johnny,
zou je toch eens niet een tijdje echt aan een schema houden?
komt op mij over dat je al een tijd dusdanig snel aan het wisselen en afwijken bent met principes, oefeningen e.d. dat geen van deze ideeen de kans krijgen hun nut te bewijzen.
ofwel boek je wellicht (mede) daardoor nu geen progressie.
Nee, dat denk ik niet hoor.
Het principe is goed volgens mij.
Het is gewoon dat ik steeds zo'n pijn heb van die reuma toestanden dat ik niet alles kan geven vaak.
Ik doe minimaal 1x/week een zware training.
Nu doe ik dan 1x/week een DE training er bij (Westside principe)
Eerst wachtte ik (ongeveer) tot ik hersteld was tot de volgende training die ik dan weer zwaar deed.
Allebei goede manieren om te trainen denk ik.
Alleen ben ik zo'n lul dat ik waarschijnlijk altijd net niet lang genoeg wachtte tot ik weer helemaal hersteld was, ondanks dat ik dat dan wel dacht.
Daarom denk ik nu dat een DE training wel goed is voor me.
Die houd ik dan bewust wat licht(er) en dient dan ook gelijk als een extra doorbloeding van de spieren.
In de laatste trainingen deed ik de assistance bewust lekker makkelijk, en weinig belastend.
Zoals Art iedere dag zwaar kan banken moet ik niet meer over fantaseren, dat gaat natuurlijk niet.
Maar slechts 1x/week banken vind ik weer zo weinig...
Een beetje uitgeklede Westside is wel wat voor mij denk ik.
Ook het steeds wisselen van de ME oefening zal me eerder deugd dan kwaad doen ivm mijn blessures altijd lijkt me.
Beter voor het CNS/CZS.
En 2x/week het onderlichaam zal ook wel goed zijn voor me denk ik omdat dan mijn bloed ook nogal redelijk rondgepompt word.

---------- Post toegevoegd Fri 26 Aug 2011 om 16:56 ----------
****ing hardcore tot je of die bar op je bek krijgt of zo ligt te spartelen onder de bar dat je je schouder definitief verdoet ja
Ik heb een goede bank CP.
Ik kan niks op mijn gezicht krijgen.

En mijn schouder vernken doe ik dan ook wel als mijn aangver hem loslaat denk ik...
Ik moet de halter niet echt "uit tillen" maar kan hem er uit "schuiven" eigenlijk.
Precies zoals Dave Tate zegt dat het bij een goede bank moet gaan.

(stiekem vind ik het wel lekker hoor, dat er aangegeven word... en je houd net even wat "meer" over om te drukken eigenlijk...)