XXL Nutrition

afgeraden voeding bij cut

Zuivel is niet slecht, tenzij je een tolerantie hebt. Het kan eventueel, bij sommige mensen, voor komen dat je huid wat voller aanvoelt/eruit ziet vanwege wat onderhuids vocht, maar dit kan geen kwaad, maar dit is persoonlijk.

Zit nog niet op een vetpercentage dat maakt dat ik de laatste beetjes moet letten voor het zich. Thanks voor je antwoord, kan ik lekker verder met magere kwark en yoghurt haha.

In 9 dagen zo'n 2kg kwijt in cut, geen gevoel van krachtverlies

Oja ik heb wel KFC, patat, bier, chips, pizza en roomboter appelkoeken op. TOVENARIJ TOCH

Zeker op een akkoordje gegooid met Harry Potter.

• Topic Starter Topic Starter
dus stel dat je je op dieet gaat, de ene persoon eet evenwichtig en gezond, de andere zijn dieet bestaat alleen maar uit chips, boter en suiker. (-400kcal) betekent dit nu dat ze allebei gelijk afvallen? dat kan toch van geen enkele kant kloppen..?

bedoel maar.. dat kan toch niet ?

Jawel

Daarom werken sommige diëten met een puntensysteem.

dus stel dat je je op dieet gaat, de ene persoon eet evenwichtig en gezond, de andere zijn dieet bestaat alleen maar uit chips, boter en suiker. (-400kcal) betekent dit nu dat ze allebei gelijk afvallen? dat kan toch van geen enkele kant kloppen..?

Klopt ook idd niet. De ene zal dan ook beter afvallen dan de ander. Veel stoffen, vitamines en mineralen stimuleren de stofwisseling/metabolisme en de vetverbranding of zoals bij sommige groentes werken vochtafdrijvend. Dus ja goede voeding maakt het droger worden makkelijker.

Maar je kan dus ook gewoon troep gaan eten en dan een handvol multivitamines nemen en om af te vallen zware fatburners en Clen en T3 gebruiken en keihard schreeuwen dat het geen ruk uitmaakt wat je eet.

Zelfs dieren weten dat niet alle voeding hetzelfde is en doet.

Dat ze allebei afvallen klopt.
Alleen er zit een verschil tussen vet afvallen of spiermassa afvallen.

Epic broscience hier. Terecht dat het Dunning-Kruger effect er bij wordt gehaald. Met bepaalde personen hier valt gewoon niet te discussiëren.

Waarom zou het niet kunnen? Denk jij dat rijst en vis een magisch tovenaartje bevat dat in je lichaam vetjes weg gaat toveren?

Waarom zou het niet kunnen? Denk jij dat rijst en vis een magisch tovenaartje bevat dat in je lichaam vetjes weg gaat toveren?

Meer lezen Koolvis. De wetenschap heeft al decennia geleden duidelijk aangetoond wat de diverse ingrediënten, micro's en werkzame stoffen in verschillende soorten voeding zijn.
Dat jij de wetenschap als broscience aanmerkt is denk ik toch wel lastig voor je denk ik?

Meester der broscience komt ook even binnenvallen.

Goede topic bump trouwens koolvis :P

Meer lezen Koolvis. De wetenschap heeft al decennia geleden duidelijk aangetoond wat de diverse ingrediënten, micro's en werkzame stoffen in verschillende soorten voeding zijn.
Dat jij de wetenschap als broscience aanmerkt is denk ik toch wel lastig voor je denk ik?

Ik denk dat ik met mijn opleiding voeding & diëtetiek meer kennis over voeding heb in mijn kleine teen dan jij in heel je lichaam. Waar zie jij mij 'de wetenschap' als broscience aanmerken?
Jij bent juist degene die bepaald voedsel schoon noemt en bepaald voedsel junk noemt. Met die claims schoffeer je juist alle studies die gedaan zijn naar macro's en micro's. Dus wat lul je jou

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect

ps: niet gezien dat ik een topic van 2 juli heb gebumpt

Martin, 500kcal uit rijst, kip, broccoli is hetzelfde als 500kcal uit een kleine pizza. Je valt echt niet sneller af door ''clean'' food.

Ik denk dat ik met mijn opleiding voeding & diëtetiek meer kennis over voeding heb in mijn kleine teen dan jij in heel je lichaam. Waar zie jij mij 'de wetenschap' als broscience aanmerken?
Jij bent juist degene die bepaald voedsel schoon noemt en bepaald voedsel junk noemt. Met die claims schoffeer je juist alle studies die gedaan zijn naar macro's en micro's. Dus wat lul je jou

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect

ps: niet gezien dat ik een topic van 2 juli heb gebumpt

Poe poe, omdat meneertje Koolvis een opleiding voeding & diëtetiek volgt denkt ie de wijsheid in pacht te hebben...

Martin, 500kcal uit rijst, kip, broccoli is hetzelfde als 500kcal uit een kleine pizza. Je valt echt niet sneller af door ''clean'' food.

Fout, de specifiek dynamische werking van eiwitten, koolhydraten en vetten verschillen dus maakt het wel degelijk verschil.

Of niet meneertje Koolvis, dat moet jij toch weten als student voeding & diëtetiek?!

En ook Hell kan dit beamen want zij weet tenslotte alles over de specifiek dynamische werking. :D

Clean of niet, ik merk zelf wel dat als ik nog 400 kcal over heb en ik weeg 80g chips af bijvoorbeeld, en er valt 90 gram in het schaalte (bewijs van spreken 470kcal) haal ik die 10 gram er niet af, waardoor ik dus 70kcal boven m'n target kom. Als ik 200g kip moet hebben, maar ik heb 230 haal ik die 30 er zeker wel af.

Poe poe, omdat meneertje Koolvis een opleiding voeding & diëtetiek volgt denkt ie de wijsheid in pacht te hebben...

Nee dat claim ik niet maar het bewijst wel dat ik minstens wat basiskennis heb. Waar baseer jij jouw kennis eigenlijk op, O almachtige leermeester?

Terug
Naar boven