- Waardering
- 10.932
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Doorbulken t/m minstens 70 kg, dan kijken naar de verwachte opening van de sportscholen.Weekly update - 2021 week 50.
Ik zit in dubio hoe nu verder. De twijfel zit er in of ik nu in de harde lockdown nog zwaar genoeg kan blijven trainen om spiermassa te blijven opbouwen. En dan bedoel ik vanwege:
1. Het gebrekkige materiaal (elastieken van de Action, 1 losse verstelbare dumbbell tot max 15 kg, een los gewicht van 15 kg in de vorm van een accu met handvat en een parkje voor bijvoorbeeld dips en pullups)
2 De mindere motivatie zonder gym.
Als het me lukt, zou ik rustig door kunnen bulken, maar anders zou op onderhoud gaan zitten misschien verstandiger zijn. Ook is het even kijken of mijn onderhoud ook gaat zakken in de lockdown vanwege minder beweging.
![]()
![]()
![]()
Waarom doe je geen sprinttraining? Korte, felle sprints, het liefst tegen een heuvel op, 20-30m alles geven. Of extreme intervaltraining op de fiets, waarbij je heel langzaam rondfietst, het liefst in heuvelachtig gebied, en dan van tijd tot tijd op een zwaar verzet een stukje flink losgaan op de pedalen.Weekly update - 2021 week 50.
Ik zit in dubio hoe nu verder. De twijfel zit er in of ik nu in de harde lockdown nog zwaar genoeg kan blijven trainen om spiermassa te blijven opbouwen. En dan bedoel ik vanwege:
1. Het gebrekkige materiaal (elastieken van de Action, 1 losse verstelbare dumbbell tot max 15 kg, een los gewicht van 15 kg in de vorm van een accu met handvat en een parkje voor bijvoorbeeld dips en pullups)
2 De mindere motivatie zonder gym.
Als het me lukt, zou ik rustig door kunnen bulken, maar anders zou op onderhoud gaan zitten misschien verstandiger zijn. Ook is het even kijken of mijn onderhoud ook gaat zakken in de lockdown vanwege minder beweging.
![]()
![]()
![]()
Daar zit wat in. Met doorbulken dwing ik mezelf als het ware om door te blijven trainen in deze lockdown.Doorbulken t/m minstens 70 kg, dan kijken naar de verwachte opening van de sportscholen.
Doorbulken stimuleert wellicht meer om wel te gaan trainen?
Klopt. Maar doorbulken zonder fatsoenlijke krachttraining betekent voornamelijk aankomen in vet. Niet dat ik dat niet kan hebben, maar het liefst bulk je natuurlijk in een periode van hard trainen.
Je weet dat ik geen 20 meer ben? Door veel te gaan wandelen in de vorige lockdown kreeg ik al overbelastingspijntjes aan de voet. Voluit heuvelop gaan sprinten lijkt me erg blessuregevoelig voor een 50-plusser die niet hardloopt. En wielrennen heb ik overdag geen tijd voor. Bodyweight krachttraining deed ik ook in de vorige lockdowns en nu dus ook weer.Waarom doe je geen sprinttraining? Korte, felle sprints, het liefst tegen een heuvel op, 20-30m alles geven. Of extreme intervaltraining op de fiets, waarbij je heel langzaam rondfietst, het liefst in heuvelachtig gebied, en dan van tijd tot tijd op een zwaar verzet een stukje flink losgaan op de pedalen.
Edit: de sprinttraining kan je aanvullen met zware calisthenics zoals opdrukken met voeten op een bank; handstand shoulderpress, eventueel met je voeten tegen een muur of boom; pullups aan een boomtak.
Sorry, dacht dat jij ook aan hardlopen deed.Daar zit wat in. Met doorbulken dwing ik mezelf als het ware om door te blijven trainen in deze lockdown.
Klopt. Maar doorbulken zonder fatsoenlijke krachttraining betekent voornamelijk aankomen in vet. Niet dat ik dat niet kan hebben, maar het liefst bulk je natuurlijk in een periode van hard trainen.
Je weet dat ik geen 20 meer ben? Door veel te gaan wandelen in de vorige lockdown kreeg ik al overbelastingspijntjes aan de voet. Voluit heuvelop gaan sprinten lijkt me erg blessuregevoelig voor een 50-plusser die niet hardloopt. En wielrennen heb ik overdag geen tijd voor. Bodyweight krachttraining deed ik ook in de vorige lockdowns en nu dus ook weer.
Wielrennen doe ik niet meer. Ben ik mee gestopt (op wedstrijdniveau) in 2015. Hardlopen (wegwedstrijden t/m marathon) deed ik in de vorige eeuw. Ik denk er wel eens aan om het hardlopen weer te gaan oppakken. Zeker nu met al die lockdowns een leuk alternatief om in beweging te blijven, maar ben dan toch wel bevreesd voor het blessurespook, want toen ik nog jong was, was ik al vrij blessuregevoelig m.b.t. hardlopen...Sorry, dacht dat jij ook aan hardlopen deed.
Waarom schaf je niet een Tacx aan voor je fiets? Kan je thuis of in de schuur specifieke krachttrainingen uitvoeren
Wonderbaarlijk dat je dan nog zo extreem droog bent. Ik nam, op basis van wat ik als afgetraindheid interpreteerde, aan dat je of net gestopt was met intensieve duursport, of nog bezig.Wielrennen doe ik niet meer. Ben ik mee gestopt (op wedstrijdniveau) in 2015. Hardlopen (wegwedstrijden t/m marathon) deed ik in de vorige eeuw.
Hams en glutes vind ik lastig om goed te raken. De overige spiergroepen kan ik nog wel tot failure trainen met enige creativiteit. Maar het is, zoals bij velen denk ik, vooral de combinatie van gebrekkig materiaal en het missen van de sfeer in de gym, die het lastig maken om er vol voor te blijven gaan.Ik denk persoonlijk dat je met dat "gebrekkige materiaal" nog wel een degelijke training kunt hebbe als ik naar je gym sessies kijk
Probeer eens de sliding hamstring curl. Als met beide benen te makkelijk is. Probeer single leg, raakt de hams lekker!!!Hams en glutes vind ik lastig om goed te raken. De overige spiergroepen kan ik nog wel tot failure trainen met enige creativiteit. Maar het is, zoals bij velen denk ik, vooral de combinatie van gebrekkig materiaal en en het missen van de sfeer in de gym, die het lastig maken om er vol voor te blijven gaan.
Ik ben mijn hele leven al slank, ook in tijden dat ik niets aan sport deed en niet met voeding bezig was. Verder ben ik ook altijd al een 'grote eter' geweest. Zal wel voor een groot deel 'genetics' zijn. Liever zo, dan iemand die makkelijk aankomt, denk ik dan.Wonderbaarlijk dat je dan nog zo extreem droog bent. Ik nam, op basis van wat ik als afgetraindheid interpreteerde, aan dat je of net gestopt was met intensieve duursport, of nog bezig.
| datum | 5-6-2021 | 30-9-2021 | 3-1-2022 |
| week | 0 | 12 | 30 |
| gem. weekgewicht | 64,2 | 66,0 | 68,0 |
| bovenbeen | 4 | 3½ | 3½ |
| navel | 3½ | 4 | 4 |
| borst | 2½ | 2½ | 3 |
| heup (suprailiac) | 2½ | 2 | 2½ |
| biceps | 2 | 2 | 2 |
| triceps | 3 | 2½ | 3 |
| totaal | 17½ | 16½ | 18½ |
0.3 kg in 2 weken tijd is toch niet te snel, als je naar de laatste 3 meetmomenten kijkt (68, 68, 68.3)?Weekly update - 2022 week 1.
Het bulken gaat erg makkelijk. Misschien iets te makkelijk. Heb mijn intake weer met 100 KCal naar beneden bijgesteld om het gewicht niet te snel te laten oplopen. Blijkbaar is mijn energieverbruik in de lockdown toch meer gedaald dan ik vooraf had gedacht.
Intake:
![]()
Intake (grafisch) de laatste 13 weken:
![]()
Gewichtsverloop:
![]()
Maar pak je de week daarvoor er ook bij, dan is het 1,1 kg in 3 weken.0.3 kg in 2 weken tijd is toch niet te snel, als je naar de laatste 3 meetmomenten kijkt (68, 68, 68.3)?
Het gaat natuurlijk om de trendlijn (die zit op 110 gram per week over de volledige 31 weken) en op dit moment kom ik daar bovenuit. Omdat de lockdowntraining verre van optimaal is voor spiergroei en ik al langer dan 5 jaar consistent train, dus de spiergroei momenteel echt minimaal is (als die er al is) ben liever iets te voorzichtig met aankomen, dan dat het te hard gaat.