Vannacht super kut geslapen, ben ook alleen maar aan het hoesten, maar wilde vanmorgen toch gaan trainen omdat ik anders donderdag pas weer kon.
Is nu de 1e week van me nieuwe schema, dus de gewichten zijn sowieso nog laag.
De eerste 2 oefeningen zijn bij mij altijd het belangrijkste, die zijn volgens een programmering en met de rest kennen we nog wel sjoemele.
Wilde sowieso beroerd voelen of niet, alle oefeningen die bij deze dag horen gedaan hebben, alleen het gewicht is dus niet zo dendert omdat ik niet fit ben.
Voor degene die erin geïnteresseerd zijn hoe ik ga trainen, eventjes een korte uitleg:
Normaal zijn mijn trainingsdagen maandag en donderdag, soms ken dit verschuiven naar zondag en woensdag i.v.m. me werk of iets anders.
Ik train de ene week op kracht en de andere week op volume.
Squat, bench en deadlift en oh press gaan volgens een programmering.
*Bench en oh press gaan in 8 weken van 10/10/10hh terug naar 3/3/3hh en oplopend in gewicht.
*Deadlift is de eerste 6 weken Touch & go van 10/10/10hh terug naar 6/5/4hh om vervolgens over te stappen naar een EMOM set en een zware single de laatste 4 weken, om hopelijk te eindigen op een 220kg deadlift.
*Squat gaat de eerste 6 weken ook van 10/10/10hh terug naar 6/5/4 om vervolgens over te stappen op een EMOM set en een zware single de laatste 4 weken om hopelijk te eindigen op een 180kg squat.
Training Zondag: (kracht)
Deadlift T&G: (programmering week 1)
8 x 50kg
5 x 80kg
5 x 100kg
10 x 115kg
10 x 117.5kg
10 x 120kg
(alles zonder riem)
Benchpress: (programmering week 1)
10 x 20kg
10 x 50kg
5 x 70kg
10 x 72.5kg
10 x 72.5kg
10 x 72.5kg
Chin up:
3 x bw
3 x bw
3 x bw
3 x bw
(zat nog wel meer in, maar voelde me echt niet goed, dus ff rustaaaaaag en de oefeningen licht na lopen om zo toch eenbegin van het schema te hebben)
Benchpress: (close grip)
5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg
Cable seated row: (close grip)
8 x 52kg
8 x 61kg
8 x 61kg
8 x 61kg
Dumbbell hammer curls:
6 x 16kg
6 x 16kg
6 x 16kg
6 x 16kg
Deze training voelde meer als overleven dan trainen, maar we hebben in ieder geval een start!
Dat T&G deadliften is wel echt eventjes wennen doordat je constant spanning op je onderrug houd.
Weet ook me god niet of je dit normaal lichter of zwaarder kent dan met bvb een deadstop, maar over 6 weken moet die eindigen op 4x180kg T&G, ben benieuwd waar het me gaat brengen.
Hopelijk ken ik vanavond nu wel goed slapen, en ken ik donderdag heel het squat rek uit elkaar trekkke!
Houdoe!