MuscleMeat

Xriz fullbody road to menshealth body!

• Topic Starter Topic Starter
Even een korte evaluatie tot nog toe:

Ik volg dit schema pas iets langer dan een week, en de gewichten zijn nou niet echt denderend, maar het gevoel dat ik in mijn lichaam heb van deze trainingen bevalt mij tot nu toe echt veel beter dan een split, ik heb in elke spiergroep bijna net zoveel spierpijn als toen ik een split deed, de pomp is er ook niet veel minder om, en toch ben ik telkens weer genoeg hersteld om de training erop weer vol te gaan knallen.

Kortom, fullbody bevalt me prima en ik ben echt zeer benieuwd hoe mijn lichaam over 3 maanden veranderd zal zijn. :cool:

Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd hoe je de full body zal verlopen.
Ik ga er zelf volgende week ook mee beginnen.. ( na een schouder blessure van een goede 3 maanden)
En dan voor het eerst naar jaren split te hebben getraind.

Je schema ziet er goed uit.... alleen de gewichten iets omhoog ;)

Woensdag week 2, Sups: JP8

Squat
3x10 40 +5

Bench press
3x10 52,5 +2,5

Chins
1x7,1x6,1x4 BW=85 Perongeluk 7 reps de 1e keer, kon helaas de 3e x maar 4 reps, ging voor 3x6.

Overhead dumbbell press
1x10,1x8 10p/h +2,5 Failde de 2e x om 10 reps te halen.

Close grip bench press
2x8 35 +2,5

Barbell curls
2x8 25 +2,5

Shrugs
2x10 20p/h +5

Ging weer lekker, Benchpress ging wel zwaar maar was goede gecontroleerde vorm tot de laatste rep.

Chinnen was zwaarder dan verwacht, schouder begon ook iets te zeuren, heb het gevoel dat die dips van vorige keer een zwaardere belasting voor mijn schouders/armen zijn dan verwacht, volgende keer dips echt goede vorm houden en eventueel minder reps tot het goed voelt.

Toch wel weer een lekkere training. :)

Dankje!

Ik hoop dat het mij ook goed gaat bevallen!
En heb zin om volgende week "voorzichtig" weer te beginnen met trainen.
Ik zal je log bij houden ;) en eens kijken of ik ook goede resultaten ga behalen!

Vrijdag week 2, Sups: JP8

Deadlift
2x8 60 +5

Dumbbell chest press
3x8 20p/h +2,5 PR Heuj, m'n eerste! :cool:

Bent over barbell rows
3x10 47,5 +2,5

Dippen
3x5 BW=85 Voelde goed dus toch weer 3x5 gedaan. Het voelt tijdens dit typen iets minder goed trouwens. :o

Overhead barbell press
1x8 1x7,5 25 +2,5 Failde midden in de laatste rep.

Dumbbell curls
2x8 15 +2,5 Zo belachelijk geforceerd en gesmeten met lichaamsdelen, volgende keer terug naar 12,5

Single leg standing calf raise
2x20 XXXX Niet gedaan wegens teveel spierpijn van maandag. ???

Ben tevreden met hoe het gaat tot nu toe, merk wel dat ik na zo'n week fullbody echt heeeeeeeeel erg blij ben dat ik 2 dagen niets hoef te doen! :D

Laatst bewerkt:
Gister dus voor het eerst gedeadlift zoals het 'hoort'. Alleen nu heb ik nouwelijks spierpijn in mn onderrug, maar wel in de achterkant van mn benen en vooral in mn traps. Is dit vrij normaal? Ik weet dat het een overal massbuilder oefening is maar ben toch vrij verbaast zo weinig in mn onderrug te voelen. (op het moment dat ik de oefening deed voelde ik het wel goed spannen in mijn onderrug)

Die spanning daar gaat het om, je hoeft niet perse spierpijn te voelen als bewijs dat je het getraind hebt.
Spierpijn in traps en benen kan na deadlift, aangezien je niet alleen je onderrug belast, maar bijna alle spiergroepen.

Die spanning daar gaat het om, je hoeft niet perse spierpijn te voelen als bewijs dat je het getraind hebt.
Spierpijn in traps en benen kan na deadlift, aangezien je niet alleen je onderrug belast, maar bijna alle spiergroepen.

Thnx, dan heb ik toch het idee dat ik het goed doe!

Haha lukted nog wat? zo te zien maak je wel progressie!

Inderdaad xriz je gaat toch iets vooruit! Nu volhouden en zien wat het je nog gaat brengen!

Godver, het is eindelijk zo ver, ben nu ook slachtoffer geworden van de griep, lig al sinds zondag uitgeteld op bed en kom er alleen maar uit (weliswaar 30x per dag) om de pot telkens vol te schijten met.....water?!
Kan me niet herinneren ooit zo slecht in de pens te zijn geweest.
Het eten komt er ook niet van, banaantje hier, crackertje daar....echt beroerd.
Nu maar hopen dat het niet langer dan een week aanhoud...kan ik maandag tenminste weer beginnen. En ik begon net lekker in mijn schema te komen! :mad:

Maandag week 3, Sups: JP8

Squat
3x10 45 +5

Bench press
2x10 1x9,5 55 +2,5 Die allerlaatste rep kwam er maar niet uit, viel me tegen.

Chins
3x6 BW=85 +1 rep Eindelijk 3x6, al waren de laatste 3 reps wel een beetje slordig.

Overhead dumbbell press
1x10 1x9 10 +1 rep Weer de 10 niet gehaald 2e set, maar iig vooruitgang.

Close grip bench press
1x8 1x7 37,5 +2,5 Jammer dat ik net iets te kort kwam.

Barbell curls
2x8 27,5 +2,5

Shrugs
2x15 20 +10 reps.

Zo, na een hele week ziek op bed te hebben gelegen en meer te hebben gescheten dan dat ik heb gegeten (laat staan eiwitten) valt het me toch niet tegen dat ik op alle vlakken weer iets kon verhogen, vond het raar want ik voelde me gigantisch futloos en had een slap gevoel, ik wou ook eerst helemaal niet sporten....JP8 erin en gaan! Is toch een soort van stok achter de deur.
Ik had ook erg veel spierpijn want ben gister wezen squashen voor het eerst in 4 jaar, deed het vroeger erg fanatiek en wil dat weer gaan oppakken als een soort van cardio, maar dan leuke cardio! :D

Op naar woensdag!

Woensdag week 3, Sups: JP8

Deadlift
2x8 65 +5

Dumbbell chest press
3x8 22,5 +2,5 PR

Bent over barbell rows
3x10 50 +2,5 Vanaf nu is elke verhoging een PR, ik heb al wel 3x10 60kg gedaan maar mijn techniek is nu veel beter/strikter, en mijn rug is nu echt parallel.

Dippen
3x5 BW=85 kan wel meer maar doe het bewust nog niet, mijn schouders waren ook nog erg gevoelig door maandag en had gister weer gesquashed.

Overhead barbell press
2x8 XXX Oefening helemaal niet gedaan, zie tekst hierboven.

Dumbbell curls
2x8 12,5 -2,5 Deze oefening weer iets lichter gepakt, voelde stuk beter, ga nog ff door met dit gewicht.

Single leg standing calf raise
2x15 BW+85 -10 rep. Hier iets minder reps gedaan mede door het squashen weer en doordat ik vorige keer een week niet normaal kon lopen. :p

Ondanks dat mijn hele lichaam beurs aanvoelde na te fanatiek squashen en maandag lekker getraind te hebben na een week op bed liggen toch een redelijke training neer gezet. Wel iets minder gewicht gepakt op sommige oefeningen maar zolang ik op de grote compounds maar omhoog blijf gaan vind ik het goed.
Ik ga vanaf nu weer 2 a 3 keer per week squashen dus ik zal wel vaker een schouder oefening hier en daar moeten laten liggen...maar aangezien je ze 3x per week pakt met dit schema moet dat wel kunnen.

Ik zie dat je bij beide trainingen nu een bench press doet, bevalt dat beter? Je hebt ook de rows en dips omgedraaid, waarom is dat?

Veel succes verder!

Ik zie dat je bij beide trainingen nu een bench press doet, bevalt dat beter? Je hebt ook de rows en dips omgedraaid, waarom is dat?

Veel succes verder!

Ik deed al vanaf het begin bankdrukken en dumbeldrukken, had het eerst alleen niet goed verwoord. Vond met dumbbells eerst niet veel aan maar nu die in gewicht omhoog gaan vind ik het erg lekker aanvoelen!

Na de dips heb ik gevoelige schouders en kan de BOR niet lekker pakken, andersom geen last van. :)

Enne merci!

Ik had een vraag en hoop dat iemand zo vriendelijk kan zijn die te beantwoorden.
Ik ga dus nu weer fanatiek squashen, en ik weet dat als je na de training of op de vroege morgen gaat cardioen het verstandig is om een eiwitshake oid. te nemen.
Gaat dit ook op als je 's avonds rond een uur of 6 op je rustdagen bijv. gaat squashen? Ik krijg al wel tot een uur of 4 over de gehele dag eiwitten uit voedsel binnen.

Ik had een vraag en hoop dat iemand zo vriendelijk kan zijn die te beantwoorden.
Ik ga dus nu weer fanatiek squashen, en ik weet dat als je na de training of op de vroege morgen gaat cardioen het verstandig is om een eiwitshake oid. te nemen.
Gaat dit ook op als je 's avonds rond een uur of 6 op je rustdagen bijv. gaat squashen? Ik krijg al wel tot een uur of 4 over de gehele dag eiwitten uit voedsel binnen.

Geen enkele pro die deze vraag makkelijk kan beantwoorden?

Naar mijn mening moet je ook op rustdagen (als je squast is dat geen rust imo) ook je portie eiwitten nuttigen om spiermassa verlies zoveel mogelijk te beperken.

Ja, gewoon shakes nemen.

Terug
Naar boven