XXL Nutrition

XtM045: Beats Rippetoe

• Topic Starter Topic Starter
Training erop, en 10 minuten erna avondeten gehad.

Workout:

Squat
5x40kg
5x40kg
5x40kg
Rustig gedaan, ben gisteren ook al gesquat op 50kg dus dan ga ik vanaf woensdag verder op 50 en dan miss volgende week 55

Bench
5x30kg
5x40
5x40
Even wennen dat ik nu los doe benchen.
Ja ik weet het, eigelijk mag ik niet gewicht veranderen maar 30 was toch iets te licht.

Deadlift
1x5 50kg
Eerste keer deadlift los dus rustig aan beginnen.

Dips
1x6
1x3
No comment :P

Hoop toch binnen 2 weken ongeveer op het gewicht te zitten dat ik hem bij laatste set/rep hem nog net krijg.

Laatst bewerkt:
Heb je trouwens iemand die je de juiste techniek aanleert?

Ja gelukkig wel, iemand die al 4 jaar traint en zelf zegt ie ook dat ie sommige dingen het fout heeft aangeleert en het heel moeilijk was om het terug te gooien op de goede manier. Zelf kijk ik ook op internet hoe die moet worden uitgevoert ter voorbereiding. (exrx.net)

Soms denk ik wel, een andere maat van me die doet er al 2 weken langer als mij trainen in die gym en doet veel oefeningen fout die ik nog eruit kan halen. Dus daarom denk ik wel soms dat ik geluk heb dat ie me helpt. Ook vorige week vrijdag had iemand me geholpen met los squatten en los benchen en wat apparaten. wel fijn ;p

Bv holle rug, stevig in je voeten staan, armen strekken als je set afgelopen is en niet krom in het rek duwen. Zo'n dingen allemaal heb ik zelf ook al bij starting strenght gezien van mark rippetoe.

Maar het enigste waar ik verbetert ben is deadliften en soms bankdrukken.
Zondag (gisteren) toen ik wat apparaten deed uitproberen daar en oefeningen met hem mee deed, was er wel wat meer te corrigeren omdat ik de oefeningen nog niet kende sommige of gewoon alleen gezien heb.

Laatst bewerkt:
Kwark eten en dan slapen

@ Denken of ik binnenkort whey ga kopen of mass gainer, who knows best ?

Lees je eens serieus in qua rippetoe, ook wat betreft opwarming etc.
Heb je een voedingschema?

ops foutje, ik heb de reps van de warming opgetelt ..
moet 2x5 zijn niet 1x10

goed bezig hoor!

Thanks 4 feedback :).
Moet alleen even kijken of wij ook schijfen hebben van 2,5kg, zodat ik elke week kan gainen he.

Every week make it a goal to increase each of your lifts by 2.5%. Meaning if I lifted 100lbs for my Bench Week 1 then Week 2 I would try for 102.5lbs. If I did 200lb Squats Week 1 I would try for 205lbs in Week 2. Sometimes you will be able to do more but don't mess with your form just to lift more.

Dus je zit al op 200kg op sommige oefeningen? :p
Wat eet je trouwens zoal op een dag?

ik weet namelijk niet zeker of ze ook wel schijfen van 1,25kg hebben liggen of 1kg, ik heb alleen 5kg gezien dus even kijken morgen.

Ik heb niet een strict voeding schema maar ik probeer me wel altijd aan me kcal te komen en ekv verhouding te letten. Maar meestal eet ik s'morgens en op pauze's op school hetzelfde alleen als ik thuis kom verschillend.

Kom uit op me schema wat hoop verandert is, minder troep

3000 - 3300 kcal per dag (ligt aan dagen zelf ook, als ik uit eten ga eet ik wat meer dan normaal of wokken oid.)
150-200 Eiwitten
378 Koolhydraten
110 Vetten

Onderhoud 2750 (afgerond)

Ligt ook een beetje aan het avond eten die waarde dus die kunnen niet helemaal kloppen altijd. Kcal kloppen meestal wel goed alleen e/k/v is niet altijd kloppend maar probeer wel altijd het er rond te houden.

Vandaag training gehad, ging goed alleen toen ik terug fietste gleed ik met me fiets uit en gleed uit voor een auto :( Gelukkig stopte de auto al toen ie mij zag afkomen van de berg. Hij hield dus al gelukkig rekening met me.

Al met al wat schaafwonden :(

Workout

Squat
3x5 50kg
had het gevoel dat ik veel zwaarder kon, volgende week maar verhogen.

Standing Military Press
3x15kg

Bent rows
2x5 stang
3x30kg

Chin-ups
1x8 BW
1x6 BW

Alleen met standing military press en bent rows heb ik EZ-Bar voor gebruikt want we hebben in deze gym geen rechte stang van 5kg, of moet ik anders die grote barbells gebruiken ?

Heb trouwens ook 1 schijf van 2,50 LBS gevonden dus 1,25kg maar dan moet er nog ergens eentje liggen :(

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon een grote rechte stang pakken, zo'n ez bar lijkt me helemaal niet fijn voor press oefeningen als de MP.

Ik zou gewoon een grote rechte stang pakken, zo'n ez bar lijkt me helemaal niet fijn voor press oefeningen als de MP.

Oke, opzich ik had hem ook van het squatrack kunnen doen
Dan hoef ik er al geen gewichten op te gooien want dan is ie al op 20kg :P
Even kijken of ik 30kg kan drukken.

Geeft niks ik begon ook met de stang van 20kg en ik gooide er toen volgens mij aan allebei de kanten ook maar 2,5 bij.

Geeft niks ik begon ook met de stang van 20kg en ik gooide er toen volgens mij aan allebei de kanten ook maar 2,5 bij.

Ja, deed vandaag 15kg en ik kreeg hem gewoon naar boven alsof de stang leeg was, miss 20kg al beter maar denk toch dat ik na 25kg het pas zwaar krijg. Daarom voel ik me ook niet echt goed getrained vandaag, even nog de gewichten wennen

Niks toe voegen, misschien zelfs die dips en chin ups weg laten en er pas ingooien als je niet meer soepel vooruitkomt.

Wat is dat nou voor onzin?

@TS, je denkt zeker dat het te weinig is, dit kan in het begin wel zo lijken, maar je zult merken dat het al snel meer dan genoeg is die paar oefeningen.

@TS, je denkt zeker dat het te weinig is, dit kan in het begin wel zo lijken, maar je zult merken dat het al snel meer dan genoeg is die paar oefeningen.

Nog niet gemerkt, maar ik geloof je wel :)

Squatten, ging goed alleen niet zo zwaar als 1e paar keer.
Standing Military Press, moet ik het max gewicht voor vinden.
Bent rows, iets teveel verlagen naar 30kg :P

Zal wel volgende week ongeveer het goede gewicht hebben gevonden bij alles, dan zal het wel zwaar worden I guess.
En dan gainen :D

Ik ben overigens ook bang dat ik niet kan squatten vrijdag :( Heb last van knie van wat hierboven is gebeurt ..

Overigens wil ik ook brinta toevoegen s'morgens aan mijn ontbijt, waar krijg je dit ?
AH,Plus,Jan Linders of Aldi ??

hoezo onzin? ik adviseer hem het standaard rippetoe schema te volgen zonder toevoegingen. Pas als hij op een niveau komt dat hij niet meer vooruit komt kan hij misschien chin ups of dips toe voegen om het plateau te doorbreken:rolleyes:

Terug
Naar boven