MuscleMeat

AJ's Powerlog

• Topic Starter Topic Starter
lkkr pr maat, en mooi dat je je shoes heb.

Thanx mate! Vandaag eerste Benentraining met de nieuwe schoenen. Bevallen goed tot nu toe.

Squat:
8*40 kg
5*70 kg
5*100 kg
5*120 kg
Faal op 140 kg
1*140 kg
5*110 kg
2*4*110 kg

Schoenen voelden erg goed aan. Weinig gewenningsverschijnselen ofzo. Het unracken voelt steviger en het voelt allemaal steviger aan. Kracht is al beter als de vorige training. Echter nog niet zo goed als voor de vakantie. De 140 kg deed ik omdat 5*120 theoretisch 140 is en ik bij de 120 nog wel wat over had. Niet super slim, maar ach.

Stiff Legged Deadlift:
6*90 kg
6*100 kg
5*110 kg

Laatste 2 met de 110 haalden ik te veel uit mn knieen. Eerder stoppen dus.

Lying Leg Curls:
15*30 kg
2*12*30 kg

Ab Rollouts:
25*BW (PR)
2*20*BW

Erg lekker getraind weer. Schoenen bevallen goed. In de revanche pakte ik de 140 kg wel. Kortom een lekkere train

Rating: 7,5/10

Dus hier ben je nu aan het loggen! Ik vond het al zo vreemd dat je log dicht was.. Enfin, mooie trainingen hier AJ. Die PR op de bench is echt super netjes. Ik ben uiteraard weer in :)

Dus hier ben je nu aan het loggen! Ik vond het al zo vreemd dat je log dicht was.. Enfin, mooie trainingen hier AJ. Die PR op de bench is echt super netjes. Ik ben uiteraard weer in :)

Welkom Bas! Ja log nu hier. Nog steeds niet achter waarom mijn log nu gesloten is.

Trainingen gaan nog lekker. Ben wel aan het cutten. Nu denk ik een klein maandje bezig, inclusief mijn vakantie waar ik gigantisch slecht gegeten heb. Wil de rest van Augustus nog doorcutten. Tot nu toe 3kg kwijt. Focus zal liggen op krachtbehoud.

Fijne schoenen he,hou je ze de hele training aan? Ik vind ze alleen fijn bij squaten rest van de training doe ik mn reebok crossfit nano 4 aan. Goeie training man, lekkere squat!

Fijne schoenen he,hou je ze de hele training aan? Ik vind ze alleen fijn bij squaten rest van de training doe ik mn reebok crossfit nano 4 aan. Goeie training man, lekkere squat!

Ik hou ze zelf de hele training aan ja. Alleen bij de hamstringoefeningen doe ik ze uit en dan ga ik gewoon door op de blote voeten.

UB Power:

Paused Bench Press:

10*20
8*40
5*70
3*85
2*105 (PR!!)
2*100
4*90
3*90

Bank PR was weer heerlijk! Echt top dat die nu weer voorruit gaat.

Pull Ups:
5*BW
3*5*BW+17,5

Military Press:
6*50 kg
6*60 kg
7*60 kg

Viel erg zwaar vandaag

Dumbell Row:
10*32,5
2*8*37,5

Face Pulls:
2*15*30 kg
15*35 kg

Dumbell Curl:
11*20 kg
2*8*20 kg

Weer een lekkere train!

Rating: 7/10

Mooi man die bench pr!

Mooie PR inderdaad. Het nieuwe programma lijkt goed te werken tot nu toe, of niet dan?

Lekkere benches dude!

lekker pr weer op je bank

Mooie PR inderdaad. Het nieuwe programma lijkt goed te werken tot nu toe, of niet dan?

Bedankt mannen! De PR-trein lijk ik weer te pakken te hebben :)

Vandaag besloten om te stoppen met cutten. Ik sta nu op 11% en in de aankomende weken heb ik zoveel etentjes staan dat cutten niet opschiet.

LB van vandaag:

Sumo Deadlift:
5*70
5*90
3*110
1*130
1*150
2*175 (PR!!!) https://youtu.be/P4BO8okEACU
Vandaag weer veel focus gelegd op techniek. Kwam er goed uit ook. De 2*175 kwam de bolling wel wat terug, maar bij een PR poging mag het ook wel iets vind ik.

Squat:

8*40
5*90
5*110
5*120
3*125
2*130

PR stond op 4*130 kg. Als eerste oefening moet dat vast en zeker lukken weer. Fiks verschil in kracht met de vorige training. Squatschoenen voelen echt fantastisch aan!

Lying Leg Curls:
3*13*35 kg (PR)

Ab Rollouts:
8 reps half staand en korte rom
30*BW
25*BW

Rating: 9/10

Gewoon echt heerlijk getraind vandaag. Alles kwam er uit vanavond!

Fysiek einde cut:
i1mgq0.jpg

20p22ic.jpg

Kom op het goed moment binnen weer zie ik! Goede shape hoor kerel, mooi droog en toch nog aardig vol:thumbs:

Verder ook een paar mooie PR's op deze pagina!!:D:D

Damn je deadlift gaat ook lekker man! En je staat er ech goed bij, nu weer bulken?

Goede DL's kerel! Goeie pics ook. Ben je tevreden met 11%? Stel je had geen etentjes gehad de komende tijd, was je dan verder gegaan met cutten?

No offence maar die sumo deadlifts zien er technisch niet echt super uit.
Veel te weinig spanning op je rug, je onderrug trekt krom omdat je je borst niet laat leiden. Heupen te ver van de halter af. Je moet je heupen meer open zetten en je knieën verder naar buiten, als dat niet lukt, gewoon lekker conventional blijven pullen. Bij sumo dl moet technisch alles perfect zijn, bij conventional natuurlijk liever ook maar daar kan je m nog wat makkelijker omhoog musclen zonder je onderrug helemaal krom te trekken.

goeie shape man nice.

Kom op het goed moment binnen weer zie ik! Goede shape hoor kerel, mooi droog en toch nog aardig vol:thumbs:

Verder ook een paar mooie PR's op deze pagina!!:D:D

Thanx Marvin!

Damn je deadlift gaat ook lekker man! En je staat er ech goed bij, nu weer bulken?

Ja nu weer lekker bulken. Weer wat massa er op plakken nu.

Goede DL's kerel! Goeie pics ook. Ben je tevreden met 11%? Stel je had geen etentjes gehad de komende tijd, was je dan verder gegaan met cutten?

Ik denk het eerlijk gezegd ook niet hahaha. Was ook wel klaar met het cutten.

No offence maar die sumo deadlifts zien er technisch niet echt super uit.
Veel te weinig spanning op je rug, je onderrug trekt krom omdat je je borst niet laat leiden. Heupen te ver van de halter af. Je moet je heupen meer open zetten en je knieën verder naar buiten, als dat niet lukt, gewoon lekker conventional blijven pullen. Bij sumo dl moet technisch alles perfect zijn, bij conventional natuurlijk liever ook maar daar kan je m nog wat makkelijker omhoog musclen zonder je onderrug helemaal krom te trekken.

Tof dat je zo uitgebreid reageert! Ik heb nogal een voorgeschiedenis qua Deadliften. Ik heb altijd conventional gelift en altijd echt met een rot techniek. Zo gauw ik singles wilde doen met meer dan 145-150 kg trek ik bol. En dan ook echt BOL. Heb helaas geen filmpjes er meer van. Misschien dat ik ze nog vind, maar neem van mij aan veel boller dan dat kan niet eens. Ik heb echt alles geprobeerd maar niks wilde lukken.

Toen ben ik begonnen met Sumo Deadliften. Op de punten die je hierboven noemt let ik inderdaad nog niet op. Maar de lift voelt echt super lekker en natuurlijk aan. Bolling is er inderdaad nog wel wat bij de PR-sets, maar als je het vergelijkt met de Conventionals is dit peanuts. Nu moet ik dan onder andere aan jouw punten gaan werken om hem helemaal goed te krijgen. Jouw punten kunnen daarbij goed helpen.

De Deadlift lijkt echt niet mijn oefening te zijn, maar gelukkig wordt t beter. Misschien is het een keer slim om een keer richting Zeeland af te reizen. Lees veel goede verhalen over jullie. Keep up the good werk there! :thumbup:

Nog een vraagje: Ik lift nu met een vrij hoge heuphoogte. Dit voelt voor mij heel sterk aan. Is dit erg?

Thanx mate!

---------- Toegevoegd om 17:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:51 ----------

Tymboo zojuist nog even je tips meegenomen en wat singles geprobeerd met 70 kg. Voor mijn gevoel is dit wat je bedoelt. Zou je dit eens willen nakijken? Bedankt!!

https://youtu.be/rKP-tVr_Eow

P.s. Sorry dat de video gedraaid staat.

He AJ, ik was je kwijt :) Raar dat die andere log op slot zit.
Je staat er echt strak bij man, tijd om weer goed te gaan eten en nog meer PR's te slopen.

Haha thanks voor je compliment, en je bent van harte welkom.

Met zeventig kilo valt er niet zo veel over te zeggen. Je hebt lange femurs (lijkt althans zo) dus dan is het toch al lastiger om je heupen dicht bij de halter te krijgen. Met heupen dichter bij de halter bedoel ik overigens niet per se heupen lager maar gewoon meer naar voren toe gekanteld. Hoe groter de afstand tussen heup en halter is hoe langer je rom is en hoe lastiger het is om m uit te locken. Heupen hoog/laag zegt niet zo veel want dat is compleet afhankelijk van de bouw van een persoon. Heupen dichter bij de halter zorgt ervoor dat je je rug ook makkelijker vlak kunt houden. Je moet dan dus wel de mobiliteit hebben om je knieën ver genoeg naar buiten te duwen (en niet naar voren). Mogelijk sta je ook nog wat ver van de halter af of lijkt dat maar zo?

He AJ, ik was je kwijt :) Raar dat die andere log op slot zit.
Je staat er echt strak bij man, tijd om weer goed te gaan eten en nog meer PR's te slopen.

Snap er zelf ook niks van. Nu maar gewoon lekker hier loggen.

Haha thanks voor je compliment, en je bent van harte welkom.

Met zeventig kilo valt er niet zo veel over te zeggen. Je hebt lange femurs (lijkt althans zo) dus dan is het toch al lastiger om je heupen dicht bij de halter te krijgen. Met heupen dichter bij de halter bedoel ik overigens niet per se heupen lager maar gewoon meer naar voren toe gekanteld. Hoe groter de afstand tussen heup en halter is hoe langer je rom is en hoe lastiger het is om m uit te locken. Heupen hoog/laag zegt niet zo veel want dat is compleet afhankelijk van de bouw van een persoon. Heupen dichter bij de halter zorgt ervoor dat je je rug ook makkelijker vlak kunt houden. Je moet dan dus wel de mobiliteit hebben om je knieën ver genoeg naar buiten te duwen (en niet naar voren). Mogelijk sta je ook nog wat ver van de halter af of lijkt dat maar zo?

Thanx voor de uitleg. Nooit echt bij mijn heupen stilgestaan eigenlijk. Zal daar ook nog eens goed op letten. Beter lost dit mijn plobleem qua bolling nu helemaal op. Duurt denk al een jaar nu, het hele Deadlift bolling gedoe. Als je hiermee een kleinere ROM hebt scheelt dit natuurlijk weer wat. De 70 kg voelde relatief licht aan. Al is dat wel lastig te bepalen op zon licht gewicht. Dinsdag ga ik weer Deadliften en dan probeer ik het weer uit op zwaardere gewichten.

Volgens mij stond ik wel echt met mijn schenen strak tegen de stang aan. Mijn knieen naar buiten heb ik ook nooit op gelet. Dat is wel slecht. Staat de Sumo toch wel bekend om. Genoeg nog om aan te werken dus heheh :)

Vandaag mijn eerste training met het schema van Candito en het was echt waardeloos!!!

UB. Candito week 1, training 1

Paused Bench Press:

10*55 kg
10*72,5 kg
7*80 kg (moest 8*80, maar faalde)
5*82,5 kg (moest 6*82,5, maar die had ik never gehaald)

Echt mijn allerslechtste banksessie ooit! Ik heb echt een rare spiervezelverdeling. Boven de 6 reps heb ik relatief zo weinig kracht. Zelfs 80 kg is dan gewoon te zwaar. Voor maxen is het hardstikke fijn, maar in dit schema moet ik week 1 en 2 high rep doen en dan weet ik bij voorbaat al dat het misgaat. Ga deze gewichten maar met 5 kg verlagen en dan vanaf week 3 gewoon de normale gewichten doen. Als er mensen een betere optie hebben hoor ik het graag. Ik zou bijvoorbeeld ook het zelfde volume kunnen nemen en dat verdelen over meer sets en minder reps per set.

Pull Ups:
10*BW
8*BW
2*6*BW

Military Press:
12*50 (veel te heavy!!)
8*50
12*40
10*40

Dumbell Row:
2*12*32,5 kg
10*32,5 kg
8*32,5 kg

Rating: 2,5/10

Schaam me echt dik voor deze training. Maar toch nog een 2,5 voor de moeite. Pffffffff

Terug
Naar boven