AndroidHealthClinic

Age is just a number

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.982
4 weeks out

Samenvatting deze week:

deze week.jpg

Trainingsschema komende week:

schema_week2.jpg

Laatst bewerkt:
  • #3.983
Oeoeoeoeoehhhh.... deze ging lekkerrrrrr! :banana:
Goed voor het zelfvertrouwen. 5x5 minuten net onder race pace, met 2 minuten herstel.

1746111300499.jpg

Heftig dat schema van hierboven. Dat zijn best veel km's en weinig bankhangen.

• #3.985
Heftig dat schema van hierboven. Dat zijn best veel km's en weinig bankhangen.
Het is inmiddels toch wel bekend dat ik wel houd van een beetje pittig en uitdagende schema's? Ik heb dit schema samen met chatGPT opgesteld met als doel een goede 10K op 25 mei. De basis is vijf looptrainingen per week. Daarnaast 2 bescheiden krachttrainingen gericht op het hardlopen (benen, core, plyometrics) en eventueel fietsen voor herstel.

Ik heb dit schema samen met chatGPT opgesteld met als doel een goede 10K op 25 mei.
Houdt u er rekening mee dat Chat GPT de neiging heeft te schrijven wat u graag wil lezen op basis van vorige info. Ik merk dat als je met de A.I. in dicussie gaat daarover hij je in 90% vd gevallen gelijk geeft. Maar ik gebruik wel de gratis versie, mss daardoor..

• #3.987
Het zit allemaal tussen de oren!

Vandaag stond een pittige training op het schema. Eerst 11 km rustig tempo en vervolgens in de laatste 3 km een tempo vlak boven m'n beoogde wedstrijdtempo. Dat laatste tempoblok was een prima stok achter de deur om die eerste 11 km ook echt rustig aan te doen, anders zou ik misschien te moe worden om m'n target pace te kunnen halen in dat laatste blok. In de laatste kilometers voordat dat tempoblok begon, ging ik er serieus tegenop zien, ook omdat je zelfs in een langzaam tempo na een uurtje echt wel de benen gaat voelen. Het ging zelfs even door mijn hoofd om dat tempoblok maar te laten schieten en in hetzelfde langzame tempo de training af te maken. Die gedachte kon ik gelukkig snel weer wegzetten. Het zou wel erg laf zijn om het niet eens te proberen. Het tempoblok afbreken als het echt niet zou gaan, was een beter optie.

Maar ik verraste mezelf positief! De eerste kilometer van het tempoblok ging in 4:44. Precies volgens plan, want het doel van dit tempoblok was rond de 4:45/km. Maar het werd nog mooier. Blijkbaar had ik die eerste kilometer even nodig om het lijf wakker te schudden van die trage eerste 11 km, want de tweede kilometer ging in 4:34. En de derde en laatste kilometer ging zelfs in 4:27, dat is F*CKING SNELLER DAN WEDSTRIJDTEMPO!

Mijn dag kan niet meer stuk.

Samenvatting:
11 km rustig (gemiddeld 5:27/km)
3 km tempo (gemiddeld 4:35/km)
1 km cooling down
--------------------------------
totaal 15 km

Goed gedaaan. Niet al je tempoblokken afmaken is voor janetten zeiden wij hier altijde in de atletiekclub. Doe zelf 4 X 1 Km in 4:20 morgen met 200 meter joggingpauzes. Zal ook pittig worden.

• #3.989
Doe zelf 4 X 1 Km in 4:20 morgen met 200 meter joggingpauzes. Zal ook pittig worden.
Dat lijkt zeer sterk op de training die ik afgelopen donderdag deed; 5x5 minuten met 2 minuten herstel in resp. 4:23, 4:22, 4:22, 4:20 en 4:18/km. Dat was zwaarder dan wat ik vandaag deed. Succes!

IK hoop dat de 6 X 400m in 4:04 van vorige week geholpen heeft het 4:20 tempo makkelijker te maken. 2 weken terug deed ik 3 x 1 Km 4:20 en was na de derde helemaal kapot

• #3.991
IK hoop dat de 6 X 400m in 4:04 van vorige week geholpen heeft het 4:20 tempo makkelijker te maken. 2 weken terug deed ik 3 x 1 Km 4:20 en was na de derde helemaal kapot
Jazeker, maar ik denk dat uiteindelijk ALLE trainingen die je doet, er aan bijdragen dat het makkelijker gaat. Ook die lange trage duurlopen.

• #3.992
Three weeks out.

Deze week netjes alle trainingen in het schema af kunnen werken. Er volgen nu nog twee stevige weken en dan in de laatste week voor de wedstrijd de omvang afbouwen, zodat ik fris en fruitig, scherp en uitgerust kan starten. Schema voor komende week:

Screenshot 2025-05-04 at 19-28-22 schema v.a. 25 april.pdf.png

Laatst bewerkt:
Three weeks out.

Deze week netjes alle trainingen in het schema af kunnen werken. Er volgen nu nog twee stevige weken en dan in de laatste week voor de wedstrijd de omvang afbouwen, zodat ik fris, fruitig, scherp en uitgerust kan starten. Schema voor komende week:

Screenshot 2025-05-04 at 19-28-22 schema v.a. 25 april.pdf.png
Waar moet ik aan denken bij 'fruitig'?

Voor zeer trage lange duurlopen rook ik soms wel eens een halve joint om meer te kunnen genieten van de natuur. Deed u dat bij rustige trainingen ook soms?
Ik zat in groep 1 van Haag Atletiek, bij de Marokkanen, en die deden nooit rustig aan, helaas.

Terug
Naar boven