Fitness Seller

Zelda's BB trainingslog

jep goeie training, als je maar wat op je techniek let :D

• Topic Starter Topic Starter
HST

Incline bench press
10x65
10x65

Decline flyes
10x17
10x17

Full squat
10x72

Dumbbell curl
10x19

BOR
10x74
10x74

Side raise (nog steeds voorzichtig ivm blessure)
10x12

Deadlift
10x100

Shrugs
10x100

Omdat bovenkant borts achterloopt nu incline BP. Sommige oefeningen zoals dumbbell curls blijven teleurstellen in kracht, dus met relatief lichte gewichten. :(

Wegens tijdgebrek weer korte training.

je doet bij heel veel oefeningen maar 1 set. Imo is dat veels te weinig om de spier echt uit te putten. En 19 kilo voor curls is toch niet weinig?

Smoothmold zei:
je doet bij heel veel oefeningen maar 1 set. Imo is dat veels te weinig om de spier echt uit te putten. En 19 kilo voor curls is toch niet weinig?

Ja dat van die setjes is een beetje een dilemma, ik heb tien oefeningen genomen als basis om een zo compleet mogelijke workout te hebben (buik en kuiten vandaag overgeslagen). Normaal doe ik in ieder geval wel ook 2 setjes squats maar door tijdgebrek vandaag maar 1. Bij kleine spiergroepen zoals zijkant schouders is een setje wel genoeg denk ik maar er zijn idd wel een paar oefeningen waar ik er misschien meer zou moeten doen, alleen duurt de training dan gewoon veel te lang. Ik heb een aparte achterkant schouders oefening er daarom zelf al helemaal uitgegooid.

En over die curls: ik kon ze een tijd geleden zwaarder maar toen ik vorige week 22 kg probeerde ging dat niet van harte. Vandaar dat ik een beetje teleurgesteld was, het zal misschien aan de hoge reps liggen, en hopelijk komt die kracht nu snel terug.

Mss kan je eens incline curls doen, maar dan strict(kan je ook nog redelijk wat gewicht oppakken). En ik vind ze veel beter dan de gewone curls

oke vandaar. Maar ben eigenlijk niet zo'n voorstander van HST. De training hierboven kan je binnen 20 min volbrengen. Je doet maar 11 sets. Met dit schema ga je echt weinig vooruitgang boeken. Er is maar 1 ding wat werkt en dat is intensiteit. Er is al zo vaak gezegd dat HST, HIT en weet ik wel niet wat allemaal niet werken. Het is een marketinghype, gemaakt voor de mensen die de easy way out kiezen.

En als ik even je trainingen bekijk. Je doet helemaal geen oef. voor de triceps ??? En van 1 set side raises krijg je geen grote schouders, kies dan een ieder geval voor een compound oef. zoals military press als je maar 1 oef. doet. Als je alles meerdere keren per week wil pakken, waarom geen UB/LB schema?

18fitie zei:
Mss kan je eens incline curls doen, maar dan strict(kan je ook nog redelijk wat gewicht oppakken). En ik vind ze veel beter dan de gewone curls

Ik heb al veel verschillende biceps oefeningen gedaan de laatste maanden, ik blijf gewone curls doen tot het einde van deze HST cyclus, wat ik daarna ga doen weet ik nog niet.

Smoothmold zei:
oke vandaar. Maar ben eigenlijk niet zo'n voorstander van HST. De training hierboven kan je binnen 20 min volbrengen. Je doet maar 11 sets. Met dit schema ga je echt weinig vooruitgang boeken. Er is maar 1 ding wat werkt en dat is intensiteit. Er is al zo vaak gezegd dat HST, HIT en weet ik wel niet wat allemaal niet werken. Het is een marketinghype, gemaakt voor de mensen die de easy way out kiezen.

Vandaag had ik ff weinig tijd, vandaar de korte training (deed er ong half uurtje over). En tsja, of het nou een hype is of niet weet ik niet, ik maak iig deze cycle af, dan kan ik terugkijken op ruim 3 maanden HST en HIT, en trek ik mijn conclusies. Gevoelsmatig ben ik de full body schema's wel een beetje zat in ieder geval, ik denk dat het hierna een 2 split schema gaat worden.

En als ik even je trainingen bekijk. Je doet helemaal geen oef. voor de triceps ??? En van 1 set side raises krijg je geen grote schouders, kies dan een ieder geval voor een compound oef. zoals military press als je maar 1 oef. doet. Als je alles meerdere keren per week wil pakken, waarom geen UB/LB schema?

Ik weet uit ervaring dat ik mijn zijkant schouders niet meer dan 3-4 setjes per week moet geven, vandaar. Side raises vind ik de beste oefening voor de zk schouders, military presses zijn meer voor de voorkant. En die pak ik nu (hopelijk) genoeg mee met de bench presses.

Misschien wordt het idd wel een UB/LB schema. :)

HST

Incline bench press
10x67
10x67

Decline flyes
10x18
10x18

Full squat
10x74

Dumbbell curl
10x19

BOR
10x74
10x74

Side raise
10x12

Deadlift
10x105

Shrugs
10x105

Dragon flags
10xbw

One legged calf raise
30xbw
30xbw

Redelijke training met behoudende gewichtjes.

Laatst bewerkt:
Vage blessure aan linkerheupgewricht, dus noodgedwongen een soort UB-HST training:

Incline bench press
10x67
10x67
10x60

Decline flyes
10x18
10x18

Dumbbell curl
10x18
10x18

BOR
10x74
10x74

Side raise
10x12
10x12

Cruches
60xbw

ziet er wel netjes uit de traingne ZELDA

ondanks de bles goeie training kerel voorziechtig he je moet nog een heel leven mee

HST

Incline bench
5x74
5x74
5x74

Decline flyes
5x21
5x21
5x21

Full squat
5x80
5x80
5x80

Dumbbell curl
5x22
5x22

BOR
5x80
5x80
5x80
5x80

Side raise
5x14
5x14
5x14

Shrugs
5x110
5x110
5x110

Eerst 5 rep training HST, ging lekker, maar voor de zekerheid nog even geen deadlift. Geen van de oefeningen tot faillure, volgende training gaan we de gewichtjes wat opvoeren. :cool:

Zelda zei:
HST

Incline bench
5x74
5x74
5x74

Decline flyes
5x21
5x21
5x21

Full squat
5x80
5x80
5x80

Dumbbell curl
5x22
5x22

BOR
5x80
5x80
5x80
5x80

Side raise
5x14
5x14
5x14

Shrugs
5x110
5x110
5x110

Eerst 5 rep training HST, ging lekker, maar voor de zekerheid nog even geen deadlift. Geen van de oefeningen tot faillure, volgende training gaan we de gewichtjes wat opvoeren. :cool:

je bor springt ertussen uit, netjes

nofear train! zei:
je bor springt ertussen uit, netjes

Ja thanks idd, en het ging nog erg soepeltjes ook, m'n lats hebben een goeie ontwikkeling gemaakt de laatste tijd. :) Nu mn borst nog...

ziet er idd goed uit kerel doe je die db curls nu wel strikt of nog steeds hoe je het in het filmpje ook deed succes kerel blijf sterk

Kheb je log gekeken!! erg sterke Curls Dude!!!

jimi zei:
ziet er idd goed uit kerel doe je die db curls nu wel strikt of nog steeds hoe je het in het filmpje ook deed succes kerel blijf sterk

Haha, nee uiteraard niet, maar de kracht in m'n armen is nog niet helemaal wat ie in januari was. De aparte armendag die ik destijds had zorgde voor een goeie boost alleen blijkbaar niet helemaal blijvend.

Ari70 zei:
Kheb je log gekeken!! erg sterke Curls Dude!!!

Thnx!

Ik ben trouwens de afgelopen maand bijna 2 kilo aangekomen, de laatste keer dat ik zulke winsten haalde is lang geleden. Ik moet alleen nog wel ff kijken hoeveel van de winst uit vet bestaat.

@ Zelda

Netjes die 2 kilo winst!! Wat zijn je stats momenteel?

Terug
Naar boven