MuscleMeat

XtM045: Beats Rippetoe

RM betekent gewoon repetition maximum, succes met je log !

Goed bezig hoor, maar waarom heb je voor rippetoe gekozen, ikzelf focus het liefst voor het grootste deel op massa, kracht komt vanzelf wel :D (rippetoe is 50/50 toch?)

• Topic Starter Topic Starter
Goed bezig hoor, maar waarom heb je voor rippetoe gekozen, ikzelf focus het liefst voor het grootste deel op massa, kracht komt vanzelf wel :D (rippetoe is 50/50 toch?)

Rippetoe is meer focus op kracht leggen, want de visie van 1-8 reps is voor kracht en rippetoe doet steeds 3x5 of 1x5 en voor massa was het meer dan 8 maar weet ff niet meer tot hoeveel.

Als ik straks niet meer gain in rippetoe, dan ga ik pas voor massa :)
Maar mijn ma zei vorige week al dat mijn schouders breder beginnen te worden ^^

---------- Toegevoegd om 10:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:10 ----------

RM betekent gewoon repetition maximum, succes met je log !

&& Bedankt :) !

Morgen staat er weer een workout op de planning :)
Dat word morgen om 9.30 melden in de gym en dan knallen maar !

Vanaf morgen rond 10.45 zal de workout online staan.

Doelen:

Bench: 45kg
Deadlift: 75-80kg
Squat: 70kg

Kijken of ik deze doelstellingen waar kan maken :)

Succes !

Ik heb me vergist, we hadden wel schijven van 1,25kg zelfs 6 maar ik dacht dat het 2,5kg was want er stond bijna geen tekst op. Was in wit geschreven en je zag het bijna niet meer. Dus nu kan me schema lekker lopen, ik heb alles tot beschikking.

Ook heb ik me deadlift doelstelling even achterwegen gelaten, omdat ik het toch voorzichtig wil opbouwen met juiste techniek, maar heb wel al 10kg meer als vorige keer dacht ik getilt.

Workout:
Squats
10x20kg
5x35kg
3x50kg
2x60kg
3x5x70kg (PR!)

Bench Press
10x20kg
5x30kg
3x35kg
2x37,5kg
3x5x42,5kg (PR!)

Deadlift
10x20kg
5x35kg
3x50kg
2x60kg
1x5x70kg (PR!)

Dips
2x8 BW-10kg
Een lekkere workout, ik heb alles gehaalt dus geen fail rep ofzo.
Ik wil nu graag mijn bench press gaan verhogen en hoop volgende week 3x5x45kg kan duwen of 2x5x42,5kg en 1x5x45kg en dan die keer erna 45kg.

Deadlift toch voorzichter aangepakt, deze kan toch nog wel wat verhoogt worden tot 80kg. Vandaag eerste keer magnesium nodig gehad !

Squat ging lekker, begint beetje moeilijk te worden dus ik ga vanaf nu ook de squats verhogen met 2,5kg elke keer en niet meer 5kg of 10kg zoals eerst, maar dat was enkel voor het goede gewicht te vinden.

Nu eten en daarna werken :)

Laatst bewerkt:
Mooie training, het werkt altijd extra motiverend als iedere oefening gelukt is :D

Nog veel succes!

Workout 22-12-10.

Squats

10x20kg
5x40kg
3x50kg
2x60kg
1x5x70kg
1x5x72,5kg
1x5x72,5kg (PR!)

Standing Military Press
10x20kg
5x20kg
3x22,5kg
2x25kg
1x5x30kg
1x5x30kg
1x5x30kg

Bent-Rows
10x20kg
5x30kg
3x32,5kg
2x32,5kg
1x5x35kg
1x5x35kg
1x5x35kg

Chin-Ups
1x6 BW
1x5 BW

Even gewoon rustig aan gedaan met bent-rows want ik voelde de deadlift nog van vorige workout. Volgende keer word het 37,5kg en MP press hoop ik ook 32,5kg te maken en squats misschien wel 75kg :D

Vrijdag weer bankdrukken, hopelijk lukt de progessie daarin ook :)

Trouwens morgen ga ik ook naar de gym, gewoon met een maat wat isolatie(split) doen.
Niks speciaals maar ik log hem wel ;)

Bij SS is het essentieel dat je lineair stijgt in de progressie: elke training er 2,5kg bijhangen. In je geval zou ik 5kg raisen bij squats en deadlifts, 2,5kg bij press en bench press (en mss BOR, heb er geen ervaring mee).

Niet denken: "Het was al zwaar de vorige keer dus nu nog eens hetzelfde gewicht." Moest je dat altijd doen, je maakte amper progressie.

Verstand op 0 en elke training raisen, profiteer er maar van want in de beginfase van SS Novice gaat alles snel (mits je goed eet).

Vergeet je techniek ook niet, ik probeer je zoveel mogelijk te volgen ;)

Bij SS is het essentieel dat je lineair stijgt in de progressie: elke training er 2,5kg bijhangen. In je geval zou ik 5kg raisen bij squats en deadlifts, 2,5kg bij press en bench press (en mss BOR, heb er geen ervaring mee).

Niet denken: "Het was al zwaar de vorige keer dus nu nog eens hetzelfde gewicht." Moest je dat altijd doen, je maakte amper progressie.

Verstand op 0 en elke training raisen, profiteer er maar van want in de beginfase van SS Novice gaat alles snel (mits je goed eet).

Vergeet je techniek ook niet, ik probeer je zoveel mogelijk te volgen ;)

Jaa, is goed jong ;)
Morgen word het dan 45kg proberen op bench press :) 75kg deadlift en squats op 75 of 77,5kg moet ik even kijken wat beter past.

Moet wel lukken he :wl:

---------- Toegevoegd om 14:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:28 ----------

&& Welkom in me log :)

Als het aan me ouders ligt mag ik niet gaan sporten:fire::headbang::mad:
Maar ik ga gewoon proberen :P

Van me vader mag het toch, nevermind :D

Laatst bewerkt:
Toch gegaan, Die Hard :cool:

Workout:
Squats
10x20kg
5x40kg
3x50kg
2x70kg
5x75kg
5x75kg
5x75kg(PR!)

Bench Press
10x20kg
5x30kg
3x35kg
2x40kg
5x45kg
5x45kg
5x45kg(PR!)

Deadlift
10x20kg
5x40kg
3x55kg
2x70kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg(PR!)

Dips
1x8 BW-10
1x8 BW-15 (Ik stak hem op 5 en toen pakte hij 15 :( .. Volgende keer proberen op het gewone dip rek en niet het apparaat met hulp)

Weer gewichten verhoogt.
Gewichten verhoogt in kg's in vergelijking van de vorige keer.
Squats: 2,5kg extra
Bench Press: 2,5kg extra
Deadlift: 10kg extra

hey

---------- Toegevoegd om 13:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:59 ----------

Goede training!

Nice man, gaat de goede kant op! Op naar de 100kg deadlift:D Mijn log staat tegenwoordig bij de powerlifting logs, mocht je langs willen komen:p

Gaat goed, gewichten gaan steeds hoger !

Uhu, de kracht komt :D
Volgende workout staat gepland na de kerst dus maandag.

Doelen:
MP: 32,5KG
BOR: 37,5KG
SQUATS: 75KG

Lineaire vooruitgang, i hope so
voel ook erg goed me borst na vandaag

nevermind.

---------- Toegevoegd om 21:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:10 ----------

Morgen weer een workout

Doelen:

MP: 32,5KG
BOR: 37,5KG
SQUATS: 75KG

Ik heb ook al 1 week magere kwark in me koelkast staan, vandaag toch maar geprobeert omdat ie anders over datum ging. Nu geproeft met wat zelfgemaakte aardbeien jam en nu vind ik deze veel lekkerder dan die aardbeie kwark van de supermarkt.

Dus nu de magere kwark, naturel met wat jam. Smaakt ook beter.

Laatst bewerkt:
Doelen behaalt, ik log hem zo ..
Voel me even dizzy :S

Terug
Naar boven