AndroidHealthClinic

8x100 Squat Challenge By 1/1/'13 Log - BjornG, Panzer VIII, kevinve, Lessoe en buddhist

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
parallel squat:

12x 75kg
10x 87.5kg
8x 100kg

2 april toen was me log begonnen had daarvoor 2 maanden gesquat ( no belt)

Alleen me knieen doen pijn dus ik kan niet meer hoger maar me quats wel ...

Dan heb je toch wel veel geluk genetisch met je benen denk ik jongen.
Echt insane.
Maar bounce je toen omhoog? Dan kan je idd iets meer gewicht, maar is wel slecht voor je knieen.

mee heb van begin af aan goede squat form rustig naar benden explosief naar boven.
Denk dat ik te weinig cardio/strechen/ setjes met laag gewicht heb gedaan en teweinig op gewarmt zijn, ik ga nu geen benen meer doen tot marthon knie blessure mag echt niet veder ontwikkelen.

squats zijn goed voor je knieen alleen veel gewicht niet dan sloop je ze eerder, hoe goed je form ook is

ik ook, en mijn knieen komen amper voorbij me tenen :) ga toch maar eens low bar proberen, al heb ik geen idee waar de bar moet komen, ja op achterkant schouder ???

het verschil in het kort:

bij low-bar gaat je kont eerst naar achter voordat je eigenlijk al door je knieen gaat. is minder belastend voor je knien maar wel belastender voor je rug.

high-bar gaan je knien iets meer naar voren , stand is meestal minder wijd, zwaarder voor je knieen maar minder voor je rug.

wat betreft spieren de gebruikt worden: bij high-bar ligt de nadruk meer op de quads en op de teardrops(bij je knieen). bij low-bar gebruik je natuurlijk ook je quads maar worden ook je hamstring en glutes bij de lift betrokken (meer dan bij de high-bar).

hoop dat het zo duidelijker is ;) het is trouwens idd makkelijker om ATG te gaan met high-bar dan met low-bar

bij high bar gaat bij mij ook eerst kont naar achter voor ik me knieen echt ga buigen, is toch de normale manier?

mischien leg ik het gewoon vaag uit :P in iedergeval het belangrijkste is de hamstring/glutes involvement die bij low-bar squats veel hoger is. dat is ook de reden dat je meer gewicht aankan bij low-bar squats..er zijn meer spieren die mee kunnen helpen.

ik ook, en mijn knieen komen amper voorbij me tenen :) ga toch maar eens low bar proberen, al heb ik geen idee waar de bar moet komen, ja op achterkant schouder ???

je zal wel voelen wanneer de bar goed zit, je moet dat punt eve zoeken waar de bar stevig kan rusten.
low bar squats voelen wel enorm onaangenaam de eerste keer als je altijd high bar hebt gesquat. ( heb zelf overstap +- 3 maand geleden gemaakt )

Maar als ik me niet vergis zijn low squats ook minder belastend voor de knieen? En super filmpje heb weer wat bijgeleerd^^

Maar als ik me niet vergis zijn low squats ook minder belastend voor de knieen? En super filmpje heb weer wat bijgeleerd^^

klopt lowbar is minder belastend voor je knieen. en je kan meer gewicht aan omdat de hamstrings en glutes meer betrokken worden bij de lifts

3x 5 x 105 gewonnen:D

nee mannen succes.

Training 2/09/12
Warm up

SQ Warm up
5x40
5x50
5x60

SQ 5/3/1
3x70
3x80
5x90 - PR - Repout - Gehaald! Lol bij de 4e rep kwam ik al moeilijk omhoog, die 5e was echt gaar. XD Maar maak het mezelf wel moeilijk met ATG.
Wou 5 reps halen bij repout en was gelukt!

Maandag 3 september 2012

Stronglifts - week 7 - workout 3 (A)

Squats
2x5x20kg
1x5x40kg
1x2x55kg
5x5x70kg PR!

Netjes! Elke week al 5kg omhoog

netjes

@budhist ik heb ook stronglifts gedaan.. mits je voldoende eet(bulkt) en voldoende rust pakt.. moet het mogelijk zijn die 7.5kg verhoging vast te houden (bij squats tenminste) tot +- 5x100kg

ikzelf merkte dat vanaf dat punt ik niet meer voldoende herstelde om de 7.5kg verhoging te trekken, wat je op dat punt kan doen is natuurlijk het 3 keer proberen > 10% deloaden > repeat
op die manier zou je het wat langer kunne uithouden. meeste mensen stoppen met Stronglifts op ongv 1.5x lichaamsgewicht voor 5 reps op squats. dan kun je overschakelen naar:
*Wendler 5/3/1 (doe ik nu)
*billstar
*madcow

dat zijn in iedergeval schema's die een beetje in het zelfde straatje zitten(zware compounds en progresief verhogen elke x dagen/maand)

succes ;) ik ga je log ook zeker volgen altijd mooi mensen die ook stronglifts doen

Laatst bewerkt:
@budhist ik heb ook stronglifts gedaan.. mits je voldoende eet(bulkt) en voldoende rust pakt.. moet het mogelijk zijn die 7.5kg verhoging vast te houden (bij squats tenminste) tot +- 5x100kg

ikzelf merkte dat vanaf dat punt ik niet meer voldoende herstelde om de 7.5kg verhoging te trekken, wat je op dat punt kan doen is natuurlijk het 3 keer proberen > 10% deloaden > repeat
op die manier zou je het wat langer kunne uithouden. meeste mensen stoppen met Stronglifts op ongv 1.5x lichaamsgewicht voor 5 reps op squats. dan kun je overschakelen naar:
*Wendler 5/3/1 (doe ik nu)
*billstar
*madcow

dat zijn in iedergeval schema's die een beetje in het zelfde straatje zitten(zware compounds en progresief verhogen elke x dagen/maand)

succes ;) ik ga je log ook zeker volgen altijd mooi mensen die ook stronglifts doen

thanks voor deze nuttige feedback man! goed om te weten wat het perspectief is. voorlopig blijf ik inderdaad nog even lekker strongliften...

hoeveel weken heb jij uiteindelijk stronglifts gedaan?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven