XXL Nutrition

100 kg deadlift 21-jarige vrouw

• Topic Starter Topic Starter
Niet hol. Kijk maar gewoon de filmpjes van Alan Thrall @Nyn. Die zijn super duidelijk en instructief.
Ga ik zeker kijken!

Mooi logboek! Leuk dat je vrouw zo meedoet!!

Mijn vriend speelt hoog niveau volleybal en wil helaas niet mee met mij in krachttraining omdat hij licht moet blijven voor het springen. :(

Ik zie dat je alles opschrijft in je log! Handig!!

Ik had gisteren voor zover ik me nog kan herinneren:
Hip trusts weighted (barbell van 20kg + 20 kg aan gewichten)
Para flyes weighted van 6 kg per hand
Hammer curls van 12 kg per hand

Overige gewichten bij training van gisteren schieten me nu niet te binnen

:thumb:

Mooi logboek! Leuk dat je vrouw zo meedoet!!
Ja, dat maakt het wel wat gemakkelijker. :)

Ik zie dat je alles opschrijft in je log! Handig!!

Ik had gisteren voor zover ik me nog kan herinneren:
Hip trusts weighted (barbell van 20kg + 20 kg aan gewichten)
Para flyes weighted van 6 kg per hand
Hammer curls van 12 kg per hand

Overige gewichten bij training van gisteren schieten me nu niet te binnen
Niet verkeerd hoor @Nyn, je hebt wel aanleg voor krachtsporten vind ik als je eind vorig jaar pas bent begonnen. :)

• Like
Waarderingen: Nyn
Was benieuwd of ze zonder training al aardige stats zou hebben die overeenkomen met die redelijke deadlift voor een eerste keer.

Naar wat voor soort trainingen heeft je PT je wel naartoe mogen leiden dan?

Eigenlijk van alles! Het was eerst een deel apparaten en een deel losse gewichten (dat schema heb ik maanden gehad, die kan ik haast dromen)

Interval Training 20 minuten niveau 10 van gemiddeld
Leg press - 120KG 3x 12
Abductor - 70KG 3x 12
Adductor - 70 KG 3x 12
Romeinse stoel 3x 12
Kettle bell swing 20KG 3x12
Planken voor zo lang mogelijk
Battlerope 3x 60sec
Bicepsapparaat (naam onbekend) 40KG 3x 12
Armentrekapparaat (naam onbekend) 50 kg 2x 12

Misschien ben ik wat vergeten, maar ik geloof dat dit het was :)

Eigenlijk van alles! Het was eerst een deel apparaten en een deel losse gewichten (dat schema heb ik maanden gehad, die kan ik haast dromen)

Interval Training 20 minuten niveau 10 van gemiddeld
Leg press - 120KG 3x 12
Abductor - 70KG 3x 12
Adductor - 70 KG 3x 12
Romeinse stoel 3x 12
Kettle bell swing 20KG 3x12
Planken voor zo lang mogelijk
Battlerope 3x 60sec
Bicepsapparaat (naam onbekend) 40KG 3x 12
Armentrekapparaat (naam onbekend) 50 kg 2x 12

Misschien ben ik wat vergeten, maar ik geloof dat dit het was :)
Zou een totaal ander schema gaan doen als je echt zou willen richten op powerliften of krachtsport in het algemeen. Vind dit nou niet heel erg hoogstaand. Wat heb je zoal met losse gewichten gedaan?

:thumb:

Ja, dat maakt het wel wat gemakkelijker. :)

Niet verkeerd hoor @Nyn, je hebt wel aanleg voor krachtsporten vind ik als je eind vorig jaar pas bent begonnen. :)

Ja, dat zeggen ze tegen me! Vind ik erg leuk; ik ben nooit goed geweest in de middelbare school sporten omdat ik altijd al te zwaar ben geweest, en nu heb ik eindelijk iets waar ik goed in ben en waarvan ik ook met sprongen vooruit ga! :D:D:D

Maar, vanwege die onzekerheid dat ik nooit goed ben geweest in sport, durf ik bijna niet te geloven of dit goed. :(:)

Zou een totaal ander schema gaan doen als je echt zou willen richten op powerliften of krachtsport in het algemeen. Vind dit nou niet heel erg hoogstaand. Wat heb je zoal met losse gewichten gedaan?

Ik heb dus nu ook een ander schema, hé? Sinds vorige week dus! :)

Wat bedoel je met hoogstaand? Mijn gewichten of het schema?

Op zich heb ik er geen problemen mee gehad: 10 KG afgevallen sinds januari en duidelijke vooruitgang in wat ik kan heffen! :)

Ik heb dus nu ook een ander schema, hé? Sinds vorige week dus! :)

Wat bedoel je met hoogstaand? Mijn gewichten of het schema?

Op zich heb ik er geen problemen mee gehad: 10 KG afgevallen sinds januari en duidelijke vooruitgang in wat ik kan heffen! :)
Hoogstaand m.b.t. het schema inderdaad. Wel goed dat je er qua mentaliteit zo allemaal open voor staat en de energie erin kan steken maar wat wil je precies bereiken als einddoel?

• Like
Hoogstaand m.b.t. het schema inderdaad. Wel goed dat je er qua mentaliteit zo allemaal open voor staat en de energie erin kan steken maar wat wil je precies bereiken als einddoel?

Tja, ik probeer al heel lang af te vallen maar door alle adviezen online en in RL zag ik nooit meer wat ik moest doen en koos ik maar het meest extreme dieet (raw food, vegan, etc.). Lukte natuurlijk nooit. Deze keer besloot ik niet zelf meer dingen te bepalen, maar alleen te luisteren naar 1 persoon en er verder niet aan twijfelen; daarvoor nam ik mijn PT aan. :)

Ik doe nu gewoon dom en simpelweg alleen maar wat zijn zegt qua gewichten en qua voeding en ik ben nu voor het eerst in mijn leven meer dan 5KG kwijt!

Met wat ik wil bereiken:
Ik heb altijd slank willen zijn, ik was dat als kind ookal nooit. Ik heb last van chronische depressie en ik kom in een nare spiraal terecht waarin ik eet om mezelf te troosten, aankom, meer depressie, weer eet, aankom, weer verder in depressie glijdt enzovoorts.

Afvallen is een belangrijk onderdeel om van mijn depressie af te komen.

Toen ik net kwam kijken bij deze PT heeft hij me direct gemeten om te kijken wat mijn lichaam als startpunt had (zitten werk, geen sport). Ik woog toen 128KG, waarvan 70KG lean mass en 50KG vet. Op zich was dat heel verfrissend om te zien, dat ik blijkbaar voor 70KG woog aan skelet, organen en spier. Nu weet ik dat ik met mijn bouw niet moet mikken op 60KG, maar eerder op 70 of 80KG.

Momenteel weeg ik 122KG met 80KG lean mass.

Ik ben op zich overal voor in: zolang ik maar verder kom in mijn"journey".
Maar, daarnaast merk ik ook dat ik PL ook gewoon heel erg leuk vind om te doen! Ik sta te popelen om weer naar de sportschool te kunnen om te zien wat ik nu kan heffen en dat heeft niets te maken met mijn verlangen om slanker te zijn, maar met een interesse! :flexbiceps:

Bedankt! Doet me goed!! :D:):)

Volgens mij kloppen je stats niet. 40 kg vet kan volgens mij nooit maar 34 procent vet zijn. Niet rot bedoeld overigens.

Ik ben ook wel heel benieuwd naar mijn bf. Mijn bf% is gemeten door mijn PT en hij zegt 34%, maar dat hij wel alleen de essentiële punten heeft gemeten en niet het gehele lichaam.

Maar, als ik kijk naar de vergelijkingstabel van Built Lean staat er dat 32% de bovengrens is van normaal gewicht, terwijl ik naar mijn mening nog steeds ver in de obesitas zit.

Iemand een idee of 34% klopt of iets anders denkt aan de hand van het filmpje?

Ik zou overigens gewoon die gympen uitdoen en op sokken deadlften.

• Like
Ik ben ook wel heel benieuwd naar mijn bf. Mijn bf% is gemeten door mijn PT en hij zegt 34%, maar dat hij wel alleen de essentiële punten heeft gemeten en niet het gehele lichaam.

Maar, als ik kijk naar de vergelijkingstabel van Built Lean staat er dat 32% de bovengrens is van normaal gewicht, terwijl ik naar mijn mening nog steeds ver in de obesitas zit.

Iemand een idee of 34% klopt of iets anders denkt aan de hand van het filmpje?

Aan de hand van filmpjes is weinig te zeggen, ik zou gewoon lekker veel sporten, niet snoepen en goed op je voeding letten.
Voeding is 80% van je resultaat bereiken, al een voedingsschema opgesteld toevallig? :)

Aan de hand van filmpjes is weinig te zeggen, ik zou gewoon lekker veel sporten, niet snoepen en goed op je voeding letten.
Voeding is 80% van je resultaat bereiken, al een voedingsschema opgesteld toevallig? :)

Low carb en veel proteïne :)

Ik houd het bij met My FitnessPal

Gisteren had ik volgens mijn logboek:
1438 kcal
99 gram eiwitten
133 gram koolhydraten
59 gram vetten

Aan mijn My FitnessPal te zien eet ik in verhouding steeds te veel vetten.
(Mijn favoriete snack is 60 gram mozzarella: lekker, geen hongergevoel meer, vol eiwit en maar 150 kcal (maar ook veel vetten).

Maar ik sta open voor voedingsadviezen:
Ik doe eigenlijk maar wat en eet de producten waarvan ik weet dat er niet bar veel kcal in zitten maar waarna ik direct een tijdje geen eten meer hoef:
Mozzarella
Radijzen
Pot thee

Ik val wel af en ik krijg ook grotere spieren, maar of het nou optimaal is? En of dat low carb wel helemaal goed lukt?

Low carb en veel proteïne :)

Ik houd het bij met My FitnessPal

Gisteren had ik volgens mijn logboek:
1438 kcal
99 gram eiwitten
133 gram koolhydraten
59 gram vetten

Aan mijn My FitnessPal te zien eet ik in verhouding steeds te veel vetten.
(Mijn favoriete snack is 60 gram mozzarella: lekker, geen hongergevoel meer, vol eiwit en maar 150 kcal (maar ook veel vetten).

Wat je ook kunt doen is een zakje walnoten meenemen, zitten veel eiwitten in en niet overdreven veel vetten en dat gewoon door de dag heen eten. Zit je snel vol van en geeft je weinig eetlust door de dag heen omdat je zo af en toe een handje pakt :p

Wat je ook kunt doen is een zakje walnoten meenemen, zitten veel eiwitten in en niet overdreven veel vetten en dat gewoon door de dag heen eten. Zit je snel vol van en geeft je weinig eetlust door de dag heen omdat je zo af en toe een handje pakt :p

Ik ben dol op walnoten, maar daar kan ik (te) veel van wegkrijgen in een sitting :o:o:o:o:o

Denk je dat de stats van gisteren een goed patroon is?

Oké, hier is 'ie:

Ik heb hem upgeload via YouTube, de mensen die je om me heen hoort en naar wie ik kijk zijn mijn PT en een meelopende PT'er. Omdat het de 1e keer is gaven ze me instructies.

Je vorm is idd niet goed nog maar je krijgt hem wel makkelijk omhoog. Je moet je schouders ook niet omhoog shruggen. Barbell goed tegen schenen zetten rechte rug houden. Je bent trouwens wel veel hoger in BF dan 34 procent. Sorry. Ik denk misschien eerder tussen de 40 en 45.

• Like
Je vorm is idd niet goed nog maar je krijgt hem wel makkelijk omhoog. Je moet je schouders ook niet omhoog shruggen. Barbell goed tegen schenen zetten rechte rug houden. Je bent trouwens wel veel hoger in BF dan 34 procent. Sorry. Ik denk misschien eerder tussen de 40 en 45.

Bedankt voor je tips!!

Geeft niets; ik kan mezelf ook meer vinden in die categorie als ik kijk naar de bijgevoegde fotovergekijking. Ik heb er helemaal geen verstand van, maar is zo'n tangmeting dan zo onnauwkeurig dat hij er tussen de 5 en 10% naast zit?

IMG_0081.JPG

Terug
Naar boven