Wedstrijd: Oerzeeuw 2013
Eerste keer dat ik mee doe aan een sterkste man wedstrijd. Zeer leuke dag gehad! Filmpjes volgen binnenkort.
1ste onderdeel: Cardeadlift
Was te agressief erin gegaan, wat me uiteindelijk veel energie koste, maar toch vond ik het best goed gaan, maar ik had verwacht hieop goed te gaan, aangezien mijn deadlift best sterk is. Het gewicht voelde ongeveer aan als 180kg vond ik. Uiteindelijk hier 20 reps uit gehaald binnen de 90 sec tijdslimiet. Op dit onderdeel 3de geworden.
2de onderdeel: Yoke race
Ik had verwacht dat dit een zwaar onderdeel zou zijn, maar het viel best mee. Ook hier weer te agressief in gegaan. Ik ging snel, maar ik verloor ook snel weer me evenwicht waardoor de yoke ook weer viel, dus dat is oefenen. Toch heb ik een tijd van: 30,20sec, waarmee ik een 5de plaats kreeg voor dit onderdeel.
3de onderdeel: Log lift
Ik had verwacht dat ik hier wel goed zou gaan, maar het viel me best tegen vond ik zelf. De techniek was goed, heel explosieve reps, maar ik raakte te snel moe waardoor ik de kracht niet had om verder te gaan. Uiteindelijk nog 6 reps weten te doen met 85kg, wat wel een PR is, maar toch had ik stiekem op 8 reps gehoopt. Een gedeelde 4de plaats op dit onderdeel.
4de onderdeel: Farmer walk
Weer een onderdeel waarvan ik vewachtte dat hij zwaar zou zijn, maar dat toch uiteindelijk wel mee viel. Het gene wat een probleem was, waren de bochten, wat wederom gewoon oefenen is. Met farmers van 100kg per hand heb ik een tijd van 32,20sec gelopen, hier een 3de plaats bemachtigd.
5de onderdeel: Tire flip
Een onderdeel waar ik verwacht had punten te pakken, waar ik normaal op de trainingen wel goed in ben, viel hier best tegen. Vermoeidheid sloeg vooral in waardoor deze zwaar was. Dit is het enige onderdeel waar ik persoonlijk van vond dat hij niet goed ging. Met een 280kg tire, 8 flips in 1min 9,59sec. Toch een 6de plaats gekregen.
6de onderdeel: Atlas stones
Dit was het onderdeel waarvoor ik vreesde veel punten kwijt te raken, maar uiteindelijk ging deze echt veel beter als verwacht. Ik had verwacht dat borst hoogte moeilijk zou zijn met de 110kg steen, maar na de eerste rep bleek dit al niet het geval te zijn, want de steen vloog omhoog. Ik gok dat hij 10cm boven het platform kwam. Snelheid zat er niet in, maar dat is weer gewoon gebrek aan ervaring & techniek. Uiteindelijk 5 reps gedaan, waar ik haal tevreden mee ben! Hiermee een gedeelde 3de plek verdiend.
Eind conclusie
Ik wil iedereen die mee heeft gedaan en mee heeft geholpen bedanken voor de leuke ervaring! De lompe kracht heb ik al, ik mis alleen de techniek nog, dus daar wil ik me meer op gaan focussen. Geëindigd als 4de van de 11 deelnemers.