AndroidHealthClinic

XtM045: Beats Rippetoe

Hey man, ik zal je logje ff gaan volgen!

Wat train je nu? Wel rippetoe?

• Topic Starter Topic Starter
Nee, we praten er alleen maar over omdat we er niet graag naar kijken :cool:

Dit dus.

Hey man, ik zal je logje ff gaan volgen!

Wat train je nu? Wel rippetoe?

Ik train fullbody schema ja, rippetoe ;)
En welkom in me logje :)

Workout A.
3x5 Squats
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
*2x8 Dips

Workout B.
3x5 Squats
3X5 Military Press
3x5 Bent Rows
*2x8 Chin Ups

* Zijn eventueel, maar ik gebruik ze toch.

zo zo ik heb je log even doorgenomen en zie dat je goed bent vooruitgegaan:) netjes!

ben je wel tevreden met rippetoe nog steeds? want je twijfelde de eerste paar pagina's heel erg zag ik:P

zo zo ik heb je log even doorgenomen en zie dat je goed bent vooruitgegaan:) netjes!

ben je wel tevreden met rippetoe nog steeds? want je twijfelde de eerste paar pagina's heel erg zag ik:P

De eerste paar pagina's was een tijd dat ik in 'health center' zat en als je daar deed squatten laat staan deadliften iedereen je raar aankeek van 'wtf doe jij nou ?' maar ook was er geen losse bankdruk enzo je weet wel.

Bij de gym die ik nu zit heeft een beetje die Amerikaanse stijl en hardcore zeker. Squat rack, 2 bankdrukken en 2 schuine bankdrukken en 1 smith en nog veel apparaten plate loaded.

Nu deze week is de eerste keer geweest dat ik even in een motivatie dip zit maar ik denk dat ik er wel weer uitkom als ik weet gedreven ben om me bankdruk te verhogen ;) Dus tot ver ben ik tevreden over de vooruitgang ;) En hoop toch nog wel tot 1 Maart te gainen op rippetoe.

Massa komt erna wel, als ik hier niet meer op gain.

Oke boys, omdat ik me kamer was aan het verbouwen deze week ben ik woensdag niet geweest en vandaag ga ik ook niet want ben net terug van een health center van school dus ik zal maandag gaan en ik een van deze dagen zal ik mijn motivatie weer opbouwen om weer minstens 1 maand 3x in de week gaan trainen.

Oke boys, omdat ik me kamer was aan het verbouwen deze week ben ik woensdag niet geweest en vandaag ga ik ook niet want ben net terug van een health center van school dus ik zal maandag gaan en ik een van deze dagen zal ik mijn motivatie weer opbouwen om weer minstens 1 maand 3x in de week gaan trainen.

Zet 'm op!:D

Gewoon doorknallen XtM !!!!

K boys, vandaag workout gehad + filmpjes gemaakt voor form check.

Workout

Squats
W'up
3x5x85kg

Bench Press
W'up
3x5x50kg
Had hem ook verkeerd geladen :o Toen kreeg ik bijna de stang niet meer omhoog bij 55kg :P

Deadlift
W'up
1x5x90kg (PR!)

Dips
2x8 BW

Ik heb filmpjes van deadlift en squat.

Deadlift
http://www.youtube.com/watch?v=LBozzMyndLs&feature=player_profilepage

Squat
http://www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage&v=AxQdVfIeAyw

Zeg even als ik het goed doe of als ik het slecht doe en wat ik dan moet doen. En anders rate hem ook direct even :) + comment :d

Hey,

De belichting maakt dat het heel moelijk is om de vorm goed te kunnen zien. Weet je wat je beter zou doen? Het van de zijkant filmen, want het gaat er voornamelijk om hoe je je benen en je rug houdt. Dat is sowieso moeilijk te zien als je het recht van voren filmt. Dan denk ik dat je meer en betere reacties krijgt! Bij beide filmpjes geldt dat, dus van de zijkant filmen.

Laatst bewerkt:
Dit is echt een shit filmpje voor een form check:p

Trek em de volgende keer even van de zijkant en met het licht vanachter de camera, wordt het minder donker van.

Verder lijkt het alsof je hem van de grond af rukt, probeer je armen recht te houden en geleidelijk kracht erin te brengen. Wel explosief tillen, maar niet rukken met je armen:p En leg je hem tussen de herhalingen gewoon op de grond?

Oja, voordat je tilt; But down, chest up.

Ja klopt dacht ik ook pas aan achteraf maar ik dacht misschien helpt het toch.
Anders even kijken of woensdag hem van de zijkant kan maken of vrijdag maar dan doe ik wel geen deadlift

Techniek is bagger.

Zoek maar op rippetoe deadlift en ga de techniek oefenen voordat je ook maar 1kg verhoogt.

Dit is echt een shit filmpje voor een form check:p

Trek em de volgende keer even van de zijkant en met het licht vanachter de camera, wordt het minder donker van.

Verder lijkt het alsof je hem van de grond af rukt, probeer je armen recht te houden en geleidelijk kracht erin te brengen. Wel explosief tillen, maar niet rukken met je armen:p En leg je hem tussen de herhalingen gewoon op de grond?

Oja, voordat je tilt; But down, chest up.

Nee, alleen bij de laatste had ik geen grip meer.

---------- Toegevoegd om 15:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:44 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=Syt7A23YnpA

Zo toch, alleen ik heb mijn armen dan scheef als ik hem omhoog trek zie ik nu, die moet ik dan recht houden maar zal dan wel nog eens posten deze week.

- Je rug lijkt bol te staan
- Je moet meer zakken met je reet
- Borst naar voren
- Kracht geleidelijk opbouwen, en niet als een gek eraan trekken

Dude, bij de squat: Veeeeeeeel dieper gaan. Dit is nog niet eens parallel...

En het is een deadlift, je moet hem elke herhaling tillen vnaf de grond. Even stil leggen en dan weer tillen.

Klinkt misschien als gezeik, is niet zo bedoeld:p

K ik zal woensdag nog eens filmpjes maken met jullie tips, gelukkig dat ik deze check heb gepost want dan heb ik dalyk wel de goede techniek hoop ik ;)

Squats lijken boven parallel.
Heb je de dvd van Starting Strength al bekeken?

Squats lijken boven parallel.
Heb je de dvd van Starting Strength al bekeken?

Ja, mr ik weet niet of ik de goede heb gezien eant ik moest toen filmpjes aanklikken steeds van ong 10 minuten per onderdeel. Ik denk het wel en anders kijk ik morgen even opnieuw en pas ik het woensdag toe met filmpje

Dan pak ik een 80 kg squat en deadlift voor de techniek meer voor te laten gaan.

Terug
Naar boven