MuscleMeat

Alexv probeert ook een sterke jongen te worden

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Inb4 ipv een rust week doet @alexv volgende week een 200kg front squat en is de race alweer voorbij

Ik heb daar geen week voor nodig.

Zit je nou constant op ±90% van je max te trainen.. wat een gek :D

Hahaha ik weet het, komende week lekker rustig

nog even richting 190 bench als je borst fucked up voelt is niet echt verstandig Alex. Ik heb genoeg pec tears zien gebeuren waar ik bij stond. Dan ben je nog wel wat langer zoet als het al ooit helemaal goed komt. Even verstand erbij.

Je hebt ook helemaal gelijk. Had ik ook niet moeten doen, was egoistisch en dom. Ik ga het nu wel echt weer rustig opbouwen, samen met de fysio, want een langdurige blessure zit ik niet op te wachten.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Week 6

Ging weer lekker

Front squat
2x5 60kg
3x 100kg
2x 140kg
+belt
1x 175kg
Failx 200kg Moest lukken
1x 200kg PRRRR Heel blij mee, wel t*fus lelijk, maar gehaald = gehaald
5x 140kg paused PR

Military press
5x 40kg
5x 60kg
4x 70kg
3x 80kg
3x3 90kg

Standing DB shoulder press
3x5 30kg (per hand)

DB tricep rolls
4x12 15kg

Ugly as hell, maar heel mooi PR! :klink:

Ik heb daar geen week voor nodig.

Front squat
1x 200kg PRRRR Heel blij mee, wel t*fus lelijk, maar gehaald = gehaald

Feli Alex.

dhMeAzK.gif

Ziek :o

Wat gebeurt er nou?
Kom je te snel omhoog, je corrigeert je balans niet
Geen spotter...je bent niet bang das zeker...???

Ugly as hell, maar heel mooi PR! :klink:

Thanks guys!

Wat gebeurt er nou?
Kom je te snel omhoog, je corrigeert je balans niet
Geen spotter...je bent niet bang das zeker...???

Kwam voorover en met front squat is dat nogal moeilijk bij te stellen dus moest bij stappen. Bij front squat heb ik nooit spotters, omdat ik dit eigenlijk veiliger vind. Als het niet lukt gooi ik hem gewoon naar voren van mn schouders af, net als gewichtheffers. Zo dus:

mooie race naar de 200kg Front squat op instagram, heb de afgelopen 24 uur erg genoten.

vies sterk man

Hahaha zeker, ging nogal hard, thanks!

Wow die front squat is ziek, zeker omdat je uit balans raakt en het hem alsnog flikt ipv de stang laat vallen ofzo

Bij het naar voren komen zakte ook je ellebogen naar beneden....en dan gaatie

Toch knappe prestatie alex :thumbs:

Wow die front squat is ziek, zeker omdat je uit balans raakt en het hem alsnog flikt ipv de stang laat vallen ofzo

Thanks!

Bij het naar voren komen zakte ook je ellebogen naar beneden....en dan gaatie

Toch knappe prestatie alex :thumbs:

Inderdaad, maar lukte nog om beetje te corrigeren. Net genoeg om hem nog recht te houden. Thanks anyway!

De race kan zeer nauwkeurig beschreven worden met die tekst op de deur. Gekke vent ben je ook :)

Ik zou AlexV niet zijn als ik geen gekke dingen zou doen.

Congrats ! Epic sterk maar dat wisten we al, wel een beetje raar om met weightlifting ambities geen clean grip te gebruiken bij je frontsquat.

Congrats ! Epic sterk maar dat wisten we al, wel een beetje raar om met weightlifting ambities geen clean grip te gebruiken bij je frontsquat.

Thanks! Komt omdat ik dezelfde struggle heb als deze kerel, alleen mijn polsen zijn nog niet zo stevig.

stronk

Week 0

Jaaa, het is weer die tijd van het jaar, deload...

Een of andere complex achtig iets voor conditie -> powerclean+push press+back squat+thruster
5x6 60kg man man man, conditie is echt om te janken

Verder langs de fysio geweest, voorlopige diagnose is dat er een kleine tear is ontstaan in de pec major waardoor er een hoop litteken weefsel is opgehoopt en dat vast zit en dus ook los komt na zwaar benchen. Plan: komende 2 weken geen chest oefeningen en geen oly lifts, in deze tijd zorgen dat de pec goed gestretched wordt elke dag. Na deze 2 weken heel licht beginnen met licht raw benchen of licht benchen op board of met slingshot en kijken of alles een beetje heel blijft.

Week 0

Jaaa, het is weer die tijd van het jaar, deload...

Een of andere complex achtig iets voor conditie -> powerclean+push press+back squat+thruster
5x6 60kg man man man, conditie is echt om te janken

Verder langs de fysio geweest, voorlopige diagnose is dat er een kleine tear is ontstaan in de pec major waardoor er een hoop litteken weefsel is opgehoopt en dat vast zit en dus ook los komt na zwaar benchen. Plan: komende 2 weken geen chest oefeningen en geen oly lifts, in deze tijd zorgen dat de pec goed gestretched wordt elke dag. Na deze 2 weken heel licht beginnen met licht raw benchen of licht benchen op board of met slingshot en kijken of alles een beetje heel blijft.

Hoe ontstaat zon tear ? Overbelast? Gijs had het er ook over...
Is dat inwendig litteken?
Balen man!!

Hoe ontstaat zon tear ? Overbelast? Gijs had het er ook over...
Is dat inwendig litteken?
Balen man!!

Om even kort het hele verhaal uit te leggen:
10 mei - was rustig bench aan het opwarmen toen ik na de 3de rep bij 130kg een popje voelde in mn pec, dus laten rusten voor 2 weken zonder er iets aan te doen (Mijn jaarlijske fysio behandelingen waren op, en als student is zoiets niet heel goedkoop)
Hierna weer tijdje gebankt zonder problemen tot 7 juni, weer pop bij back off set na zware single
Toen WK, sinds dien niet meer echt kunnen banken.

Steeds op lager gewicht kwam het popje terug, dus zal waarschijnlijk komen door minder focus want lager gewicht. Is weefsel in de spier dat zorgt voor herstel van de spier, maar dit zorgt ook voor dat het nog niet rekbaar en belastbaar is. Kost gewoon wat tijd, maar verwacht dat het spoedig weer goed zal gaan.

Om even kort het hele verhaal uit te leggen:
10 mei - was rustig bench aan het opwarmen toen ik na de 3de rep bij 130kg een popje voelde in mn pec, dus laten rusten voor 2 weken zonder er iets aan te doen (Mijn jaarlijske fysio behandelingen waren op, en als student is zoiets niet heel goedkoop)
Hierna weer tijdje gebankt zonder problemen tot 7 juni, weer pop bij back off set na zware single
Toen WK, sinds dien niet meer echt kunnen banken.

Steeds op lager gewicht kwam het popje terug, dus zal waarschijnlijk komen door minder focus want lager gewicht. Is weefsel in de spier dat zorgt voor herstel van de spier, maar dit zorgt ook voor dat het nog niet rekbaar en belastbaar is. Kost gewoon wat tijd, maar verwacht dat het spoedig weer goed zal gaan.

En gaat dat met rust herstellen of moet je onder behandeling?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven