AndroidHealthClinic

Age is just a number

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.021
Het plan voor komende week:

Screenshot 2025-05-18 at 20-13-43 schema v.a. 25 april.pdf.png

Hebt u het gevoel dat u het gaat halen? Ikzelf niet denk ik over 2 weken...

• #4.023
Hebt u het gevoel dat u het gaat halen? Ikzelf niet denk ik over 2 weken...
Ik zou het echt niet weten. Ik kan, in tegenstelling tot jou, niet putten uit ervaringen uit het recente verleden. Ik heb in de jaren 90 van de vorige eeuw een tijdje fanatiek hardgelopen met wegwedstrijden, maar daar heb ik nu niets meer aan. De raceprognose van Garmin Connect neem ik ook met een flinke korrel zout. Op basis van het gevoel tijdens de intervaltrainingen gaat het sowieso zwaar afzien worden.

Ik heb ten opzichte van jou wel het voordeel dat ik een wedstrijd loop, met startnummer, lopers om me heen, publiek langs de kant, etc. Dat maakt dat je toch iets dieper kunt gaan denk ik. Als je voor jezelf een 10K gaat klokken, heb je dat niet.

Laatst bewerkt:
ja, ik loop ook een wedstrijd over 2 weken

Ah, toch een 'echte' wedstrijd dus. Succes! :thumbs:
Ik meende dat je eerder hier had gezegd dat je voor jezelf een 10K zo hard mogelijk zou proberen te lopen.
Was eerst bedoeling maar ik ga meedoen aan een criterium. 4 weken achter elkaar een 10K wedstrijd. Maar het betekent voor mij niet veel... Deed al zoveel wedstrijden. Hoop enkele keren top-3 50+ te halen of mss keertje 1e plaats 50+. Het zijn meer kleinschalige wedstrijden.

Tss de de wedstrijden wel minder trainen onderhoud en weer meer krachttraining. Na het criterium 6 weken schema voor halve marathon sub 1u40 als alles goed gaat.

Volgens Chat GPT zou piek in 3e wedstrijd kunnen liggen als ik de juiste dingen doe tussen de wedstrijden in...
Twijfel nog altijd in hoeverre je daarop kunt vertrouwen zijn prognose is tussen 48 en 52 minuten 1e wedstrijd. Kan normaal niet kloppen want liep 6 weken geleden 47:20 en ben nu beter.
Volgens mijn Polar horloge zou sub 43 minuten minuten
Denk dat het er ergens tussenin zal liggen, naar mijn gevoel 45:40 ofzo.

• #4.029
Volgens Chat GPT zou piek in 3e wedstrijd kunnen liggen als ik de juiste dingen doe tussen de wedstrijden in...
Twijfel nog altijd in hoeverre je daarop kunt vertrouwen zijn prognose is tussen 48 en 52 minuten 1e wedstrijd. Kan normaal niet kloppen want liep 6 weken geleden 47:20 en ben nu beter.
Volgens mijn Polar horloge zou sub 43 minuten minuten
Denk dat het er ergens tussenin zal liggen, naar mijn gevoel 45:40 ofzo.
Vier 10 km wedstrijden in vier weken is wel een enorme aanslag op het lijf van een 50-plusser. Misschien is het verstandig om de eerste twee nog niet 100% te geven en deze te zien als een harde trainingsprikkel om dan in de 3e of 4e wedstrijd te kunnen pieken. Heb je ook een link naar dit evenement?

Vier 10 km wedstrijden in vier weken is wel een enorme aanslag op het lijf van een 50-plusser. Misschien is het verstandig om de eerste twee nog niet 100% te geven en deze te zien als een harde trainingsprikkel om dan in de 3e of 4e wedstrijd te kunnen pieken. Heb je ook een link naar dit evenement?
Check PM

• #4.031
ChatGPT denkt dat ik het wel even ga fixen, die 10 km binnen 45 minuten. Ik heb er expliciet bij gezet dat ik een eerlijke en realistische inschatting wil, want het is nogal een mooiprater. Zelf heb ik nog steeds sterke twijfels of het gaat lukken.

https://chatgpt.com/share/682cc239-b790-8013-bbef-e88f6bf85f02

Ben benieuwd in hoeverre hij de Amerikaanse "you can do it" mentaliteit inderdaad heeft meegenomen in zijn antwoord.

Nog een paar dagen: zet hem op 💪

• #4.033
Raceday!

Het lijkt er op dat het de komende uren doorlopend (licht) blijft regenen (start is om 9:00). Da's minder! Maar m'n Garmin liet wel hele mooie waarden zien vanochtend. Heb supergoed geslapen vannacht (slaapscore 95) en mijn HRV was met 90 ms afgelopen nacht zeer hoog. Rustpols was met 37 bpm zeer laag. Blijkbaar heb ik toch iets goed gedaan in deze herstelweek.

Screenshot 2025-05-25 at 06-09-23 Garmin Connect.png

Screenshot 2025-05-25 at 06-11-17 Garmin Connect.png

Whoop whoop

Zet hem op, ziet er top uit

?? Gehaald?

Oeps, te laat om je succes en plezier te wensen.
Hoop dat je een mooie ervaring hebt gehad!

• #4.038
Om maar direct met de deur in huis te vallen: ja, ik heb mijn doel in mijn beleving gehaald. Weliswaar sta ik met een nettotijd van 45:04 in de uitslag, maar het parcours bleek 140 meter te lang te zijn volgens mijn klokje. Ik heb dit nagevraagd bij meerdere andere deelnemers en die kwamen op ongeveer dezelfde gemeten afstand uit. Volgens m'n Garmin heb ik de eerste 10 km afgelegd in 44:34 (zie afbeelding onderaan deze post), dus mission accomplished!

De race zelf en de indeling qua tempo verliep helemaal top. De temperatuur was prima met 14-15 graden en de lichte regen voelde je eigenlijk niet eens in volle inspanning. Wel een vreemd gevoel om zo vol adrenaline van start te gaan. De eerste 500 meter voel je helemaal niets en heb je totaal geen gevoel hoe hard je gaat. Maar achteraf was m'n pacing perfect. De eerste 2 kilometer behouden (4:32) en daarna alle kilometers onder race pace. Voor m'n gevoel heb ik ook wel bijna alles eruit gehaald en had ik niet veel sneller gekund.

Grappig detail nu ik de uitslagen doorneem is dat ik qua nettotijd zelfs de snelste man was in de categorie M55 (mannen van 55 t/m 59 jaar), waarvan er 37 deelnemers waren. In de totaaluitslag sta ook ook mooi op pagina 1, dus binnen de eerste 100 (91e), op een totaal deelnemersveld van ruim 1600.

Kortom:
Zeer tevreden met het resultaat en een schitterende ervaring!

Nu is @Oom Oli weer aan zet. Volgens mij heeft hij vier pogingen om mijn tijd te verbeteren. :D

10K.PNG

Petje af en respect. Ik denk niet dat ik dat kan. Ga het wel proberen.
Heb je de prijsuitreiking niet gemist? Want bij 1600 deelnemers lijkt er me wel een apart podium 55-59 te zijn?
Had vorig jaar ook een podiumprijsuitreiking gemist omdat ik achteraan een pak friet aan het eten was en wist niet dat er per categorie ook klassementen waren.

Ik reken ook wat mijn horloge zegrlt als het parcours volgende week slechts 9,8 km is loop in 200 meter door.

• #4.040
Heb je de prijsuitreiking niet gemist? Want bij 1600 deelnemers lijkt er me wel een apart podium 55-59 te zijn?
Had vorig jaar ook een podiumprijsuitreiking gemist omdat ik achteraan een pak friet aan het eten was en wist niet dat er per categorie ook klassementen waren.
Geen flauw idee. Overigens is de uitslag opgemaakt op basis van brutotijd. Dus je tijd gaat lopen als het startschot klinkt. In die uitslag ben ik 2e in mijn categorie. Maar de man de eerste was, stond in het wedstrijdvak en had daardoor weinig tijdverlies, terwijl dat bij mij meer dan 2 minuten was. Maar mijn nettotijd was 1:26 sneller dan die van hem.

Terug
Naar boven