XXL Nutrition

Youri Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben van plan om binnenkort toch af en toe te beginnen deadliften, als je zin hebt om eens samen te trainen in industrial?
Als ik weer in Leuven op kot zit: geen probleem. Maar momenteel train ik er volledig niet (nog niet één keer gedaan). Is gewoon veel te onpraktisch. :)

Trainingssessie 667

Front squat (korte pauze in the hole)
8*3*80kg
1*90kg
1*100kg
1*110kg
1*120kg
1*130kg
F*135kg
135 schoof van mijn rechterschouder; anders had ik hem gehad.
Dit is beter.
icon_smile.gif
Nu op naar de 300kg!

Romanian deadlift (+ double light bands)
8*3*100kg
3*120kg
3*140kg
7*160kg RPR
Toen hing de bar nog in mijn vingertoppen.
icon_tongue.gif

Kroc row
26*70kg RPR (+ 1 rep)
Ik had gehoopt op 30, maar bij 26 was het rechts echt wel gedaan. Tussendoor verschillende keren moeten neerleggen.
Links daarentegen geen enkele keer neergelegd; alleen even herpakt in de vlucht. Daar nog redelijk wat overschot; 30 was zeker gelukt.

Strap bar calve raise (+ average bands)
10*100kg
10*180kg
3*10*200kg
13*250kg
Ik voelde wel dat mijn rug nog wat vast kwam te zitten hierbij, maar niet echt pijn.
icon_smile.gif

Sit-up
4*10*(BW+20kg)

(stretchen)

Very very nice, zeker die kroc rows! C you sunday at starmeal?

Stevige gewichten hier. Abo!

Die fsq is al meteen beter, nice !

Deads doe ik momenteel niet, kan het me niet permitteren om m'n vloer thuis te vernken :) Maar zolang m'n squat omhoog gaat, volgt m'n deadlift wel normaal gezien. Ik ben van plan om binnenkort toch af en toe te beginnen deadliften, als je zin hebt om eens samen te trainen in industrial? Ben ook van plan olympic gent eens te bezoeken, ziet er een mooie gym uit.

Je kan altijd met mij afspreken ook, ik train er drie tot vier keer in de week.

@Giro: zondag (morgen) kom ik nog niet trainen. Het is niet de bedoeling te wachten tot mijn rug helemaal genezen is (dat duurt nog maanden :p ), maar ik ga toch nog even wachten. Heb sterk het gevoel dat ik op dit moment nog niet met alles zou kunnen meedoen.
Binnen een week of twee (volgende week geen tijd) ga ik denk ik nog eens van me laten horen. :)

Wat scheelt er met je rug?

Enerzijds een oude overextensieblessure (opgelopen met loglift tijdens de voorronde van de Sterkste Man van België 2011), die er nu langzaam maar zeker uitgaat. Denk niet dat ik daar nog veel last van hem tegenwoordig.

En anderzijds vorige maand in een PL meet 280kg deadlift getrokken die op dat moment echt wel mijn max was (na een zeer zware squat was alle explosiviteit eruit). Zo'n typisch geval maar geen kilo meer bij mocht. Bij zware DLs gaat mijn rug altijd bol. Op zich is dat zo erg niet, maar in dit extreme geval, kwam hierbij teveel spanning om een ligamentje aan de wervelkolom. Zo'n blessure heb ik jaren geleden ook al gehad t.g.v. DL en squat.
Dat geneest wel, maar ligamenten hebben tijd nodig. Ondertussen train ik gewoon verder; dat gaat wel. De eerste weken zat mijn rug daardoor steeds vast, maar dat mindert elke week. Probleem is alleen dat ik op die manier op een event training niet goed mee kan. Een oefening skippen is niet erg, maar met het grootste deel van de training niet kunnen meedoen valt dik tegen. Bovendien valt trainen de dagen erna vaak ook tegen, omdat mijn rug dan heel vast zit. Dus best nog even wachten tot dat ligament wat integriteit herwonnen heeft en niet meer volledig beschermd moet worden door de omliggende spieren. :)

Trainingssessie 668

Press
5*40kg
3*50kg
3*60kg
3*70kg
1*80kg
1*85kg
1*90kg
2*90kg (3F) evenaring RPR
10*4*70kg
Dat was vreemd. De initiatie voelde telkens heel goed, maar lock-out was van rubber. Wel serieus spierpijn in de lange kop van mijn triceps (beide kanten) van de Kroc rows, maar normaal zijn die niet functioneel bij overhead... :\
Dan maar besloten geen push press te doen vandaag en wat extra te focussen op de schouders met semi-speed sets. Ging goed.
icon_smile.gif
Triceps wel helemáál gaar nu.
icon_tongue.gif

En best tevreden met evenaring RPR met 90kg in deze toestand.

Barbell curl
10*40kg
8*10*45kg
Strikt

(stretchen)

Nice press !

Ter uwer motivatie, vandaag weer 110 log en close fail op 115 :D

Wat is de achterliggende gedachte van die 10x4x70 Youri ?

Sancs zei:
Nice press !

Ter uwer motivatie, vandaag weer 110 log en close fail op 115 :D
Thx.
Heb het gelezen. :p Toch super dat 110kg zulke routine is geworden.

Wat is de achterliggende gedachte van die 10x4x70 Youri ?
Normaal doe ik een opbouw naar één zwaardere set voor press, en vervolgens veel volume op push press. Maar ik merkte bij 60/70kg dat mijn triceps echt niks waard waren. Heeft dus weinig zin om dan aan push press te beginnen. En een PR-set zetten op press lukt daarmee ook niet.
Dan besloten om wat volume te maken met quality reps. Ik dacht eerst aan triples, maar vond dat dat tot te weinig volume zou leiden. Toen dacht ik aan sets van 5, maar vreesde dat daardoor de laatste rep van elke set vrij nutteloos zou zijn. Dus 4'tjes. :p
Dat bleek een goede keuze. Elke rep van elke set goede speed kunnen maken.
De keuze voor 10 sets viel gewoon terwijl ik bezig was. Min of meer door blijven doen zolang bar speed goed bleef, met redelijk korte pauzes.

Trainingssessie 669

Squat
4*3*100kg
6*3*100kg (vanaf hier 'speed-pause')
6*3*120kg
1*140kg (vanaf hier gewoon paused)
1*160kg
1*170kg no belt paused PR
'Speed-pause' betekent hier: twee reps speed, laatste rep met pauze. Bedoeling om zo de beweging weer te vinden.
In het begin ging het zeer moeilijk, maar uiteindelijk wel een (zeer zware) paused beltless squat met 170kg gehaald, waar ik behoorlijk tevree mee ben.

Pendlay row
3*110kg
8*3*130kg
15*110kg
rep-out met 110kg was niet zo strikt.
icon_smile.gif

@Lars: deze keer voelde ik ze wel in mijn lats.
icon_tongue.gif

Strap bar calve raise
3*30*190kg
Laatste set was pitsen.

Crunch
200x
Zo snel mogelijk.

(stretchen)

Squats die ik in mijn quads voelde, rows die ik in mijn lats voelde, calve raises die ik in mijn kuiten voelde, en crunches die ik in mijn abs voelde. What sorcery is this?
icon_tongue.gif

Enerzijds een oude overextensieblessure (opgelopen met loglift tijdens de voorronde van de Sterkste Man van België 2011), die er nu langzaam maar zeker uitgaat. Denk niet dat ik daar nog veel last van hem tegenwoordig.

En anderzijds vorige maand in een PL meet 280kg deadlift getrokken die op dat moment echt wel mijn max was (na een zeer zware squat was alle explosiviteit eruit). Zo'n typisch geval maar geen kilo meer bij mocht. Bij zware DLs gaat mijn rug altijd bol. Op zich is dat zo erg niet, maar in dit extreme geval, kwam hierbij teveel spanning om een ligamentje aan de wervelkolom. Zo'n blessure heb ik jaren geleden ook al gehad t.g.v. DL en squat.
Dat geneest wel, maar ligamenten hebben tijd nodig. Ondertussen train ik gewoon verder; dat gaat wel. De eerste weken zat mijn rug daardoor steeds vast, maar dat mindert elke week. Probleem is alleen dat ik op die manier op een event training niet goed mee kan. Een oefening skippen is niet erg, maar met het grootste deel van de training niet kunnen meedoen valt dik tegen. Bovendien valt trainen de dagen erna vaak ook tegen, omdat mijn rug dan heel vast zit. Dus best nog even wachten tot dat ligament wat integriteit herwonnen heeft en niet meer volledig beschermd moet worden door de omliggende spieren. :)

Been there done that :)
Hou het in de gaten zou ik zeggen want zou zonde zijn om aan blessures ten onder te gaan. Je bent een serieuze machine aan het worden zo te lezen.
Je kent misschien Jimmy (woont in Zonhoven en heeft vorig jaar ook met sterkste Limburger meegedaan). Kerel gaat ondertussen van ziekenhuis naar ziekenhuis voor epidurale spuiten :eek:
Trainde wel nooit zoals het hoort.

Been there done that :)
Hou het in de gaten zou ik zeggen want zou zonde zijn om aan blessures ten onder te gaan. Je bent een serieuze machine aan het worden zo te lezen.
Je kent misschien Jimmy (woont in Zonhoven en heeft vorig jaar ook met sterkste Limburger meegedaan). Kerel gaat ondertussen van ziekenhuis naar ziekenhuis voor epidurale spuiten :eek:
Trainde wel nooit zoals het hoort.
Jimmy Vanhove bedoel je? Die heeft in 2011 samen met mij deelgenomen aan de Sterkste Man van Limburg. Erg jammer om te horen dat hij dit moet meemaken!

Ik heb zelf al veel blessures gehad. Deels is het eigen aan de sport; deels een gevolg van mijn eigen koppigheid/stommiteit. :) Voordeel hiervan is dat ik ondertussen redelijk goed weet wat er gaande is, en hoe ik een blessure moet verhelpen. Met de blessure die nu quasi genezen is na een goede maand, terwijl ik gewoon heb kunnen doortrainen, zou ik vroeger gemakkelijk een half jaar hebben rondgelopen. Ondertussen komen blessures ook minder voor wegens ervaring/zelfkennis. Maar een rug vaak vastzit, is imo gewoon part of the game. :)

I.i.g. bedankt voor het vertrouwen. Ik ben van plan dit jaar een grote stap voorwaarts te zetten. Vorig jaar is dat niet gelukt vanwege de aanvang van mijn diabetes; het jaar daarvoor niet omwille van totaal verkeerde aanpak van mijn training. Deze keer gewoon toepassen wat ik de afgelopen jaren geleerd heb. Zou goed moeten komen. :cool:

your getting old, my friend!

Terug
Naar boven