Fitness Seller

100 kg deadlift 21-jarige vrouw

• Topic Starter Topic Starter
Je moet wel zeker zijn dat je PT weet hoe het moet natuurlijk.

Hoeveel gewicht kan ik moeilijk exact zeggen. ook niet te licht zijn natuurlijk.

Het kan zijn dat als je een goede vorm gebruikt dat je het wat moeilijker gaat hebben in het begin. Je moet zelf aanvoelen hoeveel.

Mijn PT komt gelukkig kundig over, maar ik kan als leek ook niet veel meer doen dan hem vertrouwen en de goede recensies die hij krijgt.

Oké, dus een goede vorm kan zelfs moeilijker aanvoelen? Dat maakt het lastiger om zelf te merken of het ik het goed doe, want vaak geldt het: als het goed voelt, doe je het goed...

Mja deadliften als heavyweight lifter blijft gewoon erg lastig. Niet alleen bij jou, maar bij iedereen ook top lifters zoals Ray Williams. Je buik zit gewoon in de weg bij je start positie, daarom kan je niet in een goeie start positie komen. Ook is het lastig om door je been masse de halter langs je benen te kunnen trekken.

Ik moet zeggen dat ik niet het gevoel heb dat mijn lichaam in de weg zit bij DL, maar ik geloof dat als ik zo'n 40 kilo lichter zou zijn geweest het vast merkbaar beter lukt qua flexibiliteit. De reden dat ik fitness is juist omdat ik af wil vallen, maar ik denk dat het wat contraproductief is om te stoppen met een oefening die ik leuk vind om het pas weer op te pakken als ik slanker zou zijn. :(

maar ik denk dat het wat contraproductief is om te stoppen met een oefening die ik leuk vind om het pas weer op te pakken als ik slanker zou zijn. :(
Afslanken doe je ook wel met deadliften, squatten en andere compounds + je wint ook nog spiermassa. win/win. :)

• Like
Waarderingen: Nyn
Ik vind krachttraining ook veel en veel leuker dan cardio! :D
Ik ben het meest afgevallen van de krachttraining in combinatie met een klein beetje cardio dan alleen van heel veel cardio.
Lees anders mijn log een keertje door hoe ik het heb gedaan.

• Like
Wat is je max 1 rm op squat en bench?

• Like
Is niet van toepassing als mevrouw net 1 dag heeft getraind en nog niet de juiste houding heeft.
Trainen op basis van je 1RM is voor latere zorg.

Ik train 3 x per week sinds januari; ik heb heel lang een ander trainingsschema gehad. Dit nieuwe schema heb ik vorige week gekregen en daar stond dus voor het eerst DL op! :D

Ik train eigenlijk vanaf september vorig jaar, maar ik heb tot januari een ernstige depressie gehad; vaak sportte ik maar pak 'm beet 1 x per week.

Is niet van toepassing als mevrouw net 1 dag heeft getraind en nog niet de juiste houding heeft.
Trainen op basis van je 1RM is voor latere zorg.
Was benieuwd of ze zonder training al aardige stats zou hebben die overeenkomen met die redelijke deadlift voor een eerste keer.
Dat weet ik (nog) niet, mijn PT'er heeft me nog niet eerder daarheen geleid recent. In februari was squat 70KG, maar dat deed ik 12x, maar ik heb geen idee wat het nu zijn...
Naar wat voor soort trainingen heeft je PT je wel naartoe mogen leiden dan?

Terug
Naar boven