AndroidHealthClinic

5x5 StrongLifts

Training van vandaag

Squat
2x5x20
1x5x40
1x3x60
5x5x72.5

OHP
2x5x20
1x3x35
5x5x47.5 na de failure van vorige week, deze keer wel allemaal gelukt. De laatste set ging zelfs beter als de 3e en 4e. Toch iets met techniek dat nog niet helemaal je dat is wellicht

Deadlift
1x5x60
1x5x72.5
1x5x85

Nieuw deadlift filmpje vanop blokken genomen vandaag, lijkt me persoonlijk al beter kwa rugpositie?

20171006_deadlift.mp4
Zonder te hebben geverifieerd met filmpje van AT of MR:
+ niet verkeerd;
+ alle reps lijken op elkaar, afbrokkelende vorm na meerdere reps;
- je zet je lichaam met je hoofd richting spiegel, misschien liever zetten en voelen, evt dan hoofd draaien ter controle;
- je kijkt omhoog/vooruit, liever hoofd in verlengde nek en rug houden (ook bij squat);
- te snel, het idee is een reset (spanning van de armen, lichaam zetten) na iedere rep;
- je leidt met je togus, zou dit aan je starthouding kunnen liggen?

• Topic Starter Topic Starter
ik had speciaal maar 1 keer gekeken haha :)
Ik heb even moeten googlen wat togus was, had wel een vermoeden maar was niet zeker. Ik heb het gevoel dat ik moet leiden met de kont om mijn rug neutraal te houden, anders heb ik de neiging van te bollen nog steeds.

ik had speciaal maar 1 keer gekeken haha :)
Ik heb even moeten googlen wat togus was, had wel een vermoeden maar was niet zeker. Ik heb het gevoel dat ik moet leiden met de kont om mijn rug neutraal te houden, anders heb ik de neiging van te bollen nog steeds.
Hahaha, dat dacht ik wel met die Vlaamsche radio op de achtergrond, gelukkig was er kont-tekst... euh, context.

Misschien ff de recentere AT Deadlift filmpjes kijken (de zoveel stappen methode) en die van zijn Sith-lord (die arts) erbij.

Heb je al een plan voor het verlagen van die verhogingen?

nog geen plannen voor nee, wanneer dit natuurlijk aanvoelt 1 plaat verwijderen en zo voort dacht ik

Training

Squat
2x5x20
1x5x40
1x3x60
5x5x75

voelde niet echt lekker aan, heb overal wel vlot de 5 reps gehaald maar kostte me meer moeite als anders, ook zei de rechterknie telkens krak wanneer ik op het laagtste punt was, geen pijnlijke krak maar toch niet echt lekker lijkt me.

Bench
2x5x20
1x5x40
5x5x52.5

Valt me telkens op dat de eerste set van werkgewicht de zwaarste is, het begint eigenlijk vlotter te gaan naar de laatste set toe.

Pendlay
1x5x50
5x5x62.5

was ook moeilijke als vorige week, maar toch vlotjes overal 5 reps gehaald

nadien nog 25min cardio

Training

Squat
2x5x20
1x5x40
1x3x60
5x5x75

voelde niet echt lekker aan, heb overal wel vlot de 5 reps gehaald maar kostte me meer moeite als anders, ook zei de rechterknie telkens krak wanneer ik op het laagtste punt was, geen pijnlijke krak maar toch niet echt lekker lijkt me.

Bench
2x5x20
1x5x40
5x5x52.5

Valt me telkens op dat de eerste set van werkgewicht de zwaarste is, het begint eigenlijk vlotter te gaan naar de laatste set toe.

Pendlay
1x5x50
5x5x62.5

was ook moeilijke als vorige week, maar toch vlotjes overal 5 reps gehaald

nadien nog 25min cardio
Misschien je warm ups herzien, zelf doe ik:
bar x5 x2
40% x5
60% x3
80% x2
Als de stappen te groot worden naar m'n zin dan schuif ik een beetje met de 80% en doe ik nog een dubbel, na een reset of als ik niet verhoog wil ik wel eens wat meer reps doen op de 60 en/of 80 om een beetje de vorm te oefenen.

Om het makkelijk te houden rond ik zeker de eerste stappen vaak af op hele schijven en/of minimaal wisselen.

Zo zou ik die 52,5kg misschien zo doen, de eerste gebaseerd op gemak, de tweede op 60kg:
2x5x20
5x30 of 25
3x40 of 35
2x45 of 47.5

Tussen de laatste warm up en de eerste werk set niet te weinig rust nemen (en ook niet teveel)

momenteel volg ik blind de app voor de warmup sets en ook voor de rusttijden. die raad 3 min rust aan tussen opwarmsets en worksets. Voor squat vind ik dit veel aangezien ik 1x3x60 nauwelijks voel. Voor deadlift is dit weinig aangezien mijn onderrug heel snel vermoeid wordt. Ik pits er soms wel ietsje af, maar probeer nooit over de 3 minuten te gaan. Tenzij ik zou falen maar dat is voorlopig nog maar 1x gebeurd en dat was de laatste set

Misschien je warm ups herzien, zelf doe ik:
bar x5 x2
40% x5
60% x3
80% x2
Als de stappen te groot worden naar m'n zin dan schuif ik een beetje met de 80% en doe ik nog een dubbel, na een reset of als ik niet verhoog wil ik wel eens wat meer reps doen op de 60 en/of 80 om een beetje de vorm te oefenen.

Om het makkelijk te houden rond ik zeker de eerste stappen vaak af op hele schijven en/of minimaal wisselen.

Zo zou ik die 52,5kg misschien zo doen, de eerste gebaseerd op gemak, de tweede op 60kg:
2x5x20
5x30 of 25
3x40 of 35
2x45 of 47.5

Tussen de laatste warm up en de eerste werk set niet te weinig rust nemen (en ook niet teveel)

Opwarmen is gewoon heel persoonlijk, voor Squat bijvoorbeeld warm ik weer anders op;

Stang x 5-10,
40x5
60x5
Vanaf hier met squatschoenen
80x3
Lichte stretches voor heupen
90x1,
Weer de stretches
Werksets,

Heb nooit naar percentages gekeken, en de reps verschillen ook per trainen, de ene keer doe ik 60x3, andere keer 60x5. De ene keer pauzeer ik de sets onder de 80, de andere keer niet. Als de stang x 5-10 heel lekker aanvoelt, sla ik de 40x5 over, etc etc.

Edit: structuur is goed, rusttijden timen etc is goed. Alleen laat niet een app dit voor je bepalen, doe wat goed voelt. Als je 4 minuten rust nodig denkt te hebben, neem deze dan. Of als je na 2 minuten denk ik kan makkelijk weer, ga je gang.

Je zit nog lang niet aan je max Jespertie (dan kijk ik alleen maar naar de Squat / rest heb ik nog niet eens gekeken).
Overstappen is nu doodzonde, de gains moeten nog beginnen.

Als je vast loopt op 1 onderdeel, probeer je het gewoon een volgende keer weer.
Dit in combinatie met een goede energie-intake (surplus) maakt dat je groeit.
Weer vast lopen, dan volgende Workout opnieuw proberen.
Dan weer vastlopen, dan deload je met 10% en ga je opnieuw bouwen.

Nogmaals gewoon doorgaan !

Je zit nog lang niet aan je max Jespertie (dan kijk ik alleen maar naar de Squat / rest heb ik nog niet eens gekeken).
Overstappen is nu doodzonde, de gains moeten nog beginnen.

Als je vast loopt op 1 onderdeel, probeer je het gewoon een volgende keer weer.
Dit in combinatie met een goede energie-intake (surplus) maakt dat je groeit.
Weer vast lopen, dan volgende Workout opnieuw proberen.
Dan weer vastlopen, dan deload je met 10% en ga je opnieuw bouwen.

Nogmaals gewoon doorgaan !

Verkeerde topic gok ik ^^.

• Like
Waarderingen: Inb4
Sorry @Jespertie ik zit idd in het verkeerde topic nu zie ik het :o (is de leeftijd).

Goed neemt niet weg, dat wat ik zei wel berust op waarheid.

Excuses @Spectralio

geen probleem, zo komt er nog wat meer leven in mijn topic ;)

• Like
Training ging super vandaag, elke oefening voelde eigenlijk heel licht aan tegenover vorige keer

squat
2x5x20
1x5x40
1x3x60
5x5x77.5 minder rust genomen tussen sets omdat ik ze eigenlijk bijna niet voelde

OHP
2x5x20
1x3x35
5x5x50 laatste 2 sets waren iets moeizamer, maar eigenlijk gingen ze heel vlot, zeker aangezien ik op 47.5 gefaald heb en daarna met de grootste moeite hem gehaald heb.

Deadlift
1x5x60
1x5x75
1x5x87.5 Geprobeerd van telkens even te pauzeren en me opnieuw goed te zetten, ging eigenlijk behoorlijk vlot. Het ziet er nog steeds uit alsof mn rug zeer lichtjes bol staat, maar ik denk dat mijn rug er nooit zo hol gaat uitzien als bij een slank persoon, het lijkt me dat vet hier ook een rol speelt.

nadien 24 min cardio om te eindigen. Ook hier moest ik een veel hogere weerstand trappen om aan dezelfde hartslag te komen als normaal.

En lichte bolling van je rug te hoogte van je ribbenkast is geen probleem, je onderrug wel.

Hoe zou je je doel omschrijven Spectralio ?

eerst en vooral is mijn doel onder de 80kg geraken. Eigenlijk wil ik er in de spiegel uitzien als een normaal gebouwd persoon kwa vet (dus niet te dun en niet de dik), maar mijn ervaring leert me dat dit rond de 75-76 schommelt.
Tegelijk, maar aangezien tegelijk moeilijk is wil ik proberen meer spieren te kweken, een soort van beachbody fysiek is plenty voor mij, mooie aflijning en duidelijk zichtbare spieren.

Dat waren mijn doelen toen ik hieraan begon.

Ik heb eigenlijk nooit echt veel ingezeten met kracht, omdat ik van nature uit vrij sterk was. Vergeleken met andere mensen die geen krachtsport deden zoals ik was ik vaak een heel pak sterker. Echter nu ik met 5x5 bezig ben, is het wel een soort doel geworden om telkens meer en meer gewicht te 'nemen' bij de oefeningen.
Laat ik dus sterker worden ook maar bij de doelen zetten, en als ik consequent sterker wordt, zal de massa ook wel volgen zeker? :)

• Like
En lichte bolling van je rug te hoogte van je ribbenkast is geen probleem, je onderrug wel.
Ok, dan denk ik wel dat ik goed zit. Het is vooral een soort mini bochel ter hoogte van de schouderbladen, en die krijg ik echt moeilijk weggewerkt wanneer ik iets moet oppakken dat redelijk laag ligt.

• Like
eerst en vooral is mijn doel onder de 80kg geraken. Eigenlijk wil ik er in de spiegel uitzien als een normaal gebouwd persoon kwa vet (dus niet te dun en niet de dik), maar mijn ervaring leert me dat dit rond de 75-76 schommelt.
Tegelijk, maar aangezien tegelijk moeilijk is wil ik proberen meer spieren te kweken, een soort van beachbody fysiek is plenty voor mij, mooie aflijning en duidelijk zichtbare spieren.

Okay en je trackt je voeding al / je onderhoudsbehoefte in de praktijk is helder ? / zit je hier nu onder of wat ?

en als ik consequent sterker wordt, zal de massa ook wel volgen zeker? :)

Het een gaat (haast) niet zonder het ander nee, zeker met 5 x 5 zou dit goed moeten komen.

Okay en je trackt je voeding al / je onderhoudsbehoefte in de praktijk is helder ? / zit je hier nu onder of wat ?
yes, hier staat ook al een topic van mij over. Verder gebruik ik my fitnesspal om alles bij te houden. Ik weet niet mijn exacte onderhoud aangezien ik nooit langere tijd aan een stuk op dezelfde kcal heb gezeten en mn gewicht gelijk bleef.
Ik weet wel dat ik op of onder de 1800 moet zitten om gewicht te verliezen

Terug
Naar boven