Fitness Seller

100 kg deadlift 21-jarige vrouw

Ben wel benieuwd naar de vorm. Mijn vrouw weegt 52kg en doet een deadlift van tegen de 65kg met 5 reps. (heb net even gekeken in haar trainingsschema, ze doet nu 6x66kg DL).

Heb al mensen gezien van 59kg die reps deden met 120. Was wel ne vent :) en ne max van een 155.
Met wat meer te focussen op DL kan daar nog wel wat bij. Op het einde van ne cut.

• Topic Starter Topic Starter
Oké, hier is 'ie:

Ik heb hem upgeload via YouTube, de mensen die je om me heen hoort en naar wie ik kijk zijn mijn PT en een meelopende PT'er. Omdat het de 1e keer is gaven ze me instructies.

Oké, hier is 'ie:

Ik heb hem upgeload via YouTube, de mensen die je om me heen hoort en naar wie ik kijk zijn mijn PT en een meelopende PT'er. Omdat het de 1e keer is gaven ze me instructies.

Vorm is het nog niet, maar het is ook de eerste keer. Je kunt veel zwaarder, het gaat je nl. verschrikkelijk gemakkelijk af.

• Like
Waarderingen: Nyn
@Mr Gr33n Is dit een juiste form? zoals in het filmpje te zien is.

Hoe zwaar zal ik het de volgende keer dan doen?
En, wat kan ik doen om mijn vorm te verbeteren? :D

Ik zou me eerst op de vorm concentreren. Meer gewicht nemen en met slechte vorm blijven uitvoeren is geen goed idee.

Ik zou wat minder nemen en me focussen op de vorm.

Wat de meeste hier zeggen idd, eerst met minder gewicht de juiste vorm aannemen en houden en de focus leggen op de spier(en) die je traint met de desbetreffende oefening.

Gewicht komt later wel, eerst de vorm.

Mooi informatief filmpje!

Ze deadlift voor het eerst. De vorm zal wel komen als ze naar de raad luisterd van mensen die er wat van kennen.

Zal ik alleen gaan DL'en waar mijn PT bij is voor nu of kan ik alsnog met een gerust hart in mijn eentje DL'en i.v.m. mijn nog niet goede vorm?

Ik zou me eerst op de vorm concentreren. Meer gewicht nemen en met slechte vorm blijven uitvoeren is geen goed idee.

Ik zou wat minder nemen en me focussen op de vorm.

Wat de meeste hier zeggen idd, eerst met minder gewicht de juiste vorm aannemen en houden en de focus leggen op de spier(en) die je traint met de desbetreffende oefening.

Hoeveel kilo kan ik dan het best DL'en om de vorm te oefenen?

afvallen :o dan kan je in een betere start positie komen

Dat is het plan! :D:D:D

Zal ik alleen gaan DL'en waar mijn PT bij is voor nu of kan ik alsnog met een gerust hart in mijn eentje DL'en i.v.m. mijn nog niet goede vorm?
Belangrijkste voor het voorkomen van blessures is dat je de rug niet mag krommen, recht houden dus. Pas met je rug gaan werken als het gewicht voorbij je knieën is. Als je een PT hebt (zoals ik lees wel), dan natuurlijk mooi met je PT gaan werken.

• Like
Mooi informatief filmpje!

Hoeveel kilo kan ik dan het best DL'en om de vorm te oefenen?

Dat is het plan! :D:D:D

Je moet wel zeker zijn dat je PT weet hoe het moet natuurlijk.

Hoeveel gewicht kan ik moeilijk exact zeggen. ook niet te licht zijn natuurlijk.

Het kan zijn dat als je een goede vorm gebruikt dat je het wat moeilijker gaat hebben in het begin. Je moet zelf aanvoelen hoeveel.

• Like
Belangrijkste voor het voorkomen van blessures is dat je de rug niet mag krommen, recht houden dus. Pas met je rug gaan werken als het gewicht voorbij je knieën is. Als je een PT hebt (zoals ik lees wel), dan natuurlijk mooi met je PT gaan werken.

Niet krommen! Zal ik als mantra houden! :)

Ik heb een Personal Trainer, maar ik train maar 1 van de 3 dagen dat ik train maar met hem. De andere 2 keer ben ik alleen. :(

Mja deadliften als heavyweight lifter blijft gewoon erg lastig. Niet alleen bij jou, maar bij iedereen ook top lifters zoals Ray Williams. Je buik zit gewoon in de weg bij je start positie, daarom kan je niet in een goeie start positie komen. Ook is het lastig om door je been masse de halter langs je benen te kunnen trekken.

• Like
Terug
Naar boven