaatst. Lijkt me dus nuttig om die er in te houden. Voorlopig telkens tegen bands.
Verder de oefeningen een beetje door elkaar gegooid, ipv eerst press bewegingen en dan pas pull bewegingen zoals vroeger. Ik merkte de laatste tijd dat tegen dat ik moest rowen, ik veelal te vermoeid en on-gemotiveerd was om er nog aan te beginnen, en het dan maar zo liet. Het is natuurlijk niet de bedoeling om mijn rug te verwaarlozen. Daarom dus pendlay row als 2de oefening. Ook face pull in mijn schema gestoken, om de lang verwaarloosde achterkant schouders ook wat meer te trainen.

Deadlift training: Hex bar deadlift (laagste handvaten) in mijn schema gestoken voor de quad-kracht. Verder high-rep reverse hypers en abs werk om mijn core ook wat te conditioneren. Zal van pas komen bij veel strongman oefeningen. Zal ook wel helpen tegen die steeds terugkomende en hinderende pump in mijn onderrug.

Press training: Na lange tijd weer de clean in mijn schema opgenomen. Aangezien het wedstrijdseizoen nu dichterbij komt, kan wat extra explosiviteit geen kwaad. Verder geen grote veranderingen.

Nu nog 3 trainingen per week. Van zodra ik binnen enkele weken terug met strongman trainingen begin, zal ik 2 trainingen per week doen, en dan events in het weekend.

Laatst bewerkt:
Reverse hypers met bands aan het powerrack dan neem ik aan?

ik zou een van die 2 goodmorning sessies vervangen met RDL op een platform om die hamstrings echt heel goed op hun donder te geven.

• #1.052
Eerst proberen om 3x20 zonder te halen, zal al moeilijk genoeg zijn aangezien ik al een pump krijg van 5 reps deadlift met 60kg :p Daarna met bands.
Zou ik ook kunnen doen, maar ik hou niet zo van RDL :p Maar misschien vervang ik het nog wel.

• #1.054
Thanks broeder

Foto's:

De homegym:
2wp1a90.jpg

Deadlift/row/clean ruimte naast het rack:
nfh8px.jpg

Hex bar/radio:
egslzc.jpg

De ligzetel:
28l9u1u.jpg

Die zetel kan bij intensieve trainingen goed van pas komen tussendoor, good stuff

waar zetten je ouders nu hun auto? :)

GHL heeft iets apart aan zijn vloer gemaakt om zijn bands door te steken :D
zal hem een dezer dagen eens een PM sturen :D

is dat in de garage van uw ouders?ga je bij je ouders trainen dan?

• #1.059
De garage is van mijn grootouders, waar ik nu tijdelijk woon. De auto staat gewoon buiten :p En binnen 2 weken vertrekken ze toch voor een paar maand op vakantie.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven