XXL Nutrition

Alexv probeert ook een sterke jongen te worden

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.161
Korte training van gisteren

Paused bench press
3x5 60kg
3x 100kg
3x 120kg
3x 140kg
2x 150kg
1x 160kg easy, wordt opener

Slingshot bench press
3x 160kg
3x 170kg
3x 180kg

Lekkere bench Alex

bewust laag volume met SS ? (deze keer) :)

Succes morgen op het NK!

Succes Alex

Punten pakken met DL...je sterkste onderdeel :wl: ;)

• #1.165
  • #1.166
NK classic powerlifting 2018

Zoals sommige (mijn trouwe lezers) misschien wel weten, heb ik dit jaar veel last gehad van blessures en overbelastingsklachten. Met die reden dat ik dit jaar voor het NK niet echt de mogelijkheid heb gehad om echt ervoor te kunnen trainen. Ook heb ik die tijd een nieuwe bezigheid gevonden, gewichtheffen. Dit NK heb ik bewust heel laag geopend, om aan te kijken hoever ik zou kunnen komen met de kracht die ik nog over had na al het blessure leed. Persoonlijk ben ik positief verrast. Heb overigens mee gedaan in de -120kg omdat ik daar meer kans maakte gezien de nominaties. Om mee te doen moest ik meer dan 105kg wegen. Maand lang alleen heel de dag junkfood gegeten, met als eindresultaat dat ik 2,5kg af ben gevallen. Hoe dat mogelijk is zal ik waarschijnlijk nooit achter komen. Uiteindelijk bij de weging ingewogen op 104,5kg, dus half litertje melk gedronken en ik ben netjes ingewogen op 105,05kg.

Squat
225kg - 3 wit
240kg - 3 wit
250kg - 3 wit
Squat viel opzich mee qua blessure leed, maar het is gewoon een lange tijd gewoon niet lekker gegaan. Echter was ik heel aangenaam verrast dat ik 250kg niet alleen haalde, maar het ook nog echt een mooie harde beurt is geworden. Al met al, heel tevreden over de squat (iets wat bij mij zelden voor komt). Wat ik merk dat heel erg geholpen heeft met mijn squat, is het beter leren vast houden van de brace op de core. Voorheen viel deze altijd weg onderin, maar nu ik deze hier vast kan houden gaat het een stuk beter.

Bench press
155kg - 3 wit
162,5kg - 3 wit
167,5kg - 3 wit
Sinds een paar maanden overgegaan op close grip vanwegen de aanhoudende borstspier blessure. Ben altijd zwakker geweest op close grip, maar dat leek echter niet eens zo'n probleem te zijn gezien ik al de beurten solide uitgedrukt heb. Weer een aangename verrassing en dus ook hier weer heel tevreden met de bench

Deadlift
300kg - 3 wit
310kg - 3 rood
310kg - 3 rood
Bij het opwarmen voelde dit al niet zo lekker, spanning was er niet en begon halverwege weer last te krijgen van mn onderrug en hamstring. Uiteindelijk 300kg gedaan voor een nette beurt. Geprobeerd op te hypen voor een 310kg, maar zat er echt niet in vandaag. De laatste beurt heb ik laten staan maar ben niet het podium op gekomen, om de grote jongens een extra minuutje rust te gunnen voor hun laatste deadlift, gezien de groep klein was en daarom ook belachelijk snel ging.

Eindstand: 2de plaats met een totaal van 717,5kg. Niet heel spectaculair, maar ben erg tevreden met de wedstrijd na de struggles van het afgelopen jaar.

Heb het overigens al vaker bekend gemaakt, maar het plan was om na dit NK minimaal een jaartje de focus te leggen op het gewichtheffen. Aankomende tijd zullen julliue dus in dit logje weinig benches en deadlifts kunnen verwachten, maar juist meer snatches, clean&jerks, (front/highbar/paused) squats en een hoop techniek werk

Een hele nette prestatie Alex, Gefeliciteerd!!

Succes met je nieuwe doelen!!

Proficiat met je 2de plaats. Top prestatie gezien je niet de echte voorbereiding had en blessures. Ook op het laagste gewicht ingewogen... Heel mooi gedaan. Mooie lifts ook

Mooi gelift! Jammer van je blessure leed .
Succes met weightlifting!

• #1.170
Een hele nette prestatie Alex, Gefeliciteerd!!

Succes met je nieuwe doelen!!

Proficiat met je 2de plaats. Top prestatie gezien je niet de echte voorbereiding had en blessures. Ook op het laagste gewicht ingewogen... Heel mooi gedaan. Mooie lifts ook

Mooi gelift! Jammer van je blessure leed .
Succes met weightlifting!

Thanks iedereen!

--------------------------------------------------------------------------------

Gisteren beetje mobility en stability dingen gedaan. Kan wel uitschrijven als iemand dat interessant vindt.

Verder nog clean&jerks doubles tot 70kg

Deze week nog verder deloaden, volgende week reload, daarna schema weer.

• #1.172

Mooizo! Ik heb het gefilmd, zal het soon eens posten dan!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Road to become a weightlifter - week 1

Eerste training als een echter weightlifter. Heb het kort gehouden en vrij licht, want ik wil rustig opbouwen om blessures te voorkomen. Heb er wel echt zin in! Viel me wel tegen hoe vermoeiend en onnatuurlijk alles aanvoelde, maar is weer wennen na een tijdje alleen te hebben ge-powerlift.

Clean&jerk
3x 40kg
2x 60kg
1x 70kg
1x 80kg
1x 90kg
5x1 100kg Eerst paar waren echt lelijk, maar de laatste 2 vielen erg mee, allerlaatste staat ook op film hieronder

Rack jerk
5x1 110kg Idem verhaal als hierboven

Squat (high bar, atg)
5x 70kg
5x 120kg
5x5 160kg had laatste set willen filmen, maar camera viel om

Rope tricep extension
4x12 20kg

• #1.173
Road to become a weightlifter - week 1

Techniek dag vandaag. Veel volume op de main lifts is echt weer wennen, was ook helemaal kapot na deze training ondanks dat de gewichten erg licht zijn.

Snatch
3x 60kg
3x 70kg
5x3 80kg Techniek zat er niet in zoals ik eigenlijk gehoopt had, maar dat komt wel goed met een beetje oefenen. Een na laatste set onder op film

Clean&jerk
3x 60kg
5x2 80kg

Front squat
5x 60kg
5x 90kg
5x5 110kg Wat was dit belachelijk zwaar zeg, ondanks het lichte gewicht. Echt weer wennen na een paar maanden niet meer fatsoenlijk the hebben gefrontsquat. 3de set op film onder

Tricep kickback
4x12 10kg

Was leuk je weer even te spreken op NK, thanks voor de zoute stokjes nog :heart:

Jammer van deadlift, mooie squat en bench wel.

Wel geniaal om je met een pak melk en chocomel bij de weighin tegen te komen 'ja ben te licht' :roflol:

• #1.175
Was leuk je weer even te spreken op NK, thanks voor de zoute stokjes nog :heart:

Jammer van deadlift, mooie squat en bench wel.

Wel geniaal om je met een pak melk en chocomel bij de weighin tegen te komen 'ja ben te licht' :roflol:

Hahahaha jaa was echt weer genieten op het NK!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Road to become a weightlifter week 1

Training van gisteren. Beetje slecht geslapen de laatste paar dagen, met als reden dat ik steeds weer veel te laat naar bed ga als ik de volgende dag er weer vroeg uit moet.

Snatch
3x 60kg
2x 80kg
1x 90kg
5x1 100kg voelde opzich goed, alleen erg traag

Snatch balance
3x 60kg
2x 90kg
5x1 110kg heel easy

Snatch grip high pull
3x 100kg
3x 130kg
5x2 160kg dit heeft qua aanspannen en techniek nog een hele hoop werk nodig, ondanks dat het er op de video niet heel verkeerd uit ziet.

Ab wheel
4x8 bw

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Road to become a weightlifter week 1

Snatch
3x 60kg
3x 70kg
5x3 80kg ging best prima, focus op techniek

Paused front squat
3x 80kg
3x3 100kg moest eigenlijk 5x5, maar mn quads zijn zo gaar dat ik maar wat rust heb gepakt

Stricht overhead press
5x 40kg
5x5 60kg moeiteloos

He, is de lichte draai die je bij de snatch had nu verdwenen ofzo? Of ligt dat aan de kijkhoek?

• #1.177
Road to become a weightlifter - week 2

Nog geen tijd gehad om de training van afgelopen maandag te loggen, maar bij deze. Eerste kerst dag, dus bijna niks was open. Uiteindelijk naar FoxGym gegaan, hele mooie gym, alleen zoals verwacht natuurlijk belachelijk druk.

Clean&Jerk
3x 60kg
2x 80kg
1x 92.5kg
5x1 102.5kg Had de eerste week beetje last van mn polsen bij stoten, maar dat lijkt weg te zijn. Opzich voelde dit makkelijk en was de techniek prima, alleen ben nog niet helemaal tevreden over de houding.

Rack jerk
5x1 112.5kg Ging al beter, alleen nog steeds een aantel punten ter verbetering.

Squat (highbar, atg)
5x 70kg
5x 120kg
5x5 165kg wederom veel zwaarder dan verwacht

Rope tricep extension
4x12 60lbs

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

He, is de lichte draai die je bij de snatch had nu verdwenen ofzo? Of ligt dat aan de kijkhoek?

Hij is nog steeds aanwezig, maar inderdaad al een stuk minder. Als je goed kijkt is het bij de lift waarop je doelde een beetje gecompenseerd doordat mn rechter voet iets verder naar achter staat. Verder denk ik persoonlijk dat het door 2 dingen komt dat ik nu wat rechter snatch, als eerste de verbetering en gewennig van techniek, en als tweede het stoppen met bankdrukken wat ervoor zorgt dat ik te stijf werd in mn bovenlichaamsspieren.

• #1.178
Road to become a weightlifter - week 2

Ik ga voorlopig de trainingen terug doen naar 3x per week, de spierpijn in mn benen is echt te erg om steeds maar bij te pompen. Eerst wennen, dan gaat de 4de dag weer terug.

Snatch
3x 60kg
3x 72.5kg
5x3 82.5kg voelde beetje sloom en off, volgende keer beter focussen

Clean&jerk
2x 60kg
5x2 82.5kg technisch was deze niet heel goed, maar de focus lag vandaag op snelheid, dat ging een stuk beter, dus toch tevreden

Front squat
3x 60kg
3x 90kg
3x3 112.5kg moest eigenlijk 5x5, maar mn benen waren helemaal op

Tricep kickback
4x12 10kg

• #1.179
Weekje ziek geweest, zit dit nu ook op Schiphol te typen terwijl ik over een uurtje met de girlfriend een midweekje Milaan ga zetten. Tussendoor nog 1 korte training gedaan. Vanaf maandag vervolg ik het schema.

High hang snatch
2x 40kg
4x2 60kg
8x2 80kg ging opzich goed, werd steeds beter.

Rack jerk
10x1 100kg de stand van mn achterste been proberen te verbeteren, was nog best lastig, maar ging ook progressief beter.

Airbike HIIT
5 min (50sec langzaam, 10sec snel) helemaal kapot na 5 min, vandaar dat ik beetje aan mn conditie wil werken

• #1.180
Road to become a weightlifter - week 3

Back at it again. Ging erg lekker, alleen het was erg wennen om weer benen te pakken na anderhalve week niks. Gisteren toen ik naar huis liep al spierpijn, nu is het helemaal erg.

Clean&Jerk
2x 70kg
1x 90kg
1x 100kg
5x1 110kg ging erg goed, alleen merk dat ik nog consistentie mis. Overigens ben ik wel erg tevreden over de progressie hierop.

Rack jerk
5x1 120kg Zelfde verhaal als hierboven. Ik probeer er ook op te letten om mn knie iets meer te buigen in de van positie om een rechtere en stabilere rug te krijgen. Voelt alleen beetje onwennig.

Squat
3x 70kg
3x 120kg
3x 160kg
5x3 180kg pittig om heel verticaal te blijven met rug, maar ging opzich wel lekker en ben er wel tevreden mee.

Rope tricep extension
4x12 20kg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven