MuscleMeat

Alexv probeert ook een sterke jongen te worden

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.141
Kut van je blessure
Mooi dat je weer motivatie hebt gevonden in een andere vorm van ijzer gooien.

Thanks! Vind het weer heerlijk om nar de gym te gaan, wat voor mij stuk belangrijker is dan wedstrijden winnen.

Gelukkig doe je nog wel mee met NK.

Heb je eigenlijk een beetje competitie in de 105?

Pjotr natuurlijk, en Bart @456 lijk ook flink op te komen, ben benieuwd!

Verdomme, wat een zware snatches. Ik ben pas begonnen met oly liften en vind het wel heel leuk om te doen. Hoe lang doe jij het nu al?

Ben pas net begonnen met er echt voor trainen. Voorheen heb ik er wat wedstrijden in gedaan en beetje de techniek geoefend, zeg circa 2 jaar. Mooi dat er meerdere zijn op het forum die WLen, lijkt vaak een uitstervend ras te zijn.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van gisteren. Het is weer zo ver, van goed nieuws weer naar slecht nieuws...

Snatch
3x 60kg
2x 80kg
1x 91kg
1x 101kg
1x 111kg
1x 121kg
5x1 miss 131kg easy qua kracht, technisch alleen nog niet.
1x 131kg PR Weer een kilootje erbovenop. Niet de mooiste lift, maar wel wedstrijd approved. Technische puntjes waar ik aan ga werken zijn nu: meer explosiviteit in de 2nd pull, sneller voetenwerk in de 3rd pull, stabilere vang positie, waaronder die rare draai onderin die ik bij elke snatch lijk te maken. Filmpje onder.

Snatch grip high pull
5x2 161kg Laatste set filmpje onder.

Front squat
3x 60kg
3x 100kg
3x 120kg
3x3 140kg Eerste set op filmpje hier onder. Het lijkt op de video erg makkelijk gegan, maar qua gevoel is dit nog heel onwennig.

Verder beetje mobility work gedaan. Hierbij pak ik ook deadhang, doe dit al een tijdje en nooit problemen mee gehad, maar deze keer voelde ik een beetje last van mn onderrug, dus er maar bij gelaten. Vandaag liep ik sochtends de trap op en opeens een flinke pijnscheut in mn onderrug. Naar fysio geweest en huidige diagnose is een flinke verkramping. Kon nauwelijks mn veters strikken, dus het is wel echt pittig. Het is nu alweer een stuk minder, maar ik voel het wel nog flink bij bepaalde bewegingen. Mocht dit aanhouden dan gaan we verder kijken naar een andere oplossing. De schouder/trap pijn die ik in een par vorige posts bechreven heb lijkt bijna weg te zijn, dus dat is in ieder geval positief.

Beloofde filmpje:

Ik had hem gezien op insta
Toch geen blessure opgelopen? in je schouder..ziet er wel heftig uit

Ben pas net begonnen met er echt voor trainen. Voorheen heb ik er wat wedstrijden in gedaan en beetje de techniek geoefend, zeg circa 2 jaar. Mooi dat er meerdere zijn op het forum die WLen, lijkt vaak een uitstervend ras te zijn.
Ja, ik moet nog even kijken hoe ik het WL-en ga inpassen in mijn huidige schema, maar daar kom ik wel uit. In ieder geval 1 dag per week buiten de deur trainen is wel noodzakelijk.

Technische puntjes waar ik aan ga werken zijn nu: meer explosiviteit in de 2nd pull, sneller voetenwerk in de 3rd pull, stabilere vang positie, waaronder die rare draai onderin die ik bij elke snatch lijk te maken.
Nou ja, je weet zelf al precies waar de verbeterpunten zitten. Het draaien lijkt wel een balansdingetje te zijn, tenzij er ergens in je houding/lichaam iets niet helemaal in evenwicht is. Blijft wel een dikke snatch en zou inderdaad goedgekeurd worden! :)

• #1.144
Ik had hem gezien op insta
Toch geen blessure opgelopen? in je schouder..ziet er wel heftig uit

Nergens last van, mobiliteit is goed genoeg om dat op te vangen in die houding. Zeker niet optimaal natuurlijk, maar niks ernstigs.

Ja, ik moet nog even kijken hoe ik het WL-en ga inpassen in mijn huidige schema, maar daar kom ik wel uit. In ieder geval 1 dag per week buiten de deur trainen is wel noodzakelijk.

Moet ik eigenlijk ook. Maarja, student, geen geld om iemand te betalen die mij kan leren WLen, dus helaas. Bro-tip, gewoon altijd beginnen met snatch of C&J, dan ben je meteen warm voor squats en dergelijk.

Nou ja, je weet zelf al precies waar de verbeterpunten zitten. Het draaien lijkt wel een balansdingetje te zijn, tenzij er ergens in je houding/lichaam iets niet helemaal in evenwicht is. Blijft wel een dikke snatch en zou inderdaad goedgekeurd worden! :)

Mijn onderlichaam lijkt prima op zn plaats te blijven, dus ik ga soon met wat drop snatches kijken wanneer ik begin te draaien en te zoeken naar een oplossing.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voel me weer helemaal prima, momenteel nergens last van, leuk voor de verandering. Maandag rustdagje genomen ivm die vage steek in mn rug, maar is weer helemaal prima.

Highbar squat (laatste rep steeds paused)
front:
3x 60kg
3x 80kg
3x 100kg
3x 120kg
3x 140kg
back:
3x 180kg
3x3 210kg Lang geleden dat ik zwaar gesquat heb, voelde wat onwennig, maar ging wel hard. Eerste set op video onder

Rack split jerk
1x 60kg
1x 80kg
1x 100kg
1x 110kg
10x1 120kg techniek lijkt nog nergens op, maar beetje bij beetje gaat het beter. laatste set onder

Skull crushers
31x 40kg voor challenge, daarna geen zin meer, dikke pomp wel, deel op video onder

Moet ik eigenlijk ook. Maarja, student, geen geld om iemand te betalen die mij kan leren WLen, dus helaas. Bro-tip, gewoon altijd beginnen met snatch of C&J, dan ben je meteen warm voor squats en dergelijk.
Oly liften in mijn homegym gaat 'm helaas voor mij niet worden. Dus dan ga ik maar één per weer naar Sportquest. De 1 op 1 begeleiding wordt me ook te duur, dus hebben ze een mooi alternatief: voor 11 euro kan ik de hele avond trainen en minimaal 10 minuten met een coach werken. Thanks voor de bro-tip!

Mijn onderlichaam lijkt prima op zn plaats te blijven, dus ik ga soon met wat drop snatches kijken wanneer ik begin te draaien en te zoeken naar een oplossing.
Drop snatches zijn een mooie manier om dat gedeelte van de snatch te analyseren. Gebeurd het alleen bij zwaardere gewichten of ook al bij de lichtere opwarmsetjes?

Die paused SQ gaan je knieen van branden...:p

• #1.147
Oly liften in mijn homegym gaat 'm helaas voor mij niet worden. Dus dan ga ik maar één per weer naar Sportquest. De 1 op 1 begeleiding wordt me ook te duur, dus hebben ze een mooi alternatief: voor 11 euro kan ik de hele avond trainen en minimaal 10 minuten met een coach werken. Thanks voor de bro-tip!
Hmmm, ben benieuwd hoe je dat ervaart, let me know!

Drop snatches zijn een mooie manier om dat gedeelte van de snatch te analyseren. Gebeurd het alleen bij zwaardere gewichten of ook al bij de lichtere opwarmsetjes?

Heb het probleem gevonden denk ik, see below.

Die paused SQ gaan je knieen van branden...:p

Valt opzich wel mee, goede techniek helpt een hoop!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heb denk ik het probleem met het draaien van mn snatch gevonden. Mijn linker schouder is mobiler dan mijn rechter schouder, waardoor mijn linker schouder verder naar achteren gaat. Echter gebeurt dit als ik teveel voorover val. Als ik verticaal snatch nauwelijks tot geen last van. Goede techniek wil ook zeggen dat ik verticaal snatch, dus ik zie het niet echt als een probleem wat ik op moet lossen, maar meer als iets wat zichzelf oplost als mn techniek beter wordt. Mocht iemand hier een andere mening over hebben, hoor ik het graag.

Training van gisteren, gefocussed op techniek

Snatch
3x 60kg
2x 80kg
1x 90kg
10x1 100kg Weet niet of het 10 sets waren, zat niet te tellen, video van 1 na laatste onder.

Drop snatch + 2x OH squat
5x1 60kg Ik wil deze vaker gaan doen om snelheid te verbeteren onder de bar

Snatch balance
tot 1x 140kg video onder. Ook deze vind ik handig om stabilitiet onderin te verbeteren

Deadlift
Tot 1x 275kg video onder. Eerste keer in 2 maanden oid, voelde onwennig.

Bent over row
5x 100kg
3x5 130kg

Rear delt raises
4x8 8kg

Training van vandaag, weer gefocussed op techniek, mobiel was leeg dus geen video's gemaakt helaas

Clean&Jerk (vanaf hier, als er staat Clean&Jerk bedoel ik hiermee full clean en split jerk)
5x1 60kg
1x 70kg
1x 80kg
10x1 90kg Clean blijft erg onwennig voelen, jerk gaat wel super hard.

Paused Closegrip bench press
5x 60kg
4x 80kg
3x 100kg
2x 120kg
2x 140kg
1x 160kg @8,5 damn, had niet verwacht dat deze zo hard zou gaan!
5x 140kg @8,5 Zelfde verhaal als bovenstaande. Ben blij dat bench eens goed gaat!
15x 100kg @6

Das echt een meevaller die small BP paused :)

• #1.149
Training van afgelopen maandag

Snatch
warmup
4x2 100kg Gaat steeds consistenter, nice!
4x1 110kg Dit blijft toch beetje inconsistent qua techniek

Deadlift zonder riem
Tot 3x1 250kg Ging best easy, was alleen mn straps vergheten, was de bedoeling dat het 1 set zou zijn

Verder nog wat rear delt en tricep assistence

Training van vandaag

Full clean
Tot paar sets met 110kg, gaat steeds beter, nice!

Squat (zoinder sleeves)
Tot 3x 220kg @8,5 Gevolgd door 3 singles, wat wederom 1 set had moeten zijn.

Verder wat lateral raises

Sterke gast! Goed bezig alex

Mooi die vids erbij
Ik dacht ff 3x3 210 front Squad wtf :D
Volgend jaar gewichthef wedstrijd?

• #1.152
Sterke gast! Goed bezig alex

Thanks!

Mooi die vids erbij
Ik dacht ff 3x3 210 front Squad wtf :D
Volgend jaar gewichthef wedstrijd?

Thanks! Hahaha, 3x3 210kg front squat, the dream... Ik hoop van wel, maar we gaan eerst zien hoe het allemaal gaat lopen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van afgelopen zaterdag

Snatch (Wat technische aanpassingen gemaakt en geoefend)
3x 60kg
2x 70kg
1x 80kg
1x 90kg
1x 100kg
1x 110kg
2x1 120kg Eigenlijk 2 succesvolle lifts van de 8 pogingen. Ik merk dat deze techniek aanpassingen de lagere lifts heel consistent maken, maar iets vermoeiender zijn waardoor bij de zwaardere lifts dat minder is. Echter als ik een goede beurt haal, dan is die technisch heel goed en super makkelijk aanvoelt. Ben van plan deze techniek daarom aan te houden en te kijken of ik dit op de hogere lifts ook consistent kan krijgen.

Drop snatch
3x3 60kg
3x3 70kg
3x1 80kg deze is al een stuk lastiger, vooral mentaal

T&G bench press
3x3 60kg
3x 80kg
2x 100kg
1x 130kg
1x 155kg
1x 165kg @8 heel tevreden met hoe goed dit ging, geeft vertrouwen!

• #1.153
Training van vandaag

Front squat (no belt/sleeves
3x 70kg
3x3 120kg
2x 140kg
1x 160kg begint steeds steviger aan te voelen, heel goed.

Squat (no belt/sleeves
3x 160kg
3x 180kg
2x3 200kg ging opzich wel goed, maar merkte dat ik veel spa ning verloor onderin bij het omhoog komen, dus daar ga ik nu vooral aan werken
3x3 160kg paused

Drop snatch
3x3 75kg

Block cleans
8x3 75kg

Verder wat triceps

• #1.154
Training van vandaag

Deadlift
5x 70kg
3x 120kg
3x 170kg
2x 210kg
1x 250kg
+belt
1x 280kg
2x 300kg Eindelijk weer pijnvrij op die 300kg deadlift, heel tevreden mee!
3x3 250kg gefocussed op rechte rug, maakt het bij mij altijd een heel stuk zwaarder

Snatch
3x3 70kg
2x 90kg
1x 100kg
3x1 110kg 2de set op video

Bent over row
5x5 110kg

"VETTE LIFT" ALEX :wl:

Damn sterk man!!

300 kilo :D

Ik dacht heel even dat je die deadlift ging snatchen! :roflol:

prima deadlift nog man. na zo'n periode nog 300 reppen alsof het niets is is wel nice

• #1.160

Ik dacht heel even dat je die deadlift ging snatchen! :roflol:

prima deadlift nog man. na zo'n periode nog 300 reppen alsof het niets is is wel nice

Thanks guys! Heel tevreden mee ook!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vanmiddag

Snatch
tot 3x1 120kg ging niet heel super, snelheid leek meer afwezig dan gehoopt, maar wel gewoon mn reps gehaald

Clean&jerk
3x1 100kg clean gaat eindelijk beter, tevreden mee!

Military press
5x 60kg
3x3 80kg solide

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven