NK classic powerlifting 2018
Zoals sommige (mijn trouwe lezers) misschien wel weten, heb ik dit jaar veel last gehad van blessures en overbelastingsklachten. Met die reden dat ik dit jaar voor het NK niet echt de mogelijkheid heb gehad om echt ervoor te kunnen trainen. Ook heb ik die tijd een nieuwe bezigheid gevonden, gewichtheffen. Dit NK heb ik bewust heel laag geopend, om aan te kijken hoever ik zou kunnen komen met de kracht die ik nog over had na al het blessure leed. Persoonlijk ben ik positief verrast. Heb overigens mee gedaan in de -120kg omdat ik daar meer kans maakte gezien de nominaties. Om mee te doen moest ik meer dan 105kg wegen. Maand lang alleen heel de dag junkfood gegeten, met als eindresultaat dat ik 2,5kg af ben gevallen. Hoe dat mogelijk is zal ik waarschijnlijk nooit achter komen. Uiteindelijk bij de weging ingewogen op 104,5kg, dus half litertje melk gedronken en ik ben netjes ingewogen op 105,05kg.
Squat
225kg - 3 wit
240kg - 3 wit
250kg - 3 wit
Squat viel opzich mee qua blessure leed, maar het is gewoon een lange tijd gewoon niet lekker gegaan. Echter was ik heel aangenaam verrast dat ik 250kg niet alleen haalde, maar het ook nog echt een mooie harde beurt is geworden. Al met al, heel tevreden over de squat (iets wat bij mij zelden voor komt). Wat ik merk dat heel erg geholpen heeft met mijn squat, is het beter leren vast houden van de brace op de core. Voorheen viel deze altijd weg onderin, maar nu ik deze hier vast kan houden gaat het een stuk beter.
Bench press
155kg - 3 wit
162,5kg - 3 wit
167,5kg - 3 wit
Sinds een paar maanden overgegaan op close grip vanwegen de aanhoudende borstspier blessure. Ben altijd zwakker geweest op close grip, maar dat leek echter niet eens zo'n probleem te zijn gezien ik al de beurten solide uitgedrukt heb. Weer een aangename verrassing en dus ook hier weer heel tevreden met de bench
Deadlift
300kg - 3 wit
310kg - 3 rood
310kg - 3 rood
Bij het opwarmen voelde dit al niet zo lekker, spanning was er niet en begon halverwege weer last te krijgen van mn onderrug en hamstring. Uiteindelijk 300kg gedaan voor een nette beurt. Geprobeerd op te hypen voor een 310kg, maar zat er echt niet in vandaag. De laatste beurt heb ik laten staan maar ben niet het podium op gekomen, om de grote jongens een extra minuutje rust te gunnen voor hun laatste deadlift, gezien de groep klein was en daarom ook belachelijk snel ging.
Eindstand: 2de plaats met een totaal van 717,5kg. Niet heel spectaculair, maar ben erg tevreden met de wedstrijd na de struggles van het afgelopen jaar.
Heb het overigens al vaker bekend gemaakt, maar het plan was om na dit NK minimaal een jaartje de focus te leggen op het gewichtheffen. Aankomende tijd zullen julliue dus in dit logje weinig benches en deadlifts kunnen verwachten, maar juist meer snatches, clean&jerks, (front/highbar/paused) squats en een hoop techniek werk