Fitness Seller

XtM045: Beats Rippetoe

• Topic Starter Topic Starter
Jij gaat ook lekker, succes met knallen!!!:)

Zal zeker gebeuren :cool:

Kalk en als het nog niet goed gaat mixed grip > straps op zijn niveau.

Ik zal binnenkort eens naar de stad gaan voor die straps dan.

Verder heb ik me squats verkracht want ik vond de 2e schijf van 2,5kg nergens, vond hem pas toen in MP ging doen.

Squats
10x20kg
5x40kg
3x60kg
2x75kg
3x5x80kg
Zoals ik al zei vond de 2,5kg schijf niet toen ik ging squatten, :o Ik heb ook bijna geen spierpijn meer in me benen, ik weet dat spierpijn geen definitie is voor spiergroei maar ik voel wel dat ik ze getraint heb maar ik zal niet snel spierpijn krijgen bij 3x5 sets ?

Military Press :lifter:
10xbar
5x30kg
3x5x35kg (PR!)
Iets anders dan normaal, nu zittend met barbell, normaal in squatrack.
Nu dus gewoon zo'n soort bankdruk alleen dan voor MP(forgotten name).

Bent Rows
10x20kg
5x30kg
3x35kg
2x45kg
3x5x50kg (PR!)

Dips
2x8 BW

ATTENTION
Ik begin mijn motivatie te verliezen om na de sportschool te gaan :( Als ik er eenmaal ben dan doe ik gewoon me ding maar ik ben niet meer enthousiast als eerst om er heen te gaan of dat ik na het sporten al zat te denken aan de volgende workout.

Tips ? Ik wil zowieso wel nog doorgaan met rippetoe voor wat kracht te gainen zolang ik kan.

Stap over op Bill Starr Power Routine anders, vergelijkbaar schema, met een andere opbouw, werkt bij mij erg goed.

Je zou ook kunnen overstappen op totaal iets anders, HIT, een van Chad Waterbury's schema's of standaard splitschema (UB/LB of Push/Pull)

Je zult het wel zélf moeten doen, een trainingsmaat vinden kan je ook motiveren.

Kijk dvd's van pro's :P
Motiveert mij altijd als de t*ring.
Of overstappen naar ander schema, weet niet hoelang je al Rippetoe doet maar elke week hetzelfde doen lijkt mij echt geen k*t aan.

Stap over op Bill Starr Power Routine anders, vergelijkbaar schema, met een andere opbouw, werkt bij mij erg goed.

Je zou ook kunnen overstappen op totaal iets anders, HIT, een van Chad Waterbury's schema's of standaard splitschema (UB/LB of Push/Pull)

Je zult het wel zélf moeten doen, een trainingsmaat vinden kan je ook motiveren.

Jaa, als ik op kracht ben gekomen met rippetoe wil ik graag een schema wat meer de nadruk legt op massa. Mja ik heb een trainingsmaat maar als ik op zijn tijden moet gaan heb ik geen tijd meer om s'avonds iets te doen.

Ik zal eens die schema's bekijken wat het is ;)

Kijk dvd's van pro's :P
Motiveert mij altijd als de t*ring.
Of overstappen naar ander schema, weet niet hoelang je al Rippetoe doet maar elke week hetzelfde doen lijkt mij echt geen k*t aan.

Jaa, gisteren motivatie filmpjes gekeken en de motivatie nam weer toe beetje mja ik ben niet van plan om te stoppen.

Ben nu 1 maand bezig en 4 dagen :o Maar ik denk dat ik gewoon even door het stof zal moeten bijten en gewoon goed en hard gainen in kracht tot ik niet meer zoveel gain en dat het dan tijd word voor een ander schema bv wat meer nadruk legt op massa.

Of maakt dat niet veel uit dat ik maar 1 maand rippetoe doe en dan overstap ? Want ik heb wel eens gelezen ga gewoon zolang mogelijk met rippetoe door en niet 1 maand en dan een ander schema ??

Heb nooit Rippetoe of fullbody gedaan :)
Ben geen fan van schema's waarvan de oefeningen vast staan.
Wissel regelmatig met oefeningen en geen 1 training is hetzelfde meer.
Dat maakt het voor mij stuk leuker om te gaan.
Dit is uiteraard per persoon verschillend maar of 1maand te kort is of net goed kan ik niet zeggen :P

Kracht ga je ook mee vooruit bij splitschema hoor :)
De grote 3(squat, benchpress en deadlift) gewoon aan het begin van de training doen en je zal gaan verhogen ermee.
Zelfde geld voor MP aangezien je schoudertraining beste met compound kan beginnen.

Heb nooit Rippetoe of fullbody gedaan :)
Ben geen fan van schema's waarvan de oefeningen vast staan.
Wissel regelmatig met oefeningen en geen 1 training is hetzelfde meer.
Dat maakt het voor mij stuk leuker om te gaan.
Dit is uiteraard per persoon verschillend maar of 1maand te kort is of net goed kan ik niet zeggen :P

Kracht ga je ook mee vooruit bij splitschema hoor :)
De grote 3(squat, benchpress en deadlift) gewoon aan het begin van de training doen en je zal gaan verhogen ermee.
Zelfde geld voor MP aangezien je schoudertraining beste met compound kan beginnen.

Niet als aanval bedoeld, maar denk dat je er een hoop aan zou hebben( Rippetoe/Fullbody ) gezien je stats..

Ja want stats zeggen ook alles ???
Zolang je weet niet waarmee ik gestart ben qua gewicht en kracht kun je niet bepalen dat fullbody voor mij geschikt is :)

Ja want stats zeggen ook alles ???
Zolang je weet niet waarmee ik gestart ben qua gewicht en kracht kun je niet bepalen dat fullbody voor mij geschikt is :)
' Heb nooit Rippetoe of fullbody gedaan '

Zolang jij nooit rippetoe of FB gedaan hebt kun jij al helemaaaal niet bepalen of het wel of niet geschikt voor je is.:roflol::p

FB werkt over het algemeen beter voor beginners vanwege de hogere frequentie, zijn onderzoeken over te vinden. Echt probeer t een keer:D

Tja dat toen ik begon ik misschien beter rippetoe had kunnen doen is achteraf gepraat :)
Heb ook nooit beweerd dat het niet geschikt is voor mij ???
Zal misschien vast nog wel periode komen dat ik tijdje rippetoe ga doen.
Gaf alleen een reden en mening over als hij eventueel ander schema wou gaan doen.

Goed bezig kerel!
Ik zou als ik jou was echt nog even doorgaan met rippetoe. Geen motivatie? Bekijk je log en zie hoe je vooruit gaat!
En btw, niet zo bang zijn dat je met DL je rug verkloot als je wat zwaarder gaat. Ik snap het wel, maar dat is voor jou nu echt niet aan de orde...Gebruik je trouwens mixed grip?
Succes verder en k blijf je volgen (zo nu en dan;)

Hey ff 1e en laatste page gelezen. Goed bezig, keep it up.

Als je nog elke training kan laden, zeker nog niet overstappen naar billstarr

Succes

Goed bezig kerel!
Ik zou als ik jou was echt nog even doorgaan met rippetoe. Geen motivatie? Bekijk je log en zie hoe je vooruit gaat!
En btw, niet zo bang zijn dat je met DL je rug verkloot als je wat zwaarder gaat. Ik snap het wel, maar dat is voor jou nu echt niet aan de orde...Gebruik je trouwens mixed grip?
Succes verder en k blijf je volgen (zo nu en dan;)

Nee, ik gebruik nog geen mixed grip ? Zou ik dit wel moeten doen voor een betere grip ?? (of een hooked grip proberen)

Nog een maandje rippetoe kan er wel bij hoor misschien wel langer, zolang ik blijf gainen wil ik het wel blijven doen.

Hey ff 1e en laatste page gelezen. Goed bezig, keep it up.

Als je nog elke training kan laden, zeker nog niet overstappen naar billstarr

Succes

Oke, ik zal proberen elke training te laden. Squats word wel langzaam zwaarder als ik echt diep ga en dan omhoog komen en dan duren die 5 reps echt lang :P

Net nog wat filmpjes gekeken en ik word insane :D
Misschien rippetoe tot 1 maart doen, dan heb ik vakantie mja we zien wel wat er gebeurt ik ben namelijk niet van plan om te stoppen ;)

Miss maar eens een fanatiek trainings maatje zoeken die ook wel rippetoe wilt starten :P Heb nu trainingsmaatjes die ander schema doen of zeggen dat je beter split kan pakken zodat ik met hem mee kan doen :o

Waar woon je ergens ik ken misschien wel gemotiveerd iemand

Oke, ik probeer zolang mogelijk gewoon deadliften alleen met belt en magnesium. Gewoon nu 2,5kg steeds omhoog doen tot ik op een bepaald gewicht geen grip meer heb, dan train ik gewoon op het hoogste gewicht waar ik dan wel grip op heb tot ie verbetert ofzo.

Maakt het trouwens uit dat als ik bv 1x5 moet doen en als ik dan 1x4 doe en dan na 10 seconden rust de laatste rep doe ?

Gebruik je momenteel een belt?

Goeie krachtgains trouwens. :thumbup:

Terug
Naar boven