Fitness Seller

XtM045: Beats Rippetoe

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben overigens ook bang dat ik niet kan squatten vrijdag :( Heb last van knie van wat hierboven is gebeurt ..

Overigens wil ik ook brinta toevoegen s'morgens aan mijn ontbijt, waar krijg je dit ?
AH,Plus,Jan Linders of Aldi ??

hierboven dus

Albert Heijn in elk geval wel.

Dan ga ik dat meer eens proberen die brinta :)
Dat is dan bv 30gr brinta en 300ml melk ofzo ?

Brinta kan je volgensmij bijna overal krijgen, behalve in de aldi.
waarom geen havermout, is een stuk lekkerder vind ik zelf :p

Brinta kan je volgensmij bijna overal krijgen, behalve in de aldi.
waarom geen havermout, is een stuk lekkerder vind ik zelf :p

Het gaat om de voedingswaarde :)
Maar ik kijk nu net, even vergeleken met een portie van 100 gr, als ik voedingswaardetabel mag geloven.

Mja zoveel maakt het ook weer niet uit, zie wel wat ik het eerste vind :)
En het wil niet zeggen dat die havermout ook klopt, kan ander merk zijn. Brinta zal wel kloppen

Brinta

Kcal: 347 gram
Eiwitten: 11,0 gram
Carbs: 65 gram
Vet: 2,1 gram

Havermout
Kcal: 380 gram
Eiwitten: 13,1 gram
Carbs: 62 gram
Vet: 7,0 gram

Het gaat om de voedingswaarde :)
Maar ik kijk nu net, even vergeleken met een portie van 100 gr, als ik voedingswaardetabel mag geloven.

Mja zoveel maakt het ook weer niet uit, zie wel wat ik het eerste vind :)
En het wil niet zeggen dat die havermout ook klopt, kan ander merk zijn. Brinta zal wel kloppen

Brinta

Kcal: 347 gram
Eiwitten: 11,0 gram
Carbs: 65 gram
Vet: 2,1 gram

Havermout
Kcal: 380 gram
Eiwitten: 13,1 gram
Carbs: 62 gram
Vet: 7,0 gram

Havermout heeft mijn persoonlijke voorkeur, Brinta kwam na een half jaar m'n strot uit :D
Succes met kiezen ;)

Oke, ben ook me voeding nog meer aan het verbeteren want ik wil toch resultaat zien voor de zomer. Bakjes cashew noten inslaan en deze week havermout/brinta dan is het al beter :) Want ik kan niet die bakjes rijst in de middag eten :(

Ga ook beginnen met whey als ik 2 weken in rippetoe zit, en misschien voor een kleine boost nog weight gain shake. Ik blijf hangen op de 63 - 64kg al tijdje .. Erg jammer want kom al af van 58kg.

Workout:

Squat
1x5 50kg
1x5 50kg
1x5 50kg

Bench Press
1x5 40kg
1x5 40kg
1x5 40kg

Deadlift
2x5 bar (20kg)
1x5 60kg
Volgende deadlift, word het 65/70kg want het was wel best licht.

Dips
2x8 BW-25kg (Machine helpte met 25kg, is dit zo goed opgeschreven.)

Even al een goede workout, alleen volgende week squat beetje verhogen naar 55kg.

Laatst bewerkt:
gewoon rippetoe blijven doen, maak je niet druk om rustsets of halve kilo's gewicht aan de stang, hou je eerder bezig met de grote gewichten. en probeer elke training het gewicht te verhogen.

en verder is mij iets opgevallen in t 'reguliere leven'. normaliter is alles waar té voor staat slecht

Maar tijdens het gainen/bulken moet je juist té veel eten, té veel gewicht aan je stang hangen, té veel slapen, té veel melk drinken.

SUCCES het gaat je wel lukken als je blijft doorzetten

gewoon rippetoe blijven doen, maak je niet druk om rustsets of halve kilo's gewicht aan de stang, hou je eerder bezig met de grote gewichten. en probeer elke training het gewicht te verhogen.

en verder is mij iets opgevallen in t 'reguliere leven'. normaliter is alles waar té voor staat slecht

Maar tijdens het gainen/bulken moet je juist té veel eten, té veel gewicht aan je stang hangen, té veel slapen, té veel melk drinken.

SUCCES het gaat je wel lukken als je blijft doorzetten

Thanks, ja ik ga maar met weinig kg steeds bij nu opeens ??? Ben al 2 weken bij deze sportschool en de vorige 2 maanden en kom van 58kg af. Maar ik blijf op de 63-64kg .. Miss weightgain shake proberen ? Zijn toch weer miss 600kcal op dag extra.

---------- Toegevoegd om 21:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:47 ----------

Verder heb ik ook geluk met de sportschool, elke dag dat ik ga trainen zijn ze in de vakantie geopent alleen de laatste vrijdag van de vakanantie tot 4 uur maar maar dat is helemaal geen probleem, als ik hoor dat andere sportscholen 1 week of 2 weken dicht zijn :P

Ik eet ook chips op vrijdag/zaterdag avond voor tv, moet dit als junkdag worden gerekent want de rest van de dag eet ik wel gewoon normaal en voor slapen nog kwark enz

Eerste weken gaan vrij snel, nadien mindert het.
Waarom niet verhoogd op de squat?

Als je blijft hangen op je gewicht moet je voeding wat aanpassen.
Hoeveel kcal zit je boven onderhoud ?
Weightgainers kunnen een optie zijn als aanvulling, zou wel eerst even kijken naar je voeding.

Kom uit op me schema wat hoop verandert is, minder troep

3000 - 3300 kcal per dag (ligt aan dagen zelf ook, als ik uit eten ga eet ik wat meer dan normaal of wokken oid.)
150-200 Eiwitten
378 Koolhydraten
110 Vetten

Onderhoud 2750 (afgerond)

Ligt ook een beetje aan het avond eten die waarde dus die kunnen niet helemaal kloppen altijd. Kcal kloppen meestal wel goed alleen e/k/v is niet altijd kloppend maar probeer wel altijd het er rond te houden.

Maar ik wil sowieso brinta + cashew nootjes in het dagelijkse voeding te stoppen. Misschien dat ik dan ook al wat meer zal gainen.

Mja als ik weight gain shake er nog bij pak, 1-2x per dag zijn toch wel weer 500-1000 kcal ?

Ligt puur aan de soort weightgain en welke hoeveelheden.
Denk dat je rond de 600kcal a 700kcal extra uitkomt.

Brinta is inderdaad een goeie maar kan je snel zat worden, heb hetzelfde probleem helaas.
Nootjes voor het slapen gaan is ook inderdaad een goeie optie, 50gr cashewnootjes is toch bijna 300kcal(iig die ik heb zal wel met alles cashewnootjes zijn).

Wel apart dat jou onderhoud hoger ligt dan de mijne :P

Ligt puur aan de soort weightgain en welke hoeveelheden.
Denk dat je rond de 600kcal a 700kcal extra uitkomt.

Brinta is inderdaad een goeie maar kan je snel zat worden, heb hetzelfde probleem helaas.
Nootjes voor het slapen gaan is ook inderdaad een goeie optie, 50gr cashewnootjes is toch bijna 300kcal(iig die ik heb zal wel met alles cashewnootjes zijn).

Wel apart dat jou onderhoud hoger ligt dan de mijne :P

Ik ben ook langer he :P

Maar het is het gemiddelde van deze 2:

Harris-Benedict: 2830
KatchMcArdle: 2665

heeft niks met lengte te maken maar met droge spiermassa

Ken ze geen van beide denk ik :P
Heb die hier op het forum gebruikt en vermenigvuldigt met 1,55.
Zal aardig in de goeie richting zitten, hoop ik tenminste xD

Alhoewel ik dat kan betwijfelen omdat ik verdomd goed gain met 100 a 200kcal boven onderhoud :P

Terug
Naar boven