Fitness Seller

XtM045: Beats Rippetoe

Workout ging wel weer lekker

Squats
3x5x60kg
1x5x80kg

MP
3x5x35kg

Bent Rows
3x5x50kg

Chin ups
2x8 BW

Ik zit al langzaam te denken aan een nieuw schema gericht op massa, wat raden jullie aan ?? Split of een of ander schema gericht op massa

Bill Star of Texas Method zou ik aanraden. Ga gewoon door met het bouwen van een krachtbasis. Daar zul je in de toekomst goede vruchten van plukken wanneer je je echt op massa toe gaat leggen.

Met je huidige stats op massa gaan trainen zal geen daverend succes worden..

En als je per sé massa gericht wilt gaan trainen. Fullbody, 3xp/w. Compounds met wat isolatie. Zoiets als;
Bench/Military press 3
Chin-up 3
Squat 4
Side raise/Fly 2
BoR 3
Bi's 2
Tri's 2
Kuiten. 2

Aantallen zijn sets. Rep-range kun je dan zelf bepalen

Laatst bewerkt:
Ik zit al langzaam te denken aan een nieuw schema gericht op massa, wat raden jullie aan ?? Split of een of ander schema gericht op massa

Niet doen.
Ik heb het zelf gedaan en het is dus 100% wat STRNGR hierboven aanhaalt.

Hoe zit het met de filmpjes van de squat en DL?

• Topic Starter Topic Starter
Ik wou eigelijk nog tot ongeveer maart trainen met rippetoe en me er echt goed voor geven en daarna massa pakken of is dat ook af te raden ?

Ik kan vrijdag nog wel wat filmpjes schieten :).

Nog een tip, onafhankelijk van wat je doet blijf progressief trainen. Zie zoveel mensen deze fout maken..

Ik wou eigelijk nog tot ongeveer maart trainen met rippetoe en me er echt goed voor geven en daarna massa pakken of is dat ook af te raden ?

Ik kan vrijdag nog wel wat filmpjes schieten :).

Je moet doen wat je zelf wilt, als je écht niet graag zo wilt blijven trainen, stap je beter over.

Maar je had toch nog filmpjes die je ging posten?

Nog een tip, onafhankelijk van wat je doet blijf progressief trainen. Zie zoveel mensen deze fout maken..

hoe bedoel je ? dat ik wil overstappen of .. ?

Je moet doen wat je zelf wilt, als je écht niet graag zo wilt blijven trainen, stap je beter over.

Maar je had toch nog filmpjes die je ging posten?

Ja ik had nog 1 filmpje, maar die is niet goed ik weet niet meer wat ik fout deed maar was iets met de rug recht trekken. Of toch nog posten als ik hem vind ?

Ja ik had nog 1 filmpje, maar die is niet goed ik weet niet meer wat ik fout deed maar was iets met de rug recht trekken. Of toch nog posten als ik hem vind ?

Posten, hoe meer je je techniek kan verbeteren, hoe beter. (en veiliger)

waarom leg bij deadlift elke x weer je barbell op de grond??
ik raak de grond niet hoor of zak ik gewoon niet diep genoeg door?
k denk dat k 10 cm van grond af zit. met holle rug. k heb spiegel naast me.

ennuh wat doe jij voor opwarmsets.??
bijvoorbeeld bij bench press:
5 x 20 en dan de 3x5x40. k noem maar wat getallen
of 5x20 5x30 en dan 3x5x40???

Dit was niet echt zwaar voor je ofwel? Dit trek je makkelijk weg. Je let goed op je rug vindt ik, die is steeds hol en dat is het belangrijkste. Die wil je niet vernken.

de hoek van de camera is niet echt lekker om te zien hoe je precies staat.
Als je er nog 1 gaat posten dan recht van de zijkant filmen (camera op een bench ofzo zetten) en persoonlijk denk ik dat je beter een zwaar setje kan posten. De opwarmsetjes gaan vaak heel netjes, maar als dan de zware komen dan gaan mensen ineens cheaten. Ik zeg niet dat jij dit doet, maar juist bij die zware is techniek belangrijk.

Verder lekkere progressie kerel ;)

waarom leg bij deadlift elke x weer je barbell op de grond??
ik raak de grond niet hoor of zak ik gewoon niet diep genoeg door?
k denk dat k 10 cm van grond af zit. met holle rug. k heb spiegel naast me.

ennuh wat doe jij voor opwarmsets.??
bijvoorbeeld bij bench press:
5 x 20 en dan de 3x5x40. k noem maar wat getallen
of 5x20 5x30 en dan 3x5x40???

Mij werd eerder aangeraden door STRNG om na elke rep de bar op de grond te leggen omdat het een 'deadlift' is.

Dit was niet echt zwaar voor je ofwel? Dit trek je makkelijk weg. Je let goed op je rug vindt ik, die is steeds hol en dat is het belangrijkste. Die wil je niet vernken.

de hoek van de camera is niet echt lekker om te zien hoe je precies staat.
Als je er nog 1 gaat posten dan recht van de zijkant filmen (camera op een bench ofzo zetten) en persoonlijk denk ik dat je beter een zwaar setje kan posten. De opwarmsetjes gaan vaak heel netjes, maar als dan de zware komen dan gaan mensen ineens cheaten. Ik zeg niet dat jij dit doet, maar juist bij die zware is techniek belangrijk.

Verder lekkere progressie kerel ;)

Thanks, zal zeker nog wel een filmpje posten dat ik hem zwaarder pak ;) 100kg zal wel lukken dit was 60kg meer een opwarm setje.

Techniek ziet er niet slecht uit, alleen minder snel je benen strekken.
Je rug is iig niet bol.

Ik zie net dat 't een opwarmset is, qua techniek kan je beter werksets posten.

Je rug is iig niet bol.

Oke thanks :), zal er op letten volgende keer en dan een werkset posten eens maar dan zet ik hem hier in me log.

warm je bij elke oefening op dan??
en hoe??
geef ff voorbeeld:)

waarom leg bij deadlift elke x weer je barbell op de grond

Het is een DEAD lift. Deze doe je dus vanaf een dood punt.

Geen advies geven als je nog geen kennis in huis hebt, je praat mensen verkeerde techniek aan.
Yes mad. :mad:

hoe bedoel je ? dat ik wil overstappen of .. ?
Wat ik bedoel met progressief trainen is dat je een systeem in je trainingen behoud.

Bij Rippetoe, is dit elke training gewicht toevoegen. Het resultaat hiervan is dus dat elke training zwaarder is dan je vorige. Je zult dus ook zoiets moeten verwerken in een nieuw schema, een element dat ervoor zorgt dat elke training zwaarder is dan je vorige. Dit dwingt progressie af.

Dit kun je doen door meer gewicht op een oefening te pakken( maar dit wordt lastig bij hoge repranges en al helemaal bij isolerende oefeningen ) of door een herhaling extra of een set extra te doen etc..

Als je hier hulp bij wilt dan moet je maar PM'en, kan voorstellen dat het lastig is om zoiets in elkaar te zetten als je het principe nog niet helemaal begrijpt.

---------- Toegevoegd om 22:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:26 ----------

Je rug is iig niet bol.

Eens, vond je techniek ook beter dan eerst. :D

Het is een DEAD lift. Deze doe je dus vanaf een dood punt.

Geen advies geven als je nog geen kennis in huis hebt, je praat mensen verkeerde techniek aan.
Yes mad. :mad:

dude ik gaf geen advies. ik zei hoe ik persoonlijk zelf de deadlift uitvoer.
maar aangezien jullie zo doen. zal ik next time deze ook eens proberen.

dude ik gaf geen advies. ik zei hoe ik persoonlijk zelf de deadlift uitvoer.
maar aangezien jullie zo doen. zal ik next time deze ook eens proberen.
Had je post verkeerd geïnterpreteerd, my bad.

Maar je techniek is dus fout. Elders in Xtm's log staat geloof ik een rippetoe filmpje over de correcte techniek..

Als je iets anders gaat of wil doen, zorg er dan voor dat dat schema krachtdominant is en je progressief blijft trainen, zoals strngr aangeeft. Ik heb zelf een tijd niet/weinig progressief getraind en heb daar flink van zitten balen achteraf. Al waren het maar 4-5 maanden, toch is het zonde geweest in mijn optiek.

Ik zou je zelf wat doelen stellen die je wilt halen voordat je aan iets anders begint. Dat heb ik voor mezelf ook gedaan toendertijd.
Bijvoorbeeld je deadlift naar 125/130 en je squat op 105.

Tegen die tijd wil je toch sterker worden en op massa trainen wordt leuker wanneer je wat kracht heb, denk ik zelf.

Als je iets anders gaat of wil doen, zorg er dan voor dat dat schema krachtdominant is en je progressief blijft trainen, zoals strngr aangeeft. Ik heb zelf een tijd niet/weinig progressief getraind en heb daar flink van zitten balen achteraf. Al waren het maar 4-5 maanden, toch is het zonde geweest in mijn optiek.

Ik zou je zelf wat doelen stellen die je wilt halen voordat je aan iets anders begint. Dat heb ik voor mezelf ook gedaan toendertijd.

Tegen die tijd wil je toch sterker worden en op massa trainen wordt leuker wanneer je wat kracht heb, denk ik zelf.

ga ik helemaal doen:) nog 1 weekje split afmaken en dan finally rippetoe;D
miss dat ik ook ga loggen. mjaa k heb niet echt stats waarvan je denkt waauwww. mja iedereen moet beginnen

Jaa kan wel, ik kijk wel dat ik bv nog maandje miss 2 dan nog op kracht train maar mezelf dan naar massa wil trainen voor de zomer 2011 he ;)

Dan wil ik liefst Deadlift 120-130 en dan bv squat op de 100 krijgen en bench gewoon zo hoog mogelijk.

In ongeveer 1 maand kan ik 17,5kg verhogen in totaal als ik elke workout kan verhogen.

Terug
Naar boven