Enerzijds een oude overextensieblessure (opgelopen met loglift tijdens de voorronde van de Sterkste Man van België 2011), die er nu langzaam maar zeker uitgaat. Denk niet dat ik daar nog veel last van hem tegenwoordig.
En anderzijds vorige maand in een PL meet 280kg deadlift getrokken die op dat moment echt wel mijn max was (na een zeer zware squat was alle explosiviteit eruit). Zo'n typisch geval maar geen kilo meer bij mocht. Bij zware DLs gaat mijn rug altijd bol. Op zich is dat zo erg niet, maar in dit extreme geval, kwam hierbij teveel spanning om een ligamentje aan de wervelkolom. Zo'n blessure heb ik jaren geleden ook al gehad t.g.v. DL en squat.
Dat geneest wel, maar ligamenten hebben tijd nodig. Ondertussen train ik gewoon verder; dat gaat wel. De eerste weken zat mijn rug daardoor steeds vast, maar dat mindert elke week. Probleem is alleen dat ik op die manier op een event training niet goed mee kan. Een oefening skippen is niet erg, maar met het grootste deel van de training niet kunnen meedoen valt dik tegen. Bovendien valt trainen de dagen erna vaak ook tegen, omdat mijn rug dan heel vast zit. Dus best nog even wachten tot dat ligament wat integriteit herwonnen heeft en niet meer volledig beschermd moet worden door de omliggende spieren.