Fitness Seller

2x per week krachttrainings Log

• Topic Starter Topic Starter
Recente foto, bw tegen de 90kg momenteel.

IMG_5127.jpeg
IMG_5130.jpeg

Dikke shape en presses wel!

Ja goeie shape man!

Thanks boys! Beetje gezond eten doet je shape wel ten goede moet ik zeggen.
Vet worden is minder moeilijk😂.

Volgens mijn deadlift programmering zou ik eigenlijk de week van carnaval moeten maxen..
Aangezien ik 3 dagen opstap ga, zie ik dat niet zo zitten na al die liters bier.
Heb besloten week 7 ertussenuit te halen om aankomende maandag al te maxen alleen ik kreeg vanmorgen te horen dat ik ma, di en wo op karwei moet en laat terug ben.
Toen maar een flink ontbijt gepakt en mezelf mentaal klaar gestoomd om op een zondag morgen te maxen.
De vorige x scheelde het niet veel de 210kg, dus wilde de gok wel wagen, smorgens ben ik niet zo sterk als savonds omdat ik dan nog ff wakker moet worden en ik nog niet zoveel gegeten heb, maar anders was me voorbereiding sowieso weg gegooid in mijn ogen zo met carnaval ertussen, dus zand uit die vagina en gas erop!

Deadlift:
8 x 80kg (beetje duizelig geworden, ff wat langere pauze)
5 x 110kg (juppp beter, nu gas erop)
3 x 140kg
(Vanaf hier met riem)
1 x 170kg
1 x 190kg
1 x 210kg PRRRR

Hatsiekiedeee, voorbereiding was helemaal kut met dat geschuif in dat schema, maar gelukkig wel me doel van programmering bereikt.

Benchpress:
8 x 20kg
5 x 60kg
5 x 80kg
5 x 90kg
5 x 100kg
5 x 100kg

Pull up:
5 x bw
5 x bw
5 x bw

Cable row:
10 x 50kg
10 x 60kg
10 x 70kg

Bedoeling is eigenlijk om donderdag nog een PR op me squat te fixe, ook hier word 1 trainingsweek tussenuit gehaald ivm carnaval.
Zachtjes aan ben ik al bezig met een nieuw plan kwa trainen, het nieuwe schema zal iets gaan worden met 1 volume week en 1 kracht week met programmering op deadlift en squat van 8 weken waar ik dus 16 weken over ga doen omdat ik de programmering 1x in de 2 weken gebruik en die andere week wat volume ga draaien.
Word natuurlijk ook steeds moeilijker om met 2x p week trainen sterker te worden, want het is keuzes maken tussen dingen en oefeningen om ze allemaal maar in 2 dagen te proppen.
Maar goed, leuke uitdaging.

Houdoe!

congrats!

Netjes man!

Training Donderdag:

Squat: (highbar)
(Maxe als un modderfokkkkkker, laatste week van programmering)
8 x 20kg opw
5 x 50kg opw
5 x 80kg opw
3 x 110kg
1 x 130kg
Vanaf hier alles met riem:
1 x 150kg
1 x 170kg +15kg PRRRR!!! hatsiekiedeeeeee
4 x 150kg
Pohhhh, bij die laatste rep met 150 sterfde ik zowa.. Da was echt een smerige.
Was erna ook zo duizelig als iets, koppijn en heel me energie weg.

Dumbell shoulder press:
8 x 20kg
8 x 30kg
5 x 34kg
5 x 38kg
5 x 40kg
5 x 40kg
Totaal geen puff meer.

Cable lateral raises:
10x
10x
10x

Naar huis gegaan, doel gehaald! +15kg op me oude pr! Blij mee.
Als ik zo het filmpje terug kijk is er nog wel ruimte voor 5kg extra op de stang gok ik.
Die 4x150kg was veel en veel zwaarder en smeriger als die 1x170.
Nu mooi carnaval vieren, weekje rust, volgende week vrijdag een cupping behandeling voor herstel, en dan de week erop starten met lage gewichten en een programmering voor +-10/12 weken voor een 220kg deadlift en 180kg squat.
Ben benieuwd.
Dit was tevens ook de laatste training in deze gym, en ga na carnaval ergens anders trainen, iets dichter bij en wat meer bekende om x samen te trainen.

Houdoe!

Mooie snelheid nog! Ging vlot!

Ik was er heilig van overtuigd dat ik een tijdje naar een andere gym ging..
Nou, 1x getraind en meteen ge appt dat ik weer terug kom.
Eigenlijk niks miss met die gym, maar als je dan een goed deadlift platform, mooi allemaal dezelfde gewichten, en stabiele bankjes met bankdrukken gewend bent..
Dan is dat toch een klein beetje een tegenvaller om ergens achterin een hoek met allemaal verschillende kleuren en merken gewichten 180kg te deadliften.
Maargoed, Kleine inkom training na carnaval, vanaf maandag start ik met een nieuw schema, nieuwe periodesering en een nieuw plan.
Hatsiekiedeeeee!

Training:

Squat:
8 x 70kg
5 x 100kg
3 x 120kg
(Riem om)
3 x 130kg
3 x 140kg
2 x 150kg

Benchpress:
8 x 60kg
5 x 80kg
3 x 90kg
5 x 100kg

Deadlift:
8 x 70kg
5 x 110kg
3 x 140kg
(Riem om)
3 x 160kg
3 x 180kg

Dumbbell Shoulder press:
8 x 20kg
8 x 30kg
8 x 30kg

Viel me nog niet tegen.

Vannacht super kut geslapen, ben ook alleen maar aan het hoesten, maar wilde vanmorgen toch gaan trainen omdat ik anders donderdag pas weer kon.
Is nu de 1e week van me nieuwe schema, dus de gewichten zijn sowieso nog laag.
De eerste 2 oefeningen zijn bij mij altijd het belangrijkste, die zijn volgens een programmering en met de rest kennen we nog wel sjoemele.
Wilde sowieso beroerd voelen of niet, alle oefeningen die bij deze dag horen gedaan hebben, alleen het gewicht is dus niet zo dendert omdat ik niet fit ben.

Voor degene die erin geïnteresseerd zijn hoe ik ga trainen, eventjes een korte uitleg:
Normaal zijn mijn trainingsdagen maandag en donderdag, soms ken dit verschuiven naar zondag en woensdag i.v.m. me werk of iets anders.
Ik train de ene week op kracht en de andere week op volume.
Squat, bench en deadlift en oh press gaan volgens een programmering.

*Bench en oh press gaan in 8 weken van 10/10/10hh terug naar 3/3/3hh en oplopend in gewicht.
*Deadlift is de eerste 6 weken Touch & go van 10/10/10hh terug naar 6/5/4hh om vervolgens over te stappen naar een EMOM set en een zware single de laatste 4 weken, om hopelijk te eindigen op een 220kg deadlift.
*Squat gaat de eerste 6 weken ook van 10/10/10hh terug naar 6/5/4 om vervolgens over te stappen op een EMOM set en een zware single de laatste 4 weken om hopelijk te eindigen op een 180kg squat.

Training Zondag: (kracht)

Deadlift T&G: (programmering week 1)
8 x 50kg
5 x 80kg
5 x 100kg
10 x 115kg
10 x 117.5kg
10 x 120kg

(alles zonder riem)

Benchpress: (programmering week 1)
10 x 20kg
10 x 50kg
5 x 70kg
10 x 72.5kg
10 x 72.5kg
10 x 72.5kg

Chin up:
3 x bw
3 x bw
3 x bw
3 x bw
(zat nog wel meer in, maar voelde me echt niet goed, dus ff rustaaaaaag en de oefeningen licht na lopen om zo toch eenbegin van het schema te hebben)

Benchpress: (close grip)

5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg

Cable seated row: (close grip)
8 x 52kg
8 x 61kg
8 x 61kg
8 x 61kg

Dumbbell hammer curls:
6 x 16kg
6 x 16kg
6 x 16kg
6 x 16kg

Deze training voelde meer als overleven dan trainen, maar we hebben in ieder geval een start!
Dat T&G deadliften is wel echt eventjes wennen doordat je constant spanning op je onderrug houd.
Weet ook me god niet of je dit normaal lichter of zwaarder kent dan met bvb een deadstop, maar over 6 weken moet die eindigen op 4x180kg T&G, ben benieuwd waar het me gaat brengen.
Hopelijk ken ik vanavond nu wel goed slapen, en ken ik donderdag heel het squat rek uit elkaar trekkke!

Houdoe!

Laatst bewerkt:
*Deadlift is de eerste 6 weken Touch & go van 10/10/10hh terug naar 6/5/4hh om vervolgens over te stappen naar een EMOM set en een zware single de laatste 4 weken, om hopelijk te eindigen op een 220kg deadlift.

*Squat gaat de eerste 6 weken ook van 10/10/10hh terug naar 6/5/4 om vervolgens over te stappen op een EMOM set en een zware single de laatste 4 weken om hopelijk te eindigen op een 180kg squat.
Deftige doelen, dat zijn ongeveer de records in de gym waar ik train, ik zit daar nog wel heel ver vanaf.

Succes!

Oke cool!

Ik ben echt 1.5 jaar lang blijven hangen op een 1x140kg Squat ofso, en 1x187.5kg deadlift.
Elke x als ik dat haalde, wilde ik dat elke week halen en raakte ik overtraind waardoor ik weer opnieuw kon beginnen.
Ik was er sterk van overtuigd dat je elke training maximaal moest gaan.

Ik heb toen 3 maanden online begeleiding gehad, en van hem een schema waar ik om de week zwaar moest squaten en deadliften ipv elk week met dus een programmering.
Ben toen van 140kg sq naar 155 sq gegaan, en dl van 1x187.5kg naar 1x200kg.
Het vervolg schema, had hij ook gemaakt met dus een nieuwe programmering voor een 165kg sq en 210kg dl.
Uiteindelijk heb ik toen na 8 weken een 170kg sq gehaald en de 210kg dl.

Nu heb ik die online begeleiding niet meer, maar heb er wel gigantisch veel van opgestoken dat je dus veel en veel sterker word als je periodiseert.
Heb het een en het ander zelf in excel uitgewerkt en heb nu meerdere mogelijkheden om een periodisering te maken.
Nu ga ik een tijdje zelfstandig aan de gang om te kijken, of ik met me bijgeleerde kennis, zelfs ook progressie stappen ken maken.

Dusja, we gaan het zien. Maar gezien ik maar 2x p week train, gaat het allemaal zo slecht nog niet, maar ik heb dus 1.5 jaar trainen weg gegooit omdat ik altijd maar zwaar wilde gaan!
Hopelijk kan ik met mijn log mensen motiveren en overhalen om het in iedergeval een x een kans te geven ipv elke training maximaaaal jezelf helemaal de terring in te trainen.

Had thuis me temperatuur eens gemeten, en bleek dat ik 38.5 graden koorst had gisteren tijdens me training..
Dit verklaard meteen waarom die training ondanks de lichte gewichten voor geen meter ging.
Savonds stuk zieker geworden, dus lig hier nu waterpas op de bank.
Hopelijk voor donderdag hersteld, maar we zorgen eerst eens ff dat we weer helemaal beter zijn.

Me vorige training had ik dus koorts.. Heb erna ook 4 dagen plat gelegen met de griep en koorts.
Vandaag voor het eerst weer wezen werken, wat redelijk ging op wat hoofdpijn en nog flink hoesten na.
Denk ga toch me Donderdag training doen (lekker eigenwijs) oefening super licht, maar dan heb ik in ieder geval wel alles al mooi 1x gedaan.
Volgende week heb ik namelijk een volume week.

Training Donderdag: (kracht)

Bench press: (tempo 3-1-0)

8 x 20kg
5 x 50kg
5 x 60kg
5 x 60kg
5 x 60kg
Ga deze oefening op kracht dagen op donderdags erbij doen zodat ik 3x per 2 weken bench ipv 1x p week

Squat: (highbar) (programmering week 1)
8 x 20kg
5 x 60kg
5 x 80kg
10 x 100kg
10 x 100kg
6 x 100kg FAILLLL (Gvd kreeg met beide benen onderin me squat kramp in me hamstrings)
Geloof me.. da zag er heel raar uit! maar lang leve safetybars! (alle sets zonder riem)

Oh press: (programmering week 1)
10 x 20kg
5 x 30kg
5 x 40kg
10 x 50kg
10 x 50kg
10 x 50kg

Leg press: (plate loaded)
6 x 200kg
6 x 200kg
6 x 200kg
6 x 200kg

Shoulder press machine: (plate loaded)
8 x 40kg
8 x 40kg
8 x 40kg
8 x 40kg

Back Extension: (Slow)
5 x bw
5 x bw
5 x bw
5 x bw

Dippen:
6 x bw
6 x bw
6 x bw
6 x bw

Kon goed merken, dat het lichaam totaal geen spanning had.
Is ook niet gek na 4 dagen ziek zijn en alleen maar op de bank liggen, maar als het goed is is het begin nu weer gemaakt.
Was wel echt een raar gezicht om met die 100kg squat kramp te krijgenen vol op die safetybars te knalle terwijl ik zelf ook mezelf overeind probeerde te houden van de kramp in me hamstrings.
Maar goed, dat gewicht had ik wel gehaald, dus da komt wel goed.
Schouders voelde wel echt als pudding aan, maar gewoon ff de reps wat versneld en me 3x10x50kg gehaald zoals hoorde bij week 1 van me schema.

Houdoe!

Ja dat ziek zijn zindert echt nog na he..

Even een korte mededeling in me log:
Heb gisteren 1,5 uur zitten beeldbellen met Jordi van powerbuildcoaching en ik heb besloten om mezelf een jaar lang te laten coachen om zo sterk mogelijk te worden in me sq, bp en dl.
Ik zie het als een investering in mezelf om voornamelijk gruwelijk veel bij te leren over sterker worden, en om heel veel te leren om specifieker te trainen voor sq, bp en dl.
Heb net een flinke vragenlijst ingevuld die dindag avond met me word doorgenomen, en dan gaan we vanaf volgende week aan de gang!
De coaching is wat ze noemen 1 op 1 coaching, ken elk moment van de dag vragen stellen, 1x per week word er een beeldbel moment in geplant om de week door te nemen, en eventueel dingen te bespreken/ aan te passen, en 1x per maand heb ik de mogelijkheid voor een personal training sessie om me techniek te verbeteren.
Ben toch echt serieus van plan om nog flink wat kracht gains te maken, met nog steeds maar 2x per week trainen! (hier heb ik zo mijn redenen voor).
We zullen zien waar we over 12 maanden staan, maar mijn doel die ik voor ogen heb, is een 200kg sq, een 160kg bp en 250kg dl.

Heb vandaag ook nog eventjes getraind, maar heb nog steeds last van een nasleep van de griep... Duurt allemaal eventjes voordat ik me echt weer fit voel.

Training:

Deadlift:
8 x 80kg
5 x 110kg
5 x 140kg
(riem om)
3 x 160kg
3 x 180kg
3 x 160kg

Bench press:
8 x 20kg
5 x 50kg