Fitness Seller

Afvallen middels dieet en sporten

Bezoekers in dit topic

RodrigoCosta

Cool Novice
Lid geworden
29 sep 2014
Berichten
47
Waardering
11
Lengte
1m88
Massa
95kg
Vetpercentage
26%
Hallo allemaal,

Ik ben een jonge vent van 24, 1.88 meter lang en 97 kilo. Dat is te zwaar en daar wil ik graag wat aan doen, waar ik ook al een tijdje mee bezig ben. Ik heb zeer onregelmatige werktijden en zit veel in de auto, waardoor ik niet veel verder kom dan 30 tot 45 minuten op de crosstrainer per dag en wat eenvoudige krachtoefeningen voor mijn armen. Verder doe ik elke ochtend 3x 20 situps voor de buikspieren, wat me niks oplevert dan rugpijn ;).

In de sportschool werd me al snel aangeraden door mede-sporters om clenbuterol te gaan gebruiken in combinatie met stanozolol. De afgelopen twee weken heb ik eigenlijk niets anders gedaan dan inlezen op dit forum en ik ben er wel achter gekomen dat ik nog niet aan die rommel wil beginnen maar eerst nog een poging wil wagen middels voeding en sporten. Ik wil ongeveer 10 a 15 kg kwijt en uiteindelijk naar een vetpercentage van maximaal 15% (nu 25%). Van daaruit wil ik dan echt ook gespierder worden, maar omdat het allebei tegelijk wat moeilijk is (heb ik hier gelezen) wil ik beginnen met het kwijtraken van vet.

Ik at normaal zo'n 2700 kcal per dag en ben de laatste 2 weken naar 1500 kcal per dag gegaan. Na een week diëten en sporten ben ik echter 0 gram afgevallen en 0 gram aangekomen. Ik drink alleen nog maar water, zo'n 3,5 liter per dag. Daarnaast slik ik de Smart Multi Vitamine van Body&Fit en gebruik ik de Smart Proteïne van Body&Fit.

Hier mijn voedingsschema:

Ontbijt: eiwitshake van 95 kcal en handje brinta erdoor, totaal zo'n 245 kcal samen

Lunch: 3 gebakken eieren met een heel klein beetje olie, met een kwastje in de pan aangebracht, puur zodat het niet vastplakt. Soms een uitje of een tomaatje erdoorheen. (330 tot 400 kcal)

Tussendoor: zelfgemaakte tonijnsalade met kappertjes, beetje yoghurt, wat kruiden, peper, zout. (170 kcal)

Avondeten: pot groenten (snijbonen, sperziebonen, erwtjes&worteltjes of sla met 2 kipfiletjes, biefstuk, tartaar of mager rundergehakt (550 kcal)

Tussendoor: snoeptomaatjes, komkommer en soms een salade (150 kcal)


Doe ik iets fout, mis ik ergens teveel van een voedingssoort of waar ligt het aan dat er in 2 weken nog niets af is, ik had zelf ongeveer een halve kilo tot een kilo lichaamsgewicht verwacht te verliezen in deze periode. Hoe kan ik zorgen voor optimaal vetverlies? Ik hoop op veel tips en comments op een normale manier! Heb me ingelezen zoals hier anderen vaak wordt verweten, dus volgens mij heb ik redelijk gedaan wat er hier verlangd wordt van nieuwelingen
 
In de sportschool werd me al snel aangeraden door mede-sporters om clenbuterol te gaan gebruiken in combinatie met stanozolol.
Tering debielen ook altijd in sportscholen.
 
Daar ben ik inderdaad wel achtergekomen, maar hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Ik ben van plan om echt op dit forum ook bij te houden hoe het gaat etc, want ik wil van mijn goedgevulde one pack naar een sixpack stap voor stap, maar wil het op de juiste manier. Natuurlijk zo snel mogelijk, maar wel verantwoord. Wat vind je van het voedingsschema en de training? Nog tips?
 
Welkom!

We kunnen nu niet zoveel met je voedingsschema, zetje totaal kcals, eiwitten, koolhydraten en vetten er even bij.
Meld ook een je caloriebehoefte. Vind je schema wel wat magertjes, maar daar kunnen we beter over beoordelen als er wat meer gegevens bij staan.
 
Lees je even in over voeding in de stickys.
1500kcal? Is wel erg weinig.
Bereken je dagelijkse behoefte en ga daar 200-300kcal onder zitten.
En zoals dehaantje al zegt met wat meer gegevens over je voeding: eiwitten, vetten etc kunnen we meer zeggen
 
Bedankt voor de feedback, hier heb ik al veel aan. En bedankt voor het welkom. Hierbij wat meer gegevens:

Totaal kcal per dag dus ongeveer 1500
Eiwitten ongeveer 150 gram per dag
Vetten ongeveer 35 gram (door natuurlijk vet in eieren met name)
Koolhydraten ongeveer 60 gram per dag

Caloriebehoefte voor ruststofwisseling 2172
Dagelijkse caloriebehoefte 2987
Caloriebehoefte om een pond per week af te vallen 2487

Die laatste cijfers via de website van Men's Health berekend. Nog meer dingen nodig om het juiste overzicht te krijgen? Zelf vind ik het vreemd dat ik dus al 2 weken maximaal 1750 en gemiddeld 1500 kcal per dag eet, veel water drink en vrij veel cardio doe, maar desondanks niks afval.
 
Bedankt voor de feedback, hier heb ik al veel aan. En bedankt voor het welkom. Hierbij wat meer gegevens:

Totaal kcal per dag dus ongeveer 1500
Eiwitten ongeveer 150 gram per dag
maak hier 200-250g van
Vetten ongeveer 35 gram (door natuurlijk vet in eieren met name)
maak hier 90-100g van
Koolhydraten ongeveer 60 gram per dag
kh vul je aan met je resterende cal (na dus eiwitten en vetten op hoogte gebracht te hebben)

Caloriebehoefte voor ruststofwisseling 2172
Dagelijkse caloriebehoefte 2987
Caloriebehoefte om een pond per week af te vallen 2487

Die laatste cijfers via de website van Men's Health berekend. Nog meer dingen nodig om het juiste overzicht te krijgen? Zelf vind ik het vreemd dat ik dus al 2 weken maximaal 1750 en gemiddeld 1500 kcal per dag eet, veel water drink en vrij veel cardio doe, maar desondanks niks afval.

jouw behoefte is dus 3000. hier moet je never 50% onder gaan zitten. ga er 20-25% onder zitten (= 600-700cal)

dat je niet afvalt heeft hoogstwaarschijnlijk te maken omdat je veel te gek doet qua met je cal deflict.
 
Ok, dus door meer te eten val ik eigenlijk meer af? Had me nu mede gebaseerd op het 1200 kcal dieet wat vrij bekend is, maar dat is dus niet goed voor mij. Toch is het wel raar dat je helemaal niets afvalt toch na 2 weken zoveel minder eten inclusief bewegen?

Ik hoor vaak wisselende geluiden over fruit. Ene roept om kiwi's en mango's, de ander zegt tijdens de cut helemaal geen fruit. Heeft verder een product als de 24H Perfect Burn van Body&Fit nog zin of is dat onzin? Ook cafenepillen heb ik al eens aangeraden gekregen, maar ben zelf altijd erg voorzichtig met dergelijke hulpmiddelen.
 
ja, plus dat je geen rebound krijgt (mits je geleidelijk cals opschroeft na cutten, met 100-150 per week). als je er opeens weer 50 procent cals op gaat klappen zit het er zo weer aan. en tis sowieso niet gezond man iemand met een behoefte van 3K opeens op 1200-1500 zetten. crashdieet is dat.

fruit kan je best 1-2 stuks per dag eten joh.. fruit is gewoon gezond en die vitaminen en mineralen heb je nou eenmaal nodig. je kan ook overdrijven snap je. net als geen melk of enige andere vorm van zuivel in de cut, als je in wedstrijdvoorbereiding zit ok.. maar anders, neh.

die legale fat-burners zorgen er imo alleen voor dat je hongergevoel onderdrukt word, dus indirect heeft het wel effect en kan het handig zijn voor je. bijv. als je veel drang hebt om te snoepen of wat andesrs te pakken als je honger krijgt.

als je aan caffeinepillen wilt gaan beginnen kan je net zo goed sochtends een paar bakken koffie nemen.

---------- Toegevoegd om 21:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:36 ----------

EDIT: waddup trouwens met die procent tekens en trema op de e of a ?
 
Super reactie drumbell! Daar heb ik nog eens iets aan. Ik ben sowieso van plan om de kcals weer geleidelijk op te schroeven als ik 2 kg onder streefgewicht zit (zo'n 82kg). Ik wil het goed en verantwoord aanpakken, liever een maand langer dan een maand korter en slecht resultaat na afloop. Qua fruit is kiwi en mango dan wel aan te raden inderdaad en geen banaan?

Wat betreft het snoepen, ik ben alles behalve een zoetekauw. Ik lust geen chocola en ben puur van het hartige, dus die drang valt wel mee. Ik heb wel de vervelende behoefte dat ik 's avonds laat altijd honger heb, dus in de 2 uur voordat ik ga slapen. Wat is op zo'n moment de ideale snack?

Ik lust overigens geen koffie, dus dan worden het denk ik toch die pillen. Maar die zou ik puur nemen omdat het de vetverbranding zou versnellen. Is dat verschil daadwerkelijk de moeite waard? Ik zit van mezelf vol energie, dus daar heb ik het niet voor nodig.
 
Gewoon een bakje kwark, raak je lekker vol van. En persoonlijk vind ik het ook nog lekker!
 
Zo lang je voeding niet op orde is heeft geen enkel supplement nut. Overbodig geld weggooien.
Je moet ook alles perfect uitrekenen niet ongeveer. En niet een pot groenten maar Xgram groenten. En liefste zelfs duidelijk welke groente.
Kijk niet op sites zoals mens health en ook niet maar hun reclame magazines. Kijk maar op elke cover. Staat altijd hoe beste sex en hoe abs en biceps krijgen. Het zijn slechte magazines.

Je eet inderdaad veel te weinig mijn vriendin eet nog meer dan jij. Het is helemaal niet vreemd dat je niks afvalt want je lichaam zegt nu, kut ik krijg geen eten, laat ik de boel vasthouden voor noodgeval.

Niet te veel om je heen luisteren alle maar dan ook alle bestaande dieten en gurus zijn bullshit. Vooral niet naar vrouwen luisteren.

Qua training mag je ook stoppen met elke dag situps. Waarom? Je doet ook niet elke dag biceps en hebt opeens 50cm armen. Nee de buik is een spier zoals alle amderen. Dus gewoon met gewicht trainen missi reps van 8. Je kan eventueel wel 2x per week omdat je buik meer kan hebben.
Maar let wel je valt er niet sneller mee af. Plaatselijk verbranden bestaat namelijk miet
 
Hey bedankt voor deze info.

Ik reken het dagelijks perfect uit, maar zette het hier globaal weg. De groentesoorten staan erbij en het is steeds 230 gram groenten.

Wat betreft de kwaliteit Men's Health, ik had puur die site gebruikt voor het uitrekenen van de kcal behoeften. Heb dat na jouw verhaal even ook op andere sites gedaan en dat klopte gelukkig wel, dus die behoefte blijft staan.

Je verhaal dat mijn lichaam stopt voor noodsituaties klinkt eigenlijk heel logisch, vanaf vandaag ga ik direct meer eten en over twee weken kijken of het resultaat gehad heeft. Dat je plaatselijk geen vet kan verbranden weet ik, het werd me aangeraden in de sportschool dus daarom deed ik het elke dag. Ga ik nu naar 2 a 3x per week die situps. Dat is voor mij gewoon makkelijk omdat het thuis kan. Ik heb onregelmatige werktijden en een gezin, dus die lastigheid met sportschool gaan houd ik toch. Heb thuis wel een crosstrainer staan en dumbells, een bankje en een halterstang met gewichten. Wat zijn de beste oefeningen om erbij te doen naast de cardio voor de vetverbranding?

Ik ga de komende dagen werken aan een nieuw voedingsschema. Ik ben twee jaar geleden overigens eens 28kg afgevallen met het Mentale Dieet Plan zonder ook maar een seconde honger te hebben. Dat werkte ideaal. Had een ander eetritme, maar door nieuw werk ben ik daar later weer de mist mee ingegaan. Kwam destijds van 114 naar 86kg. Nu dus weer op 97 helaas.
 
Back
Naar boven