XXL Nutrition

AJ's Powerlog

Tja, dat is een vervelende situatie. Die zag ik even niet aankomen...

Zeg dat God je heeft gemaakt om te liften, en dat je dat dus ook doet op zondag.

• Topic Starter Topic Starter
Das wel mooi kut dan.

Light weightclasses tillen wel vaak op zaterdagen tegenwoordig door het hoge aantal deelnemers. Maar -83 niet altijd.

Je gaat in 2017 t huis uit dan?

[Link niet meer beschikbaar] hier staat de planning tot de zomer van 2016. Alle wedstrijden tot hier toe zijn op zondag, behalve het NK in September van dit jaar. Maar daarmee kan ik sowieso niet meedoen. Heb 1 nog lang niet de kracht en 2 zou ik me dan ook eerst moeten kwalificeren.

Ik heb nog niet echt de plannen om uit huis te gaan. Heb hier een hele mooie homegym in de schuur waar ik lekker de beest uit kan hangen en heb het voorderest ook prima naar zijn zin. Als ik de mogelijkheid heb om te plaatsen voor het NK zullen ze het misschien wel een keer goedkeuren. Dus ga gewoon lekker hard trainen en anders powerlift ik gewoon zonder wedstrijden hehehe :D

Vandaag mijn eerste training met mijn nieuwe schema.

UB1 Week 1: Volume week

Paused Bench Press:

10*20 kg
8*40 kg
4*75 kg
2*4*80 kg
2*4*85 kg
4*87,5 kg
4*90 kg
4*92,5 kg

Lekker volume dit. Kracht was ook weer aanwezig. Zelfs de laatste set ging nog lekker vlot omhoog.

Pull Ups:
11*BW
10*BW
9*BW

Volume PR denk ik.

Military Press:

6*50 kg
6*55 kg
3*6*57,5 kg

Dumbell Row:
10*32,5 kg
8*35 kg
8*37,5 kg

Incline Dumbell Press:
3*8*32,5 kg

Dumbell Curl:
12*17,5 kg
2*10*17,5 kg

Eerste training beviel echt goed. Voor mijn doen echt een heel behoorlijk volume gedaan en overal lekker een niet al te hoge intensiteit gedaan. training van afgelopen zondag was dus gelukkig een incident! Als de rest van het schema ook zo bevalt kan het nog wel eens leuk worden.

Rating: 7,5/10

Dat zal gewoon zo blijven hoor, dat die wedstrijden op zondag zijn. Ook na 2016.

Goeie training.

prima training AJ

Mooie training AJ. Ik denk dat je ook niet moet onderschatten hoe groot de invloed op de volume training is, van het feit dat je na de vakantie weer goed eet.

Inderdaad snel vergeten die training van zondag en lekker knallen met je nieuwe schema! Keep it up AJ! :thumbs:

Mooie training AJ. Ik denk dat je ook niet moet onderschatten hoe groot de invloed op de volume training is, van het feit dat je na de vakantie weer goed eet.

Dit is denk zeker van groot belang ja. Ik eet nu zo ongeveer 1200 kcals meer dan toen.

Inderdaad snel vergeten die training van zondag en lekker knallen met je nieuwe schema! Keep it up AJ! :thumbs:

Ga zeker knallen man!

Training van vanavond:

LB:

Was echt gigantisch lam van het weer geworden en had dus echt geen zin in het trainen. Eerste Squats waren ook gewoon echt ruk. Totaal geen kracht, focus en zin. Naarmate de gewichten zwaarder werden ging het lamme er wel uit. En na de zwaarste set was het helemaal weg.

Squat:
8*40 kg
6*80 kg
2*6*115 kg
6*117,5 kg
6*120 kg
6*125 kg (PR!!)

Na zoveel sets en zo weinig kracht toch nog deze PR zetten, gewoonweg heerlijk! Was ook nog met over. Theoretisch gezien was die set 150 kg, chill!

SLDL:
8*88,5 kg
8*93,5 kg
8*100 kg

Nieuwe Allstars hier gebruikt. Voelden ook lekker aan.

Paused Squat:
5*100 kg
5*105 kg
5*110 kg (PR dacht ik)

Lying Leg Curls:
12*35 kg
10*35 kg
8*35 kg

Ab Rollouts:
Deze worden nu te licht en Standing is nog te zwaar helaas.

Rating: 8/10

Helemaal super. Na die eerste sets echt mooi teruggevochten!

Gefeliciteerd met je squat PR's kerel! :)

Ab Rollouts:
Deze worden nu te licht en Standing is nog te zwaar helaas.

Rating: 8/10

Helemaal super. Na die eerste sets echt mooi teruggevochten!

Mooie train, lekker van je squat PR.
Ik zou snel proberen de AB rollouts op de tenen te doen. Je kan dat vlak voor een muur doen, mocht je het niet kunnen houden, dan stop je vanzelf tegen de muur.

Gefeliciteerd met je squat PR's kerel! :)
Mooie train, lekker van je squat PR.
Ik zou snel proberen de AB rollouts op de tenen te doen. Je kan dat vlak voor een muur doen, mocht je het niet kunnen houden, dan stop je vanzelf tegen de muur.

Thanx kerels! En Neet bedankt voor de tip. Zal hem eens proberen te doen op mijn tenen. Ben bang dat dat ook nog wel te zwaar is en weighted zal denk ook niks zijn, maar ga het sws eens proberen.

Hier nog een filmpje van de Squat PR van 6*125 van gisteren: http://youtu.be/Y09-ElRucGk

Tymboo mocht je meelezen zou je dan een techniekcheck willen doen? Thx!! :)

Imo een zeer nette squat techniek. Ik ben benieuwd wat de experts er van vinden :)

Nice squat man!

Geknald heb je zeker! Goeie squats! Ik ga meteen spieken naar je techniek! :thumbs:
+1 voor de filmpert trouwens, lekker de boel opnaaien tijdens de squats.

Geknald heb je zeker! Goeie squats! Ik ga meteen spieken naar je techniek! :thumbs:
+1 voor de filmpert trouwens, lekker de boel opnaaien tijdens de squats.

Thx mates! Hahaha ik zat er op het begin van de training echt waardeloos in. Totaal geen puf, geen kracht, geen focus. Had mijn maatje dus gevraagd om me even op te peppen bij deze set. Kon ik wel gebruiken :)

Training van vanavond:

Week 2, training 1 Volume Week

Paused Bench Press:
10*20 kg
8*40 kg
5*70 kg
5*75 kg
5*80 kg
5*85 kg
5*90 kg
5*92,5 kg (PR)
2*95 + 1*95 kg

Bank ging vandaag top, tot de laatste set. 92,5 kg was nog steeds echt met over dus verwachtte de 95 kg ook wel te halen. Net voordat ik met de 95 kg begon, begonnen mn maten hevig te kloten. Super gezellig natuurlijk, maar niet als je je moet focussen. Aangeef was slecht en alles voelde scheef. Pakte er toen 2 en had zoiets van fack ik moet er 5. Toen na 30 seconde weer opnieuw gedaan in de adrenaline. Faalde bij 2 toen. Moet dat gewoon echt afleren. Dan maar wat minder reps dan t schema. 92,5 kg gaf wel echt vertrouwen.

Pull Ups:
11*BW
10*BW
9*BW
7*BW

Military Press:
2*8*50 kg
2*8*52,5 kg

Dumbell Row:
12*32,5 kg
10*32,5 kg
10*35 kg
10*37,5 kg

One Arm Overhead Extensions:
3*15*10 kg

Dumbell Curl:
3*12*17,5 kg

Face Pulls:
3*15*40 kg

Gewoon een erg lekkere training. Alleen echt een stomme actie bij de bank. Hoop dat ik er niet al te veel last van heb.

Rating: 6,5/10

Ik had dat afgelopen weekend ook. In een bepaald setje ging de 7de rep bij een BP erg moeizaam en ik wilde perse de 8 halen en toen faalde ik. Als je aanvoelt dat het echt niet meer kan, moet je denk ik gewoon stoppen. Je military press gaat ook steeds beter is het niet? :D

Lekkere workout in ieder geval AJ :thumbs:

Klotezooi ben er zojuist achter gekomen dat de 25 kg schijven van Helisports niet kloppen. Wanneer je 2 schijven van 25 kg aan de stang heb lift je in werkelijkheid 2,5 kg minder. Shitzooi! Wat zal ik er mee doen, maar gewoon 2,5 kg van het totaal halen als ik die schijven gebruik?

Terug
Naar boven