Fitness Seller

Youri Strongman Log

Die 3 verschillende grepen voor speed Bench ga ik volgende cycle ook eens toepassen.

Raf juice is zelfs anaboler dan Jimmy juice heb ik in de wandelgangen gehoord, alleen al Raf in een straal van 10km in de buurt hebben = instant PR's

• Topic Starter Topic Starter
Willem9 zei:
Die 3 verschillende grepen voor speed Bench ga ik volgende cycle ook eens toepassen.
Dat kan ik zeker aanraden. Kost geen moeite, maar je wordt wel gewoon aan de verschillende situaties.

Raf juice is zelfs anaboler dan Jimmy juice heb ik in de wandelgangen gehoord, alleen al Raf in een straal van 10km in de buurt hebben = instant PR's
Daarmee dat ik zo slecht bezig ben. :(

On-topic:
BW vanochtend: 112,9kg (+1,1kg)
Niet zoveel als ik had gehoopt, gezien de dip van vorige week. Maar toch weer in de goede richting aan het gaan.
Nog vijf weken tot de cut begint.

Extra trainingssessie: sled dragging

Extra trainingssessie: sled dragging
Veel lichte runs (recovery).

Zien we je morgen verschijnen @SMTK dikke ?

Event training @ SMTK

Zien we je morgen verschijnen @SMTK dikke ?

:D

Log lift (1 clean)
4*70kg
(belt + losse knee wraps
3*90kg
3*100kg
3*110kg RPR (+2 reps)
2*110kg (3F) VPR
Boom! Ongelofelijk dikke PR!
icon_biggrin.gif

Yoke
(belt)
10*20m*270kg
Gewoon kunnen meedoen!
icon_biggrin.gif
Beetje last van mijn rug, maar valt heel goed mee. Meteen dik volume.
De eerste runs waren redelijk moeizaam, maar uiteindelijk Rafs ademhalingspatroon geïmiteerd en zo redelijk snelle, stabiele runs gehaald. Hier bijna zo blij mee als met de log lift.
icon_biggrin.gif

Sled drag
5*20m*200kg
Quads helemaal vol. Hierna voelde mijn rug ook weer beter.

Daarna was het tijd voor stones. 110kg gedaan (zonder hars), maar het was snel duidelijk dat mijn rug hiervoor nog niet klaar was. Dan maar mijn keel kapot geschreeuwd om de anderen aan te moedigen. Ongelofelijke dingen gezien! Wat een niveau; wat een atmosfeer!

Tussendoor nog wat gespeeld, met o.a. 5*110kg CGBP, 15*BW pull-up, en wat CoC nr. 1 en 2.
Eerste event training in maanden, en wat een toptraining was dat! Ik hoop dat ik volgende week opnieuw kan gaan, en de weken erna ook.

Stevige training ! We hebben wel wat langs elkaar door getraind maar toch leuk dat je er weer bij was !!

Fijn dat je er nog eens was. Direct beginnen met een dikke loglift PR. En de yoke ging snel!

Trainingssessie 729

Seated DB press
2*10*20kg
5*30kg
5*35kg
5*37,5kg RPR
Was pitsen (blijft een grinder doorheen heel de beweging voor mij), maar toch een mooi RPR gehaald.

Bench press
9*4*130kg (3 grips)
2*4*140kg (close en medium grip)
5*140kg (wide grip)
Some kind of VPR, wellicht. Al heel lang geen serieus volume meer gedaan, denk ik.
Techniek was redelijk slecht, maar werd beter naar het einde. Die speed sets op voorhand zijn blijkbaar essentieel voor mij om een degelijke techniek te hebben bij de zwaardere sets...

Seated French press (+ mini bands)
10*35kg
7*45kg(8F)
10*35kg
8*35kg (9F)
in superset met...

...Ab roll (knieën)
3*20*BW

Triceps ledig.

(stretchen)

Trainingssessie 730

(warm-up)

Front squat
5*60kg
3*80kg
3*100kg
(belt)
3*120kg
4*140kg RPR
De eerste keer met belt. Op zich helpt dat niet veel, aangezien mijn bovenrug de limiterende factor is. Maar met de belt heb ik iets meer bounce uit de hole, zodat het toch iets beter gaat (rep is wat sneller, zodat de bovenrug relatief minder lang onder spanning is).
Op de video is duidelijk te zien dat de squat op zich vlot gaat; maar de vierde rep was een haar verwijderd van een fail, omwille van bovenrug...
icon_smile.gif

Block pull (net onder knie)
3*70kg
3*110kg
3*150kg
3*190kg
(belt)
3*190kg
1*190kg (2F) (vanaf hier alleen doorgetrokken met rechte rug...)
3*3*150kg
2*5*150kg
Eens de bar in beweging is, is het supergemakkelijk. Maar in beweging brengen met rechte rug is heel moeilijk...
Bij de laatste sets ging het beter. Ik moet hier echt aan wennen; bij DL gebruikte ik mijn rug nooit zo. Ik heb het gevoel dat ik altijd mijn rug recht heb gehouden/proberen te houden via intra-abdominale spanning, i.p.v. met mijn erectors. Nu even leren...

Superset
Band pull down: 3*30*double light band
Stomach vacuum: 3*40 tellen

www.youtube.com/watch?v=BkcyA1VGiGc

goeie frontsquats, en slimme keuze, weakpoints aanpakken enzo backsquat omhoog brengen

Sterke Bench!

Wat betreft de Front SQ, is clean grip een optie, dit geeft meer spanning in de bovenrug of wel met straps rond de barbell...

Ik doe zelf ook altijd de "lichte" setjes met gekruiste armen.
Mijn polsen verdragen geen clean grip na mijn operatie van 5 jaar geleden...

Bij mij is het probleem vooral de barbell op de schouders houden.
De bar schuift makkelijk...
Als ik echt wil maxen op front squat gebruik ik een harnas, dan kan ik echt focussen op houding en legs en moet ik niet bezig zijn met de bar op je schouders te houden...

Uiteindelijk interesseert mij mijn 1RM op FSQ niet, ik weet alleen als mijn FSQ beter wordt, is mijn DL hoger, gaan stenen beter...

Ik sluit me aan bij raf. Stretch je polsen voor clean grip, geeft veruit de meest stabiele basis.

Ik ga niks zeggen want die frontsquat van je gaat de laatste weken uberhard :trollface:

Lekkere PR's op de log zeg! Tot zondag:)

goeie frontsquats, en slimme keuze, weakpoints aanpakken enzo backsquat omhoog brengen
Thx. Upper back en quads zijn zowel voor push press + varianten als squats serieuze limiterende factoren. En wellicht ook voor stones 'n such.
+ op front squats kan ik lekker doorgaan zonder mijn rug opnieuw te blesseren. :D

Bensch zei:
Thanks.
Nu overhead op dat niveau brengen, zodat ik niet meer Bulckie zijn b*ch moet zijn. :p

Bensch zei:
Wat betreft de Front SQ, is clean grip een optie, dit geeft meer spanning in de bovenrug of wel met straps rond de barbell...

Ik doe zelf ook altijd de "lichte" setjes met gekruiste armen.
Mijn polsen verdragen geen clean grip na mijn operatie van 5 jaar geleden...

Bij mij is het probleem vooral de barbell op de schouders houden.
De bar schuift makkelijk...
Als ik echt wil maxen op front squat gebruik ik een harnas, dan kan ik echt focussen op houding en legs en moet ik niet bezig zijn met de bar op je schouders te houden...

Uiteindelijk interesseert mij mijn 1RM op FSQ niet, ik weet alleen als mijn FSQ beter wordt, is mijn DL hoger, gaan stenen beter...

girovaki zei:
Ik sluit me aan bij raf. Stretch je polsen voor clean grip, geeft veruit de meest stabiele basis.
Clean grip is echt moeilijk voor mij. De flexibiliteit van mijn polsen is zo slecht nog niet, denk ik, maar ik heb erg lange onderarmen vergeleken met mijn bovenarmen. Om dan de bar fatsoenlijk te kunnen leggen bij front squat, moeten mijn polsen al heel flexibel zijn. En dat heb ik er momenteel niet voor over; zeker omdat cross grip een goed alternatief is voor mij. :)
Afschuiven is inderdaad ook mijn probleem, maar dat is het gevolg van een zwakke bovenrug. Bovenaan kan ik desnoods de bar weer even naar 'boven' gooien. Het is gewoon mijn bovenrug die niet meer onder genoeg spanning staat vanaf een bepaalde rep, waardoor ik de bar onherroepelijk verlies. Maar net hiervan wordt ie sterker, dus dat zit wel goed. :)

Sanca zei:
Ik ga niks zeggen want die frontsquat van je gaat de laatste weken uberhard :trollface:
No problem, captain!

Strongman1988 zei:
Lekkere PR's op de log zeg! Tot zondag:)
Bedankt, Niels!
Ik zal er zondag helaas niet bij zijn. Met nog maar één event training onder de belt, probeer ik al te competitieve situaties nog te vermijden, i.v.m. mijn rug. Zeker omdat er ook meer dan genoeg inschrijvingen zijn voor deze derde vriendschappelijke wedstrijd @SMTL. In plaats daarvan zal ik zondag met Yannick een tweede voorzichtige event training doen.

Maar we zullen elkaar van het jaar wel ergens op het battlefield te zien krijgen! Ik doe nog mee aan De Sterkste Limburger en als er nog een editie van de push&pull of Overhead Challenge komt @SMTL, zou ik daar zeker graag aan meedoen. :)

Training @Laurens

Vandaag na de les even bij Laurens gaan trainen.
Het was leuk, maar ik had weinig motivatie.

(opwarmen)

Squat
5*2*100kg
Blijkbaar is Laurens iets kleiner dan ik...

DE sumo DL
3*60kg
(mini short bands)
3*60kg
(light short bands)
3*3*60kg
2*3*80kg
2*2*100kg
2*120kg
2*140kg
1*160kg PR
2*3*100kg

Hyper extension
5*25kg (SSB)
8*35kg
8*45kg
8*50kg
20*35kg
30*BW

Dan nog met de grippers gespeeld, tot ik CoC#2 rechts niet meer dichtkreeg.
En onderweg naar huis nog wat stomach vacuums.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven