MuscleMeat

Alexv probeert ook een sterke jongen te worden

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Road to become a weightlifter - week 3

Vandaag volledig gefocussed op snelheid in de third pull. Daarvoor helaas wel wat techniek op moeten offeren, maar so be it.

Snatch
2x 70kg
2x 80kg
8x2 90kg

Snatch complex (2x high hang snatch, 2x drop snatch)
4x1 70kg

Strict overhead press
5x5 70kg

 
Die uitzwaai met je rechterarm lijkt wel onder controle toch? wordt minder dacht ik....balansdingetje blijf je houden ;) easy!!
 
Die uitzwaai met je rechterarm lijkt wel onder controle toch? wordt minder dacht ik....balansdingetje blijf je houden ;) easy!!

Wat bedoel je precies met de uitzwaai? De rotatie onder in het vangen? Balans gaat al een stuk beter, heb bij bovenstaande sets echter wat balans opgeofferd om te focussen op snelheid.

Road to become a weightlifter - week 3

Snatch
3x 60kg
2x 80kg
1x 90kg
1x 100kg
5x1 110kg Ging progressief beter naarmate de sets vorderden. De laatste staat onder op film, ben heel blij met hoe die eruit zag, doel is om die techniek consistent te krijgen. De snelheid is ook al een stuk beter vergeleken met voorheen, maar ook die mag nog beter. Verder had ik in het beging veel rotatie in het vangen, maar dat werd ook beter naarmate de sets vorderden. De rotatie is nog wel aanwezig, maar niet meer zorgwekkend, maar ik blijf er zeker aan werken.

Snatch balance
1x 100kg
1x 110kg
8x2 120kg Ging ook beter naarmate de sets vorderden. voelde dat ik steeds rechter op zat en meer controle had over het gewicht, ook hier tevreden mee.

Panda pull vanuit high hang
5x3 60kg Hele goede oefening voor timing tussen de 2nd en 3rd pull, helaas wel vergeten te filmen.

 
Ja klopt was nu al minder..voelt wel goed dan

Inderdaad waar, beetje bij beetje gaat alles steeds beter, ben er ook erg tevreden mee!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training maandag

Licht in mn hoofd, dus snel wat lichts getild en naar huis gegaan

Clean&Jerk
tot 7x1 100kg

Squat
tot 5x3 160kg
 
Road to become a weightlifter - week 4 training 2

Deze ging daarin tegen dan wel heel goed!

Snatch
3x3 60kg
2x2 80kg
1x 90kg
1x 100kg
1x 110kg
1x 120kg
1x 130kg
2xF 135kg
1x 135kg PR Heerlijk om weer eens een PR te kunnen zetten! 4kg verbetering tov mn vorige PR.
6xF 140kg Steeds dichter bij, maar net niet. Weet in ieder geval wel 3 punten waar ik aan moet werken: 1. Snelheid vanuit de power positie, 2. snellere transitie tusen de 2nd en 3rd pull, en 3. Betere stabiliteit in de vang positie.

6 min assault bike, 1 min straf voor elke miss op 140kg

 
Nice alex, techniek gaat steeds beter.
 
netjes schoonheid :D

Nice alex, techniek gaat steeds beter.

Thanks boys!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Road to become a weightlifter - week 4 training 3

Training van afgelopen zaterdag. Na het pieken op Snatch, heb ik natuurlijk hetzelfde gedaan op Clean&Jerk. Clean&Jerk is nog steeds bij verre mn zwakste oly lift, maar progressie is wel zichtbaar, dus gun het wat tijd. Ik heb ook heel veel geleerd van zwaar gaan, waar mn zwakke punten liggen, mijn schema voor de komende 4 weken is vooral gefocussed op het verbeteren van de Clean&jerk. Heb vandaag overigens ook nog getrained, dit upload ik morgen.

Clean&Jerk (Full clean & split jerk)
3x3 60kg
2x2 80kg
1x 100kg
1x 110kg
1x 120kg Heel blij met deze, Was echt een gigangische mentale barriere op dit gewicht aangezien in een hele tijd terug 2x mn pols geblesseerd had op deze lift.
1x 125kg PR
1x 130kg PR!
Heel blij met deze lift, dit besschouw ik overigens als mijn huidige PR op de Clean&Jerk, ondanks dat de lift in "power vorm" ook goed gekeurd wordt in competitie verband. Echter denk ik dat ik met de powervorm snel tegen een plateau aan bots, en mijn doel is natuurlijk om zoveel mogelijk te tillen. Wel raar overigens dat mn Snatch hoger is dan mn Clean&Jerk, maar goed, so be it.

Power clean & split jerk
1x 135kg
1x 140kg PR Technisch gezien een all-time PR van 4kg, maar zoals boven beschreven tel ik dat niet echt mee. Neemt natuurlijk niet weg dat ik er wel erg blij mee ben.

 
Road to become a weightlifter - week 5 training 1

Iets later dan gepland. Oké, veel later dan gepland. Drukte met school, dus ben het helemaal vergeten. Trainen ging om die reden ook beetje matig, volgende week weer herpakken en hard gaan! Achgoed, Training van maandag eerst.

Clean&jerk
tot 5x1 120kg Veel geoefend met techniek en stabiliteit, gaat steeds beter, dus erg tevreden mee!

Frontsquat
5x5 120kg

Rope tricep extension
4x12 50kg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Road to become a weightlifter - week 5 training 2

Training van woensdag

Clean&jerk
Tot 4x2 110kg Viel erg zwaar, doubles waren pittig vermoeiend. Hierdoor ook minder op techniek kunnen focussen, maar had verder dan ook een lange dag aan tentamens. (excuses enzo)

Rack jerk (met 3 sec pause in vang positie)
8x1 100kg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Road to become a weightlifter - week 5 training 3

Training van zaterdag (gisteren)

Snatch
Tot 5x1 120kg Focus was ver te zoeken om een of andere reden. Was in ieder geval wel gelukt, echter was techniek niet zoals ik doel.

Snatch balance (met 3 sec pause onderin)
8x2 100kg Focus op stabiliteit in de vang positie oefenen, lijkt goed te werken.

Ab wheel
3x5 bw pfff, spierpijn van deze!

Video nog van de lfits van maandag:
 
Road to become a weightlifter - week 6 training 1

Beetje mindere training weer, focus was ver te zoeken. Merk dat dit zich steeds meer voor lijkt te doen, waarschijnlijk omdat ik nu steeds langere dagen maak op school, maar ik kan natuurlijk niet zomaar school verwaarlozen om meer te liften (dat heb ik al lang genoeg gedaan). Dus ik hoop dat iemand tips heeft hierin. Pre-workout zit er overigens niet in, want dan slaap ik slecht.

Clean&jerk
3x1 60kg
2x1 90kg
1x 110kg
2x1 122,5kg mooie beurten, maar heb 8 pogingen gedaan. De jerk lijkt gelukkig een stuk beter en stabieler te zijn, echter het vangen in de clean is waar het steeds fout gaat, lijkt steeds te lat te zijn met spanning zetten. Hier iets voor gaan verzinnen om dit te verbeteren. Wat overigens ook opvallend is, is dat als ik geen belt/sleeves draag, het echt een heel stuk zwaarder is.

Paused front squat
5x 70kg
5x3 120kg Voelde goed, ondanks hier ook geen belt/sleeves, hoop dat dit mij onderin een stuk meer stevigheid en vertrouwen gaat geven.

Pull up
5x5 bw
 
PDS zal je helpen met een betere focus...oa bekend bij examenstress
Optimaliseert je eigen testaanmaak
Ondersteunt/herstelt de funktie vd lever

info: René

Phosphatidyl- serine
 
PDS zal je helpen met een betere focus...oa bekend bij examenstress
Optimaliseert je eigen testaanmaak
Ondersteunt/herstelt de funktie vd lever

info: René

Phosphatidyl- serine

Thanks, gebruik dit wel, maar als studie nootropic (wat me er aan herrinnert dat ik dat topic eens moet gaan updaten). Voor nu ga ik eerst even een weekje rust pakken.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Road to become a weightlifter - week 6 training 2

Lichte, korte training

Clean&jerk
Tot 4x1 112,5kg techniek geoefend

Squat
Tot 3x3 180kg

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Road to become a weightlifter - week 6 training 3

Lekkere training wel, ik neem echter wel een weekje deload, merk dat ik het nodig heb.

Snatch
Tot 1x 125kg Mooie beurt, echter was dit na 4 gefaalde pogingen. Merkte dat ik moe was, dus ging te hard duwen met mn heupen en mistte steeds.

Snatch balance, paused at bottom
Tot 3x1 130kg Spanning onderin voelt steeds beter

Overhead squat
Tot 2x2 140kg Bij de 2de set bij het opstaan een spiertje in mn trapezius verrekt doordat ik niet mooi uit de beweging kwam. Oude blessure, neem hierom ook rust om te herstellen, verwacht niet dat dit lang aanhoudt, aangezien het nu al stuk beter voelt.
 
Road to become a weightlifter - Recovery & Hyperthrophy mesocycle week 1 training 1

Zoals in de titel van het bericht al staat, deze mesocycle (5 weken) is gericht op herstel. Daarnaast is er ook nog wat focus op spiermassa opbouw. Maar zoals jullie misschien al verwachten, gewichtheffen en de techniek daarvan staat nog steeds volledig voorop.

Snatch
5z1 70kg
3x1 90kg
5z1 100kg techniek geoefend, ging goed, tevreden met het resultaat.

Snatch grip panda pulls
5x3 120kg geoefend op timing aan het einde vam de 2nd pull, was best lastig

Military press
3x5 60kg

Leg press
4x12 140kg

Lat pull down
4x12 95lbs

Cord rear delt flyes
4z12 blauw koord (zwaarste koord)

Rope tricep extensions
4x12 30kg

Calve raises
4x15 40kg Het lijkt heel veel qua oefeningen, maar ben met alleen snatch al bijna 2x zoveel tijd kwijt geweest dan aan de laatste 5
 
Geen idee om alleen beta alanine te pakken, zodat je mentaal fit bent en kunt slapen?
 
potverdekke ziet er allemaal mooi uit!
 
Geen idee om alleen beta alanine te pakken, zodat je mentaal fit bent en kunt slapen?

Beta alanine zit standaard in mn supplementen stack, merk er echter weinig van. Heb nog 2 potten staan, dus wss pak ik tot die op zijn, kijk of ik verschil merk als ik stop, en daarna kijk ik of ik er mee door wil gaan.

potverdekke ziet er allemaal mooi uit!

Thanks!
 
Road to become a weightlifter - Recovery & Hyperthrophy mesocycle week 1 training 2

Clean&jerk
2x2 60kg
2x2 80kg
4x2 90kg

Paused front squat
5x5 100kg

Good morning
4x8 80kg

Standing DB shoulder press
4x12 20kg

Rear delt raises
4x12 5kg

BB curl
4x5 40kg

Incline DB curl
2x12 10kg

Weighted crunch
4x12 20kg
 
Road to become a weightlifter - Recovery & Hyperthrophy mesocycle week 1 training 3

Training van afgelopen zaterdag

Clean&jerk
Tot 5x1 100kg techniek ging goed, tevreden mee

Clean grip high pull
3x3 180kg

Pull up
4x8 bw

Lateral raises
4x12 10kg

Db flyes
4x12 7.5kg

Dumbell preacher curl
4x15 7.5kg

Ab wheel
5x5 bw
 
Loopt alles volgens plan Alex?
Zit je goed in je nieuwe programma? ....geen pijntjes?
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven