AndroidHealthClinic

Alea iacta est (Hummer's log 2011)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.361
Dan ligt ie gewoon rustig op de veiligheid steunen. ;)

oja, die luxe hebben wij niet dus vergeet nog wel eens dat die bestaan :o

Ik vind een 2-board press van 1x170 niet erg bijzonder eerlijk gezegd, Hummer, gezien je 1RM op de gewone bench. Moet je makkelijk een rep of 5/6 op redelijke speed kunnen maken met dat gewicht. In mijn ogen is het ook nutteloos om slechts 1 herhaling te maken met sets op de boardpress.
Alhoewel ik het ook wel weer begrijp, ivm je pijntjes overal natuurlijk.
Voor de rest wel een aardige training hoor ;)

• #2.364
@CP: Hahaha, daarom zei ik al: ik heb een goede bank. ;)
Moet ook wel eigenlijk hoor als je vaak alleen bezig bent.
Ik had nog liever een goed rack gehad hoor, maar daar had ik niet genoeg plaats voor...

Laatst bewerkt:
  • #2.365
Ik vind een 2-board press van 1x170 niet erg bijzonder eerlijk gezegd, Hummer, gezien je 1RM op de gewone bench. Moet je makkelijk een rep of 5/6 op redelijke speed kunnen maken met dat gewicht. In mijn ogen is het ook nutteloos om slechts 1 herhaling te maken met sets op de boardpress.
Alhoewel ik het ook wel weer begrijp, ivm je pijntjes overal natuurlijk.
Voor de rest wel een aardige training hoor ;)
Dat snap ik van jou.
Maar jij hebt geen idee hoe het voor mij voelt.
Het was vandaag wel mijn max op een goede snelheid.
Ik denk ook wel dat ik meer reps had kunnen maken vandaag eigenlijk.
Misschien 3...
Maar dan had ik waarschijnlijk weer te veel gedaan...
Want die 160 na de 170 was de snelheid er al uit...
Ik ben bewust naar een mooie, snelle max rep gegaan.
In verband met het zelf uitpakken zat een zwaardere beurt er echt niet in.
Ik wil ook echt geen zware grinders maken meer.
Als de wedstrijd er niet aan kwam, of ik had al besloten dat ik gewoon niet meer mee doe met wedstrijden, dan zou ik zeker de eerstkomende maanden niks hoger meer gaan dan een 130-140kg denk ik.
Dan voelt het allemaal nog wel redelijk.
Ik heb nooit meer dan 165 gepakt (ik praat niet meer over de vorige eeuw, want dan word ik maar depressief...) en denk dat ik dat op een normale dag nog steeds pak, maar meer zit er schijnbaar niet in.
Nu heb ik in ieder geval de 170 eens gevoeld en misschien helpt het me wel om hem eindelijk ook eens full rom te pakken.
Board press is voor mij sowieso wel even wennen hoor.
Was al maanden geleden dat ik die voor het eerst eens had gedaan, maar is wel goed om te doen ipv het reguliere bankdrukken denk ik.

It's all love, honeybunny.

• #2.367
I know.
En eigenlijk wens ik het je niet toe, maar misschien ga je me ooit nog wel wat beter begrijpen. ;)

• #2.369
Prachtige film.

Mooie board press man!
Goed idee om toch die gewichten hoger dan 165 aan te voelen!
Dat je af en toe wat switched van methode snap ik ivm je pijntjes.
Kortom goed opweg denk ik zo:)

• #2.371
Jij bent tenminste een lieve jongen Pol. :kiss:
KAn ik wel gebruiken met een maatje als Tymen. ;)

• #2.373
Ja wel. ;)

• #2.374
Weer zo veel mogelijk gelezen over herstel e.d. voor als je wat ouder bent.
Al is er niet heel veel te vinden over de "oudjes"
Schijnt dat veel masters de gewichten in de trainingen beperken tot zo'n 75%
Da's voor mij bij het bankdrukken nog geen 130kg.
Toeval..?
Of hebben meer oudere lifters dezelfde problemen als ik heb.
Ik heb tot zo'n 130kg véél minder last dan wanneer ik hoger ga.
Ik kan me voorstellen dat "gebruikende" masters niet dezelfde problemen hebben.
Als je een lekkere test boost krijgt (iedere week?) zal je herstel wel (hijna?) net zo goed zijn als van een jonge vent.

Misschien het gros van mijn trainingen beperken tot wat lichtere gewichten..?
3RM's op snelheid..?

Ik kan me nog wel herinneren dat ik de eerste keren ook erg veel moeite had om zware gewichten te hanteren op de boards. Het patroon moet er eerst nog een beetje inslijpen.. Je idee erachter is verder wel goed, het grote voordeel van een board press/rev band press/pin press is dat je simpelweg zwaardere gewichten vast hebt in je handen. Ik deed ze eerder ook met regelmaat, vaak ook in cycles met een beetje hetzelfde idee. Bijvoorbeeld: 2-board/Floor press/Wide grip for reps/Max bench.. Dus beginnen met een zware load en deze wekelijks terug brengen tot een relatief licht gewicht in verhouding met je reguliere bench. Works fine!

Ik kan me nog wel herinneren dat ik de eerste keren ook erg veel moeite had om zware gewichten te hanteren op de boards. Het patroon moet er eerst nog een beetje inslijpen.. Je idee erachter is verder wel goed, het grote voordeel van een board press/rev band press/pin press is dat je simpelweg zwaardere gewichten vast hebt in je handen. Ik deed ze eerder ook met regelmaat, vaak ook in cycles met een beetje hetzelfde idee. Bijvoorbeeld: 2-board/Floor press/Wide grip for reps/Max bench.. Dus beginnen met een zware load en deze wekelijks terug brengen tot een relatief licht gewicht in verhouding met je reguliere bench. Works fine!
Goede info!:)

• #2.377
Ik ga het eens bekijken Ita.
Thanks voor je bijdrage.

johnny,

gebruik je ook glucosamine / chondroitine?

ik heb een goed adres (lees betaalbaar) waar ik ze zelf ook haal.
is naar mijn idee voor "oudere" atleten belangrijk om dit preparaat te nemen.
ikzelf neem t preventief (ben ook geen 20 meer ;))

• #2.379
Yep, ik neem nu een combinatie van glucosamine, chondroïtine en visolie.
Gewoon van de Etos...
Maar datzelfde merk staat ook in de apotheek, dus ik hoop dat het wel een goede is.
Nog maar aan mijn eerste pot bezig hoor.
Ooit wel eens eerder geprobeerd, maar nooit zo lang volgehouden.
Het schijnt pas na een paar maanden echt wat resultaat te geven, als je er al iets van voelt.
Ik heb ook even zitten denken aan die van powersupplements ( http://www.powersupplements.nl/gewrichtsbescherming-21/?osCsid=4393199a05ab24be20cd7db43f21f9df ) maar die is wat duurder en heeft geen visolie. :D
Als je een beter betaalbaar alternatief hebt, hoor ik het graag. ;)

Yep, ik neem nu een combinatie van glucosamine, chondroïtine en visolie.
Gewoon van de Etos...
Maar datzelfde merk staat ook in de apotheek, dus ik hoop dat het wel een goede is.
Nog maar aan mijn eerste pot bezig hoor.
Ooit wel eens eerder geprobeerd, maar nooit zo lang volgehouden.
Het schijnt pas na een paar maanden echt wat resultaat te geven, als je er al iets van voelt.
Ik heb ook even zitten denken aan die van powersupplements ( http://www.powersupplements.nl/gewrichtsbescherming-21/?osCsid=4393199a05ab24be20cd7db43f21f9df ) maar die is wat duurder en heeft geen visolie. :D
Als je een beter betaalbaar alternatief hebt, hoor ik het graag. ;)

you get PM :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven