MuscleMeat

Youri Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
Trainingssessie 682

(hamstrings stretchen)

Box squat
veel*lege bar
2*3*40kg
2*3*60kg
Eerder een veredelde vorm van stretchen. Bij 60kg gestopt, omdat ik anders mijn rug niet meer recht zou kunnen houden.

Pin squat
3*40kg
3*50kg
3*60kg
Zelfde verhaal.
Sumo en gewone deadlift geprobeerd, maar hier last van iets anders. Spierscheurtje of zo in mijn zij/rug. Of gewoon overbelasting van met holle rug te liften.

Plate RDL
15*25kg
5*20*50kg
Dat ging dan weer wel een beetje. Goed om toch iets te hebben kunnen doen voor mijn hams.

Chin-up
3*(BW+25kg)
2*3*(BW+50kg)

(hamstrings en heupbuigers stretchen)

Trainingssessie 683

Bench press
3*5*70kg (3 grips)
3*4*80kg (3 grips)
3*3*90kg (3 grips)
3*120kg (vanaf hier medium grip)
1*140kg
3*155kg
3*5*125kg
Nog altijd niet zo moeilijk.
icon_mrgreen.gif

Wel goede psych-up gestoken voor de 155kg, maar dat probeer ik altijd te doen voor mijn zware set.
icon_smile.gif

Seated DB press
20*20kg
2*35kg (3F)
3*10*25kg
Rugblessure is weer wat verergerd door de training van gisteren, wat 35kg DBs cleanen bijna onmogelijk maakte. Dat maakte het pressen bepaald niet gemakkelijker...

(hamstrings stretchen)

Hoor ik daar bench naar 180 brengen aangezien LB toch herstel gaat nodig hebben?

3 grips? Verander je van wide naar normal naar cgpb tijden te press? Dat is nogal hardcore!

Hoor ik daar bench naar 180 brengen aangezien LB toch herstel gaat nodig hebben?
LB ga ik inderdaad toch wat rust geven. Omdat het moet...
Voor bench veranderen de plannen niet. Een keer per week benchen werkt voor mij blijkbaar het beste.
180kg touch 'n go lijkt niet onhaalbaar in januari.
Maar qua UB blijft overhead toch veruit het belangrijkste. Een goede bench is mooi meegenomen. :) Bench press-training is mijn wekelijkse feel-goodmoment.

3 grips? Verander je van wide naar normal naar cgpb tijden te press? Dat is nogal hardcore!
Bijna juist.
1ste set close grip, 2de medium, 3de wide. Idem voor de tweede en derde clusterset. Kwestie van alles gewoon te zijn en wat variatie te bieden.

Trainingssessie 684

Front squat
2*5*60kg
2*4*70kg
2*3*80kg
3*90kg
3*100kg
1*110kg
Daar begon ik mijn rug te voelen, en het was de bedoeling dit deze training te vermijden. Dus gestopt.

Leg curl
2*15*20kg
2*10*20kg
Fak! Hoe kan 20kg zo zwaar zijn...
icon_neutral.gif

Bulgarian split squat
5*BW (5cm)
5*BW (10cm)
5*BW (15cm)
5*BW (20cm)
5*BW (25cm)
5*BW (30cm)
5*BW (35cm) (iets te hoog)
3*10*(BW+20kg) (30cm)
Mijn achterste voet op een bumper plate gezet, en deze stack stelselmatig verhoogd om de beweging gewoon te worden.
Viel me uiteindelijk goed mee.

DB sit-up
5*5*10kg

Pull-up
5*BW
7(WG)+7(normaal)+11(chins)*BW

(stretchen)

Rug voelt redelijk ok. Toch hams en quads etc. kunnen trainen. Ik denk dat dit soort trainingen de komende weken staple gaat worden voor LB. Hopelijk kan ik zo wat zwakke plekken wegwerken en mijn rug snel laten genezen.
Mijn grip, traps, core, rug, ... gaan waarschijnlijk wel significant verzwakken.
icon_neutral.gif
Maar dat zijn sterke punten voor mij, dus die krijg ik wel snel weer op kruissnelheid van zodra ik weer een barbell op mijn rug kan leggen of in mijn handen kan houden.

Je kan toch farmer walks doen?

Je kan toch farmer walks doen?
Haha, die discussie heb ik vandaag al gevoerd. :D

In Industrial Gym staan wel farmers, maar ik weet niet wanneer ik er geraak (wil er wel een paar keer gaan trainen voor de GHR). En zelfs als ik er geraak, is het plafond in de gemeenschappelijke garageruimte eigenlijk te laag voor mij om veilig rechtop te lopen.
Bovendien denk ik niet dat ik momenteel meer dan 70kg kan uittillen (mogelijk zelfs beduidend minder) zonder mijn rug weer kapot te maken. En farmer's walk met 70kg of minder... :rolleyes: Kan ik evengoed niks doen. Zeker omdat iets als farmer's walk zelfs met lichte gewichtjes het risico op herblesseren inhoudt.

Ik ga het gewoon rustig houden. Als ik binnen een week of 2-3 dan weer kan beginnen met power clean, DL en RDL, zullen mijn grip en traps wel snel weer in orde zijn.

Trainingssessie 685

Press
5*40kg
5*50kg
4*60kg
3*70kg
1*80kg
1*90kg
3*3*85kg VPR?
Om een of andere reden vond ik het nodig om deze keer niet all-out te gaan bij press.

Push press
(knee en wrist wraps)
5*90kg
(belt)
3*105kg
4*115kg (5F) RPR
F*122,5kg
Redelijk wat last van mijn knie, en mijn rechterpols was nog altijd gevoelig. Daarbij nog de rugblessure, wat maakte dat ik me weer moest inpakken. Dus veel tijd kwijt, slechte focus en geen psyche-up. 115kg ging toch behoorlijk goed. 122,5kg dan geprobeerd, maar had de bar scheef vast. Vanwege de knee wraps en al die shit, zag ik het echter niet zitten om te racken en opnieuw uit te pakken, dus zo maar geprobeerd... Jammer, maar ben wel blij met een nieuw RPR.
icon_smile.gif

Rear delt raise
3*20*6kg
Dit ingevoerd in de hoop mijn rechterschouder in het volgende stadium van herstel te brengen (die blessure is al meer dan een jaar oud, dus het wordt tijd dat ze helemaal geneest).

Barbell curl
10*40kg
10*45kg
8*50kg
8*55kg
6*60kg
6*65kg

(stretchen)

FUUU met je 4x115 !!

Trainingssessie 686

Belt squat
10*60kg
4*10*80kg
2*10*100kg
2*10*120kg
Wat zitten experimenteren tot het lukte. Nu wel een redelijk goede opstelling kunnen maken, die ik zal kunnen gebruiken zolang de ketting die ik van de dip belt die ik lang geleden van Woopy kocht, afprutste, niet breekt.

Leg curl
10*10kg
10*20kg
8*25kg
4*10*20kg
10*25kg
Halverwege ontdekt dat als ik mijn tibialis contraheer, mijn gastrocnemius beter kan meespelen, en ik dus wat meer gewicht aankan. Boom!

DB sit-up (5L + 5R)
3*10*15kg

DE pull-up (+ mini bands)
6*4*BW

(stretchen)

Trainingssessie 687

Bij wijze van stretchen deficit DLs met 40kg (vooral de set-up).

Bench press
(5" pauze)
3*3*80kg (3 grips)
(geen pauze meer)
3*3*80kg (3 grips)
3*100kg (medium grip vanaf hier)
3*120kg
1*140kg
4*160kg RPR
3*5*130kg (wide grip)
Het plan was voor 3*160kg te gaan voor een RPR, maar dat ging te gemakkelijk; er zat waarschijnlijk nog een vijfde rep in. Dus volgende week wellicht voor een RPR van 3*165kg gaan ipv deze subcyclus hier af te breken.

Face pull
3*30*mini band

(stretchen)

Toen was mijn tijd op. Waarschijnlijk morgen overhead.

Stevig !

Halverwege ontdekt dat als ik mijn tibialis contraheer, mijn gastrocnemius beter kan meespelen, en ik dus wat meer gewicht aankan. Boom!

Je bedoeld dat je je tenen strekt en zo je kuiten meehelpen in de beweging ?

Je bedoeld dat je je tenen strekt en zo je kuiten meehelpen in de beweging ?
Tenen/voet, ja. Zo wordt de gastrocnemius wat verlengd, zodat ze actief kan contraheren over de volledige ROM (en niet alleen wanneer mijn benen quasi gestrekt zijn).

sterke benchsessie!!

Terug
Naar boven