MuscleMeat

Breaking News XXL Nutrition protein pudding – het eerste product in Europa met HDP

Ik heb de chocolade smaak vandaag binnen gekregen, meteen uitgeprobeerd natuurlijk...
En ik moet zeggen dat ie met water aangemaakt ook echt niet verkeerd smaakt! :)

Met melk is deze uiteraard veel lekkerder, maar goed om te horen dat je het ook met water lekker vind :)

volgende week ;)

Zie juist op website onderaan dat 1 portie van die pudding 240 kcal is.. zit daar ook die HDP bijgeteld en hoe moet je die calorieen dan rekenen in je dieet gezien die HDP nauwelijks wordt opgenomen als ik het goed versta?

Dat is inclusief 250ml Half Volle melk. En daar zijn de koolhydraten in HDP volledig meegeteld terwijl ze niet volledig worden opgenomen.

Van de 4 calorieën per gram carbs worden er slechts 1,3 opgenomen. Maar wettelijk moet je ze wel allemaal op het label zetten.

Net nog eentje met chocolade en diepvries fruit gegeten! Jum, echt lekker dit!

Ik eet het voortaan dagelijks :D echt lekker :D :D

Dat is inclusief 250ml Half Volle melk. En daar zijn de koolhydraten in HDP volledig meegeteld terwijl ze niet volledig worden opgenomen.

Van de 4 calorien per gram carbs worden er slechts 1,3 opgenomen. Maar wettelijk moet je ze wel allemaal op het label zetten.

Uiteindelijk wordt slechts een klein deel (naar schatting zon 30-35) van de HDP opgenomen.

Een portie 40gr + 250ml melk staat dus vermeldt als 240 kcal.. hoeveel kcal is dat ongeveer "netto" als je dus rekening houdt dat HDP maar gedeeltelijk wordt opgenomen?

Ook, per 100gr staat er maar 0,1gr suiker.. wil dat zeggen dat er maar 0,1gr melksuiker (lactose) per 100gr produkt inzit?

Qua bereiding, gewoon poeder in kommetje melk doen en roeren of toch in de shaker eerst doen?

Een portie 40gr + 250ml melk staat dus vermeldt als 240 kcal.. hoeveel kcal is dat ongeveer "netto" als je dus rekening houdt dat HDP maar gedeeltelijk wordt opgenomen?

Ook, per 100gr staat er maar 0,1gr suiker.. wil dat zeggen dat er maar 0,1gr melksuiker (lactose) per 100gr produkt inzit?

Qua bereiding, gewoon poeder in kommetje melk doen en roeren of toch in de shaker eerst doen?

kijk even niet naar de waarden met melk maar naar de waarde van 100gram product (alles staat op de site). Dan kan je alles zelf uitrekenen ik heb er op Zondag even geen zin in :p

Ik shake het zelf en dan in de koelkast.

Ik doe het in een kom (eerst melk dan poeder) en roer dan goed met een vork, shaker zelf nog niet geprobeerd :)

Ik doe het in een kom (eerst melk dan poeder) en roer dan goed met een vork, shaker zelf nog niet geprobeerd :)

Heb je dan geen klonten in je pudding?

Alle caseines die ik tot nog toe probeerde hadden shaker nodig en zelfs met blender ball nog vaak last van klonten. :mad:

Ben daarom voorzichtig om nieuw caseine produkt te bestellen.. deze pudding is melk proteine isolaat wat uiteraard ook vooral caseine is.. op zich goede proteine maar verdomd moeilijk om het glad te krijgen zonder klonten. :mad:

Of moet dit echt in blender om het glad te krijgen wat ook weer gedoe is.

Laatst bewerkt:
Heb je dan geen klonten in je pudding?

Alle caseines die ik tot nog toe probeerde hadden shaker nodig en zelfs met blender ball nog vaak last van klonten. :mad:

Ben daarom voorzichtig om nieuw caseine produkt te bestellen.. deze pudding is melk proteine isolaat wat uiteraard ook vooral caseine is.. op zich goede proteine maar verdomd moeilijk om het glad te krijgen zonder klonten. :mad:

Of moet dit echt in blender om het glad te krijgen wat ook weer gedoe is.

Ik maak het altijd in een Shakebeker (NOOIT klonten), daarna even snel in een glaasje gieten. Het wordt een hele gladde mix die later opstijft. Meestal is het binnen 15min wel klaar.

heerlijke pudding dit! dit is echt precies wat ik zocht

Hij lost goed op, af en toe heb je paar bonkjes bovenop maar die druk ik dan eerst plat met de bolle kant van de lepel.

Daarna in de koelkast om op te stijven, hier wordt die niet zo koud van eigenlijk. Daarom zette ik het even in de vriezer, toen was ik het vergeten te pakken maar toen had ik heerlijk romig soort van softijs, en aan de andere kant was het al wat verder bevroren dat was een soort van schepijs.

Mn pot is alweer bijna op, ik had gisteren in de beslagkom anderhalve liter pudding gemaakt:D

Doe je het met shaker en blender ball?

Ik doe het gewoon met een shaker zonder bal en zonder roostertje.

heerlijke pudding dit! dit is echt precies wat ik zocht

Hij lost goed op, af en toe heb je paar bonkjes bovenop maar die druk ik dan eerst plat met de bolle kant van de lepel.

Daarna in de koelkast om op te stijven, hier wordt die niet zo koud van eigenlijk. Daarom zette ik het even in de vriezer, toen was ik het vergeten te pakken maar toen had ik heerlijk romig soort van softijs, en aan de andere kant was het al wat verder bevroren dat was een soort van schepijs.

Mn pot is alweer bijna op, ik had gisteren in de beslagkom anderhalve liter pudding gemaakt:D

ga ik ook eens proberen om het in te vriezen :meal:

Invriezen? Lol, ik zal er ook eens een lekker ijsco van maken :D

Review Delicious Protein Pudding:

Eigenlijk zou ik deze pudding pas vanavond testen maar ik kon niet wachten dus net al getest. Bij het openen van de verpakking viel de structuur van het poeder goed op, het was echt heel fijn. Dit had als resultaat dat het goed mengde met de 250ml melk die ik toevoegde.
Hierna heb ik het een half uurtje in de koelkast gezet want dit werd aangeraden. Zoals je op de foto kan zien is het een lekkere dikke pudding. Als je meer van een vla houdt raad ik je aan om het niet een halfuurtje in de koelkast te zetten maar meteen op te eten. De smaak was goed en bovendien vult het ook. Ik heb de pudding gewoon zo gegeten maar ga volgende keer wat carbs toevoegen om het meer een postworkout toetje te maken ;)

De voedingswaarde zien er zeker goed uit imo, low fat, high protein en nog geen 240kcal.

Foto:
2a8jpjo.jpg

http://xxlnutrition.com/nl/nld/eng/xxl-nutrition/delicious-protein-pudding

Is dit ook een aanrader om tussendoor smiddags of sochtends te nemen?

Terug
Naar boven