MuscleMeat

Aankomende Project X feest Haren

De M&Ms staan klaar voor wat vermaak :popcorn:

Stukje na die persconferentie kwam zon winkelier in beeld, helemaal van de kaart, rode ogen, uitgeput en wanhopig. Beste meneer had vanaf 9 uur zichzelf verschanst in zijn winkel samen met een vriend die hem kwam helpen. Gewapend met een honkbalknuppel, brandblusser en zaklamp om zijn zaak te beschermen. Respect voor deze man.

Hoe dan ook dan worden die ouders ermee gestraft en leren ze hun kinderen misschien wat beter opvoeden. Die kids komen er in ieder geval niet zonder kleerscheuren vanaf. En als het een beetje ouders zijn laten ze hun er zelf voor opdraaien door ervoor te werken, dingen als bezittingen verkopen etc.

Ik zou mijn kind naar internaat sturen moesten ze zoiets flikken.

Voor schadeveroorzakende gedragingen van kinderen tot 14 jaar rust op de ouders een risico aansprakelijkheid. Kinderen van 14 en 15 jaar zijn zelf ook verantwoordelijk wanneer aan alle vereisten is voldaan. Maar gezien de omstandigheden zal het hier veel te ver gaan de schade te verhalen op het meisje, of om haar verantwoordelijk te houden. Die heeft voor zover ik weet alles geprobeerd om het alsnog af te blazen, net als de gemeente en politie. Dat er dan een stel randdebielen alsnog naar Haren komen om alles te slopen kun je echt niet toe rekenen aan dat meisje of de ouders. Er spelen hier veel meer omstandigheden een belangrijke rol. Sowieso was er al een noodverordening uitgeroepen die door bijna iedereen die aanwezig was compleet is genegeerd.

Paar r**ards hierboven :o

haha ongelovelijk wat een hoeveelheid paupers op 1 plek. Staat waarschijnlijk geen 1 hbo+er tussen

Voor schadeveroorzakende gedragingen van kinderen tot 14 jaar rust op de ouders een risico aansprakelijkheid. Kinderen van 14 en 15 jaar zijn zelf ook verantwoordelijk wanneer aan alle vereisten is voldaan. Maar gezien de omstandigheden zal het hier veel te ver gaan de schade te verhalen op het meisje, of om haar verantwoordelijk te houden. Die heeft voor zover ik weet alles geprobeerd om het alsnog af te blazen, net als de gemeente en politie. Dat er dan een stel randdebielen alsnog naar Haren komen om alles te slopen kun je echt niet toe rekenen aan dat meisje of de ouders. Er spelen hier veel meer omstandigheden een belangrijke rol. Sowieso was er al een noodverordening uitgeroepen die door bijna iedereen die aanwezig was compleet is genegeerd.

Paar r**ards hierboven :o

Ja die probeerde dat nadat het uit de hand was gelopen.

Op het moment dat 5000 man wilde komen vond ze het nog grappig.

---------- Post toegevoegd Sat 22 Sep 2012 om 12:05 ----------

Daarnaast: elke actie, hoe onschuldig ook, als die gevolgen heeft moeten daar consequenties aan hangen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12979073/___De_vandalen_betalen___.html

Kamer: de vandalen van Haren gaan betalen

DEN HAAG - VVD en PvdA vinden dat de relschoppers moeten opdraaien voor de schade die ze hebben aanricht in Haren. Dat zeggen ze in reactie op de rellen in het Groningse dorp.

Jeanine Hennis-Plasschaert.
Foto: VVD

VVD-Kamerlid Jeanine Hennis is ervan overtuigd dat de vandalen voor de kosten zullen opdraaien. „Er is geen excuus voor slopen om te slopen. Zij gaan betalen. Gewoon lik-op-stuk.”
Ahmed Marcouch PvdA noemt de rellen onacceptabel. „De daders moeten opgespoord worden, gestraft worden en ze moeten de schade betalen.” Marcouch wil dinsdag in het vragenuurtje van VVD-minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) een reactie.
Hennis denkt dat er een relatief kleine groep is geweest die alle grenzen heeft overschreden en dat die vandalen via het tonen van beelden snel kunnen worden aangehouden, voor zover dat niet al is gebeurd. Marcouch heeft geruchten gehoord dat er voetbalhooligans speciaal naar Groningen waren getrokken om te rellen. „Het lijkt er op dat de lokale autoriteiten dit toch onderschat hebben en niet goed voorbereid waren.”
Hennis vindt het onzin om social media als Facebook of de traditionele media de schuld te geven van de rellen. „Zij die slopen hebben schuld en die gaan we keihard aanpakken.” Mensen die geweld gebruiken tegen ambulancemedewerkers kunnen nu al een drie keer hogere strafeis tegemoet zien. Marcouch wijst ook op de rol van ouders om deze rellen te voorkomen. Ouders van vandalen zouden zich met hun zoon moeten melden bij de politie, bepleit Marcouch.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.709
Weet niet hoe het ontstaan is, was pas om 10 uur aanwezig.
Maar rellen kijken was echt ****ing awesome, op een verhoging staan en live toekijken naar de chaos. Dan vloog er weer iets in de fik, kwamen er opeens allemaal undercover agenten totaal uit het niets met dikke stokken op een groepje relschoppers inslaan of dat de ME charges ging uitvoeren en de hele menigte zich terug trok, dan zelf ook weg rennen als ze te dichtbij komen, en die adrenaline, feelsgoodman.

En ja tuurlijk kan dit niet en keur niks goed maar dit was toch wel even lachen zeg.
En heb ook niks gesloopt of gegooid voor de duidelijkheid.

Laatst bewerkt:
Weet niet hoe het ontstaan is, was pas om 10 uur aanwezig.
Maar rellen kijken was echt ****ing awesome, op een verhoging staan en live toekijken naar de chaos. Dan vloog er weer iets in de fik, kwamen er opeens allemaal undercover agenten totaal uit het niets met dikke stokken op een groepje relschoppers inslaan of dat de ME charges ging uitvoeren en de hele menigte zich terug trok, dan zelf ook weg rennen als ze te dichtbij komen, en die adrenaline, feelsgoodman.

En ja tuurlijk kan dit niet en keur niks goed maar dit was toch wel even lachen zeg.

Ik vind, op dat moment had de ME vol door moeten gaan, gewoon alles weg rammen uit de stad, in Spanje hadden ze je zelfs het land nog uitgemept ...

Ik vind, op dat moment had de ME vol door moeten gaan, gewoon alles weg rammen uit de stad, in Spanje hadden ze je zelfs het land nog uitgemept ...

In nl hebben ze stokjes en schildjes, in spanje hebben ze jachtgeweren met rubberen pellets.

Zelfs als je op een balkon staat krijg je nog een schot naar je hoofd, zo moeten ze het in nl ook doen. 5 min geven om weg te komen en daarna vol er in gaan.

was te verwachten dit, lopen altijd van die mong*len tussen die de boel weer moeten slopen, het zou je auto of tuin of schuur zijn.....

• #1.713
Dat gebeurde pas op het eind. Het duurde wel ontzettend lang voordat er iets gebeurde, de ME stond daar 80% van te tijd niks te doen, en heel af en toe een charge, ik hoorde dat ze 1x traangas hadden gegooid maar toen was ik er nog niet.
Ik snap niet waarom het waterkanon niet kwam opdagen dan was alles in 1x klaar geweest.

---------- Post toegevoegd Sat 22 Sep 2012 om 12:18 ----------

haha ongelovelijk wat een hoeveelheid paupers op 1 plek. Staat waarschijnlijk geen 1 hbo+er tussen
Zeker weten, ontzettend veel tokkies maar ook heel veel Groningse studenten die net zo leuk meededen hoor.

Ja die probeerde dat nadat het uit de hand was gelopen.

Op het moment dat 5000 man wilde komen vond ze het nog grappig.

---------- Post toegevoegd Sat 22 Sep 2012 om 12:05 ----------

Daarnaast: elke actie, hoe onschuldig ook, als die gevolgen heeft moeten daar consequenties aan hangen.

Wat ben jij vreselijk irritant. Dat jij vindt dat ze moet dokken weten we onderhand wel.

• #1.719
Iemand foto's van de aftermath?

Terug
Naar boven