Fitness Seller

Zelda's BB trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Dank je.

Even een korte update en toelichting op mijn vorige post:

Ik weeg nu 84-85 kg bij nog steeds ongeveer 9%. Ik train nog steeds weinig, die 2-3 keer in de week die ik hiervoor noemde is nog te optimistisch: deze week heb ik 2 keer getraind, vorige week één keer. De hoofdreden is dat mijn lichaam me het gevoel geeft dat het even rust nodig heeft, ik denk door een combinatie van overtraining en de hitte. Ik heb het ook nogal druk met werken, vriendin en studie, en daar geef ik nu even prioriteit aan. Ik merk de laatste trainingen wel dat m'n kracht wat achteruit gaat dus ik moet wel gaan oppassen dat ik de teugels niet verder laat vieren. Vanaf september heb ik weer wat meer tijd en ga ik er weer vol tegenaan. Dan start ik mij log ook weer denk ik. Ik ben benieuwd wat zo'n rustperiode op de langere termijn voor voor-/nadelen heeft.

PS: fijn dat altijd als je een uitgebreide post wil plaatsen het forum plotseling offline gaat. :)

Ja ik train nog steeds hoor, sinds september 3 keer per week FB.

dacht ik ook dat je gestopt was hahah

Trainen gaat redelijk, ik ben nu eindelijk weer op mijn oude niveau, heb al weer enkele PRetjes verbroken. :)

Sinds een week of drie aan de CEE creatine die ik had gewonnen bij bodylab met de MR. O wedstrijd, slaat goed aan zo te merken.

Been training staat helaas op een laag pitje, als ik meer dan een keer in de twee weken benen train krijg ik zwaar last van m'n kniën, vooral met squaten, maar ook bij deadliften helaas. Twee dagen geleden nog wel benen getraind trouwens, ging redelijk goed, maar waren ook vrij lage gewichten.

Bovenlichaam gaat stukken beter. Ik weeg nu 88 kilo @ 11-12%. (1.88m)

Ik ga nu echt m'n log weer bijhouden. Het gaat weer echt lekker met trainen. Het lijkt erop dat ik geen last meer heb van ziekte. :)

Al een maand of twee gaat het echt weer de goeie kant op. Komt nog bij dat ik gisteravond 90 kilo (@1.88) op de weegschaal zag staan. Voor het eerst in m'n leven dat ik zoveel weeg. Vetpercentage is ongeveer 12%.

Squaten kan ik door m'n knieën niet te vaak doen, en zeker niet met te hoog gewicht, zelfde geldt in mindere mate ook voor deadliften. Ik doe die oefeningen dus maar één keer in de twee weken met p*ssy gewichten. Ik kan er trouwens ook niet echt wakker van liggen, ik vind benen niet echt heel boeiend. Veel mensen zullen daar commentaar op hebben maar dat is dan hun probleem.

Mijn schema ziet er momenteel zo uit dat ik twee keer in de week een soort FB zonder benen doe. De ene week doe ik daar nog een soort core training bij zoals vandaag. de andere week ga ik een uur hardlopen om een beetje in vorm te blijven en de vetaanwas binnen de perken te houden. Drie keer in de week dus maar. Misschien dat dat later weer meer wordt, maar ik ben bang dat ik nog steeds snel overtraind raak, bovendien zijn de gains nu ook al prima.

Maar goed, de p*ssy training:

Full squat: 12x30 8x50 8x60 8x60
Deadlift: 8x70 8x90 5x110 3x1x120
Dragon flags: 3x8xbw

Het stelt niet veel voor, maar zo heb ik in ieder geval nog het gevoel dat wat doe. Vrijdag gaan we knallen met bovenlichaam. :D

Is massa je enige doel op 't moment?

Iig succes met het voortzetten van je log.:thumbup:

FB zonder benen:D, ga je nog iets vervangends doen voor benen (leg ext, stiff legged deads, goodmornings etc.) of dat niet?

Succes met je log weer.

Massa is wel het hoofddoel ja, maar niet met een te hoog vetpercentage iig.

FB zonder benen:D, ga je nog iets vervangends doen voor benen (leg ext, stiff legged deads, goodmornings etc.) of dat niet?

Succes met je log weer.

Stiff legged deadlifts doe ik wel regelmatig, met 8x90-100 kilo. Ik ben eigenlijk sinds vandaag pas weer overgestapt op normale deadlifts, ik denk dat die wel weer snel omhoog zal gaan. Leg extensions kan ik hier thuis wel doen, maar met 50 kilo begint het mechaniek een beetje gevaarlijk te kraken. :o

Bands aanschaffen en daarme leg extensions & curls doen, maar als je benen echt niet belangrijk genoeg vindt is dat wat ver gezocht.

Decline dumbbell press (15gr): 12x27 10x32 8x35 8x36PR 7x36 laatste rep zat er net niet meer in
BOR: 3x8x82 rustig aan, twee dagen geleden nog gedeadlift
Side raises: 3x8x15
Flyes: 2x8x23
Dumbbell curl: 3x6x23

Ehm, niet allemaal tegelijk reageren jongens... :o

Vinden jullie me soms niet meer lief omdat ik m'n benen verwaarloos?

Ik ga nu echt m'n log weer bijhouden. Het gaat weer echt lekker met trainen. Het lijkt erop dat ik geen last meer heb van ziekte. :)

Al een maand of twee gaat het echt weer de goeie kant op. Komt nog bij dat ik gisteravond 90 kilo (@1.88) op de weegschaal zag staan. Voor het eerst in m'n leven dat ik zoveel weeg. Vetpercentage is ongeveer 12%.

Squaten kan ik door m'n knieën niet te vaak doen, en zeker niet met te hoog gewicht, zelfde geldt in mindere mate ook voor deadliften. Ik doe die oefeningen dus maar één keer in de twee weken met p*ssy gewichten. Ik kan er trouwens ook niet echt wakker van liggen, ik vind benen niet echt heel boeiend. Veel mensen zullen daar commentaar op hebben maar dat is dan hun probleem.

Mijn schema ziet er momenteel zo uit dat ik twee keer in de week een soort FB zonder benen doe. De ene week doe ik daar nog een soort core training bij zoals vandaag. de andere week ga ik een uur hardlopen om een beetje in vorm te blijven en de vetaanwas binnen de perken te houden. Drie keer in de week dus maar. Misschien dat dat later weer meer wordt, maar ik ben bang dat ik nog steeds snel overtraind raak, bovendien zijn de gains nu ook al prima.

Maar goed, de p*ssy training:

Full squat: 12x30 8x50 8x60 8x60
Deadlift: 8x70 8x90 5x110 3x1x120
Dragon flags: 3x8xbw

Het stelt niet veel voor, maar zo heb ik in ieder geval nog het gevoel dat wat doe. Vrijdag gaan we knallen met bovenlichaam. :D

Goed om te horen. Jammer dat je knieeen niet zo willen meewerken

Dit weekend had ik twee feesten, een verlovingsfeest en een afstudeerfeest, echt schandalig veel gedronken, en dat was te merken. Ik heb het maar bij drie oefeningen gelaten, was op. :(

Incline dumbbell press (15gr) : 12x27 10x32 2x8x34
Bent over row: 8x80 3x8x82
Incline flyes (30gr) : 8x22 2x8x24

Vandaag even een stukje hardgelopen, 8 km - 45 min.

Terug
Naar boven