AndroidHealthClinic

Wordt ie nou echt serieus? - Koppie's log

• Topic Starter Topic Starter
Vervangen die twee alles voor de benen in vergelijking met squats? (Core niet meerekenen natuurlijk)
Geen idee. Ik denk dat squats beter werken als je er geen problemen van krijgt. Ik kreeg er echt last van, pijn in mijn onderrug en lies.

Geen idee. Ik denk dat squats beter werken als je er geen problemen van krijgt. Ik kreeg er echt last van, pijn in mijn onderrug en lies.

Dus goed dat je ermee gestopt bent! Curls en extensions heb ik er ook nog bij naast mijn squats, zag deze meer als assistance

Het was weer eens druk in de gym gisteravond, maar dat ging mijn pret echt niet drukken......

BOR
1x16x20
1x10x60
5x8x80

DB BP
Warm up
1x10x22 +Side raises 10x4
1x8x28
1x6x30
1x5x34
1x4x40, echt geen 5de rep.......kwam niet eens halverwege
2x3x40, bij beide sets geen 4de rep meer in de tank.......VPR
1x8x32, leeg en :fire::fire::fire:

Incl db flyes
1x8x16
1x8x18
1x8x20
1x8x22
1x6x22, na de 6de rep was het op, schrok er zelf van dat ik de DB's zo hard liet vallen :eek!:

Chin ups
3x10xbw
2x7xbw, VPR lekkerrrr en dikke pomp

DB Shoulder press
1x8x16
2x8x18
1x8x16

Tijd op helaas dus niet extra armen, maar met die presses en chins had ik ze al behoorlijk geraakt :flexing::flexing::flexing:

Kwam erachter dat de kleine zaterdag een kinderfeestje heeft, dus als ik die weggebracht heb kan ik mooi tussendoor even de gym induiken. Hoogstwaarschijnlijk even naar een andere gym. Basic Fit Kerkenbos in Nijmegen, ben benieuwd.

1x4x40, echt geen 5de rep.......kwam niet eens halverwege
2x3x40, bij beide sets geen 4de rep meer in de tank.......VPR
Lekker hoor. Ik krijg altijd pijn bij het positioneren (bij het liggen en vlak voor het begin van de rep) van de DB's bij een DB press.

Lekker hoor. Ik krijg altijd pijn bij het positioneren (bij het liggen en vlak voor het begin van de rep) van de DB's bij een DB press.

Daar zag ik laatst een trucje voor op youtube volgens mij....

Je zet de DB's op je knieen en je gaat voorof met je kont van het bankje, dan laat je je achterover vallen en gooi je je knieen met de DB's omhoog. Hiermee krijg ik ze (meestal) meteen goed boven me. Het momentum van het vallen en je knieen omhoog gooien helpt echt!

Lekker, een paar VPR's :)
Met squatten zeker veel adrenaline omdat je er de P in had? :D

Je zet de DB's op je knieen en je gaat voorof met je kont van het bankje, dan laat je je achterover vallen en gooi je je knieen met de DB's omhoog. Hiermee krijg ik ze (meestal) meteen goed boven me. Het momentum van het vallen en je knieen omhoog gooien helpt echt!
Ja, zoiets doe ik ook. Als het niet goed gaat krijg je ze vast in je gezicht, maar daar denken we maar niet aan :)

Lekker, een paar VPR's :)
Met squatten zeker veel adrenaline omdat je er de P in had? :D

Nee eigenlijk niet, durfde zonder de safety's niet verder te gaan, Gewoon bangig en denk dat ik dus beter had kunnen presteren (setjes van 5 reps) als ik in het squat rack had kunnen staan.......:(. Maar goed volgende keer beter........

Ja, zoiets doe ik ook. Als het niet goed gaat krijg je ze vast in je gezicht, maar daar denken we maar niet aan :)

Als het niet goed gaat (en dat overkomt mij echt wel eens ) dan vallen ze (rustig) op mijn borst en krijg ik ze met geen mogelijkheid omhoog. Beetje hetzelfde idee dat je met BP de bar niet meer omhoog krijgt. Nu is het dan ipv de roll-of-shame dat je DB's gewoon laat vallen hahaha.......dump-of-shame :rolleyes:

Ik heb geen vaste DB's, dus de bar steekt altijd uit. Die wil je niet op je knieën hebben. :)

Lekkere training weer hoor Koppie. Die DB presses :flexbiceps:

Dat trucje doe ik ook trouwens...die DB's afzetten op je knieën als je gaat liggen. Werkt prima...

Dat trucje doe ik ook trouwens...die DB's afzetten op je knieën als je gaat liggen. Werkt prima...

Ik ga liggen met de DB's op mijn borst en daarna druk ik ze uit. Max is dan 34kg. De eerste rep is de pijnlijkste en moeilijkste.

Ik heb geen vaste DB's, dus de bar steekt altijd uit. Die wil je niet op je knieën hebben. :)

Uuuh nee daar heb je inderdaad gelijk in.....lijkt mij ook erg pijnlijk......

Thanks Ruud, dit was inderdaad precies het filmpje wat ik gezien had.....werkt echt perfect :thumbs:

Terug
Naar boven