AndroidHealthClinic

XtM045: Beats Rippetoe

Pak gewoon 40 of 50kg, gewicht is niet boeiend

Eerst techniek helemaal correct uitvoeren.

• Topic Starter Topic Starter
Oke dan bouw ik het wel op met goede techniek ;)
We zullen zien woensdag

Nog steeds goed bezig dude!

Ik ga dalijk dan nog eens workout B doen voor de techniek.

Waar moet ik precies allemaal op letten ?

Squat
Parallel
Borst voor uit
Holle rug

Deadlift
Armen recht houden
Holle rug
Borst vooruit
En steeds elke rep van de grond.

Is dit alles ?

Ga met squat maar voorbij parallel, zo diep als je kunt( parallel is een b*ch om te spotten in je eentje )

Deadlift:
http://www.youtube.com/watch?v=Syt7A23YnpA

Onthoud al die stappen die hij verteld in het filmpje. Zo had ik in een enkele training mijn techniek gelijk goed.

Squats
W'up
3x5x60kg
Mooi parallel, borst vooruit en holle rug, helaas geen filmpje van.

Bench Press
W´up
3x5x50kg
Zwaar, maar toch 52,5kg proberen volgende keer sowieso 1x5 moet lukken.

Deadlift
W´up
1x5x60kg
1x5x80kg
Even voor de techniek proberen, het lijkt nu allemaal wat lichter.

http://www.youtube.com/watch?v=LnoT6UJAQas

http://www.youtube.com/watch?v=qrwPa5LLmG0

Nogmaals, sorry van de slechte camera spot. Ik wou hem opnieuw maken maar toen was de batterij nog 1 streepje dus bijna op en dan kan ik de camera niet meer openen :S

Als ie niet goed is richt ik hem de volgende keer wat omhoog en zet ik hem wat naar achteren als deze niet goed is, mja beter dan niks maar dan zal het wel moeten wachten tot maandag van de deadlift.

Deadlift is nog steeds bagger.

Je gaat eerst omhoog met je benen, en daar vanuit pas met je rug. Alsof je Stiffed leg deadlift doet.

Daarnaast zaken met die reet!

Deadlift is nog steeds bagger.

Je gaat eerst omhoog met je benen, en daar vanuit pas met je rug. Alsof je Stiffed leg deadlift doet.

Daarnaast zaken met die reet!

Bedoel je dat ik dat doe of dat ik dat juist moet doen ?
Dan zal ik maandag nog een filmpje posten.

Stang dichter langs je lichaam halen tijdens de deadlift. De barbell moet bij wijze van spreken langs je schenen en je bovenbenen schrapen op de weg naar boven.

Je legt de stang nu wel dood, en je tilt explosief. Dat is in elk geval positief:p

Dus bagger is t nou ook weer niet, dennis;) We have seen worse.

Laatst bewerkt:
Voor t filmen is het handig als je schuin van achteren filmt, vanuit deze hoek zitten de schijven ervoor.

Bedoel je dat ik dat doe of dat ik dat juist moet doen ?
Dan zal ik maandag nog een filmpje posten.

Je moet dat juist niet doen.

Zelfde bij squat, je probeert tegelijkertijd je rug recht te krijgen je benen te strekken. Je gaat ook niet eerst me je benen omhoog en dan je rug recht, dat doe je nu wel bij deadlift.

Kont naar beneden, en tegelijkertijd je rug recht en benen omhoog.

Voor de rest is je rug netjes recht!

Stang dichter langs je lichaam halen tijdens de deadlift. De barbell moet bij wijze van spreken langs je schenen en je bovenbenen schrapen op de weg naar boven.

Je legt de stang nu wel dood, en je tilt explosief. Dat is in elk geval positief:p

Dus bagger is t nou ook weer niet, dennis;) We have seen worse.

Nee, oke zo erg is het inderdaad niet. Excuses.

Oke, ik zal het maandag dan nog eens opnemen en dan zal ik deze dingen allemaal meenemen + nog eens goed het filmpje kijken van rippetoe.

Dan film ik hem dus ook beetje schuin van achter en meer omhoog dan zien jullie het beter. Dus vrijdag kan ik wel de squat opnemen en maandag de deadlift of zou ik gewoon na de workout nog 1x5 deadlift doen op 60kg(licht)

Oke, ik zal het maandag dan nog eens opnemen en dan zal ik deze dingen allemaal meenemen + nog eens goed het filmpje kijken van rippetoe.

Dan film ik hem dus ook beetje schuin van achter en meer omhoog dan zien jullie het beter. Dus vrijdag kan ik wel de squat opnemen en maandag de deadlift of zou ik gewoon na de workout nog 1x5 deadlift doen op 60kg(licht)
Je zou een keer extra kunnen deadliften, je hebt toch het hele weekend om te herstellen en op je huidige niveau herstel je toch al vrij vrij snel. Maar het is jouw keus.

Dus na bent rows nog deadliften ?? Ja kan wel
Morgen laatste schoolexamens :)
Dus dan voor ik ga trainen weer even alles doornemen wat ik moet doen, komt goed hoop ik .

ohmygod .. dit is echt de slechtste training ever :P
Nja heb wel een filmpje dus die post ik straks wel

Had even geen tijd om de laatste paar dagen dingen te posten hier, morgen weer workouten en heb weer flinke motivatie :)

Ik post het filmpje niet want ik heb zelf al gezien dat ik eerst me benen strek en daarna me rug, maar de rest ging wel goed vond ik zelf ook de bar langs me lichaam gehouden. Miss dat ik dan morgen nog filmpje post maar is niet zeker.

Squat ging wel goed maar geen filmpje van, zal ik nog doen.

Voor de rest vind ik mijn techniek wel goed alleen de deadlift moet ik nog dat ene punt verbeteren en dan zal die ook wel goed zijn.

Dus morgen weer;

Squats
Bench
Dead lift
Dips

Ik voel nu trouwens na elke workout dikke spierpijn in me benen sinds ik parallel squat.

Workout gisteren 24-01-2011

Squats
W'up
3x5x70kg

Bench Press
W'up
3x5x50kg

Deadlift
W'up
1x5x80kg even techniek oefenen en denk dat ik nu wel goed zit ;)

Dips
2x8 BW

Misschien dat ik deze week niet lukt om naar de gym te gaan i.v.m. school :(
Ik zit in eind examen jaar dus zal me toch moeten inzetten maar het zal hooguit 1 á 2 workouts zijn maar misschien kan ik morgen wel gewoon gaan.

Misschien dat ik morgen dan weer.

Squats
Military Press
Bent Rows
Chins

Ik kom trouwens al langzaam op een plateau en met sommige dingen zit ik er al op denk ik zoals bench press ben ik al bijna 2 weken op 50kg maar ik ga gewoon proberen nog te verhogen. Als ik op meer dingen een plateau kom ga ik denk ik langzaam overstappen op een nieuw schema gericht op massa.

Ik zal nog wat filmpjes posten

Workout ging wel weer lekker

Squats
3x5x60kg
1x5x80kg

MP
3x5x35kg

Bent Rows
3x5x50kg

Chin ups
2x8 BW

Ik zit al langzaam te denken aan een nieuw schema gericht op massa, wat raden jullie aan ?? Split of een of ander schema gericht op massa

Terug
Naar boven