AndroidHealthClinic

AJ's Powerlog

Damn, wat jammer van je training man. Ik heb wel eens eerder gehoord dat mensen extreem veel moeite hebben met high-rep werk na het lange tijd niet te hebben gedaan. Je lichaam moet gewoon even wennen denk ik!
Het is alleen wel 'jammer' dat jij maar korte tijd high-rep hoeft te draaien, want zodra je eraan gewend raakt val je alweer terug op lagere herhalingen :P.

• Topic Starter Topic Starter
Damn, wat jammer van je training man. Ik heb wel eens eerder gehoord dat mensen extreem veel moeite hebben met high-rep werk na het lange tijd niet te hebben gedaan. Je lichaam moet gewoon even wennen denk ik!
Het is alleen wel 'jammer' dat jij maar korte tijd high-rep hoeft te draaien, want zodra je eraan gewend raakt val je alweer terug op lagere herhalingen :P.

Dit eerste is zeker waar. En ik ben ook nog eens iemand die al extreem veel moeite heb in de high reps. Ik weet gewoon dat als ik dit doorzet ik veel te veel ga falen. Had vandaag ook geen spotter dus bij de 80 kg faal zat ik flink in de penarie. Rest van de familie was binnen en die konden me never horen. Kreeg hem uiteindelijk naar mijn buik toe gerold en kon toen opstaan. Flinke schaafwonden nu op mn buik.

Maar enfin. Ik wil eigenlijk niks aan het schema veranderen, maar heb voor mijn gevoel geen keus. Ik heb het volume gepakt wat Candito voorstelde en hiervan setjes met 6 reps gemaakt. Doe dan steeds 1 set extra om op t zelfde volume uit te komen.

Stel ik moet nu 1800 kilo volume doen over 3 sets dan doe ik nu 4 sets van 6 reps met 1800/24: Gemiddeld 75 kg.

Meen je niet? Dat is wel schrikken man!
qua opzet doe je er inderdaad verstandig aan om een setje extra te doen denk ik. Je wil uiteindelijk toch graag het voorgeschreven volume halen natuurlijk.

Dit eerste is zeker waar. En ik ben ook nog eens iemand die al extreem veel moeite heb in de high reps. Ik weet gewoon dat als ik dit doorzet ik veel te veel ga falen. Had vandaag ook geen spotter dus bij de 80 kg faal zat ik flink in de penarie. Rest van de familie was binnen en die konden me never horen. Kreeg hem uiteindelijk naar mijn buik toe gerold en kon toen opstaan. Flinke schaafwonden nu op mn buik.

Had je de schijven met halterklemmen vastgezet?

/QUOTE]

Zo, dat is zeker schrikken. Als je jezelf maar goed inprent bij ongespotte bench dat als je ook maar denkt dat het misgaat, je meteen de halter wegdrukt van keel en hoge borst, richting buik. Anders kan het heel vervelend worden :eek:

Ik zou toch met hoge reps wat proberen bij te spijkeren als ik jou was ;)

Scary shit man! Gelukkig maar een paar schrammen, had erger kunnen afgelopen.

Welkom!

Had je de schijven met halterklemmen vastgezet?

Kijk is wie we hier hebben! :D

Ja zet de schijven altijd met klemmen vast. Dus nee dit was ook geen optie hahah.

/QUOTE]

Zo, dat is zeker schrikken. Als je jezelf maar goed inprent bij ongespotte bench dat als je ook maar denkt dat het misgaat, je meteen de halter wegdrukt van keel en hoge borst, richting buik. Anders kan het heel vervelend worden :eek:

Ik zou toch met hoge reps wat proberen bij te spijkeren als ik jou was ;)

Achteraf gezien was het heel makkelijk om hem naar de buik te krijgen. Had het alleen nog nooit meegemaakt en wist niet wat ik moest doen. Ik steeds maar pressen en hup naar 5 cm zakte die weer. Ja had echt zoiets van: f**k wat nu.

Heb zon bloedhekel aan high reps. Zie het nut er ook niet zo van in. Techniek is op high rep zwak. Paused en high rep gaan niet samen. Dan doe ik liever wat extra sets. Voel ik me beter bij.

Scary shit man! Gelukkig maar een paar schrammen, had erger kunnen afgelopen.

Oh daarom achteraf stelde het niets voor.

Vanavond weer een Lb-training op t programma. Weinig vertrouwen in op t moment door de rot train van gisteren. Deadlift is 2*6*145 en daarna 3*6*115 kg Squat. Ben erg benieuwd wat de punten van Tymboo gaan doen voor mijn kracht/techniek.

It's me indeed. :)

Zonder klemmen is het wat veiliger benchen: als het dan verkeerd gaat, laat je kant voor kant de schrijven er af vallen.
Ik heb het ook wel eens gehad, maar gelukkig gebruik ik geen klemmen.

Heb zon bloedhekel aan high reps. Zie het nut er ook niet zo van in. Techniek is op high rep zwak. Paused en high rep gaan niet samen. Dan doe ik liever wat extra sets. Voel ik me beter bij.

Bij hogere reps zou je wat meer op hypertrophy trainen. Maar het is maar wat je doelen zijn. Jij zou wel eens richting wedstrijden kunnen gaan, waarbij je niet te zwaar wilt worden.

Zonder klemmen is het wat veiliger benchen: als het dan verkeerd gaat, laat je kant voor kant de schrijven er af vallen.

RIP vloer....RIP schijven ;)

Ah ja ik heb eigenlijk altijd een spotter. Moet ik gewoon niet meer doen hahaha.

Bij hogere reps zou je wat meer op hypertrophy trainen. Maar het is maar wat je doelen zijn. Jij zou wel eens richting wedstrijden kunnen gaan, waarbij je niet te zwaar wilt worden.

RIP vloer....RIP schijven ;)

Daar ben ik het niet mee eens. Het voordeel van hogere reps is dat je sneller een hoger volume weet te behalen. Doe jij echter dit zelfde volume met minder reps dan is dit per saldo niet minder goed.

Training van vandaag:

Stukken beter dan gisteren!

Sumo Deadlift:

6*70 kg
6*90 kg
2*110 kg
2*6*145 kg

Eerste set was eigenlijk vrij simpel. Tips van Tymboo hielpen goed. Echter kwam er weer een nieuw probleem bij: de grip qua voeten. Ik gleed constant weg, waardoor ik elke keer weer moest setuppen qua voeten. Ik lift op sokken op vloerbedekking. En dit is echt een ramp. De 2e set deed ik Vans aan. De grip was gelijk goed. Alleen ik denk dat ik minder kracht had. Trok ook erg bol in deze set. Ik denk er aan om All Stars aan te schaffen. Iemand andere schoenen?

Squat:
3*6*115 kg

Best goed te doen eigenlijk. Squat gaat goed!

Front Squat:
6*90 kg
5*100 kg
4*100 kg

Allemaal beltless. Hoppatee!

Lying Leg Curls:
15*35 kg (PR)
2*12*35 kg

Ab Rollouts:
2*30*BW (PR!)

De Deadlift cycle van van de week pas ik ook aan. Moet dan 2*8*125 kg. High rep verpest echt mijn techniek. Begin ik niet aan.

Rating:
6,5/10

Erg goede training. Alleen jammer van de bolling op de Deadlift.

Gisteren en vandaag druk bezig geweest met het maken van een nieuw schema. Ik heb gisteravond na de training besloten dat ik niet verder wilde gaan met het schema van Candito. Er zijn te veel dingen in het schema die in het verleden steeds niet voor me werkten.

Daarom ben ik vandaag aan de slag gegaan met een nieuw schema. Van het schema van Candito heb ik de perioderisering gebruikt. Verder heb ik de principes verwerkt in het schema die voor mij in het verleden heel effectief gebleken zijn. En tenslotte zal ik voor de Deadlift een Deadlift-cycle gebruiken van Katjepower van dit forum. Voor mijn gevoel heb ik nu een schema gecreëerd wat totaal voldoet aan de eisen die ik heb voor een schema.

In week 6 ga ik maxen en dan weet ik hoe het gegaan is. Mijn doelen zijn:

Paused Bench: 110-115 kg
Squat: 150-155 kg
Deadlift: 185-190 kg

Deze periode wordt vooral hard werken aan de Deadlift techniek. Heb zojuist Chuck Taylor All Stars aangeschaft voor de Deadlift. Verwacht dat dit ook al wel gaat helpen.

sterkte fsq man en lkkr ab rollers

f**k, dat zijn wel gewichten zeg, je doelen. Dan doe je toch al leuk mee op wedstrijd nivo voor -83 kg klasse, of valt dat nog tegen?

sterkte fsq man en lkkr ab rollers

Danku! :D

f**k, dat zijn wel gewichten zeg, je doelen. Dan doe je toch al leuk mee op wedstrijd nivo voor -83 kg klasse, of valt dat nog tegen?

Voor de 83 kg klasse moet je 510 kg hebben om je te kwalificeren voor het Nederlands Kampioenschap. Ik hoop tegen de zomer een eind die richting op te komen. Helemaal zal ik het niet halen, maar denk wel ver te komen.

510 komt op het volgende neer:

125 kg Paused Bench Press
175 kg Squat
210 kg Deadlift

In de toekomst wil ik wel wedstrijden gaan doen. Dit kan wel op zijn vroegst pas in 2017.

Nee.

Hoeveel gewicht je moet tillen hangt af van je lichaamsgewicht aangezien het op wilksscore gaat.

Waarom pas in 2017

Dan ben je al bijna geen junior meer

Waarom pas in 2017

Dan ben je al bijna geen junior meer

Tot en met 2016 zijn al de wedstrijden voor zover ik weet op zondag. Ik heb christelijke ouders en zolang ik thuis woon willen ze eigenlijk niet dat ik op zondag wedstrijden ga doen. Tja dat heb ik maar te respecteren.

Ik ben nu een kleine maand 20. Ik heb dus nog wel even voor de junioren. Hoop dat er toch nog een nietzondagwedstrijd komt :)

Zeg gewoon dat je naar de kerk gaat

Maar dan naar de PL kerk

Of zeg dat het god zijn wil is

Das wel mooi kut dan.

Light weightclasses tillen wel vaak op zaterdagen tegenwoordig door het hoge aantal deelnemers. Maar -83 niet altijd.

Je gaat in 2017 t huis uit dan?

Terug
Naar boven