MuscleMeat

Youri Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
Trainingssessie 673

Bewegen is nog altijd moeilijk, maar ondertussen voelt mijn rug al een pak beter.
Voorzichtig begonnen met BW squats en besloten dat front squats het best zouden gaan...

Front squat
8*3*80kg
10*90kg RPR
8*100kg RPR
Aanvankelijk gevoelig, maar bij de laatste sets geen last meer (mijn rug was daar voldoende losgekomen). Heel fijn gevoel.
icon_smile.gif

Dit ging veel beter dan verwacht. Ik begin front squat zowaar leuk te vinden.
icon_biggrin.gif

Bij de laatste set lag de bar bij de achtste rep halverwege mijn rechterarm en moest ik wel racken. Anders had ik er zeker nog een paar reps bij kunnen doen.
icon_smile.gif

Besloten geen RDL te doen. Schijven oprapen/terugleggen bij front squat moest met één elleboog op de knie...

Pull-up
8*BW
3*8*(BW+15kg)
10*(BW+15kg)

Crunch
3*50 reps

(stretchen)

Is ondanks de beperkingen een goede training geworden.
icon_smile.gif
Heel blij mee.

Front squat gaat als en speer!

welke grip doe je bij front squat?

Trainingssessie 674

Rug zat weer helemaal vast van een halve dag neer te zitten. Spullen de trap op dragen, en het voelde al een pak beter.
icon_smile.gif

Press
5*40kg
5*50kg
3*60kg
3*70kg
1*80kg
1*85kg
3*90kg RPR (+1 rep)
Gelijk met Sanca!
icon_mrgreen.gif

Moet nog wel meer inzitten, maar vandaag niet. Tevreden.

Push press
3*3*70kg
3*3*80kg
3*3*90kg
3*100kg
En met die laatste set blijkbaar mijn rechterpatellapees te zeer belast. Ik heb vijf minuten gewacht en mijn knie veel bewogen en daarna 110kg geprobeerd, maar een push zat er absoluut niet meer in. Jammer, want de push press voelde redelijk goed.

Volgende keer misschien knee wraps aandoen.

Overhead triceps extension
10*40kg
2*10*50kg
20*50kg

(stretchen)

Beperkte training, maar ik ben al blij dat het op zich goed ging, gezien mijn rugblessure. Jammer van mijn knie. Die is morgen sowieso weer zo goed als nieuw, maar ik kon er niet mee verderdoen. :\

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Dat is geen beperkte training, gewoon een goeie non-bullshit training!

Dat is geen beperkte training, gewoon een goeie non-bullshit training!
Thx. :)
Maar ik doe bij voorkeur toch meer dan één echte werkset per training. Normaal had ik nog serieuze sets gedaan bij push press. En als mijn rug ok was geweest, had ik cheat curls kunnen doen. :)

Poging tot training

Beginnen opwarmen voor back squat, maar niet verder geraakt dan 40kg. Serieus tekort aan mobiliteit hiervoor.
Dan overgegaan op front squat

Front squat
6*3*80kg

Dat ging beter, maar de pijn verminderde onvoldoende tijdens de sets. Bovendien was de vorig FS-sessie maar drie dagen geleden en is mijn patellapees toch nog niet helemaal in orde van gisteren.
Daarna een hoop mobiliteitsshizzle zitten proberen. Dat verminderde de pijn wel, maar mobiliteit bleef even slecht.
Toch geprobeerd om high foam box squats te doen, aangezien mijn mobiliteit dit wel min of meer toeliet. Maar het moment op mijn onderrug was hier zelfs met lege bar al te groot...

Uitvoerig gestretcht.

...

Dit is niet leuk meer. Ik overweeg om een paar dagen geen LB te trainen.
En daarna moet ik gewoon beter opletten met die blessure. Ik heb wel een goed idee van hoe ik mijn deadlift de komende tijd wil aanpakken, maar daarvoor moet ik eerste weer kunnen deadliften.

Het zal nog wel een paar weken duren eer ik nog eens een event training kan doen...
icon_sad.gif
Hopelijk lukt volgende week log lift toch weer, en speed deadlifts, en rows, etc. De week erna hopelijk weer cleans erbij; daarna zitten events er misschien weer in.

beterschap! Heel rot om niet voluit te kunnen trainen wanneer je dat wilt.

:( je was nochtans goe bezig

voor onder de (strongman)belt ;)

"Most power lifters share some common defects, as a whole for whatever reason, LOVE to punish, beat and torture ourselves beyond the limits of mind and body. It is our spirit that prevails. This defect of intelligence and sensibility pushes us onto the next level, makes us better and stronger. We all have lifted sick and badly hurt,, When this subject comes up with normal people and other meatheads, we all have the prideful smile when we talk about lifting with a 100 degree temperature or a torn groin. Thank God that therapy doesn't work on us."

Haha, thx. ;)

Ik heb deze blessure opgelopen op de meet, he. :) Toen ook een week uit geweest voor LB, en daarna voorzichtig weer wat zwaarder gegaan. Het hele 'goed bezig zijn' heeft zich in die periode voortgezet.

Vorige week tijdens mijn deadlifttraining gefrustreerd geraakt en zwaarder gedeadlift dan slim was, aangezien ik die dag redelijk wat last had van mijn rug... En dit is het gevolg.

In ieder geval heb ik deze week rep PRs gezet op front squat en press, dus al bij al gaat het nog wel. Als mijn rug weer stabiliseert in de loop van deze/volgende week, kan ik weer gewoon verder doen. :) En best wat extra volumewerk inbouwen voor mijn onderrug.

Jammer dat je weer met een ernstige blessure zit, ik had je graag eens een jaar aan één stuk deftig zien doortrainen :)

Trainingssessie 675

Jammer dat je weer met een ernstige blessure zit, ik had je graag eens een jaar aan één stuk deftig zien doortrainen :)
Een blessure betekent niet dat er niet deftig getraind kan worden, he. ;)
En eerlijk gezegd, denk ik dat blessures onvermijdelijk zijn als je serieus traint. Zeker als er af en toe wedstrijden in de mix zitten.

Anyway, rug voelt vandaag merkelijk beter.

Seated DB press
20*20kg
15*25kg
10*30kg
3*35kg
30*20kg

Bench press
9*3*80kg (3 grips)
3*100kg (vanaf hier wide grip)
3*120kg
3*145kg
3*5*115kg
Volgende keer waarschijnlijk eerst benchen, dan DB press. 3*145kg voelde een pak zwaarder dan zou mogen.

Barbell curl
2*15*40kg
17*40kg
Strikt curls zijn niet zo leuk.
icon_sad.gif

(stretchen)

Ik vind die bench press van jou echt wel indrukwekkend mate!

Meer curlen en glutes!!

Toen mijn onderrug een tijdje geblesseerd was heb ik mij een hyper extension toestel gekocht. Heeft naar mijn gevoel echt wel voor verbetering gezorgd.
Bench na dumbbell drukken is sowieso zwaar, dus 3x145 is zeker zo slecht nog niet.
Vorige week heb ik 10x120 gedaan, voor mij een mijlpaal :)

Terug
Naar boven